Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší lokomotiva světa může na české koleje

Pro mezinárodní rychlíky i nákladní vlaky začala od středy revoluce. Vlak tažený nejrychlejší elektrickou lokomotivou z Rakouska může projet část českého území bez výměny lokomotivy na hranicích. To dosud nebylo možné. Nasazením se urychlí doprava na některých spojích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bullshit

Ty woe tak do toho bych českýho Lojzu nepouštěl...

dyk tam těm rakušákům umastí palubovku řízkama a pokape gambáčem ;-D

0/0
21.1.2008 12:56

Jirka

:o)

A nebyl Plečnik náhodou Josip ???;-D

0/0
21.1.2008 12:20

pp

9

Rv;-O(Y)

0/0
19.1.2008 23:57

asik

Taurus na našich tratích

To je jak s kulometem na mouchu nebo s formulí na klikaté okresce. Dle článku teď jezdí 100 a bude jezdit 120

0/0
18.1.2008 12:29

SergeS

Re: Taurus na našich tratích

ono nejde jenom o rychlost - ale i o poruchovost , zrychleni, taznou silu , ucinnost :-)

0/0
18.1.2008 16:30

KPmail

Tady se někdo zbláznil.

Ex100 Jože Plečnik jezdí přes Brno? Buď se někdo zbláznil, nebo je blbej. První lze omluvit, druhé nikoliv.(Y)

0/0
17.1.2008 19:53

magister

Re: Tady se někdo zbláznil.

Samozřejmě nejezdí přes Brno, ale přes Budějovice. A navíc Taurus jezdí po českých kolejích až do Budějovic už asi rok a půl...;-D

0/0
19.1.2008 13:29

Maniak

TGV je rychlejší

Jak to může být nejrychlejší lokomotiva na světě, když vlak TGV dosáhl rychlosti 574,8 km/h, 3. dubna 2007 na trati Paříž - Strasbourg u vesničky Passavant-en-Argonne ?

0/0
17.1.2008 19:25

Martin

Re: TGV je rychlejší

ty si ale kus blba

0/0
17.1.2008 19:42

Maniak

Re: Re: TGV je rychlejší

A co jsi ty,  debil ?

0/0
17.1.2008 20:47

SergeS

Re: TGV je rychlejší

Upravena vlakova souprava ( a presneji - ten vlak mel vetsi prumer kol nez normalni TGV ) neni lokomotiva ( jinak el. jednotka je povazovana za lokomotivu jen v nekterych paragrafech zeleznicnich predpisu )

0/0
17.1.2008 19:44

KPmail

Re: TGV je rychlejší

TGV to není zrovna lokomotiva, víš?

0/0
17.1.2008 19:53

Maniak

Re: Re: TGV je rychlejší

Asi ho něco muselo táhnout, chytrolíne.

0/0
17.1.2008 20:48

SergeS

Re: Re: Re: TGV je rychlejší

chytroune TGV je ucelena jednotka a ne samotna masinka, u tohoto Tauruse nebyli provedene ZADNE ZAVAZNE UPRAVY od seriove konstrukce kdezto u toho rekordniho TGV ano ( jak sem rekl , nasazeni kol o vetsim prumeru a zkraceni vlaku )

0/0
17.1.2008 20:59

Maniak

Re: Re: Re: Re: TGV je rychlejší

Úpravy , no a co ? I bez nich je rychlejší. A ucelená jednotka to rozhodně neni. Napřed si to prohlídni. Lokomotiva jde oddělit.

0/0
17.1.2008 22:09

Chytracisko

Re: Re: Re: Re: Re: TGV je rychlejší

A ta oddělená část to vytáhne na kolik ;-DRv

0/0
17.1.2008 22:41

sid

Re: Re: Re: Re: Re: Re: TGV je rychlejší

Pri tom rekordu jely jenom dva "clanky"

0/0
18.1.2008 1:14

SergeS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TGV je rychlejší

pletes se - 2 celni vozy a 3 vlozene hnaci vozy ( nebo 4 - presne nevim ) - ale JEN 2 to urcite nebyli

0/0
18.1.2008 16:29

SergeS

Re: Re: Re: Re: Re: TGV je rychlejší

Ty asi nevis nic o konstrukci vlaku - vetsi kola znamenaji podstatne vetsi rychlost - a u TGV stacilo ji zvysit 2x ( tj prumer kola vzrostl jen o 1,3 cca - odmocnina ze 2 ) ... dale - je rozdil jesli je ucelena jednotka jak ji znas z CR ( a to jenom rady 451, 470, 471, 460/560 ) kde je 1 nebo 2 hnaci vozidla , ktera mohou jet samostatne ... ale takove Pendolino - to uz potrebuje k jizde VSECHNY svoje vozy ( z duvodu ze na kazdem z nich je instalovana technologie ) ... u TGV zas plati ze vsechny vozy jsou hnaci - tkz cim vic vozu tim lepsi adheze ( a tim padem i maximalni rychlost a zrychleni )

jinak lokomotiva ( dle predpisu ) je Hnaci vozidlo ktere je urceno POUZE k doprave jinych vozidel ( tj TGV ani kdyz vemes 1 vuz z neho tim byt nemuze - jsou tam vzude oddily pro cestujici )

0/0
18.1.2008 16:27

spider

Re: Re: Re: Re: Re: TGV je rychlejší

TGV je souprava, "lokomotiva" a "vagony" samozřejmě rozdělit jde, ale ne někde u perónu na každém nádraží. Podvozky jsou mezi jednotlivými díly soupravy (to je mimochodem právě ta revoluce u TGV, takže při rozdělení zůstane jeden konec "vagonu" ve vzduchu), jednotlivé motory jsou v každém (nebo skoro každém) segmentu. Nejde o klasický vlak, kde veškerý pohon zajišťuje lokomotiva a vagony se jen táhnou a brzdí.

0/0
20.1.2008 18:27

Anunnaki

Re: TGV je rychlejší

Lokomotiva = je tazni jednotka pro "bezne" trate po kterych jezdi nakladni i osobni doprava a je k ni mozne pripojit libovolny "standardny" vozen/vagon.

TGV neni tedy lokomotiva, je to specialne odlehcena clankova souprava k preprave osob a jezi po specialnych tratich tzv. vysokorychkostnich koridorech, ktere jsou presne pro tyto vysokorychlostni soupravy navrzene a nejezdo po nich zadne jine vlaky ( urcite ne nakladni ).

Jinak nejrychlejsi je v soucasnosti MAGLEV tusim ten japonsky, ktery ma i normalni kola jako normalni vlak na kterych se rozjizdi, a k samotne levitaci pak potrebuje rychlost a vztlak a take el.,mag. pole, narozdil od Cinsko-Nemeckeho maglevu, ktery kola nema a jezdi jen na el.mag poli.

0/0
18.1.2008 11:35

SergeS

Re: Re: TGV je rychlejší

MAGLEV nema kola - levitace je okamzita - a neni nejrychlesi - TGV ho prekonalo o par kilometru nedavno

0/0
18.1.2008 16:31

spider

Re: Re: Re: TGV je rychlejší

Má kola (nebo spíš takové rolny), ale jen pro manipulaci při selhání systému (napájení). Jinak rychlost systému Maglev není technicky omezena - není tam žádné tření a frekvenci "koleje" lze zrychlovat v podstatě neomezeně. Omezením je jen bezpečnost cestujících a odpor vzduchu. Nemůžou příliš zrychlovat a brzdit s příliš velkým přetížením ani nemůžou moc rychle jezdit do zatáček, aby se jim nezabili cestující. Ale na dostatečně rovné trati (taková ale ještě žádná není)žádné omezení není...

0/0
20.1.2008 18:21

asik

Re: TGV je rychlejší

Viděl jsi někdy TGV tahat nákladní vagóny ?

0/0
18.1.2008 12:26

Ludek_II

iDnes

objevil Ameriku.

Taurus jezdi do Brna uz od prosince. Rv

0/0
17.1.2008 16:11

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: iDnes

a taky o tom píše:-)

0/0
17.1.2008 16:15

tx999

Re: Re: iDnes

ale taky byste mohl opravit vetu s Joze Plecnikem - ten nejezdi do Brna, ale do CB..

0/0
17.1.2008 18:52

Ludek_II

Re: Re: iDnes

Super- az objevite,ze skoncila II. svetova valka - ocekavam o tom zpravu. ;-D

0/0
17.1.2008 20:34

collage classic

zas tak moc tomu nerozumim

Koleje a prilehle vlastni ta nova organizace - vlastnik infrastrukutry. CD maji cargo a osobku.

Kdo nakupuje lokomotivy, pocitam, ze provozovatel? Souhlas k provozovani dava, jakysi urad.

Nemejte mi to za zle, ale otazku toho, jake lokomotivy budou jezdit na kolejich vlastnika ma dat vlastnik. Pokud si k tomu stat zridi urad, je to mrhani zlatakama.

Otazka do diskuze, proc neni na osobni doprave konkurence a la SA v busu?

0/0
17.1.2008 14:02

kája

Re: zas tak moc tomu nerozumim

Předpokládám že proto, že na tom se vydělat nedá, tak se do toho nikdo nehrne...ale hlavně, že všichni nadávají na ztrátové ČD. ;-D

0/0
17.1.2008 14:42

Martin

Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

1. CD nejsou ztratove, ani nemohou byt ztratove, protoze jezdi na statni objednavku

2. zajemci by se hrnuli, kdyby to bylo mozne. ale ono neni, protoze nemaji cim jezdit - nejsou schvalene lokomotivy, vsechny schvalene vlastni CD, dale CD tlaci na drazni urad, aby zadne nove schvalene nebyly

0/0
17.1.2008 19:00

x

Re: Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

"zajemci by se hrnuli, kdyby to bylo mozne. ale ono neni, protoze nemaji cim jezdit - nejsou schvalene lokomotivy, vsechny schvalene vlastni CD"

Jsem presvedcen a to zcela jiste, ze Plznenska Skodovka proda lokomotivu komukoliv kdo bude mit zajem - tedy neni si problem u nas schvalenou lokomotivu koupit.

Oni totiz existuji i nakladni prepravci jiny nez CD a ty lokomotivy a to elektricke zcela jiste vlastni. Motorovy vlak (historicky) vlastni a jezdi s nim po kolejich CD i spolek fanousku zeleznice.

"zajemci by se hrnuli, kdyby to bylo mozne"

To by se museli zapojit do vyberoveho rizeni poradane statem - ten dava totiz dotace a i rozhoduje o jejcih vysi a casto nekryji plne ztratu - tedy kdyz valka neni uplne plny - jinak budou jezdit bez dotaci.

0/0
17.1.2008 23:05

Martin

Re: Re: Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

1 - plzenska skoda neproda vubec nic, protoze momentalne nic nevyrabi (zatim se amrne snazi dokoncit vyvoj 380)

2 - "dotace" kryji celou ztratu, nejedna se o dotace, ale o platbu za objednavku

3 - nemusi se hlasit do zadneho vyberoveho rizeni, pokud budou provozovat na sve naklady, dopravni cestu ovsem prideluje sprava dopravni cesty, kterou opet plne ovladaji CD (napr. zmarene plany na provoz Liberec-Pardubice)

0/0
20.1.2008 13:13

x

Re: Re: Re: Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

"ovsem prideluje sprava dopravni cesty, kterou opet plne ovladaji CD "

Je to oddeleny podnik a na CD ucetne nezavisli.

Svoje lokomotvi vlastni i nakladni dopravci, kteri po kolejich normalne jezdi - proste nakladni doprava je lukrativnejsi a tak je tu soukroma  jiz je .

0/0
21.1.2008 12:22

x

Re: Re: Re: Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

""dotace" kryji celou ztratu, nejedna se o dotace, ale o platbu za objednavku"

Bylo by dobre, kdyby tomu tak bylo, ale stat proste penize CD jednoduse seskrtal a oni ty spoje presto dal v plne objednanem rozsahu provozovali.

0/0
21.1.2008 12:24

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

A tou správou dopravní cesty myslíte SDC nebo SŽDC?

0/0
21.1.2008 16:36

x

Re: zas tak moc tomu nerozumim

"stat zridi urad, je to mrhani zlatakama."

A stat je jako kdo ??? Vlada, ktera vi vsechno ze vsech oboru ??? Nybrz ten stat si zridi STATNI USTAV, ktery tim poveri. Nedohlizi jen na vlaky nybrz i na metro a tramvaje - dohlizi proste na vsechna kolejova vozidla - zdali se dodrzuji normy.

Je to i v jinych oborech - stejne tak existuje ustav pro dohled na silnicimi vozidly , urad pro dohled na telekomunikacemi (i temi radiovymi) - CTU a  i treba urad pro jadernou bezpecnost.

0/0
17.1.2008 15:32

Martin

Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

a take trolejbusy spadaji do kompetence drazniho uradu:)

0/0
17.1.2008 19:01

honza

Re: Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

Ne, trolejbusy se řídí podle zákona o silniční dopravě tuším, nebo jak se to jmenuje. Tramvaje ale podle zákona o drahách. Kam patří lanovky a jestli záleží, jestli visí na laně ve vzduchu nebo jezdí po kolejích, to teda nevím ;-D

0/0
18.1.2008 10:18

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

Pozor, trolejbusy spadají pod zákon o drahách, pod který dále spadají dráhy železniční, tramvajové a lanové.

0/0
18.1.2008 16:54

x

Re: zas tak moc tomu nerozumim

V nakladni doprave konkurence jiz existuje nebot nakladni doprava neni ztratova - je si schopna na sebe prinejmensim vydelat a to i pri beznem placeni poplatku za pouziti koleji.

0/0
17.1.2008 15:39

SergeS

Re: zas tak moc tomu nerozumim

Ono se jenom zda ze CD se nevrta do schvalovani - CD porad drzi monopol na osobku - nakonec ty statni dotace jsou docela zajimave a cely ten podnik neni prodelecny ( kdyz zapocitam dotace ) - a proc si postet konkurenci kdyz ji jde nepustit ?

0/0
17.1.2008 17:57

x

Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

Lukrativnejsi je nakladni doprava - kde to jiz existuje - proto nejsou jen CD, ale i statni podnik sprava zeleznicni cety, ktery byl od CD odelen a ten spravuje prave vlatni trat a rizeni provozu na ni a ten rozhoduje koho na ni pusti - splneni vsech platnych norem je samozrejmou podminkou stejne jako je tomu u silnicni dopravy. 

0/0
17.1.2008 23:15

SergeS

Re: Re: Re: zas tak moc tomu nerozumim

ty veris v to ze to schvalovani je plne nezavisle ?8-o

0/0
18.1.2008 17:45

Martin

Lži, lži a zase lži

Rychlost na kolejích v ČR nelimitují ani tak technické parametry lokomotiv, jako spíše drážní úřad a technické podmínky tratí. Není žádným tajemstvím, že maximální povolená rychlost v ČR je 160 km/h a to samozřejmě jenom na vybraných úsecích. Tedy i když si koupím lokomotivu na 300 km/h, stejně bude moci jezdit maximálně 160 km/h.

Dále je lež, že možnost jet místo 100 120 km/h, je nějaká revoluce nebo výrazné zrychlení. Každý si může ověřit na www.idos.cz, že Praha-Ostrava Pendolino udělá za 3:12 a IC Manažer za 3:31. Super Pendolíno tedy je rychlejší o 9% a to není žádná revoluce. S Taurusem to bude stejná habaďůra, jistě pojede o kousek rychleji, ale zkrátí jízdní dobu maximálně o 10 minut na celém území ČR.

0/0
17.1.2008 13:14

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: Lži, lži a zase lži

:-)Na daném traťovém úseku platí pro jednotlivé "druhy vlaků" zvlášť maximálky, použiji hovorové označení: Pendolino 160, rychlík 140, náklad 100

0/0
17.1.2008 13:26

drevak_patlak

Re: Lži, lži a zase lži

Tady jde spíše o to, že dosud měl Taurus povoleno jezdit Břeclav-Brno ve zkušebním provozu maximálně 100 km/h. Nově to bude 120 km/h. Ve stejném úseku ale jezdí běžné rychlíky 140 km/h a EC vlaky i Pendolina 160 km/h. Dá se předpokládat, že po kompletním skončení zkušebního provozu bude povolena také maximální traťová rychlost, tj. 160 km/h.

0/0
17.1.2008 13:30

Ludek_II

Re: Re: Lži, lži a zase lži

Rv 120km/hod no to je vazne vyhra. Stara laminatka 230 tam jezdila 110km/hod.

0/0
17.1.2008 16:18

starej_vul

:-)

Celý problém ČD je v tom, že na jejich území jsou tři trakční systémy. V lokomotivě je jeden motor a k němu se transformuje proud. Kolem tratí je rozeseto zabezpečovací zařízení. Pokud se nesjednotí zabezpečovací zařízení a trakce na jeden formát, bude vývoj stát hodně a nebude se moci něco seriového nakoupit...

0/0
17.1.2008 12:32

Ach jo (bls1)

Re: :-)

Zas tak moc o tom nevíte, že? 1,5kV ss Tábor-Bechyně řešit nemusíte, ten opravdový třetí systém je zahraničních 15kV, 16 2/3Hz. Vícesystémové lokomotivy jsou jednodušší řešení než sjednocení rozsáhlých oblastí s různými systémy, proto jsou v dnešní době poměrně běžné. Problémy se zabezpečovacím zařízením u Pendolina nesouvisely přímo s napajecí soustavou, ale s ovládáním asynchronních motorů.

0/0
17.1.2008 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.