Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vybíráme foťák pod stromeček. Od kompaktu k zrcadlovce - přehledný rádce

Zvažujete-li koupit jako dárek digitální fotoaparát, máte poslední šanci. Poradíme vám s jeho výběrem. Dnešní článek je pojat jako přehledný rádce při nákupu fotoaparátů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

medick

clanek o nicem

zejmene kvuli nacasovani - 21.12. jiz nekoupite nic poradneho ani v kamennych prodejnach, a na netu doruceni bude tak po Novem roce.

0/0
26.12.2007 9:26

jan_libich

Re: clanek o nicem

No tak někdo ho využije i po Vánocích, obecně ne každý totiž dostává věci, někdo najde i peníze apod., ale máte pravdu, že článek měl vyjít dříve.

0/0
1.1.2008 18:05

forhend

já,

bych doporučoval nákup v USA. Nejlépe přes známé, protože např.zrcadlovky tam nakoupíte i za 1/3 ceny u nás!;-)

0/0
24.12.2007 14:06

jan_libich

Re: já,

V USA jsou o hodně levnější, ale přeci jen doprava a nákup s tím spojený je trochu složitější.

0/0
1.1.2008 18:04

ondra

pěkný článek

článek se mi moc líbil.

Myslím,že se ještě vloudila chyička  do  obrazku k  Casio Exilim EX-V8 Hi-Zoom,je tam Canon Eos-1 Mark III  (za tu cenu bych fakt bral).

0/0
23.12.2007 22:54

hassel

Re: pěkný článek

No, hochu, je to Ds a ten bych bral i za dvacetinasobnou cenu!

0/0
24.12.2007 1:24

jan_libich

Re: Re: pěkný článek

Tak to by určitě byla dobrá cena, ale bohužel by Vám to za tu cenu asi nikdo neprodal.

0/0
1.1.2008 18:04

jan_libich

Re: pěkný článek

Děkuji za opravu. Už jsem to v článku opravil.

0/0
1.1.2008 18:03

hassel

Pane Jane,

to slovo komplexni v rubrice tak trochu odrazuje, pohodlnejsi ctenar takovym slovum neduveruje. Klidne bych tam napsal slovo kompletni nebo, s trochou humoru: temer kompletni radce.

V odstavci o snimaci je mala chybka: "Snímací čipy mají nejčastěji trojúhelníkový tvar ... ". Maji samozrejme ctverhrany tvar nebo lepe: nejcasteji obdelnikovy tvar. Mohl by se tam i vyhodnotit pomer stran (4:3, 2:1 etc) ale o formatu jste uz, myslim, diskutoval v jinem clanku.

Jinak vyborny clanek, dík!

hassel

0/0
21.12.2007 22:13

jan_libich

Re: Pane Jane,

Dobrý večer, děkuji za připomínky. Nadpis jsem netvořil já, ale šéfredaktor, nicméně děkujeme za připomínku k názvu. Také si myslím, že komplexní není nejvhodnější slovo, mohl být spíše podrobný nebo přehledný, neb kompletní určitě není.

Jinak děkuji za nález překlepu. Chyba vznikla autoopravou a uniklo to korekci. Jinak samozřejmě snímací čipy mají obdélníkový tvar či čtvercový. Formáty jsem tentokrát neuváděl, i když zmínka o nich být mohla, dnes mají čipy většinou 3 formáty: 3:2, 4:3 a 16:9 (těch je zatím málo).

Bohužel nemám k vydanému článku přístup, jinak bych to upravil.

Článek vznikal v časovém presu, tak bohužel neproběhla dostatečná korekce chyb, editoři ho tentokráte nečetli.

Další články se pokusím lépe ošetřit o chyby a nedostatky dané časovým tlakem.

0/0
21.12.2007 22:26

hassel

Re: Re: Pane Jane,

Dík za opravy.

Stastne a vesele - no, uplne vsechno -

preje

hassel

0/0
24.12.2007 1:11

fff

Ten obrázek...

...dělal kdo? Čtyřletý synovec? Něco podobného jsem viděl naposledy v roce 1994...

0/0
21.12.2007 18:35

jan_libich

Re: Ten obrázek...

Za kvalitu obrázku se omlouvám, nestihl jsem dodat a dodělat kvalitnější  a lepší. U příštího článku se budu snažit dodat kvalitnější foto i grafiku. Děkuji za pochopení.

0/0
21.12.2007 19:52

Robin Ood

Re: Re: Ten obrázek...

Jen jestli by to nestálo za to vyměnit ještě u tohoto článku... Ten obrázek registruju na titulce technetu už nejméně tři hodiny, přitom oprava by trvala tak půl hodiny maximálně včetně dopilování... Takhle odfláknutý obrazový doprovod nedělá dobrou reklamu ani technickému serveru (neboť jde o technickou tragédii), a už vůbec ne článku o fotkách (neboť jde i o obrazovou tragédii).. než tohle, tak radši nejneosobnější ilustraci z profimedia, která by alespoň nedělala ostudu, když už by neuchvátila...

0/0
21.12.2007 22:25

Robin Ood

Re: Re: Re: Ten obrázek...

ještě bych jen dodal, že článek samotný mi přišel zajímavý...o to mi přijde ostudnější, že titulní fotka, která by měla být hlavním vizuálním poutákem k článku, dopadla takhle...:-)!

0/0
21.12.2007 22:27

jan_libich

Re: Re: Re: Re: Ten obrázek...

Kdybych nebyl v časové tísni ohledně termínu vydání článku, tak bych na přípravě fotek více zapracoval a kvalita by byla vyšší. Bohužel tentokráte to nevyšlo, za což se omlouvám.

Já osobně bych revidoval dodatečně všechny své články o připomínky, jenže přístup k nim již nemám, jsem jen externí redaktor.

0/0
21.12.2007 22:35

Robin Ood

Re: Re: Re: Re: Re: Ten obrázek...

Dobrá..Já to celkem chápu , v tom případě mé výtky padají i na hlavu editorů či celého redakčního systému, je mi ceklem jedno, do koho se opřu :-)  Nicméně díky za reakci - v tomhle je mi technet jako celek skutečně sympatický, že se nezdráhá reagovat podněty z diskuse, které nemusí být vždy příjemné :-) škoda jen, že to nejde ve všech případech okamžitě zúročit :-)

0/0
21.12.2007 23:00

jan_libich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ten obrázek...

Děkuji za podnětnou kritiku. Už mám k dispozici možnost opravovat. Článek jsem tedy poopravil. Pokud ještě něco najdete nebo uznáte za nutné opravit, vynasnažím se o nápravu.

Našich čtenářů si vážíme a věcné kritiky, oprav a všemu, co může zlepšit kvalitu článku také. Z toho důvodu jsem rád, že se zapojujete do diskuze.

Pěkné svátky přeji.

0/0
23.12.2007 15:27

jan_libich

Re: Re: Re: Ten obrázek...

Máte pravdu, ale bohužel po vydání nemám k článku přístup. To mají editoři, ale ty nemají čas nebo nejsou dostupní během vánočních svátků.

Nejlepší jsou vlastní dokumentační fotografie, pokud jsou dopředu připravené, s tím plně souhlasím. Přebírané používáme také často, Profimedia apod.

Obrázky se nepovedly, to uznávám a pokusím se to napravit příště. Bohužel staré vydané články zpětně již needitujeme (jen výjimečně), i když kdyby to záviselo na mne a měl jsem přístup, tak bych je editoval dodatečně. Myslím si, že by se to vyplatilo už kvůli nepřesnostem, překlepům apod.

Pokusím se to probrat s editory, zda to bude v budoucnu možné opravovat přímo, aby to tam nemuselo zůstávat trvale s nedostatky či chybami.

Jsem rád, že máte zájem na zlepšení kvality. Grafik nejsem, úprava grafiky vyžaduje hodně času, který nemám a pokud nejsou dopředu připraveny, tak se málokdy kvalitní dokumentační foto povede připravit, ale v budoucnu se to pokusím napravit.

0/0
21.12.2007 22:33

fff

Re: Re: Re: Re: Ten obrázek...

Koukám, jak se rozproudila diskuse..., pane Libichu, máte můj respekt za ty reakce pod článkem i uznání chybičky. V tomto případě je to ale asi skutečně spíše nepěkná vizitka editorů, kteří měli raději vybrat obrázek jednoho foťáku nebo šťastnou blondýnku klidně bez foťáku :-) 

0/0
22.12.2007 1:17

jan_libich

Re: Re: Re: Re: Re: Ten obrázek...

Článek jsem konečně opravil o hlavní připomínky. Na blondýnky si osobně nepotrpím. Píšeme o foťákách a ne blondýnkách.

0/0
23.12.2007 15:29

marty

díky !

Díky za pěkný článek, již delší dobu se rozhoduji, který přístroj zakoupit a hledat informace, kde se dá, je značně nepohodlné. Nehledě na to, že jako amatér jsem skutečně mnohdy nevěděl, co některé údaje vlastně znamenají a jak podle nich vybírat. Skutečně škoda, že článek nebyl dřív, ušetřil bych si spoustu hledání, nicméně i tak jsem za něj velmi rád, neboť mě potvrdil dobré rozhodnutí při mém výběru ... R^

0/0
21.12.2007 16:12

jan_libich

Re: díky !

Děkuji za pochvalu. Taky mne mrzí, že článek nevyšel dříve, bohužel jsem to dříve nestíhal. Dělám to ve volném čase a toho mám stále méně. Příště se pokusíme články lépe a včas načasovat na dřívější dobu, nicméně je to časově náročné zvládat.

0/0
21.12.2007 19:53

r.o.p.a.k

Vycerpavajici clanek

Opravdu obsahly clanekR^. Skoda ze nevysel tak pred mesicem. Mohl poslouzit pri vyberu vanocnich darku.

0/0
21.12.2007 11:28

jan_libich

Re: Vycerpavajici clanek

Děkuji, bohužel jsme to dříve nestihli, ale snad se neztratí ani teď.

0/0
21.12.2007 14:19

MH

Re: Vycerpavajici clanek

Neposlouží při vánočních nákupech, skvěle poslouží při povánočních výprodejích...

I když se autor nepodepsal, poznal jsem hned, že jde o pana Libicha...Dokonalý, skvěle obsáhlý článek. Obrázek "kamenný fotoobchod" mě fakt dostal ;-D;-)

Zkrázka paráda a jen tak dál...ať ten Technet držíte na nějaké úrovniR^

Pozn.: jen u popisku Samsungu Digimax je obrázek Canonu - u tak rozsáhlého díla se chybička vždy vloudí

0/0
21.12.2007 16:06

jan_libich

Re: Re: Vycerpavajici clanek

Bohužel u článku vypadl podpis, za což se také omlouvám. Obrázek kamenný fotoobchod pobavil více lidí, aspoň se zasmějete. Doplňkové obrázky nejsou moji silnou stránkou, pokusím se to pro příště vylepšit a dodat lepší dokumentační fotografie.

Máte pravdu, že poslouží po Vánocích taky dobře, aspoň doufám, že alespoň někomu.

Pokusíme se od nového roku o další zlepšení kvality Technetu a článků na něm po všech stránkách, tak nám prosím držte palce, neb to není vůbec snadné.

Tak za případné chyby se omlouvám, fotografie jsem vkládal teprve na poslední chvíli, tak je možné, že se chybička vloudila. Bohužel nemám přístup k vydané verzi, abych to opravil.

0/0
21.12.2007 19:58

Samo

Kompakt Fuji FinePix F31fd

Najlepsia kompaktna kamera v svojej triede kam sa na nu hrabu vsetky ostatne. Zial uz sa nevyraba a da sa zohnat len za nehorazne predrazenu cenu :-(;-(;-(

Kto neveri nech si pozrie www.dpreview.com

Kto vie kde sa este da kupit nech napise, obetujem sa ;-D

0/0
21.12.2007 9:50

jan_libich

Re: Kompakt Fuji FinePix F31fd

Tento fotoaparát má především tradičně vydařený snímací čip Super CCD, v obchodech se u nás dá sehnat, ovšem za cenu od 6 500 Kč výše.

0/0
21.12.2007 14:16

Mastermind

Panasonic LZ6

Panasonic LZ6 bych z výběru vyřadil a nahradil ho LZ7. LZ6 neumí ozvučené videosekvence! Jinak chválím za oměrně vyčerpávající článek.

0/0
21.12.2007 9:19

jan_libich

Re: Panasonic LZ6

Máte pravdu, ale LZ7 by se nevešla do cenového limitu 5 000 Kč, který jsem stanovil, i když se dá v některých obchodech (zahraničních) sehnat i pod 5 000 Kč. Tam jsem zvažoval jakousi průměrnou běžnou cenu v obchodech u nás zaokrouhleně na 500 Kč, neb přesně to vzhledem k značným rozdílům samozřejmě nemá smysl.

0/0
21.12.2007 13:55

hw

Odstavec o svetelnosti

Chvalim za clanek, jen bych trochu preformuloval odstavec o svetelnosti a clonach. Pisete tam, ze by mela byt nejmene f2,8 a to by laik mohl pochopit tak, ze treba f4 je lepsi. Nejsem zdatny stylista a vy uz si sam poradite, jak odstavec preformulovat tak, aby laik bezpecne poznal, co je clona a co svetelnost a ze cim nizsi to zahadne oznaceni fxx, tim lepe.

0/0
21.12.2007 9:15

um..

Re: Odstavec o svetelnosti

akorat jsem se chtel tady zeptat v podstate na to same ...

"f/2,8 na krátkém konci a okolo f/4"

znamena tedy ze f/1,5-3,4 je lepsi nebo horsi? kterym smerem od vami vymezenych hranic  je to "lepsi" a kterym horsi? ?-)

0/0
21.12.2007 10:59

volic_plukovnik

Re: Re: Odstavec o svetelnosti

Čím nižší číslo(a) za "f", či-li čím vyšší světelnost, tím lépe.

0/0
21.12.2007 11:15

jan_libich

Re: Re: Re: Odstavec o svetelnosti

Ano, bohužel nemám přístup do systému do oprav vydaného článku, jinak bych to upřesnil.

0/0
21.12.2007 13:48

um..

Re: Re: Re: Odstavec o svetelnosti

tedy f-x je urcity koeficient svetla ktery objektiv pohlti... jen mi proste jakozto v oboru neznalemu prijde zmatene mluvit o "vyssi" svetelnosti a odkazovat se na nizsi cisla :-) a ne a ne se to v te hlave uchytit i kdyz uz mi to bylo receno nekolikrat o:)

0/0
21.12.2007 15:43

jan_libich

Re: Re: Re: Re: Odstavec o svetelnosti

Ano, to souhlasím, tady jsem zapomněl zdůraznit, že clonové číslo a světelnost jdou proti sobě. Je to trochu matoucí a ne každý četl moje předchozí články či to zná odjinud.

0/0
21.12.2007 15:47

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Re: Odstavec o svetelnosti

Ne, světelnost je poměr ohniskové vzdálenosti ku průměru vstupní pupily. Z toho plyne, že čím větší průměr, tím menší číslo f, tím více se dostane do objektivu světla a tedy má větší světelnost. Ale uznávám, je to zmatené - větší světelnost == menší clonové číslo == rychlejší objektiv... :-)

0/0
21.12.2007 17:48

jan_libich

Re: Re: Odstavec o svetelnosti

Máte pravdu, měl jsem to více upřesnit, neb ne každý četl předchozí články.

0/0
21.12.2007 13:47

jan_libich

Re: Odstavec o svetelnosti

Máte pravdu, pořád dokola vše osvětlovat je pracné a tady jsem to pro laiky zapomněl upřesnit. Také nejsem stylista, ale snad to lidi moc nezmate. V ostatních článcích je to podrobně vysvětleno, ale ten si asi laik přeci jen celé nepřečte.

0/0
21.12.2007 13:46

Smarty

Hmm

Ten ilustrační obrázek "kamenného fotografického obchodu" nemá chybu.;-D

0/0
21.12.2007 9:08

jan_libich

Re: Hmm

Jsem rád, že Vás rozesmál.

0/0
21.12.2007 13:45

h

kdo je autor

clanku?

0/0
21.12.2007 7:01

jan_libich

Re: kdo je autor

Autorem článku jsem já: Jan Libich

0/0
21.12.2007 13:44

Radek

Vyčerpávající článek

Není co dodat, článek je opravdu výborný a věřím, že mnohým s výběrem fotoaparátu pomůže. Jen tak dáleR^

0/0
21.12.2007 0:40

Karel Kahovec

Re: Vyčerpávající článek

Souhlasím, jenom kupovat digiťák k Vánocům přes internet je už dneska trochu pozdě.. - k těm příštím zase brzo. :-)

0/0
21.12.2007 8:09

jan_libich

Re: Re: Vyčerpávající článek

Měl vyjít dříve, ale poslední týdny jsme nestíhali, takže vyšel aspoň nyní. Informace se neztratí snad nikomu, kdo něco nevěděl a plno lidí nakupuje ještě těsně před Vánoci, poslední víkend nebo pak za peníze pod stromečkem i po Vánocích, takže to třeba využije i pak.

0/0
21.12.2007 13:44

jan_libich

Re: Vyčerpávající článek

Děkuji za pochvalu. Myslím si, že je důležité, aby lidé měli před nákupem foťáků informace. Je to psané pro laiky a mírně pokročilé. Není to návod pro lidé, co fotobranži více rozumí, to je jasné. Navíc je prima, že lidé v diskuzi se vyjádří k nepřesnostem a případně něco opraví a doplní, jak to má být a jsem plně vstřícní vší kritice a diskuzím, která je k věci a vede k zlepšení článků na Technetu či jejich opravě.

0/0
21.12.2007 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.