- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dyk tam těm rakušákům umastí palubovku řízkama a pokape gambáčem
To je jak s kulometem na mouchu nebo s formulí na klikaté okresce. Dle článku teď jezdí 100 a bude jezdit 120
ono nejde jenom o rychlost - ale i o poruchovost , zrychleni, taznou silu , ucinnost
Ex100 Jože Plečnik jezdí přes Brno? Buď se někdo zbláznil, nebo je blbej. První lze omluvit, druhé nikoliv.
Samozřejmě nejezdí přes Brno, ale přes Budějovice. A navíc Taurus jezdí po českých kolejích až do Budějovic už asi rok a půl...
Jak to může být nejrychlejší lokomotiva na světě, když vlak TGV dosáhl rychlosti 574,8 km/h, 3. dubna 2007 na trati Paříž - Strasbourg u vesničky Passavant-en-Argonne
Koleje a prilehle vlastni ta nova organizace - vlastnik infrastrukutry. CD maji cargo a osobku.
Kdo nakupuje lokomotivy, pocitam, ze provozovatel? Souhlas k provozovani dava, jakysi urad.
Nemejte mi to za zle, ale otazku toho, jake lokomotivy budou jezdit na kolejich vlastnika ma dat vlastnik. Pokud si k tomu stat zridi urad, je to mrhani zlatakama.
Otazka do diskuze, proc neni na osobni doprave konkurence a la SA v busu?
Předpokládám že proto, že na tom se vydělat nedá, tak se do toho nikdo nehrne...ale hlavně, že všichni nadávají na ztrátové ČD.
Rychlost na kolejích v ČR nelimitují ani tak technické parametry lokomotiv, jako spíše drážní úřad a technické podmínky tratí. Není žádným tajemstvím, že maximální povolená rychlost v ČR je 160 km/h a to samozřejmě jenom na vybraných úsecích. Tedy i když si koupím lokomotivu na 300 km/h, stejně bude moci jezdit maximálně 160 km/h.
Dále je lež, že možnost jet místo 100 120 km/h, je nějaká revoluce nebo výrazné zrychlení. Každý si může ověřit na http://www.idos.cz, že Praha-Ostrava Pendolino udělá za 3:12 a IC Manažer za 3:31. Super Pendolíno tedy je rychlejší o 9% a to není žádná revoluce. S Taurusem to bude stejná habaďůra, jistě pojede o kousek rychleji, ale zkrátí jízdní dobu maximálně o 10 minut na celém území ČR.
Na daném traťovém úseku platí pro jednotlivé "druhy vlaků" zvlášť maximálky, použiji hovorové označení: Pendolino 160, rychlík 140, náklad 100
Celý problém ČD je v tom, že na jejich území jsou tři trakční systémy. V lokomotivě je jeden motor a k němu se transformuje proud. Kolem tratí je rozeseto zabezpečovací zařízení. Pokud se nesjednotí zabezpečovací zařízení a trakce na jeden formát, bude vývoj stát hodně a nebude se moci něco seriového nakoupit...
Zas tak moc o tom nevíte, že? 1,5kV ss Tábor-Bechyně řešit nemusíte, ten opravdový třetí systém je zahraničních 15kV, 16 2/3Hz. Vícesystémové lokomotivy jsou jednodušší řešení než sjednocení rozsáhlých oblastí s různými systémy, proto jsou v dnešní době poměrně běžné. Problémy se zabezpečovacím zařízením u Pendolina nesouvisely přímo s napajecí soustavou, ale s ovládáním asynchronních motorů.