Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počítačové sestavy: co se dnes vyplatí ve slevě koupit?

Také toužíte při pohledu na současné neuvěřitelně nízké ceny kvalitních, výkonných a moderních počítačových komponent si postavit nějaký ten pořádný počítač? Není se čemu divit. Nemůžete si vybrat z nabídky komponent tu nejlepší? Poradíme vám s aktuálním výběrem počítače pro hry, kancelář i domácí centrum za slušné ceny…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Janýt

:)

hm ta tva grafika ma pomaly takt jadra a o pametech se nebavim. a jakou hru si poustis hm? zkus si stahnout treba trosku detaily, nemej to na max, stejne je to na prd :P :))

0/0
15.2.2008 9:20

Noche

.

Muzete mi prosim poradit? Mam dvoujadrovy Intel E6400, 1GB, GF6800 256MB DDR3 PCIe. Obcas si pustim nejakou hru a nekdy se mi to trochu kouse, fps spadnou na hodnotu, kdy to je uz neprijemne. Myslite, ze ma cenu tu grafiku vymenit - poznam to vubec na vykonu? Jsem ochoten do ni investovat max. cca 3500 Kc. Za vic mi to obcasne blbnuti nestoji.

0/0
26.1.2008 10:05

DD

Re: .

no to by už skutečně chtělo vyměnit grafiku :) .... doporučuji sáhnout po ATI Radeon HD3850 512MB verzi, dají se sehnat kolem 4300, nebo 256MB verze, která vyjde levněji, ale ta s tou 512MB verzí se dnes hodí více.

0/0
26.1.2008 11:52

Noche

Re: Re: .

Diky moc za radu. Tak se holt trochu jeste placnu pres kapsu :)

0/0
26.1.2008 18:24

nuda

Re: Re: Re: .

nic proti tomuhle webu,ale pro rady si chod na profesionalnejsi fora ...

0/0
31.3.2008 19:34

tonyro1sk

za malo penez slusna muzika

udelal jsem max. upgrade na stolni PC : 2 Gb RAM, pentium 3.06 HT jednojadrovy,320 GB HD,jeste dokoupim nejakou 256 MB grafickou kartu a za 200 dolaru mam PC na dalsich 5-6 let...Manzelce jsem dal 14 inch notebook s AMD athlon TL-64 dve jadra,25o GB HD,3 GB RAM,web cam,TV tuner..,wireles..HP za 870 dol a myslim ze to staci na 10 let...Dnes na normalni praci na nete to uplne staci.....

0/0
25.1.2008 23:07

uzycek

Pred vanocema

sem dal 30 000 za comfor boxerIII. Core2Qud, 8600, 2G, 250disk, dostatecny fortron, klaveska, mys, LCD LG20".. a nejaka ctecka a DVD.

mate nekdo lepsi napad?

0/0
25.1.2008 18:32

sid

Re: Pred vanocema

Ja bych koupil radsi PC za 20 a tech zbylych 10 bych pridal na lepsi LCD.

0/0
25.1.2008 20:17

nuda

Re: Pred vanocema

za 30klacku ti dnes poskladam opravdovou herni masinu a jeste zbyde tak 6 az 7 na monitor

0/0
31.3.2008 19:36

uzycek

Re: Re: Pred vanocema

ja tobe kdyztak taky neco poskladam... ale tento komp se musel koupit prave v tom obdobi... pul roku zpatky... aby sel odecist z dani... navic mam zaruku, ze do 48 hod mi ho v pripade poruchy vymeni..

a to bych si asi musel zarizovat sam, kdyz bych ho sam i poskladal...

musel bych tam jet.. a pak si to privezt...

a finty jako ze si ho poskladam z takovych dilu, ktere znam a ktere jsou neporuchove.. tak takove umim taky(repro genius 2.1 bylo v reklamaci 3x nez se vubec rozjelo.. 3x vymena kus za kus.. nastesti bez reci a hnedXX, 24"EIZO LCD uz sem menil dvakrat.)

0/0
31.3.2008 21:53

Paflik

Problem s kompatibilitou

chtel bych jen upozornit ze s deskou asus m2a-vm maji ddr2 800 ramky od AData problemy (zkousel sem - Adata ddr2 800 extreme edition a nenainstaloval sem ani system, porad se to sekalo a restartovalo, po vymene v mem pripade za kingston bez problemu)

Je dulezity se kouknout se kteryma cipama na jakych frekvencich je deska kompatibilni - bejva to v manualech

0/0
25.1.2008 16:00

Petr

Re: Problem s kompatibilitou

Je to o tom, ze autor ma rad A-Daty, tak je tam da i kdyz se zrovna tady prilis nehodi.

Ma rad mechaniky ASUS (tem jejich mechanikam, ktere nejsou OEM od Pioneeru, se snazim vyhybat obloukem - pricemz desky maji velmi dobre a sam spokojene pouzivam a zastavel jsem nekolik M2A-VM, pameti ale pouzivam Transcend).

Pak (a nevim proc) ma rad CM Elite (tenke a mekke 0,6 mm plechy). CM pritom nabizi mnohem lepsi a jen o 200 drazsi Centurion 534 (silnejsi 0,8 mm plech). Pokud uz se musi extra setrit, tak treba EC ML-5410 bez zdroje (do 700) a je to 0,8 a jeste o 300 levnejsi, jak Elite. Byt ma moznost osadit vzadu na stenu pouze 8cm ventilator. Fortrona k tomu a je klid.

0/0
25.1.2008 19:38

Petr

Re: Re: Problem s kompatibilitou

Aspoň, že disk není Samsung. ;-) Nicméně bych si připlatil 50 Kč na WD AAJS nebo Seagate.

A vyplatí se přihodit několik desítek korun na řízené ventilátory pro trochu vzduchu v bedně.

Klábosnici i myšáka by si pak měl uživatel vybrat sám tak, aby si vyzkoušel, jak se mu drží v ruce, resp. jak mu vyhovuje rozložení kláves, což ale autor uvedl dobře.

Nicméně navrhovaná Geniuska má zbytečná multimediální tlačítka navíc, leckomu může vadit malý enter (vychování na starých Chicony 51/53/5911/2961) a velká přehláska a backspace. V druhém případě zas nemusí každému sedět dělená klávesnice. No a co se myší týče, většině uživatelů udělá nejlepší služnu základní Geniuska a ten, který chce lepší myš, jde za konkrétními vlastnostmi ke konkrétním modelům. :-)

0/0
25.1.2008 19:56

vojcek

.

staci prejit na 64-bitovou verzi

0/0
25.1.2008 15:18

m725

...

Ha, ha, ha ... tak to jsou fakt akční nabídky! Prostě na solidní bedně "na hraní" zahučíš na dvaceti tisících a neuděláš nic! To je známej fakt i bez stupido článku. A jestli se Vám zdá dvacet tisíc bez ničeho málo, nevim, kde žijete a kolik si můžete dovolit utratit ... :-):-)

0/0
25.1.2008 13:21

Bob

Re: ...

za dvacku máš dneska hodně dobrej komp, prostě cena šla o třetinu a víc  dolu. Za tyhle prachy si nikdy mašinu na takovýhle úrovni nekoupil. Že máš holej zadek a že to nechápeš je tvůj problém:-P

0/0
25.1.2008 14:19

Sch

může být i zajímavým doplňkem interiéru ?

To je z nouze ctnost a hloupost stejně jako blikající ventilátory, svítící chadiče a jiný kreativní lunaparkový  tuzing. Podstatné pro výkon je to co není vidět a pro uživatele to co je důležité aby viděl. Monitor a jiné periferie. Ostatní má být funkční a nenápadné, nehučící, netopící a spolehlivé. Tak jak jsou stavěné výkonné profesionální stanice.

0/0
25.1.2008 13:10

DD

Re: může být i zajímavým doplňkem interiéru ?

ale není pravda, dělají s emoc pěkné bedny bez zbytečných parádiček :)

0/0
25.1.2008 13:36

jay-jay

Re: Re: může být i zajímavým doplňkem interiéru ?

jj, souhlasím. Nechápu komu by se líbila strohost pracovních stanic u HTPC. U HTPC jde o design především

0/0
25.1.2008 13:47

vlm

superceny

Mě fascinuje, za jakou cenu se dnes dá pořídit výkonné PC. Myslím, že tomu určitě pomohla poptávka po NB. Trošku mě mrzí ta skutečnost, že konkrétně PC vyfocené v úvodu článku bych si domu opravdu nedal, ba bych se za něj i styděl mít ho doma. Současný design je PCček ukrutný, naštěstí ty nejjednodušší a nejlevnější krabice se v tomto směru dají použít. Ostatní vytuněné PC, jak od buráků z vesnic tunících škůdky, asi pořád navrhují programátoři, protože ti se vkusem logicky nemají nic společného... ;-D

0/0
25.1.2008 12:41

sid

Re: superceny

Nevim, proc by meli programatori navrhovat PC, ale souhlasim s hodnocenim te bedny na fotce. To by se hodilo tak do pokojicku trinactiletyho parchanta.

0/0
25.1.2008 15:17

Vestor

Hmm

Idnes už toho břídila DD vyhoďte. Cpát do lowendové sestavy 500 GB disk nebo do počítače za 16000 zdroj za 1400 je ujetý. A doporučovat Visty 64 bit nebo dokonce Linux? Škoda slov. AMD dneska žije jenom proto, že prodává málem za cenu výrobních nákladů. ATI si může koupit jenom někdo, kdo ještě neslyšel o jejích ovladačích, respektive nenažraném CCC.Rv

0/0
25.1.2008 11:14

DD

Re: Hmm

No nevím, kdyby se idnes radší zbavilo mnoha nepříliš slušných a věci znalých komentátorů ;) ..... jinak 500GB disk je v dané sestavě proto, že ji lze úspěšně použít jako multimediální HTPC, takže velký disk se hodí, jinka v textu jasně píši, že lze samozřejmě pořídit menší a dávám možnosti. AMD rozhodně neprodává za cenu výrobních nákladů, maži má 48%, což jde. ATI má ovladače zcela bezproblémové, ne promatičtější než Nvidia, takže by si to chtělo oveřit fakta, BTW: kdo vás nutí instalovat CCC? :)

0/0
25.1.2008 11:19

Vestor

Re: Re: Hmm

Dobře, disk si každý koupí jak chce velký. Ale rozhodně s vámi nesouhlasím co se týče bezproblémovosti ATI ovladačů. Měl sem vždy NVIDII, ale nedávno sem si pořídil notebok s mobility X1600. CCC musím mít, pokud chci používat powerplay. Takže mi vždy chvíli po startu zabírá CCC.exe 30 MB a počítač chroustá jak se to kompiluje pro Net framework. Opravdu si nemyslím, že by aplikace, která pouze nastavuje AAAF a frekvenci karty, musela být tak velká. Jinak doporučuji přečíst pár diskuzí, kde "spokojení" uživatelé ATI popisují problémy s funkcí AGP karet, rozhození barev ve windows, pádů her nebo jejich nepravidelným během. V catalystech 8.1 se prý ve windows objevuje v rohu obrazovky bílý čtvereček.

0/0
25.1.2008 12:07

DD

Re: Re: Re: Hmm

vzheldem k tomu, že testuji desítky nových karet ATI i nvidia včetně mobilních karet, tak mohu říci, že problémy jsou na obou stranách, rozhodně si nemyslím, že to co popisujete jsou neodstranitelné problémy - naopak, jsem v poslední době s kvalitou ovladačů ATI spokojenější enž v minulosti, rozhodně bych si dnes nedovolil tvrdit, že ATI má špatné ovladače ... berte to jako zkušenost člověka, který testuje takřka všechny modely nových karet, včetně mobilních, které přijdou na trh, vím o čem mluvím ...

0/0
25.1.2008 12:42

Bob

Re: Re: Re: Re: Hmm

problém těchto polointeligentů je v tom, že někkde něco slyší a pak to začnou zvracet jako svůj názor po různých diskusích;-O

0/0
25.1.2008 14:22

Matysek.

Re: Re: Re: Re: Hmm

U *NIX/Linux jsou pořád ještě problémy s drivery, pokus se nejedná např.: o FireGL od HP, kde má své drivery pro své WKS odlazené. Obecně opravdu vychytané na *NIX/Linux nejsou.

P.S.: Ten disk se hodí pokaždé, sám jsem skládal kancelářskou sestavu domu, kam jezdím občas na víkend a hlavní použivatelka dostala kameru... 320GB brzy stačit nebude.

0/0
25.1.2008 21:07

Nix

Re: Hmm

Proč ne, když stojí 2500?

0/0
25.1.2008 11:34

Phoenix

DX10

Nejsem si tak uplne jisty smyslem investice penez do graf. karty podporujici DX10. Pokud se nemylim, tak vetsina vyrobcu her prakticky odmitla vytvaret hry pro toto rozhrani, protoze neprinasi moc noveho. Nemam moc prehled o cenach a vykonech, ale nebylo by efektivnejsi investovat penize do kvalitni karty s DX9 rozhranim?

0/0
25.1.2008 10:51

filc

Re: DX10

hehe omg !? 8-o8-o tady se dnes sesla parta. ;-D

0/0
25.1.2008 11:07

DD

Re: DX10

Vaše výtka má jediný problém - Ona se dnes ještě prodává smysluplná grafika, která nemá DX10 nebo DX10.1 ? :) Napovím - neprodává! Všechny grafické karty ATI řady HD3000, která dnes už jedině tato firma vyrábí má podporu DX10.1 a to včetně nových integrovaných, Nvidia je na tom podobně s řadou GF8, A intel své nové integrované grafiky má také s DX10, jasně že u levných grafik je DX10 nanic, ale u takové HD3850 za lehce pod 4000 už je to využitelné ....

DX9 grafické karty se dnes již nevyrábějí.

0/0
25.1.2008 11:22

Jiří Taškář

WINDOWS VISTA JE NESMYSL

Kdo by si mohl tak hrozný OS nainstalovat - V podstatě již končí během 1-2 roků ho nahradí VIENNA a VISTA konečně skončí v propadlišti dějin jako WINDOWS ME - WINDOWS XP ještě ty 2 roky určitě vydrží,

0/0
25.1.2008 10:48

filc

Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

Coze? 8-o;-D

0/0
25.1.2008 11:07

DD

Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

a zkusil jste tu Vistu na silném PC ? :) Janě že je na notebooku a slabých PC k ničemu ale na herní počítač si nemá cenu nic jiného dávat :) tím ovšem neříkám, že Vista je kdovíjak povedený systém, do toho má daleko, ale není horší než XP a na moderním výkonném PC je lepší.

0/0
25.1.2008 11:25

jazzz

Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

asi jenom uplny imbecil si bude kupovat o 1GB RAM vic kvuli tomu, aby rozchodil krome opercniho systemu i nejaky ten program.

0/0
25.1.2008 12:21

DD

Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

abych použil váš slovní obrat - jenom imbecil dnes do pořádného počítače koupí méně jak 4GB paměti ....

současné hry si bezproblémů řeknou o 3GB pro sebe.

0/0
25.1.2008 12:43

skarda

Re: Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

rad bych se zeptal odbornika, jak dokaze Vista 32-bit nebo XP 32-bit namapovat 4GB a vice pameti RAM? Uz jsem to zkousel a nepovedlo se mi to, I po premapovani pameti v BIOSu system "videl" pouze 3GB. Prosim poradte

0/0
25.1.2008 13:57

sid

Re: Re: Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

Co myslite tim "premapovanim pameti v BIOSu"?

0/0
25.1.2008 15:19

DD

Re: Re: Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

no nijak :) hranice je 3550?MB tuším. Chcete-li využívat více musíte mít 64bit a vtom případě XP vypadávají ze hry - 64bit XP stojí za starou belu :)

0/0
25.1.2008 15:40

ViIsSh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

Jsem myslel, že 2^32 je přesně 4GiB, ale nevím, proč by systém nemohl mapovat více. Chcete tím snad říci, že náš firemní server osazený 16GB ram používá 3550MB, protože na něm není vista ale linux?

0/0
25.1.2008 18:46

pp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

Tak předpokládám, že je ten Linux 64bit, jinak opravdu využije jen něco přes 3GB. A systém nenapuje více, protože hromada paměti je použitá pro mapování různých zařízeni (grafika, řadiče disků,...). Na konkrétním stroji jakýkoliv 32bit OS využije cca 3.2GB)

0/0
25.1.2008 21:48

Gilhad

Jenom uplny imbecil vznasi kategoricke soudy ...

Zalezi na tom, k cemu je dany pocitac urceny. Pokud jde o server velke site, muze byt spousta pameti nezbytnosti. Pokud jde o pocitac na praci, tak se jedna o uplne jinou zalezitost.

Ted budu kupovat par pocitacu. Planuju 2 GB, protoze vic je naprosto zbytecne. I takhle mam na stavajicim pocitaci s 1GB pameti porad jeste volno a na swap se prakticky nikdy nesahne....

A ze bych ho snad nejak setril, to v zadnem pripade nehrozi ...

0/0
28.1.2008 21:28

Mario Orisek

Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

Zkoušel jsem Visty na booku Dell C2D T7250 2 GHz 1 GB RAM 8400M GS 128 MB a moje trpělivost s tímto "Redmondským zázrakem" vyprchala asi po dvou hodinách. Důvod? Pomalá odezva na cokoliv. Hlavně, že tam maji všelijaký grafický bejkárny, který stejně všechno jen zdržujou. 

Faktem je, že mě Visty vyvedly z omylu, že mám výkonnej počítač..:)

0/0
25.1.2008 23:07

jaaa

Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

Pánové Windows Vista nejsou nesmysl.Nebo si snad myslíte,že XP umí pracovot s dvoujádrovými procesory........?!8-o

0/0
26.1.2008 10:14

trotl

Re: Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

ano, xp umi pracovat s dvoujadrovymi procesory.

0/0
27.1.2008 11:59

Karel Kahovec

Re: Re: Re: WINDOWS VISTA JE NESMYSL

Inu, nemůžete vědět všechno. Například to, že Vista si cca týden "sedá", různě se sama přizpůsobuje a dolaďuje a pak je podstatně výkonnější, než po těch prvních dvou hodinách. Ovšem ten NTB, to jste udělal dobře, 1GB RAM je dolní hranice rozumné použitelnosti.

0/0
26.1.2008 14:41

Honza

potrebuju poradit

jakou grafarnu a zdroj?Deska  ASUS P5N32-SLI PREMIUM a procesor Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHZ? Dikes

0/0
25.1.2008 9:49

Dan

..

Jsem úpně obyč. uživatel . Chci tichej, rychlej komp s Tv tunerem a velkou pamětí na filmy a muziku....Hry mě nezajímaj . Musím ten článek číst celej, nebo mi někdo řeknete co mám chtít ( za standart dneska  ) ? Díky ( přemejšlím o noťasu, ale vetšina levnejch má 80-120 GB, což už je i pro mě málo ) Wista Home nebo Xp ?

0/0
25.1.2008 9:42

hexx

Re: ..

Notebook + externi HDD

0/0
25.1.2008 10:01

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: ..

No, myslím, že pokud vybíráte počítač, tak investice času do přečtení tohoto článku je naprostým minimem. Navíc, přístup "nemám čas to číst, tak mi někdo jiný věnujte svůj čas a poraďte" je sice oblíbený, ale poněkud nefér

Nicméně - výkonově Vám bude stačit ta nejnižší varianta (první tabulka v článku), přičemž zvažte vylepení skříně tišící hmotou (cca 400 Kč na celou skříň), investici do rozměrného chladiče na procesor s rozměrný, pomalým (tichým) ventilátorem. Pokud máte dostatek finančních prostředků, zvažte i nákup pasivně chlazeného zdroje (cca 4000 Kč).

0/0
25.1.2008 10:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.