Diskuze

Proč se Boeing zřítil na terasu rodinného domu

Kvůli jedinému slovu, zdá se. "Došlo nám palivo, žádáme naléhavě o přistání, prosím!" totiž podle dispečerů nebylo dostatečně naléhavé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

Seigo

2. 2. 2008 23:19
Shrnuti

Prominte, ale jak se jednou rozepisu, neumim drzet hubu, tak jen kratce. Chyby pilotu : nevyhlasili nouzi, pouze prednost, nedostatecny vycvik, nedostatecna anglictina. Chyby dispeceru : Snad jen, ze se behem krizove situace stridali, podle mne, mel ten samej na priblizovacim stanovisti dodelat Aviancu a az pak pustit kolegu, to uz ale nevim jak se to dela oficialne a jake maji predpisy ... Ovsem, zlate pravidlo vysetrovani leteckych nestesti zni "Za vsechno muze pilot, i kdyby ne, zalovat nas uz nebude" ... Stava se to jiste casto a zbytecne, ale ne vzdycky, bez urazky k panum vysetrovatelum, kteri kazdou vyresenou zahadou zvysuji bezpecnost letadel, dekuji za pozornost, dobrou noc, tesim se na Vas priste :-)

0 0
možnosti

Mira

4. 2. 2008 10:18
Re: Shrnuti

Moc tomu vysvětlení, boužel,  nerozumím. Píšeš, že: "Kdyz pilot vyhlasi nouzi, znamena to bezprostredne ohrozeni lidskych zivotu. Prednost se zada az kdyz dojde zasoba vyckavaciho paliva, t.j. letadlo uz ma palivo jen na to, aby doletelo na letiste. Nestalo se." O kousek vedle zase píšeš:"Chyby pilotu : nevyhlasili nouzi, pouze prednost.." Já lítám jenom s MS-FS98, a tak tomu teda nerozumím. Co teda vlastně měli ti piloti udělat? Vyhlásit nouzi nebo žádat přednost?

0 0
možnosti
S

Seigo

2. 2. 2008 23:14
Nepiloti

Rozumim, kdyz se na vec nekteri z Vas divaji z laickeho pohledu, ale v letectvu obecne ma vsechno sve SOP, tzv. standard operation procedures, kterymi jste povinni se striktne ridit. Lidi, u kterych je ve vycviku zjisteno, ze v krizovych situacich rvou a nalehaji automaticky odpadaji. Priklad s cekarnou je sice dobry, ale zasadni vec, pacient o svem stavu proste nevi, kdezto piloti si ho byli plne vedomi. V tom dokumentu v TV vypravi p. Montoyova, ze kdyz nekdo rekne "prednostne" znamena to "potrebuju Vas hned ted, pomozte mi". Ve skutecnosti to tak neni, mezi slovy prednost a nouze je ohromny rozdil. Kdyz pilot vyhlasi nouzi, znamena to bezprostredne ohrozeni lidskych zivotu, prednost nikoliv, pouze to, aby se z pozice 29 posunuli na pozici 5, zejmena na letisti jako JFK. To, ze treba i na Ruzyni se stane, ze nekdo visi ve vzduchu s malo palivem se stava. Prednost se zada az kdyz dojde zasoba vyckavaciho paliva, t.j. letadlo uz ma palivo jen na to, aby doletelo na letiste. Nestalo se.

0 0
možnosti
S

Seigo

2. 2. 2008 23:07
Nepiloti

0 0
možnosti
DC

djdave

1. 2. 2008 9:57
sila

my vysvetlete jak zkusenej pilot musi pred pristanim studovat co delat kdyz se nepovede pristani, to snad musi mit v krvi student 2. rocniku ....

0 0
možnosti
PK

NoName1978

30. 1. 2008 11:59
Hmmm

Kdyz tak ctu vase prizpevky o anglictine a terminu stav nouze nebo o intonaci hlasu. My jako lidi, kteri nejsou piloti bychom asi skorem kriceli, ze dochazi palivo a sme v prdeli. Ale piloti sou cviceny na to, aby byli i za krizovich situaci v klidu a veci resili s klidnou hlavou. To v tom pripade VERBALNIHO projevu bylo urcite naskodu. Holt se stalo. Kazdopadne dispecink, kdyz kolem krouzily dalsi desitky letadel treba nevidel zadnej moc velkej rozdil mezi nima a dalsima krouzicima.

Piloti letadla meli zaricene vice tlacit na dispecery, ze sou ve vazne situaci. A na druhou stranu ti piloti meli umet anglicky natolik, aby ze sebe vypravili co museli.

0 0
možnosti

Geo

30. 1. 2008 15:16
Re: Hmmm

No me v tom prepisu komunikace prekvapilo, ze se tam celou dobu konverzuji jako by meli toho paliva jeste na nekolik dalsich hodin letu. Jen obcas tak mimochodem zmini, ze jim dochazi palivo.

Dokonce i po tom nepovedenem pokusu je nejdrive posilaji cekat, teprve kdyz se po druhe pripomenou s tim, ze nemaji palivo, tak je poslou rovnou na pristani (bohuzel pozde)

Tesko rict jestli za to mohli vic na zemi nebo v letadle. Nadruhou stranu na JFK pristava dost letadel ze zamori a tam nikdo nema asi prilis paliva nazbyt. Mozna proto nikdo prilis nevnimal poznamky o dochazejicim palivu. 

U toho prepisu je, ze se podle nej nemaji vyvozovat zavery bez znalosti dalsich okolnosti, ale i presto bych dal pozemni kontrole mensi vinu, nez jim prirkli.

0 0
možnosti

Sraky

30. 1. 2008 2:48
to letadlo muselo spadnout...

je to napsané v osudu, i kdyby do něj měl uhodit blesk

0 0
možnosti

agnofon

30. 1. 2008 1:17
asi teroristi ne?

co soudruzi?:-)

0 0
možnosti

8_piv_denne

29. 1. 2008 10:32
Ti piloti snad vystudovali dialkovo!

Podla mna boli na vine piloti. Porovnal by som to s prikladom: Clovek s akutnym zapalom slepeho creva caka v cakarni na prijme. Pred nim su ini ludia so zlomeninami a odreninami. Brucho ho strasne boli, on vsak nema dost guraze, aby sestricku urgoval a tak caka a dufa, ze sestricka o jeho pripade vie. Ked uz su bolesti neznesitelne a sestra sa ho pyta, ci to zvladne, odpovie ze snad ano. Potom crevo praska.

Popri ostatnych pilotoch, o ktorych som cital v tejto rubrike, ktori pristali bez motorov atd. a za extremnych podmienok, tito dvaja vyzeraju ako repetenti dialkoveho kurzu "Zaklady lietania I". Podpriemerna anglictina kapitana, to uz je vrchol...:-©

0 0
možnosti

Stanislav

29. 1. 2008 11:55
Re: Ti piloti snad vystudovali dialkovo!

Nevím víc, než je v článku, ale kus viny bych viděl i v dispečerech. Ten příklad s pacienty je dobrý, jsou i takoví pacienti, co si přednost nevyřvou, resp. jiní, neakutní, naopak vyřvou. Sestra by měla mít trochu zkušeností, aby to vytřídila. Moje zkušenost z nehody vlaku je přesně taková -- ti co nejvíc řvou, těm nejmíň chybí.

Jinak ovšem souhlas, piloti si měli přednost vyřvat, klidně i korejsky, on tón hlasu celkem stačí k tomu, aby demonstroval vážnost situace.

0 0
možnosti

semor

29. 1. 2008 8:35
Když se má něco pos.at,

je to obvykle několikanásobně potuplované...;-(

0 0
možnosti