Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se přistává, když se z Boeingu stane kabriolet

"Umíte řídit letadlo?" křičí vám do ucha letuška. A vy víte, že to není vtip. Boeing 737 se s vámi totiž řítí k zemi a po výbuchu mu chybí střecha... Kdo to zavinil?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marek

Fil podle této nehody

Kdo by chtěl vidět pěkně zpracovaný film o tézo nehodě, jmenuje se Zázračné přistání

0/0
20.8.2008 12:26

Peť Beneš

Film

nemohli byste tady mít film???????????????????

0/0
18.3.2008 13:33

Tonda

když se z boeingu stane kabriolet

I jásem jsem tenti ddíl sedoval s obrovským napětím.Piloti dokázali nemožné.S takto poškozeným strojem dokázali přistát.Toto přistání patřilo mezi zázračné.Vůbec bych se nedivil kdyby se oba zhroutili.Protože odvedli výkon který se vynyká všem logikám.Toto poškození vede obvykle rozlomení stroje a ztrátě všech pasažérů.Že zahynila jen jedna byl obrovský úspěch.Ale hlavní vinu na celé tragedii byla nedostatečná údržba soplečnosti Aloha a vysoko překročený limit vzletů a přistání.Ještě jednou:piloti byli machři na nejvyšším stupni.A hlavně,že dokázali v této krtické chvili profesionálně jednat.

0/0
10.2.2008 1:05

Peť Beneš

Re: když se z boeingu stane kabriolet

nudaRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
18.3.2008 13:34

Honza

Když se Boeingu stane kabriolet

Chtěl bych vidět všechny ty pisálky co píší takové nesmysly. Coby asi dělali na místech pilotů.Asi by měli plné gatě.

0/0
9.2.2008 20:24

kacer

chybejici informace

V anglickem odkazu se pise ze nakonec pristavali s jednim motorem.8-o

http://www.aloha.net/~icarus/243pg4.htm

A bylo by jeste dobre prelozit tu historku s vestama co maj vsichni na sobe. V jejich pripade bych se  opravdu nebal ze zablokuji nouzove vychody, kdyz porusili pravidlo nenandavat vestu za letu.

Dik za clanek

0/0
16.1.2008 23:31

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: chybejici informace

Děkuji za doplnění. To víte, už píšu další díly a k tomuto se nemám čas vrátit. Aspoň se ukazuje, že diskuze mohou být (někdy) užitečné čtenářům, je zde prostor pro další pohledy a zdroje informací.

0/0
19.1.2008 14:35

buket

diera?

"její tělo na okamžik zablokovalo pojistný ventil:Všechen vzduch, který unikal, najednou neměl kam. Takže vznikl velký přetlak"

Tomuto nerozumiem , ked letuska upchala dieru, tak ako mohlo prist k pretlaku??

0/0
12.1.2008 19:55

Ozz

Re: diera?

Samozřejmě tam větší tlak nevznikne, jde o setrvačnost kapaliny nebo v tomto případě plynu. Můžeš si to stejně jako v dokumentu demonstovat na špuntu u vany. Špunt to natáhne a v momentě kdy ucpe odtok ozve se tlumená rána. Tento ráz je způsoben setrvačností kapaliny, která se pohybovala k odtoku a najednou nemůže dál, na malí moment skutečně vytvoří větší tlak na špunt než samotná kapalina. A tento ráz v tomto případě "náraz vzduchu" právě odtrhl střechu onoho letadla.

0/0
12.1.2008 23:15

Tonda

Re: diera?

To protože letadlo mělo zařízení na vyrovnávání tlaku v kabině které udržuje tlak v kabině na normálu proti venkovnímu tlaku který je ve velkých výškách velmi nízký.Takže když letuška svým tělem tento pojistný ventil zablokovala tak zákonitě muselo dojít k přetlaku a prostě ten tlak musel někam ven.Tak proto uletěla střecha letadla

0/0
10.2.2008 19:38

Bára

...

Já jsem na to náhodou narazila v televizi a pak se na to koukla a teď jsem to tu našla...Je to hrozný fakt...:-(

0/0
11.1.2008 16:45

Tonda

Re: ...

Souhlasím.Piloti byli machři!! Přístát s takto poškozeným letadlem a ztrati jen jednu letušku klobouk dolů!Byl vůbec div,že se to nerozpadlo

0/0
11.2.2008 22:40

Kral Ja Prvni

Pani, co videla trhlinu

Me teda opravdu desi pani, ktera nasedne do letadla s trhlinou, o niz vi, a nestihne to rici posadce. Spouste nehod by se dalo predejit, kdyby nekdo vcas rekl. Takove Eschede. Kus obruce kola proletel podlahou ICE a zustal v ni trcet. Cestujici, ktery to videl, sel pro pruvodciho, pruvodci to dle predpisu musel napred videt na vlastni oci a posoudit, zda je to zavazne. No zrejme bylo, protoze nez tam dosli, ICE vykolejilo a stalo to zivot 99 lidi.

0/0
11.1.2008 12:19

Tonda

Re: Pani, co videla trhlinu

Asi tam byl fofr

0/0
11.2.2008 22:41

Grafik

Consistency error

V okamžiku, kdy to bouchne, se kapitán ohlédne a za dveřmi  do kokpitu vidí modrou oblohu, zbytek filmu se ale piloti tváří, že neví vůbec, co se stalo, a navíc  dispečerovi tvrdí, že ASI selhaly dveře. Není to divný? (dokument jsem viděl na NG)

0/0
10.1.2008 11:15

rob

Pavle Kasíku

Je to fajn fajnový. Jen ta poslední věta zavání černým humorem.

"pod širou havajskou oblohou, na níž strávila větší část svého života"

Předpokládám, že než se zmíněná nebohá letuška zřítila do moře, strávila na širé havajské obloze nepatrnou část svého života.

0/0
10.1.2008 0:07

Bára

Re: Pavle Kasíku

To bylo myšlený jako v těch letadlech kde lítala.

0/0
11.1.2008 16:52

breburda

vodní kladivo

water hammer není vodní kladivo ale trkač

0/0
9.1.2008 13:00

Ozz

Re: vodní kladivo

JJ, TO JE PRAVDA!

0/0
12.1.2008 23:18

frankie51

Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

Příště to bude o losování sportky. To je taky trhák.

0/0
9.1.2008 9:13

Michal

Re: Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

Představ si, že jsem na to včera neměl čas koukat, tak jsem si to alespoň dne přečetl.

0/0
9.1.2008 18:58

Franta

Re: Re: Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

Ne, je to pro ty, kteří to již třikrát viděli na National Geographic nebo Discovery :-) Ale stejne jsem si to přečet :-)

0/0
10.1.2008 8:34

He-man

Re: Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

Je to pro lidi jako ja, nemam vubec cas = nemam jako koukat na serial v TV. vsechny casti jsem siprecetl. Sem moc rad, ze si to muzu precist, sou to pro me moc zajimave pribehy.

0/0
10.1.2008 12:58

Pípa

Re: Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

Nevysedávám u bedny, super článek - díky

0/0
11.1.2008 1:28

Ten článek je pro ty, kteří mají

Re: Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

Ten pořad je v televizi příšerně natahovaný - nejméně z poloviny se jedná o neustálé opakování již řečených informací. Nejsem natvrdlý a proto si raději přečtu článek. Dozvím se totéž za zlomek času.

0/0
11.1.2008 10:24

william.riker

Re: Re: Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

Porad co bezi v TV je delanej pro americany, vsechny dokumentarni veci pro amiky sou zbytecne ntahovany a vsechno tam 4x opakujou, kdyz neco takovyho vidim tak to vypinam...

0/0
11.1.2008 13:04

x

Re: Re: Re: Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

To je kvuli mistum, kam komercni TV budou vkladat reklamu - opakovani po probehle reklame.

0/0
13.1.2008 3:49

Tomas

Re: Ten článek je pro ty, kteří nemají televizi?

Ne, to je pro hluché... :)

0/0
12.1.2008 14:08

Standa

Mám pochopení,

články se píší ve spěchu na poslední chvíli a i když se považuji za dobrého češtináře dělám překlepy také!

0/0
8.1.2008 22:46

Radas3.14

Trhlina vs. prasklina

Kritiky už asi bylo dost, ale jedno mě zarazilo jak u tohoto článku tak u pořadu na ČT. A to používání slova prasklina. Anglické slovo crack se sice podle slovníku dá přeložit jako trhlina nebo jako prasklina, ovšem v lomové mechanice se pojem prasklina nepoužívá. Zajímalo by mě, proč tento fakt tvůrci populárně-vědeckých pořadů a článků nezjistili při studiu literatury...??!! Že by žádnou nestudovali...?!!!!

0/0
8.1.2008 20:25

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Trhlina vs. prasklina

Vycházel jsem z terminologie uvedené v dokumentu.

0/0
9.1.2008 12:04

Radas3

Re: Re: Trhlina vs. prasklina

0/0
15.1.2008 10:32

Radas3.14

Re: Re: Trhlina vs. prasklina

Bohužel už v dokumentu je to špatně. Nejradši bych tu výtku poslal tomu člověku, co to pro ČT resp. Discovery překládal z originálu. :-)

0/0
15.1.2008 10:37

honzaXY

Spolupráce s televizí

Aha, někdo se na to podívá, odvypráví viděné, obrázky pak "ve spolupráci". Tak už zbývají články ve spolupráci s IMAXEM (popisy krajin a perspektiv), články ve spolupráci s biografy či distribučními společnostmi (třeba pro ty , co nemají možnost jít do kina nebo chtějí ušetřit), možná se najde někdo na komprimáty knížek (ve spolupráci s nakladatelstvími) a co je pak televizních programů! Těch receptů, událostí a katastrof! Tak hurá na to, hlavně nenapsat nic VLASTNÍHO. Od internetového zpravodajského serveru očekávám trochu více, než přežvejkávání obrázků s komentářem.

0/0
8.1.2008 19:33

PedroKV

Re: Spolupráce s televizí

A já jsem za to rád. Díky technetu jsem se o seriálu loni dozvěděl (jinak tv ani tv program nesleduji) a navíc v roce 2008 sotva ukážu na link zobrazený na televizi a otevře se stránka o katastrofě na wikipedii, či kdekoliv jinde.

Pak je tu spousta lidí, kteří by to rádi viděli, ale nemůžou, protože jsou buď v práci, nebo mimo ČR. A spousta lidí by se o tom ráda dozvěděla i víc, ale neovládá cizí jazyk, zejména angličtinu.

Technet je o technice a letadla jsou technika. Když se ti to nelíbí, tak to nečti. Technetu/iDnes za čtení/nečtení přece nic neplatíš.

0/0
8.1.2008 19:48

ondrej.x

Re: Spolupráce s televizí

Trošku mi to připomíná námořnické historky, kde někdo popisuje, co kde viděl (Y). Shodou okolností jsem ten dokument viděl asi před 2T na NG a v článku bohužel nevidím žádnou přidanou hodnotu; kromě opravdu dost žalostného slohu :-©. Skutečně mě mrzí, že jsem se na článek dostal z hlavní strany iDnes -  dle mého názoru to je ostuda serveru Rv

0/0
8.1.2008 21:21

wildge

Nerozumim

"Pilotům ale bylo jasné, co se stalo, alespoň přibližně. A stačilo, aby se kapitán ohlédl, a spatřil, že vidí oblohu tam, kde ještě před chvílí byla střecha."

A o kousek dal: "Posádka vůbec nevěděla, co se dělo za nimi."

0/0
8.1.2008 18:54

Pecan

Zázračné přistání

Zrovna o této letecké "katastrofě" byl natočen i film: Zázračné přistání

0/0
8.1.2008 18:00

Bůh Nejvyšší (9)

Zajímalo by mě, zda máte k publikaci

záběrů z dokumentu souhlas jeho autora.

0/0
8.1.2008 13:49

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Zajímalo by mě, zda máte k publikaci

Přečtěte si prosím ještě jednou informační boxík: "Článek připravujeme ve spolupráci s ČT."

0/0
8.1.2008 13:57

Doktor.bota

Re: Zajímalo by mě, zda máte k publikaci

nauč se číst, bohu nejvyšší

0/0
8.1.2008 14:23

Bůh Nejvyšší (9)

Proč, já jsem článek nečetl.

0/0
8.1.2008 14:42

Standa

Re: Proč, já jsem článek nečetl.

když jsi to nečetl, tak do toho nevrtej, takoví jsou nejlepší, nejmíň do toho vidí a hned držkují. Nejseš ty náhodou opoziční politik?

Pro autora: je to napsaný naprosto dokonale, dokonce i upozorňuje na chybu v překladu ve filmu. Jen tak dál. Díky.

0/0
8.1.2008 15:10

Jack

Re: Zajímalo by mě, zda máte k publikaci

Nechte ho chudaka, asi je to zamestnanec OSA ci jinych podobnych organizaci a ma pracovni postizeni.

0/0
8.1.2008 15:27

programátor

Re: Re: Zajímalo by mě, zda máte k publikaci

Jestli je z OSA, tím spíš potřebuje dostat "přes čuňu"! ;-€

Vážně: nevhodně aplikovaná koncepce autorského práva a Microsoftí "daně z dýchání" jsou to, co nejvíc brzdí rozvoj IT - viz srovnání kvality MS Windows a volně šiřitelných produktů na bázi GNU/Linux R^

0/0
8.1.2008 15:43

Bůh Nejvyšší (9)

Na NG nebo Discovery už to dávají

asi rok furt dokola, celou tuhle sérii.

0/0
8.1.2008 13:46

Frank Drebin

Re: Na NG nebo Discovery už to dávají

Tebe bych teda nechtěl za manželku, hnidopichu...

0/0
8.1.2008 15:17

PedroKV

Re: Na NG nebo Discovery už to dávají

Já ani NG ani Discovery nemám, nevadí, když se na to mrknu na ČT?

0/0
8.1.2008 19:23

PB

Re: Na NG nebo Discovery už to dávají

no a?

0/0
9.1.2008 12:26

trotl

Navíc se kabina cestujících proměnila v kabriolet...

To nasere.

0/0
8.1.2008 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.