Diskuze

Nejrychlejší lokomotiva světa může na české koleje

Pro mezinárodní rychlíky i nákladní vlaky začala od středy revoluce. Vlak tažený nejrychlejší elektrickou lokomotivou z Rakouska může projet část českého území bez výměny lokomotivy na hranicích. To dosud nebylo možné. Nasazením se urychlí doprava na některých spojích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bullshit

21. 1. 2008 12:56
Ty woe tak do toho bych českýho Lojzu nepouštěl...

dyk tam těm rakušákům umastí palubovku řízkama a pokape gambáčem ;-D

0 0
možnosti

Jirka

21. 1. 2008 12:20
:o)

A nebyl Plečnik náhodou Josip ???;-D

0 0
možnosti

pp

19. 1. 2008 23:57
9

Rv;-O(Y)

0 0
možnosti

asik

18. 1. 2008 12:29
Taurus na našich tratích

To je jak s kulometem na mouchu nebo s formulí na klikaté okresce. Dle článku teď jezdí 100 a bude jezdit 120

0 0
možnosti

SergeS

18. 1. 2008 16:30
Re: Taurus na našich tratích

ono nejde jenom o rychlost - ale i o poruchovost , zrychleni, taznou silu , ucinnost :-)

0 0
možnosti

KPmail

17. 1. 2008 19:53
Tady se někdo zbláznil.

Ex100 Jože Plečnik jezdí přes Brno? Buď se někdo zbláznil, nebo je blbej. První lze omluvit, druhé nikoliv.(Y)

0 0
možnosti

magister

19. 1. 2008 13:29
Re: Tady se někdo zbláznil.

Samozřejmě nejezdí přes Brno, ale přes Budějovice. A navíc Taurus jezdí po českých kolejích až do Budějovic už asi rok a půl...;-D

0 0
možnosti

Maniak

17. 1. 2008 19:25
TGV je rychlejší

Jak to může být nejrychlejší lokomotiva na světě, když vlak TGV dosáhl rychlosti 574,8 km/h, 3. dubna 2007 na trati Paříž - Strasbourg u vesničky Passavant-en-Argonne ?

0 0
možnosti

Martin

17. 1. 2008 19:42
Re: TGV je rychlejší

ty si ale kus blba

0 0
možnosti

Ludek_II

17. 1. 2008 16:11
iDnes

objevil Ameriku.

Taurus jezdi do Brna uz od prosince. Rv

0 0
možnosti

Rosťa Jančar - Technet.cz

17. 1. 2008 16:15
Re: iDnes

a taky o tom píše:-)

0 0
možnosti

collage classic

17. 1. 2008 14:02
zas tak moc tomu nerozumim

Koleje a prilehle vlastni ta nova organizace - vlastnik infrastrukutry. CD maji cargo a osobku.

Kdo nakupuje lokomotivy, pocitam, ze provozovatel? Souhlas k provozovani dava, jakysi urad.

Nemejte mi to za zle, ale otazku toho, jake lokomotivy budou jezdit na kolejich vlastnika ma dat vlastnik. Pokud si k tomu stat zridi urad, je to mrhani zlatakama.

Otazka do diskuze, proc neni na osobni doprave konkurence a la SA v busu?

0 0
možnosti

kája

17. 1. 2008 14:42
Re: zas tak moc tomu nerozumim

Předpokládám že proto, že na tom se vydělat nedá, tak se do toho nikdo nehrne...ale hlavně, že všichni nadávají na ztrátové ČD. ;-D

0 0
možnosti

Martin

17. 1. 2008 13:14
Lži, lži a zase lži

Rychlost na kolejích v ČR nelimitují ani tak technické parametry lokomotiv, jako spíše drážní úřad a technické podmínky tratí. Není žádným tajemstvím, že maximální povolená rychlost v ČR je 160 km/h a to samozřejmě jenom na vybraných úsecích. Tedy i když si koupím lokomotivu na 300 km/h, stejně bude moci jezdit maximálně 160 km/h.

Dále je lež, že možnost jet místo 100 120 km/h, je nějaká revoluce nebo výrazné zrychlení. Každý si může ověřit na http://www.idos.cz, že Praha-Ostrava Pendolino udělá za 3:12 a IC Manažer za 3:31. Super Pendolíno tedy je rychlejší o 9% a to není žádná revoluce. S Taurusem to bude stejná habaďůra, jistě pojede o kousek rychleji, ale zkrátí jízdní dobu maximálně o 10 minut na celém území ČR.

0 0
možnosti

Rosťa Jančar - Technet.cz

17. 1. 2008 13:26
Re: Lži, lži a zase lži

:-)Na daném traťovém úseku platí pro jednotlivé "druhy vlaků" zvlášť maximálky, použiji hovorové označení: Pendolino 160, rychlík 140, náklad 100

0 0
možnosti

starej_vul

17. 1. 2008 12:32
:-)

Celý problém ČD je v tom, že na jejich území jsou tři trakční systémy. V lokomotivě je jeden motor a k němu se transformuje proud. Kolem tratí je rozeseto zabezpečovací zařízení. Pokud se nesjednotí zabezpečovací zařízení a trakce na jeden formát, bude vývoj stát hodně a nebude se moci něco seriového nakoupit...

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

17. 1. 2008 13:23
Re: :-)

Zas tak moc o tom nevíte, že? 1,5kV ss Tábor-Bechyně řešit nemusíte, ten opravdový třetí systém je zahraničních 15kV, 16 2/3Hz. Vícesystémové lokomotivy jsou jednodušší řešení než sjednocení rozsáhlých oblastí s různými systémy, proto jsou v dnešní době poměrně běžné. Problémy se zabezpečovacím zařízením u Pendolina nesouvisely přímo s napajecí soustavou, ale s ovládáním asynchronních motorů.

0 0
možnosti