Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nenechte se vyfotit na červenou. Jak funguje kladivo na piráty silnic

Semafory řídí pouliční dopravu už 80 let, přesto přicházejí s novinkami. Ty v Praze teď umí vyfotit řidiče, kteří projedou na červenou, přizpůsobit se aktuální situaci nebo urychlit tramvajovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CZE_Lecco

Výborný

systém sem viděl v Rumunsku a na Ukrajině. U většiny semaforů bylo i sekundové odpočítávání, za jak dlouho proběhne změna ze zelené na červenou a naopak. Nestihnout si to načasovat by nezvlád s prominutím asi jenom blbec.:-)

0/0
5.1.2008 15:47

pekota

Re: Výborný

Opravdu dobra vec, videl jsom to v Primorsku na jedinem semaforu v obci :-)

0/0
5.1.2008 18:03

Pjotr_Pjotrovic

Dobrzdeni az za carou

Me by zajimalo, zda ty kamery dokazi rozeznat, pripad, kdy dobrzdim treba metr za bilou carou? Precijen fotka je staticky udaj (obraz) a ja muzu zrovna v okamziku vyfoceni stat na brzde.

Jasne, to ze brzdim lze poznat podle fotky ze zadu (sviti brzdova svetla) nebo podle naklonu vozu na predni napravu, ale hadejte se pak s policajtem. :-)

0/0
4.1.2008 9:33

Pirate-xxx

Re: Dobrzdeni az za carou

No tak to máš asi smůlu a hádat se nemusíš. Vzhledem k tomu, že na semaforu ti dostatečně dlouho svítí oranžová, tak nedobrzdit na červenou snad ani nejde.. teda jestli jedeš podle předpisů :-)

0/0
4.1.2008 22:31

uzycek

vetsine diskutujicich

vy experti, vite, ze z padesatky se da zabrzdit na oranzovou v klidu? a kdyz je rychlost jina, tak od krizovatky je zase padesatka? a proc se bojite foceni na cervenou? zastavujete na stopce? rozhlizite se pod cervenym trojuhelnickem doleva a doprava, jestli nahodou nekoho neomezite v jizde? poustite mhd pri odjezdu ze zastavky? a dodrzujete i ostatni dopravni predpisy?

ja to zkousel, jde to.

a vy, pokud to nedelate a nebo neumite, mate-li ridicak vratte ho, nemate-li, nabourejte jeste v garazi

vsem ostatnim respektujicim predpisy preju prijemny den

0/0
10.12.2007 21:04

Dr. Fe1

Re: vetsine diskutujicich

Takže vy si radši rozbijete hlavu o přístrojovou desku a äuto co jede za vámi to do Vás napere, ale hlavně abyste do puntíku dodržel předpisy ! Já si nemyslím že by tady kdokoliv propagoval nějáké úmyslné nerespektování předpisů, ale jsou i v běžném provozu podle předpisů situace, kdy předpisy nedodržíte abyste nohrozil sebe a ostatní .... pokud to tedy máte v hlavě v pořádku :-P

0/0
11.12.2007 0:10

uzycek

Re: Re: vetsine diskutujicich

jak uz sem psal, dodrzovani predpisu je zaklad.. (na tom se snad shodnem... jsou situace, kdy je nutne resit soubeh okolnosti jinak)

0/0
11.12.2007 0:35

uzycek

Re: Re: vetsine diskutujicich

jak uz sem psal, dodrzovani predpisu je zaklad.. (na tom se snad

shodnem... jsou situace, kdy je nutne resit soubeh okolnosti jinak)XX\n ovsem jedno z hlavnich pravidel, ne-li nejhlavnejsi, je predvidat.. takze, kdyz vidim uz dva kilaky zelenou, nemuzu ocekavat, ze kdyz zrychlim na 70, tak to stihnu projet.

 s tim propagovanim umyslneho nerespektovani predpisu... co treba nazev clanku? a temer cela diskuze?

prave na takove byl hnev v mem prvnim prispevku

...ale zase.. za rozumne nepovazuji ani takove dobromyslne experty, co svyma 105 dojedou auto co jede v 90-ce nejakych 101m zjisti, ze by museli sundat nohu z plynu a tak to vemou pres dve plne cary do protismeru(ikdyz to trva jen par vterin, nelibi se mi to)

0/0
11.12.2007 0:42

-sim-

Re: Re: vetsine diskutujicich

Auto, co jede za mnou, má dodržovat bezpečnou vzdálenost. A i kdyby ne, tak když já to na oranžovou ještě projedu, on už pojede na červenou, takže tak jako tak by i on měl brzdit. Pokud to tedy má v hlavě v pořádku.

0/0
11.12.2007 13:41

Lebesgueův integrál

Re: vetsine diskutujicich

Já to zkoušel, nejde to.

Tedy nejde dodržet předpis, že (vozidlo k přechodu) se musí přibližovat takovou rychlostí, aby mohlo zastavit před přechodem.

0/0
12.12.2007 11:34

Lebesgueův integrál

Re: Re: vetsine diskutujicich

Respektive jde to, ale na ten přechod nikdy nevjedeš.

0/0
12.12.2007 11:35

Martin

Re: vetsine diskutujicich

Mne to taky jde. Hezky den R^

0/0
12.12.2007 12:53

Martin

Prumerna rychlost

Zajimalo by me, jestli se u nas zacne merit prumerna rychlost, jako je to napriklad v Britanii. Brany uz na dalnicich mame, ted jeste ty kamery.

0/0
10.12.2007 15:24

Martin

Re: Prumerna rychlost

I kdyz jak procitam diskuzi, tak v Kocourkove to asi stejne nema vyznam... Cechacci se bavi jen o tom, jak co vochcat a oblezt.

0/0
10.12.2007 15:37

koga

Re: Prumerna rychlost

Ty nejsi z Prahy viď. Praha je tím posetá, pokud ovšem nemyslíš dálnice. Docela se bavím, jak venkovani brzdí před první a druhou kamerou, mezi nimi to pěkně okouří ;-D

0/0
12.12.2007 6:37

Martin

Re: Re: Prumerna rychlost

Nevyjadril sem se presne. Myslel sem na dalnicich.

0/0
12.12.2007 12:44

Bubrak ZX10R

Re: Prumerna rychlost

Ja doufam, ze ne, naopak by mela byt neomezena rychlost. R^

0/0
4.1.2008 11:42

HonzaC

semafory s led

SEMAFORY S LED JSOU PEKNE NA HO***, JEDINY EFEKT CO MAJI, ZE PO PROJETI DVOU TRECH SEMAFORU JIZ TAK MZOURATE OCI, ZE NESLEDUJETE VUBEC OKOLI, ALE JENOM A JENOM PROVOZ PRIMO PRED SEBOU, BYCH REKL, ZE TOTO NENI ZADNA INOVACE K LEPSIMU, ALE NAOPAK, DES A BES, UZ JSEM SI NA TO STEZOVAL A BYL JSEM ODMITNUT, ZE JSOU LEPE VIDET, ANO HALOGEN PRIMO DO OKA JE TAKE LEPE VIDET, ALE ZBYTEK TAK NEJAK..... MNO NEVIM KDO TO VYMYSLEL ;-€;-€;-€

0/0
10.12.2007 11:33

Vlk

Re: semafory s led

Svatá pravda, kterou zaplacenej "inovátor" nechce asi slyšet! Za několik let si zase nechá dobře zaplatit za udělátko na noční snížení intenzity! Doufám, že to bude dříve.:-)

0/0
10.12.2007 16:35

JaTez

Re: semafory s led

Naprosto souhlasim, take mam s temito nahrazkami zarovek problem - jsou ostre a blikaji. Koneckoncu, vyssiho svetelneho vykonu je dosazeno nikoliv lepsim prevodem elektrickeho proudu na svetlo, ale jen za cenu priblizeni konstrukce pouzivanych emitoru laserum a to vcetne vsech souvisejicich neprirozenych efektu. Schvalne bych nechal kazdeho dodavatele, prodejce a obhajce se koukat do laseroveho paprsku, aby videli alespon chvilku, co vlastne prodavaji a propaguji. Vzdyt i na CD mechanice a laserovem ukazovatku mate bezpecnostni stitky... A to ztmavovani jasu tez neni skutecne, ale je to podvod s vnimanim rychle blikajicicho svetla.

0/0
4.1.2008 3:15

DiscoStu

cykliste co ???

Co ze maji za problem ti cykliste 8-o ??? Lehaji si na zem, padaji jim klice a pak si na to nekde stezujou ??? Zmatenejsi informaci jsem dlouho necetl ;-D

0/0
10.12.2007 9:43

kladýnko

Re: cykliste co ???

Na některých světlech je na hlavní pořád zelená, dokud na té vedlejší nepřijede nějaké vozidlo, potíž je v tom, že na kola to nereaguje. Źe by si ale někdo lehal na zem je blbost, normální cyklista buď počká, až přijede auto (pokud je nějaké v dohledu), nebo se rozhlédne a jede na rudou;-)

0/0
11.12.2007 16:54

Alex

koukám,

že je tu hromada posledních spravedlivých, kteří v životě červenou neprojeli.

Znáte to - křižovatka, kde je zelená jednou za uherák, sucho, světlo, přehledná situace, vy jedete tak 60-70 a blížíte se. Najednou svítí oranžová. Co uděláte?? Budete brzdit jako zběsilí, vygumujete si kus vzorku a omlátíte spolujezdcům hlavu o palubku? Anebo v klidu přidáte plyn a křižovatku  v pohodě projedete?

Jasně, zabrzdíte, i kdyby jste měli strhnout brzdy, co? ;-D

0/0
10.12.2007 9:32

Petr Tomasek

LED semafory oslnuji

LED semafory jsou hrozne nebepecne ! Nechapu ktery radoby "ing" to vymyslel a nedal tam stelovani intenzity svetla dle denni doby ! V noci to je na urovni dalkovych od protijedouciho auta, chodci uz nejsou diky oslneni semaforem videt vubec !

0/0
10.12.2007 2:37

Martinsip

Re: LED semafory oslnuji

Přesně tak. Je to hrozně silné. Asi počítají s tím, že postupně budou LED ztrácet intenzitu, tak to předimenzovali. 

0/0
10.12.2007 9:11

marzena

Re: LED semafory oslnuji

moje řeč.. navíc je teď móda dávat semafor na každou křižovatku, ono projet na půl kilometru kolem osmi až deseti LED semaforů, je děsně příjemnýRv

0/0
10.12.2007 14:23

pavel

Re: LED semafory oslnuji

taky se pridavam... v posledni dobe jsem si rikal, co se semafory zblaznily... jet kolem nich v noci je tedy strasny. musim privrit oci abych vubec trefil odbocku (pri tom oslneni)!!! to se povedlo! :(

0/0
12.12.2007 22:56

Dr. Fe1

Zásadní otázka

Jestli tomu dobře rozumím, tak kamery "vyfotí" každého kdo překročí hranu křižovatky v době kdy svítí červená. Zásadní otázka ovšem je, jestli je při tom vyfocení taky zaznamenán čas jak dlouho ta červená už svítí. Je samozřejmě zásadní rozdíl jestli vstupuji do křižovatky v době kdy červená svítí 0,1 sekundy nebo svítí už 10 sekund .....

0/0
10.12.2007 0:08

mikes

Re: Zásadní otázka

V cem je zasadni rozdil? Nemate tam co delat tam nebo tak...

0/0
10.12.2007 1:01

Kevin Costner

Re: Re: Zásadní otázka

Zásadní rozdíl je v tom, že ne vždy je možné na červenou zastavit.

Například když je vozovka mokrá a já jedu 70 (dejme tomu tam, kde je 70), zastavím až v křižovatce, nebo budu muset brzdit jako šílenec.

Když za mnou bude rozjetý kamion, taky nezastavím, když mi tam blikne.

Někdy jsou prostě případy, kdy se BEZPEČNĚ zastavit nedá. Je to i v předpisech.

Samozřejmě nemyslím tím hovada, co vyloženě jednou na červenou, když už tam svítí dlouho a argumentují tím, že "tam nic nejelo"... :-P

0/0
10.12.2007 9:05

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Zásadní otázka

Přesně tak. Každý řidič se občas dostane do situace, kdy mu padne oranžová ve chvíli kdy už je blízko semaforu a má volbu buď prudce brzdit a ohrozit sebe a ostatní řidiče za sebou nebo to projet a riskovat nějákou tu "vteřinovou" červenou. Je nesmysl aby někdo kdo projede zlomky vteřiny poté co padla červená byl trestán stejně jako někdo kdo jede na "čistou" červenou.

0/0
10.12.2007 10:42

mikes

Re: Re: Re: Zásadní otázka

Chapu co se snazite naznacit, tim ze je neco takoveho v predpisech bych ale byt vami neargumentoval, nic takoveho tam neni. Pokud je vozovka mokra, mate jet pomaleji - viz. prizpusobit jizdu stavu a povaze blablabla. Hlavnim problemem je to, ze lidi jezdi rychleji nez by meli a proto nestihaji zabrzdit.

Stava se mi skoro kazdy den, ze mi projede pred nosem auto i pote co mi blikla zelena, nejednou i autobus nebo kamion a verte mi, je tam omezeni  50kmh ale ty prasata jedou odhadem 70-80, to se pak jaksi nestiha zastavit...

BTW k prvni vete, zastavovat nemate az pote co vidite cervenou...

0/0
10.12.2007 11:36

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Re: Zásadní otázka

Mluvíte z cesty. I když jedete přesně podle předpisů, tak se dostanete občas do situace, kdy máte na výběr jen ze dvou špatných možností buď prudce zastavit nebo to projet a riskovat vteřinovou červenou. Co se týká vaší poslední věty, tak se podívejte do předpisů. To jestli máte brzdit už před červenou (na oranžovou) nebo nezávisí na tom jak daleko od křižovatky zrovna jste.  Oranžová znamená výzvu k urychlenému opuštění křižovatky, takže když už do křižovatky vjíždíte, tak máte podel předpisů křižovatku projet a ne prudce brzdit.

0/0
10.12.2007 12:06

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní otázka

Ja nerikam ze se nemuzete dostat do situace, kdy radeji nebrzdite, ale neni to neco co vam dovoluje vyhlaska (ta nic nerikam o tom ze kdyz mate za zadkem kamion nemusite brzdit), proste porusite predpisy, i kdyz z vaseho pohledu to je mensi zlo.

Oranžová neznamená vyzvu k opusteni krizovatky, pletete si pojmy s dojmy. Vyhlaska rika presne toto:

d) signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", ..... tak nevim co porad resite, ze mate povinnost zastavit az kdyz se rozsviti cervena. Povinnost je zastavit uz na ORANZOVOU, ne zacit to resit az naskoci cervena. Projet na oranzovou muzete pokud se rozsviti v okamziku, kdy uz to nemuzete ubrzdit, ony ale ty zlute nesviti pul sekundy, aby to neslo zastavit, ze?

0/0
10.12.2007 13:42

XXXXyyyy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní otázka

Ja jezdim podle predpisu. Ale zacina me to pekne iritovat za posledni 2 roky do me diky me slusne jizde a dobrzdeni pred krizovatkou ( v pohode, zadny harakiry s gumovanim ) nalitly 4 borci. !!!!

0/0
5.1.2008 0:00

Volf

Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní otázka

Jo, tak přesně tohle se mě stalo v Praze, když jsem jel po okruhu a těsně přede mnou tam blikla oranžová ( asi tak na 1 sec. ) a hned na to tam byla červená. Protože tam byli dva pánové od policie, tak jsem začal okamžitě brzdit, když jsem v zrcátku viděl kamión jak se přibližuje, tak jsem si od něj držel malý odstup a takhle mě natlačil do křižovatky - kamión. Ten řidič za to samozřejmě nemohl, protože zastavit takovou horu nejde hned) zastavoval ne kvůli mě, ale protože tam viděl taky ty dva.) No a pak jsme pěkně zacouvali zpátky pod semafory. To, že tam ta oranžová byla tak krátce, tak mám podezření, že ty dva příslušníci si asi chtěli přilepšit, jinak si to neumím vysvětlit. Pak jsem si na to raději dával pozor a světe div se to samý následovalo asi tak o 5 semaforů dál. Ale to jsem před semaforem raději spomalil na 40, přesto, že tam byla 70.No a ted měřekni, zda to bylo dobrý, že jsme ze 1/4 křižovatky couvali zpět. Myslím, že ne.

0/0
10.12.2007 14:23

Volf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní otázka

Aby nedošlo k omylu, tak kdyby za mnou nejel kamion, tak jsem to zabrzdil - sice ostře, jak někdo vtipně napsal, že spolujezdec by si sice omlátil hlavu o přístrojovku, ale ubrzdil bych to. Takhle bohužel ne.

0/0
10.12.2007 14:30

Transalp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní otázka

Tak co mikes, kde seš, ty mudrlante, co si myslí, že sebehloupější předpis musí každý člověk bezmyšlenkovitě jako stroj respektovat?

0/0
4.1.2008 21:36

Fido

Re: Re: Re: Re: Zásadní otázka

Ne. Problem je v semaforech. Na nekterych semaforech totiz blikne oranzova na pul sekundy a hned potom je cervena. Za pul sekundy nezastavite ani z 20-ti kilometrove rychlosti.

Proc u nas neni blikajici zelena (tesne pred koncem) jako to je v jinych zemich?

0/0
10.12.2007 23:55

Kevin Costner

Re: Zásadní otázka

Myslím že jo, protože fotky z těch kamer mají přesný časový údaj na setiny. Bude poznat, kdy přesně padla červená a kdy tě vyfotili za tou "hranicí". A když to bude víc fotek za sebou, tak i to, jak rychle jsi jel :-)

0/0
10.12.2007 9:18

koga

Re: Zásadní otázka

mohu osobně potvrdit, že ano , ty přesné časy na fotce s mým ksichtem byly docela brutální:-/

0/0
12.12.2007 6:39

škoda peněz

Zrušil bych svícení ve dne

Když nás za socíku kamerovala StB, s. Havel se mohl posr*at. Když to dělá současný "demokratický" režim, je to v nejlepším pořádku.

Nechci se zastávat jízdy na červenou, nerespektování stopky a dalších prasáren, ale k jejich snižování bych vyhnal policajty do ulic, aby jezdili za běžného provozu a stíhali (zastavili) auto hned při přestupku. Ane číhatněkde za bukem, kde se může jezdit v obci 80, ale někdo tam dá 30ku a má radost,  že  ji nikdo nerspektuje a penízky a body se jen hrnou.

Jo, a po vzoru Rakouska bych zrušil svícení ve dne!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
9.12.2007 22:40

x

Re: Zrušil bych svícení ve dne

"Když nás za socíku kamerovala StB, s. Havel se mohl posr*at."

Jenze oni ho monitorovali i doma a jeste skryte, kdezto zde je to jen na verejnem prostranstvi a verejne znamo kde kamery jsou (muzou byt).

"Jo, a po vzoru Rakouska bych zrušil svícení ve dne!!"

Rozvicene auto je i ve dne pro chodce videt mnohem lepe nez nerozsvicene - je to jasne prokazazno - plne s tim souhlasim.

0/0
10.12.2007 16:40

neuvedu

Re: Re: Zrušil bych svícení ve dne

Princip je ale stejný - je mi jedno, jestli mne snímala kamera StB nebo po mne slídí ODS.

Co jsem si všiml, tak chodci na rozsvícené auto nereagují stejně jako na nesvítící. Domnívají se, že mají absolutní přednost všude, i mimo přechody.

Co je ale nejhorší, tak jsme si zvykli, že všechno svítí a tak na silnici ztrácíme přehled o neosvícených objektech - např. chodcích.

Svícení ve dne je jednoznačně nesmysl dobrý tak leda pro policii jako zaručený zdroj plnění plánu pokut.!

0/0
18.12.2007 23:20

Rebby

Neuveritelne.

"Podle návrhů zákona by v budoucnu právě státní poznávací značka měla

stačit pro udělení pokuty, a Policie by nemusela dokazovat, kdo auto

řídil."

Obavam se, ze pripadne takoveto ustanoveni je protiustavni. Prestupek pacha obcan, nikoliv jeho RZ nebo vozidlo. Vozidlo samo o sobe nemuze projet na cervenou. Musi ho k tomu primet prestupce. Jak muze byt vlasnik vozidla odpovedny za cizi jednani? Co kdyz mu bude vozidlo odcizeno. Znam nekolik pripadu, kdy si mladi kluci "pujcili" cizi auto a pak ho zase vratili zpet. Stejne je to s vozidlem firmy. Kdo bude odpovedny v takovem pripade? Firma. Leasingova spolecnost?

Vzato do detailu a malinko ad absurdum - pokud nekdo prepadne banku a necha tam vasi obcanku, kterou nekde nasel pujdete si za to take sednout? Samozrejme ze ne... Policie proste zase vymysli, jak nic nedelat a jak bremeno prokazovani (tentokrare sve neviny) prenest na obcana. Policie je povinna prokazat mi vinu. Pokud toho neni schopna, chce menit zakon... Divny stat.

0/0
9.12.2007 14:05

honza158

Re: Neuveritelne.

presne tak, ovsem jak se zda tahle spolecnost uz je odepsana, zavedeni takovychto "vylepseni" nejen v doprave uz nic nezastavi :-/ za takovych 10 let nebude pekne ziti, o nejake svobode a soukromi uz nebude ani vidu ani slechu, uz zde bude cisty totalitni system ...

0/0
9.12.2007 18:25

x

Re: Re: Neuveritelne.

Mnohem lepsi nez radikalni postup , kteri navrhuji jini - projels na cervenou - ihned na miste prijdes o ridicak - rok si za volnat nesednes a i po tom roce budes muset znovu do autoskoly, kde si zopakujes pekne znovu teorii a testy nez dostanes ridicak zpet.

Pokud udelas podobny prestupek po treti o ridicsky prukaz si prisel do zivotne a pokud bys presto nahodou sedl za volant a byl dopaden, tak by se to hodnotilo a tak trestalo jako pokus o vrazdu....

To ze stratis bez ridicaku obzivu nikodho zajimat nebude - pokud ses jako podnikatel na jizde zavisli najmi si vlastniho ridice. Pokud jsi se ridil i rizenim auto (rozvoz zbozi napr.) tak mas smulu - nikoho to nebude zajimat - je spousta povolani kde ridicky prukaz neni nezbytny - napriklad prace u pasove vyroby....

0/0
10.12.2007 16:48

vsehochlup

Re: Neuveritelne.

domnivam seze ten vas priklad s obcankou trochu kulha. jako vhodnejsi vidim situaci, kdy se v te bance najde zbran registrovana na vas (paralela s prostredkem, kterym je spachan TC nebo prestupek). logicky pak bude mit policie nekolik otazek na vas a vy budete nejspis muset prokazat, ze jste nic neprepadl. jiste by neslo o poruseni zasady, ze kazdy je nevinny nez se mu prokaze opak.

0/0
9.12.2007 18:33

Kuzma

Re: Re: Neuveritelne.

1) Právě proto se do banky chodí s neregistrovanou zbraní. Pokud zavedou takovouto protiústavní šikanózní represi, docílí akorát toho, že lidi budou jezdit s jinou RZ, auto napíšou na senilního děděčka a podobně.

2) Není důvod neudat "skutečného" pachatele - třeba Pjotra Ivanoviče Šamšulenka z Běloruska. A je opět na policii prokázat, že jsem si to vymyslel. Už vidím, jak si s Lukašenkem dojednávájí vydání.

Aby mi bylo rozuměno - lidi jezdící na červenou nesnášim. Ale z rostoucí moci státu, s upadáváním právního prostředí, popírání presumpce neviny (viz i domácí násilí, harasment, ...) a z růstu velkého bratra mám opravdu obavy.

0/0
9.12.2007 20:39

dsds

Re: Neuveritelne.

majitel vozidla by měl být zodpovědný za jeho provoz alespoň do té míry, že by měl vědět komu ho půjčil a kdo ho řídil.. Máš lepší řešení na výmluvy těch idiotů co jezdí jak prasata a vymlouvají se na blízkou osobu??? Prostě: jsi majitel, zaplať pokutu a s tím, kdo to poruši si to už vyřiď sám..

0/0
10.12.2007 18:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.