- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tu situaci. Kdyz mu stal trumpeta s hasicakem nebo sekerkou za zady a tvrdil mu, ze to uleti 11hodin protoze to pisou v casopise. Pilot mel v tu chvili pochopit, ze je to spis nejakej dement, kterej nikdy nemohl zadnou bombu zkonstruovat, nechape-li ze jezdi li autem dlouho,tak musi dolejvat benzin. Mel to proste poslat dolu a drepnout na plochu. I kdyby meli bombu tak 150lidi versus tri by proste odpalili vychody a vyskakali ven. Psychologove nebo FBI kdyz to rozebrali celou situaci si museli rict ze je to asi hodne velkej dement ten kapitan,ale tohle se navenek neprezentuje pac uz to stejne nevratej.Bombu evidentne nemeli pac o se o ni ani ten porad uz nezminil. To je to samy jak Madlen O Breight rikala o atentatu na cubansky letadlo v r.76 ze dostali s prezidentem USA na stul kazetu s nahravkou kokpitu,a ze ted uz "to muze rict"...ze ti piloti kdyz to padalo dolu na sebe kriceli "budem hrdinove".
Pilot ma pro takovou situaci presne dane instrukce a kdyby je nedodrzel a ty teroristi by tu bombu opravdu meli a odpalili, tak by byl podle toho taky souzen. Pilot ma v pripade unosu povinnost teroristum ve vsem vyhovet a nedavat tim zadne podnety k ohrozeni cestujicich... ostatne coby dostatecny vyhruzny prostredek poslouzi v klidu i ta sekyrka...protoze letadlo bez pilota dokaze letet, ale jenom tezko pristat.
Muze mi nekdo kdo vi, rict proc letadla nemaj akumulatory, ktere by zasobovaly nejdulezitejsi navigacni pristroje letadla tak dlouho jaka je teoreticka moznost plachteni - to je spotreba tech pristroju tak velka, ze by ta hmotnost na pozadovanou dobu (nebo jen na nejakou minimalni) byla prilis velka ci se proste ma za to ze vypadek obou motoru je tak vysoce nepravdepodobny.
Napriklad ridici sytemy moderni pocitacove rizene dieselove lokomotivy maji samozrejme akumulator pro zajisteni dodavky proudu pro ridici system i po vypadku motoru - vse v lokomotive normalne funguje, jen proste nebezi motor. Uznavam ale, ze zde hmotnost nehraje tak zasadni roli - ale v zajmu ekonomiky provozu se v letadlech toho obetuje skutecne tolik.
Akumulátory letadlo má a přístroje dovedou zásobovat energií po několik hodin. Ta náporová turbína zajišťuje tlak v hydraulice, aby fungovalo řízení.
Tohle řešení je nakonec ještě bezpečnější než baterie - turbína poskytuje dostatek výkonu na zajištění řízení už od minimální rychlosti, kterou letadlo dokáže letět a na rozdíl od akumulátorů není co zapomenout dobít...
na odlehčení, vtip o letenkách http://www.srandicky.cz/detail.php?t=5&cPath=5_235&sort=nejnovejsi&id=54568
Opět výborně udělaný dokument,konečně mohu pochválit ČT za skvělý seriál.
Kdyby to dělala ČT, tak je to napolovic křížený s rodinnými pouty. Tohle zaplať bůh dělá BBC
chovali jako jiné bohaté asijské a arabské státy. Nenapadlo by tam únosce vůbec letět. Tyto země
žádný imigranty nepřijímaj, pouze dočasný pracovníky jako levnou pracovní sílu, když je potřebujou, ale trvalý pobyt jim neumožňujou a občanství jim neudělujou, protože nechtěj narušit etnickou, kulturní a sociální harmonii ve společnosti. V tomto smeru ma vse nejlepe zpracovano rasisticke Japonsko, ktere cizincum neposkytuje obcasnska prava, jsou tam pouze za ucelem prace.
Nemohl kapitán letadla těm xindlům ukázat ukazatel stavu paliva? Jenže trotlové jejich typu by to asi stejně neuměli přečíst.
Podle dokumentu stav paliva ukazoval, snímek ukazatele jsem vložil i do článku (ty digitální nuly). Únosci se však nechtěli "nechat oblafnout". Taky si ale říkám, že to byla hrozně zbytečná nehoda. Asi když se někdo rozhodne pro něco tak nepříčetného, jako únos letadla, nepřepne pak zpátky do rozumného uvažování...
Hrozba 'vyhodíme letadlo do vzduchu!' musi znit behem letu celkem vesele. Neni to nepresny preklad? :-)