Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro bude jezdit do Letňan. Podívejte se na poslední přípravy

Blíží se zahájení provozu na novém úseku metra z Ládví do Letňan. Podívejte se, proč o tomto víkendu metro nejezdí do stanice Ládví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pimp

opicka je mrtva

to ze j;-(ste si snicil bundu nikoho nezajima

0/0
7.2.2008 4:25

Bobr

Ruzyně

Na metro do Letňan vám většina lidí s prominutim kašle, v každé metropoli na světě kde je metro a letiště vede metro VŽDY až na letiště, jenom Praha je zase za opicema... Absolvoval jsem cestu MHD z letiště jenom jednou a od té doby si radši vždycky zaplatím ty dva tisíce za taxi...

0/0
3.2.2008 11:58

x

Re: Ruzyně

Aspon si vice rozmyslis cestu letadlem prave z Ruzyne (ci cestu letadlem vubec) a letsite tak prijde o dalsiho cestujiciho a nebude moct neustale zvysovat pocty startu  a prostani a tim stale vice obtezovat sve okoli nadmernym hlukem.

Proto naopak cesta na letiste musi byt co nejhorsi.

0/0
4.2.2008 12:14

pppqqq

Re: Ruzyně

Tak samozřejmě šíříte bludy, např. na letiště ve Vídni, Frankfurtu či Mnichově žádné metro nevede. Vždy je ovšem u něho stanice železnice, protože drtivá většina cestujících se potřebuje dostat buď rychle a pohodlně (se všemi zavazadly) do centra přilehlého města nebo pokračovat dále do jiných regionů. Takže pražské letiště je co do dopravního spojení opravdu "za opicema", ale trochu jinak, než tvrdíte.

0/0
6.2.2008 11:42

Ebo

hmm

..a v Brně zase nic..

0/0
2.2.2008 22:08

x

Re: hmm

Satci nestehovat nadrazi a penize na podzemni tramvaj ci povrchove a castecne podpovrchove minimetro hned budou. Je to jan otazka priorit Brna.

0/0
3.2.2008 2:55

x

Re: Re: hmm

Vzhledem k poctu obyvatelum je minimtro optimalni reseni.

Ono je totiz i metro tak drahe provozne ze se vyplati jen pri - velmi velkem poctu cestujicich a to ma ji az mesta kolem 1 milionu obyvate.

0/0
3.2.2008 2:57

pavel

já už jezdím jen na obstarožním kole:-(

pro mě, běžného zaměstnance  hypermarketu už je mhd prostě moc drahá. kdybych nepodepsal smlouvu na dva roky, mohl jsem odhlásit net a koupit si měsíční jízdenku:o(

0/0
2.2.2008 19:18

x

Re: já už jezdím jen na obstarožním kole:-(

Mesicni jizdenka je oproti jednorazove * *2(tam a zpet) * 20 dni pomerne levna - cca 550 Kc.

0/0
3.2.2008 3:00

x

Re: Re: já už jezdím jen na obstarožním kole:-(

A rocni za 4750 Kc oproti mesicni * 12 jeste levnejsi.

0/0
3.2.2008 3:01

jita

metro web -budoucnost a fikce

http://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST.htm

0/0
2.2.2008 17:26

Dr. Fe1

Re: metro web -budoucnost a fikce

Tyhle plány s představami o budoucím vývoji jsou sice zajímavé, ale mě by zajímalo taky něco z reálného světa, tj. v jakém stádiu je projednání jednotlivých tras, jaké varianty se zvažují, kdy se začne stavět atd.

0/0
2.2.2008 20:51

kočkodan

Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

Letňany se otevřou v květnu, pak nám sice ODS naslibovala před volbama 10 stanic do r. 2010, ale ve skutečnosti se poprvé v historii přeruší výstavba metra (nebo aspoň dostavba stanic) a nejméně rok budeme čekat než se zahájí výstavba trasy VA z Dejvické do Petřin nebo Motola s výhledem na letiště. V r. 2010 se pak má začít stavět trasa D (Písnice-Hl.nádraží), tady ale zatím není rozhodnuto jestli půjde jen o lehké metro ani kdo to bude financovat atd., takže to datum osobně beru s rezervou, více v reálných plánech není. 

0/0
2.2.2008 21:50

Punk

Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

Acko do Motola s tim, ze potom povede na letiste je blbost. Pokud na letiste metro, tak primo z Dejvicke vicemene podel Evropske - Stresovice, Vokovice, Liboc, letiste (na Petriny uhnout mozna) Motol napojit zarodkem budouci okruzni linky - ktera by dal vedla na Barrandov, a pod rekou bud na Branik, nebo Modrany a dal k prestupu na C treba na Kacerove. Sice by to prilis nevyresilo nutnost rychlyho spojeni centra a Modran, ale melo by to aspon jistou dnesni logiku. Plany stare 30 let se musi zmenit. Pokud tedy na letiste metro vubec bude, osobne nechapu, proc po takovym zdroji prijmu jako letiste s vic nez 10 miliony cestujicich rocne jeste neskocily cesky drahy, kterym by stacilo postavit 5 kilometru trati z ruzyne a terminal na letisti... Clovek by byl v centru za 20 minut...

0/0
2.2.2008 23:14

Rzekotka drzewna

Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

uvedomeli hlupaci na P6: obcane kolem trati+radnice P6 moznost zeleznice zablokovali na leta, ted uz to odblokovali ale jen na zaklade slibu ze metro bude,jak by prodlouzeni metra A nekdo omezoval ihned bude zablokovana i moznost rychlodrahy:

http://subrt.blog.idnes.cz/c/5823/Smutne-konce-pohadky-o-doprave-v-Praze-6.html

0/0
2.2.2008 23:52

x

Re: Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

Rychlodraha bude obyvateli blokovana vzdy kvuli hluku a tim padu cen nemovitosti - vy byste se snad dobrovolne stehoval k rusene zeleznicni trati hned pod okny domy... Jedni ze byste nemel moc penez a to je prave to znehodnoceni nemovitosti.

Jinak i obsluhu letiste zeleznici se bude zablokovavat jako takova -  jinak bude neustale zvysovat poctu cestujicich a lide zijijci kolem neho a to i ve Stredoceskem kraji z hluku zesili - provoz ano, ale na soucasne urovni - zadne dalsi navisovani poctu startu !!! 

0/0
3.2.2008 3:08

Rzekotka drzewna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

Jenze ten vlak bude po modernizaci mnohem tissi  a navic tam budou vykonana dalsi protihlukova opatreni. Navic ta draha se musi zrekonstruovat tak jako tak, posledni rekonstrukce byla pri prestavbe bustehradky z konky na páru. Taze vlastne ten protest je ponekud jalovy. Prvni radek druheho odstavce jsem nepochopil

0/0
3.2.2008 23:26

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

Cim horsi doprava na letiste tim mene se bude moct rozrustat a narustem poctu startu stale vic obtezovat sve okoli hlukem - dalsi zvysovani poctu cestujicich do dalsich letadel je nutne proste vsemi dostupnymi prostredky zabranit a zabraneni zlepseni dopravy na letiste je jedna z cest.

Postavte si dalsi letiste mimo Prahu nejlepe v Brne -pokud vam nebude vadit hluk - dve letiste CR naopak jen prospeji.  

0/0
4.2.2008 12:19

x

Re: Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

V tom clanku na odkazu popisuje vyuziti prommistni obyvatele - jenze to obyvatele a tim padem i volici pouzivat k cestam vlak proste odmitaji - je to proste nepohodlene a tramvaj ma intervali kratsi...

0/0
3.2.2008 3:21

občan Prahy 6

Re: Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

až na to že podstata problému byla  přesně opačná, zastánci železnice NEJDŘÍV z nepochopitelných důvodů tvrdili, že stačí železnice a metro netřeba stavět jako by snad tyto dva odlišné dopr. prostředky měly spolu něco společného - viz ostatní části Prahy. Proto se PAK Praha 6 pochopitelně vzbouřila.

0/0
3.2.2008 13:12

x

Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

Metro vzdy MUSI obslouzit huste obydlenena uzemi - jinak je to z hlediska provozniho finnacovani neudrzitelne - tedy Cervenych vrch a Petriny jsou zcela nutne kvuli vytizeni. 

"5 kilometru trati z ruzyne a terminal na letisti"

1 - mnoho lidi zvlaste tech pravidlene cestujich letadly by do zadneho vlaku z principu neusedlo - dukazem jeho zivotni urovne je to ze jiz co si pamatuje nikdy nejel verejnou dopravou (nepocitam taxi a prave letadla - to se primo za verejnou dopravu brat neda - zvlaste kdyz oboji je ziskove) 

2- a z te RUZYNY by museli po stare trati do centra a to je prave ten problem - je to jednokoljena trat s omezenou rychlosti a neelektrifikovana - klasicka vedlejsi trat (i kdyz jeste ta lepsi) a prave o modernizace a zkapacitneni trati je predmetem odporu mistnich obyvatel, kteri se logicky obavaji hluku z trate ktera je jim osobne k nicemu a jedine co povazuji je jeji uplne zruseni v oblasti Dejvic a nahrzeni cykostezkou.....

0/0
3.2.2008 3:18

Rzekotka drzewna

Re: Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

ad1 to jako existuje sorta lidi co odmitaji jezdit vlakem ale krtkem podzemim s umelim osvelenim jim nevadi?

treba vb nemecku na letiste jezdi obvykle vlak, metro by bylo pomalejsi.

ad2  to by ovsem znamenalo ze 2 nejvetsi mesta strednich cech by nemela propojeni zeleznici centrum to centrum..to je taky docela podivne.

0/0
3.2.2008 23:33

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

" ale krtkem podzemim s umelim osvelenim jim nevadi?"

Vadi - priblizne 40% lidi jezdi u nas prevazne autem - metro voli jen kdyz nemaji moznost ject autem.

0/0
4.2.2008 12:21

x

Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

"Plany stare 30 let se musi zmenit. "

Co se tyce prodlouzeni A tak to jsou naopak plany velice nove.

0/0
3.2.2008 3:23

x

Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

"přeruší výstavba metra "

Drvive byla vystavba snizenim poctu peznez zpomalovana takze mohla bezet plynule stale - ted se dostavel rychlejc usek do Letnan.

0/0
3.2.2008 3:03

Kočkodan

Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

před r. 1990 se stavělo i víc tras najednou, po revoluci se staví vždy jen jedna trasa tempem co 4 roky, což platí i pro Letňany, ted´ se chtějí stavět 2 trasy naráz, ale ani jedna není připravená tak , aby hned na Letňany navázala.

0/0
3.2.2008 10:14

x

Re: Re: Re: Re: Re: metro web -budoucnost a fikce

"stavělo i víc tras najednou"

Nestavelo se jen metro nybrz a to hlavne protiatomovy (ne proti vodni) kryt pro pripad 3.svetove valky - tunely metra jsou totiz primo k tomu urceny - vyjma nejstarsiho useku Florenc -Kacerov. A ted i toho nejvovejsiho z Ladvi. Je to i jeden z hlavnich duvodu hluboko zalozeneho metra v Praze.

0/0
3.2.2008 20:24

Dr. Fe1

Metroweb

Který tady mnozí inzerujete, má informací o budoucím rozvoji metra naprosté minimum. Taky bych se rád dozvěděl informace, co, kdy, kde se začne stavět.

0/0
2.2.2008 16:24

BedlamW

hmm

To se jako bude v Prase stavet metro ke kazdemu panelaku??:-© Radeji postavte poradne dalnice ke vsem velkym mestum a az potom si budujte metra ....

0/0
2.2.2008 13:29

ladaxxt

Re: hmm

jo kamarade.., aby ti ke stodole postavili dalnici.. to neni vec naseho magistratu.. Rekni starostovi. :-P

0/0
2.2.2008 16:53

JanK

Re: hmm

Dálnice ke všem velkým městům? A která to jsou? Okruh kolem Prahy se už staví, ale jiná velká města kromě zahraničních mne nenapadají...

0/0
2.2.2008 16:55

x

Re: Re: hmm

BRNO,PLZEN napriklad z hlavy.

Okruh kolem Prahy se už staví - pokud je to narazka na Prahu - tak PRAHA nemuze za to ze se stala krizovatkou dalnic ktere pak ted vzajemene spojuji silnice v centru.

Byl bych mnohem radsi, kdy by byla nejaka obri krizovatka zrejme na jih od PRAHY a sem vedla pouze jeden dalnicni privadec - mam opravdu staci 1 jedna dalnice - byli bychom mnohem radi, kdybychom tu meli jen tu jednu.... 

0/0
3.2.2008 2:50

x

Re: hmm

A 1 milon obyvatel nejde dost dobre denne vozit trmavaji.

0/0
3.2.2008 2:46

x

Re: hmm

"To se jako bude v Prase stavet metro ke kazdemu panelaku??"

Dovolim tvrdit ze naprosta vestsina Prazanu jezdi na metro tramvaji ci busem - a pak nim - nebot je to paterni system pro 1 milion obyvatel resici problem ucpaneho historickeho centra.

0/0
3.2.2008 3:26

Janmoris

prosba

prosím nešlo by napsat článek o budoucím rozvoji pražského metra? Co je plánováno, o čem se mluví, co už se staví atd.... díky J.

0/0
2.2.2008 2:32

Lunda

Re: prosba

Ano, také mne to zajímá - hlavně jak budou pokryty Mariánky. Napište mi podrobnosti i o přestupu z Poruby. Děkuji moc.

0/0
2.2.2008 3:31

K2O

Re: Re: prosba

hej ty si snedl ftipnou kasi clovece :) :) :)

0/0
2.2.2008 3:55

lempl007

Re: Re: prosba

R^;-D Joo metro je to jediné co Praze upřímně závidím .;-D

0/0
2.2.2008 6:25

Mark

Re: Re: prosba

Koukni se na www.metroweb.cz - tam je vše o metru... :-)

0/0
2.2.2008 11:34

Dr. Fe1

Re: Re: Re: prosba

Právě že toho tam moc o budoucnosti není.

0/0
2.2.2008 16:22

VladaD

Re: Re: prosba

Trasa A:

VŠB - Nádraží Svinov - Mariánské nám. - Stodolní - Masarykovo nám. - Hranečník.

Už aby to bylo R^

0/0
2.2.2008 15:19

WarCZ

Re: Re: Re: prosba

Blazne :o) a budeme jezdit v ohlových vozikach ne ? :o) Ostrava nikdy nebude mit krtka protože by se shroutil :o(

0/0
2.2.2008 17:04

Mikeš ze Žižkova

Návrh

V Ostravě by mohlo jezdit třeba toto:

http://www.tandata.co.uk/flightinformation/images/1SkyRailontrackswithpax.jpg

To je teď hodně používané řešení pro středně velká města ve světě.

R^

0/0
2.2.2008 17:08

pawelno

Re: Návrh

Jenže jaksi Ostrava není středně velké město ve světě!

0/0
2.2.2008 23:20

x

Re: Re: Návrh

Metro muze mit kazde mesto jakmile si poridi milion obyvatel na pomerne male plose  - nadzemni mimi metro i tak snad jen 500 000.

Jinak dobre resena tramvajova rychlodraha klidne i s podzemnim usekem v centru to nahradi velice dobre. 

0/0
3.2.2008 2:53

Zdendus

Re: prosba

Zatím se žádné jiné metro nestaví. Plánuje se buď prodloužení linky A z Dejvické na Petřiny (výhledově až na Letiště) nebo stavba nové trasy D z Hlavního nádraží do Písnice. Zatím dostává přednost prodloužení trasy A (to víte je to na Praze 6 a primátor Bém je z Prahy 6). Peníze zatím na stavbu ani jednoho z úseku nejsou, a možná  ještě dlouho nebudou. Snad do tří let by se to metro A mohlo začít prodlužovat.

0/0
2.2.2008 5:07

bača

Re: Re: prosba

ale dyť komunisti slibovali, že v roce 90 bude metro i na strahově...

0/0
2.2.2008 7:23

poiu

Re: Re: prosba

Vystavba trasy A a D spolu nijak nesouvisi. Na acku se zacne uz pristi rok. Na decku se zacne makat pozdeji a mel by se na financovani podilet soukromy investor.

0/0
2.2.2008 11:55

x

Re: Re: prosba

Trasa D je podstate lepe projektove pripravena nez prodlouzeni trasy A- ale je problem s jejim vedenim, ktere jde casto mimo huste zalidnenene mista - trsovani jiz bylo navrzeno nekdy pred 30. let a od te doby se hustota obyvatel zmenila.

0/0
2.2.2008 15:12

x

Re: Re: prosba

"Peníze zatím na stavbu ani jednoho z úseku nejsou"

Metro se plati prakticky jen z rozpoctu Prahy a tudiz zalezi na stanoveni priority pro kazdy rok - tedy kolik se kaxdy rok uvolni penez a tedy se v zadnem pripade neda rici, ze jeste dlouho nebudou.

0/0
3.2.2008 20:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.