Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dveře dvoupatrového pantografu nepřivřou ani psí vodítko. O vlaku víme vše

Spolehlivý a přesný jak švýcarská železnice. Lichotivá poznámka na adresu kohokoli. V okolí Curychu se na příměstských linkách prohání vlaky vyrobené převážně v Česku. A jejich vlastnosti umožňují ještě lépe dodržovat jízdní řád.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petka.karczova@email.cz

vandalové

Vážení přátelé,ony jsou soupravy vlaku sice nádherné,ale ruku na srdce,co vandalismus,vše co je pěkné je hned pryč a taky doufám že už ČD budou jezdit na čas a nebudou si moct dělat koniny ve zpožděních,ono když čekáte na vlak hodinu a spěcháte do práce,tak je to docela síla.Ale aspoň ČD se starají o kulturu cestování,bravoR^

0/0
18.5.2008 8:19

[eT]

Co je mi do

psího vodítka 8-o

0/0
26.4.2008 22:11

michawel

RABe

Tohle je super věc, ale je jednoduchý důvod, proč to nemůže jezdit tady a to je napájecí systém. 15kV není moc kompatibilních s našimi 3 a 25kV. Bohužel. A udělat jednotku plně kompatibilní s naším elektrickým systémem není jen tak. Jak jste tady nadávali na ČD, tak určitě aspoň z 90% lze souhlasit. Na druhou stranu je pravda, že třeba zpoždění řešit na rozestavěných úsecích tratí je nesmysl a zaseká se na tom i Němec. Švýcar má ten svůj systém postavený hodně dobře, dokonce bych řekl geniálně, ale má to jeden háček. Jakmile se jim tam něco mimořádného stane, kompletně jim padne celý systém a ty zpoždění jsou pak téměř po celém státě. Ale je fakt, že chytit na SBB tři minuty zpoždění je docela vyjjímka. Takže se dočkáte upřimné omluvy, div si před Vámi nekleknou. Z třetího úhlu pohledu třeba takový Wiener Waltzer jezdí do Zürichu se zpožděním celkem pravidelně. (ale to je mezinárodní vlak)

0/0
21.4.2008 9:35

napajeci system

Re: RABe

Nemate pravdu, neni zadny problem vyrobit jednotku na jakekoliv z uvedenych tri napeti. Problem je pouze jejich kombinace a to u primestskych vlaku neni nutne resit. Pro Prahu a Ostravu staci vyrobit jednotky s napajenim 3kV SS, pro Brno s napetim 25kW 50Hz a treba pro Curych 15kW 16.5Hz.

Mj: City Elefant pro Prahu a Ostravu se vyrabeji jen pro 3kW, v Brne jezdit nemohou.

0/0
29.4.2008 19:00

napajeci system

Re: RABe

...jeste dodam, ze 471 (City Elefant) jsou opravdu zastarale koncepce, vlastne jde o jakousi modernizovanou 470...

0/0
29.4.2008 19:03

MH

Jak by dopadly tyto vozy v ČR

Ach jo, taková krása...v ČR by stačilo pár nočních jíst směrem na Ostravu a byl by z toho klasický český vlak, posprejovaný, s rozřezanými sedačkami, špinavý k zblití...

...je to smutné konstatování, ale Češi jsou národem prasat :-©

0/0
2.4.2008 23:12

mm

Re: Jak by dopadly tyto vozy v ČR

Jsi mě rozesmál ;-D nočních jíst.... to by ten hlad tak velký?

0/0
3.4.2008 12:59

MH

Re: Re: Jak by dopadly tyto vozy v ČR

Byl jsem si vědom toho překlepu, ale nechtěl jsem rozšiřovat vlákno o "Oprava: jízd"

Jen jsem počkal, jestli se najde nějaký trouba, co prochází diskuze a má čas a chuť opravovat gramatiku...

0/0
3.4.2008 16:30

leather-man

Re: Re: Re: Jak by dopadly tyto vozy v ČR

co je to "trouba, co pochází z diskuse" ?;-D

0/0
4.4.2008 12:29

hnedka_zdrapana

Re: Jak by dopadly tyto vozy v ČR

Ze nemaji CD na to si svuj majetek ohlidat a jsou neefektivne spravovany statem a vysavaji z rozpoctu je predevsim jejich problem.

0/0
17.4.2008 20:15

djdave2

Re: Jak by dopadly tyto vozy v ČR

bohuzel, i nas ateismus v tom ma lvi podil ...

0/0
23.4.2008 20:52

Rarach

Re: Jak by dopadly tyto vozy v ČR

Souhlas: Když začalo jezdit  metro B.Tak tam dali nové vozy.A už př zahajovací jízdě která tehdy byla zadarmo byly sedačky posprejované a rozřezané.Nikdo nic neviděl. A nebyl vyjimkou ani hákové kříže.´Takže naší "cestující"by z nových souprav udělali "normální"vagony.Ze kterých je opravdu na blití

0/0
24.4.2008 11:02

Pěna

Re: Jak by dopadly tyto vozy v ČR

Souhlasím - Čeští cestující jsou opravdu prasata... je to vidět téměř v každém veřejném dopravním prostředku ;-(

0/0
4.5.2008 19:35

Mike

To neni zase tolik

Jednotlive jizdne neni az tak dulezite,  yp je palba vzdy... zajimava je mesicni cena...

0/0
2.4.2008 21:15

CZE_Lecco

Dráhy poprvé zaplatí za zpoždění, kraji pošlou 2,6 milionu

;-DRv

0/0
2.4.2008 17:00

wrah

Re: Dráhy poprvé zaplatí za zpoždění, kraji pošlou 2,6 milio

Kdyby to bylo alespoň 10* tolik, tak by možná někdo začal uvažovat o nápravě. Ale 2,6 milionu v podniku který má rozpočet na úrovni miliard?

0/0
2.4.2008 20:33

-sim-

Re: Re: Dráhy poprvé zaplatí za zpoždění, kraji pošlou 2,6 milio

Zkuste si ty vlaky někdy řídit (najděte si na webu Multikon a obtížnost dejte tak na pětku) a chci Vás vidět, jak ty vlaky uřídíte bez zpoždění. Jistě, zpoždění taky nesnáším, ale rozhodně vím, co všechno za tím může být. Ono se to lehce kecá, ale hůř udělá, že jo? A ono to bude jednoduché - tam, kde dráhy budou muset platit pokuty, tak tam přestanou jezdit úplně.

0/0
5.4.2008 11:09

x

Re: Re: Re: Dráhy poprvé zaplatí za zpoždění, kraji pošlou 2,6 milio

Zvlaste na regionalnich jednokolejnych trati kde zpozdeni zpusobene napr. technickym problemem jednoho vlaku zpusobi zpozdeni hned nekolika dalsich vlaku na teto trati.

0/0
6.4.2008 3:00

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Dráhy poprvé zaplatí za zpoždění, kraji pošlou 2,6 milio

Tak v nekterych zemich to evidentne jde.. :-P

0/0
17.4.2008 20:16

Koubic

Re: Re: Re: Re: Dráhy poprvé zaplatí za zpoždění, kraji pošl

Presne tak dyt treba v Japonsku maj vlaky prumerny zpozdeni 15s tak nevidim duvod proc by u nas nemohlo bejt aspon maximalne minutu....Jinak na kratsi vzdalenosti si nemuzu stezovat na kratsi vzdalenostyi to jezdi celkem vcas...

0/0
13.5.2008 15:52

Rarach

Re: Re: Re: Dráhy poprvé zaplatí za zpoždění, kraji pošlou 2,6 milio

Pošlete mi ořesnou webovou adresu!

0/0
24.4.2008 11:10

Wipp

Díky

Moc hezký článek s pěknými obrázky ;)

0/0
2.4.2008 16:51

Ach jo (bls1)

To psí vodítko berte s rezervou

Obecně se dá říct, že ze začátku snad. Když je to nové, tak to má všude samé blokování, ale ve druhé polovině životnosti už si to dělá co chce. Buď se zanesou kontakty nebo to při údržbě zalepí, aby se s tím dalo nějak jezdit.

0/0
2.4.2008 16:49

Fungy

asi nic pro nás

hmm zajímavý Německý vlak český výroby jezdící ve Švýcarech .. :-(

0/0
2.4.2008 16:33

killy

Něco tady chybělo, ne ?

http://www.economy-point.org/s/sbb-rabe-514.html

0/0
2.4.2008 16:27

Leos.5

Pěkný článek

Díky redakci za pěkný článek R^

0/0
2.4.2008 16:14

Jura

Nechapu

Pokud se u nas vyrabeji takto krasne vlaky, jaky je duvod ze jezdime v nejhorsich vlacich v cele evrope?

0/0
2.4.2008 15:56

tvrdá a malá a šikovná

Re: Nechapu

kovářova kobyla

0/0
2.4.2008 16:01

Jura

Re: Re: Nechapu

ona aspon chodi bosa, nema smradlave a zaplivane boty z kozenky. ;-D

0/0
2.4.2008 16:13

Zapa

Re: Nechapu

Otázka by také mohla znít, proč nemáme stejné platy jako oni? Jestli si dovedete odpovědět na tohle, tak snad se doplácáte i k odpovědi na tu původní otázku.

0/0
2.4.2008 17:48

icmek

heh

"V této kategorii vlaků se na obou koncích jednotky nachází čelní vozy, mezi nimi jsou vložené vozy a jedná se o tzv. nerozpojitelnou soupravu,  Tato souprava nemá lokomotivu, ale čelní hnací vozy."

geniálně příšerný;))))))

jinak...kua proč to jezdí někde ve švajcu a né tady?? stavěj tu novej koridor na Víděň a už teď ho ničej ty starý panťáky...

0/0
2.4.2008 15:50

barbora2

Něco na adresu ČD

Proč nekupují ČD domácí kvalitní výrobky,Rv které by byly o něco levnějšíR^ než dosavadní provoz energeticky náročných zastaralých vlaků, neplnících současné bezpečnostní standarty.;-€ Brzdový systém,;-O nefunkční topení a špína, donedávna ;-O zakouřená kupé... o toaletách nemluvě. Ve vlaku, kde jezdí švýcaři,  kteří jsou zvyklí na určité bezpečí a úroveň dopravy (čistota, rychlost), se ráda svezu.  Ráda bych se zeptala, kolik by to stálo ČD koupit soupravu? A jakzaplatit, hotově převodem nebo na leasing?

0/0
2.4.2008 15:41

icmek

Re: Něco na adresu ČD

špína a kouř v kuřáckých kupé nejsou snad dány volbou výrobku...bože. navíc - ty zastaralé a energeticky náročnější jsou české výroby, převážně. hotově, převodem nebo na leasing - a co ve zlatě?

0/0
2.4.2008 15:53

Alfons

Re: Něco na adresu ČD

Tenhle vlak stojí plus mínus stejně jako City Elefant.

0/0
2.4.2008 16:28

a co je

Re: Re: Něco na adresu ČD

spatneh ma Elephantu ?

0/0
2.4.2008 17:42

Alfons

Re: Re: Re: Něco na adresu ČD

Menší kapacita, výrazně menší výkon... a taky že nefungujou;-D

0/0
2.4.2008 18:06

Zapa

Re: Něco na adresu ČD

ČD ale kupují nové jednotky (řada 471) Dokonce se to vyrábí i u nás. Pořízení jedné ovšem vyjde na nějakých 220 melounů (zdá se Vám ještě pořád jízdné drahé?). Pravdou ovšem je, že se u nich stále ještě nepodařilo vychytat některé "dětské nemoci", přestože jezdí už řadu let. Jinak madam, kdyby byl "brzdový systém" u vámi uváděných starých vlaků nefunkční, tak by asi nejezdily. Tohle si nikdo na triko nevezme, ať jsou dráhy jaké chtějí. A čistota ve vlaku není vlastností nového vozidla, záleží totiž hlavně na údržbě a také na tom, jak se k tomu cestující chovají.

0/0
2.4.2008 17:58

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: Něco na adresu ČD

odkud myslíš, že ČD nakupují nové vagóny? Od cca roku 2004 je všechno ze Zličína nebo ze Studénky. ;-D 

0/0
2.4.2008 20:19

a8n

Re: Re: Něco na adresu ČD

No ve Studénce už se hodně dlouho nedělají, tak od roku 2001.;-D

0/0
6.4.2008 14:14

2863

Re: Něco na adresu ČD

ifo pro tebe.Pokud vím,tak pendolíno stojí asi 700milionů a je to rychlo vlak.Tohle je klasický příměstský vlak s maximálkou 160 km a teď se podrž.podle info co mám,se cena pohybuje okolo 900milionů.Proto si ho čd nemůže dovolit

0/0
2.4.2008 22:35

ABC

Re: Re: Něco na adresu ČD

"cena pohybuje okolo 900milionů" Chachacha - to by si ani švýcaři nekoupili. Možná, že jste slyšel 9 milionů, ale Euro. To by odpovídalo. 

0/0
3.4.2008 8:46

Alfons

Re: Re: Něco na adresu ČD

Tak větší pitomost jsem dlouho neslyšel. Znova opakuju, že tenhle vlak stojí stejně jako City Elefant.

0/0
8.4.2008 7:44

DDT123

Hezký

vláček, tolik pohodlí, skla, koberců... Mohli by jím jezdit banikovšti fans na zápasy na Spartu a naopak :-)

0/0
2.4.2008 15:37

icmek

Re: Hezký

jo, nabízí se otázka, zda to má cenu. i ešusy už dneska jezděj počmáraný. mám ale pocit, že zrovna v den baníkovců nasazujou odrbanej starej vagón;)

0/0
2.4.2008 15:54

killy

No, těm bych stavěl...

..hytláky ! = hitláky ! ..... obojí správně....

0/0
2.4.2008 16:30

Homer

Vždycky když koukám z okna

tak vidím, jak tyhle krásný vláčky putují od nás ze Zličína někam do světa. No jo, na takovej komfort si budeme ještě hezky dlouho počkat.

0/0
2.4.2008 14:43

Magdi

Re: Vždycky když koukám z okna

článek pěkný ale trochu k naštvání

jezdím rozmláceným pantografem na lince S7, posprejovaným, doničeným

zdražili nám jízdné a za odměnu nejde sehnat ani jízdenky / za 32/ takže shrabuju drobné a v Praze pak sháním automaty, protože jízdenky ?? nejsou ;-O

za více peněz horší služba ;-O

0/0
2.4.2008 15:38

Zapa

Re: Re: Vždycky když koukám z okna

Jenže příteli, stejně jako se zdražuje všechno kolem, tak se jednou za čas to jízdné také musí zvednout. Nejlepší jsou takové ty vzpomínky typu, "jo kde jsou ty časy, když jsem jezdil z Berouna za 10,-Kčs....). Jízdenky za 32,- Kč nejsou pro prodej po trafikách vůbec vytištěné, stejně jako většina ostatních, vyjma základních jízdenek pro použití MHD v Praze, tedy za 18,- a za 26,-. Ty ostatní (zatím) pouze v automatu.Ovšem pozor, s tímto nemají defakto ČD nic společného, kromě toho, že je ve svých vlacích uznávají. tohle je věcí ROPIDu, který řídí dopravu v Praze a jejím okolí. Jinak samozřejmě musím souhlasit, že staré pantografy jsou posprejované a poničené, bohužel stačí jeden debil ze sta a je "vymalováno".  A údržba ČD  není také taková, jakou by si tyto přesluhující jednotky zasloužily a na nové jaxi není v kasičce. Hezké odpoledne přeje průvodčí pantografu na trati Praha - Beroun.;-)

0/0
2.4.2008 18:13

Haf

Re: Re: Re: Vždycky když koukám z okna

Jen tak mimochodem, jedna cesta tímhle hezkým s-bahnem (nebo jakýmkoliv jiným prostředkem mhd) po curychu stojí 3,90 CHF, tj. 62 káčé. Do okrajových čtvrtí stojí jedna cesta 6 CHF, tj. 96 káčé. Jedna cesta. A vo tom to je, to se pak kupujou úža vlaky:-)))) Více na www.zvv.chR^

0/0
2.4.2008 20:29

kdosi.jakysi

Re: Re: Re: Re: Vždycky když koukám z okna

No, zpáteční jízdenka z Mnichovic na hlavní je za 76 Kč a je to 29 km. Takže jsme jako vždy tržně cenami na úrovni západu (skoro) a platy hodně pod... :(

0/0
2.4.2008 21:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.