Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nenamazaný šroub odsoudil letadlo k pádu do oceánu

Úspory na servisu sice přinesly aeroliniím velké zisky, ale zapříčinily smrt 88 lidí. Ti se zřítili do Tichého oceánu, protože mechanici nevyměnili důležitou součástku a piloti za letu přišli o řízení. Technik, který na problém upozornil, dostal vyhazov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ančulík

Nenamazaný šroub odsoudil letadlol k pádo do oceánu

Tady by to taky shodili z stolu.

0/0
12.2.2008 12:36

Com

Super článek

Nejlepší série na celém technetu. Vždycky mě úplně mrazí. Díky!

0/0
10.2.2008 12:44

djdave2

divne

by mne zajimalo proc manazeri Alasky dodnes nesedi v kriminale vedle arabacu ...

0/0
6.2.2008 10:02

Ančulík

Re: divne

Vem si to takhle.Tady když policista chytí nějakého debila jak jede jak blázen tak to odnese policista ztrátou osobního ohodnocení a to může byt rád,že rovnou nevyletěl protože ten debil měl poslaneckou imunitu.A policajt je "odměněn"zneužitím pravomoci veřejného činitele.

0/0
12.2.2008 12:52

ZW

Spravedlivé rozhořčení?

Jednohlasně tu odsuzujeme nezodpovědnou leteckou společnost, která kvůli malicherné úspoře zanedbala servisní předpisy, a tím zabila  desítky lidí. Zkusme si ale položit ruku na srdce, zda se někdy - samozřejmě v menším měřítku - nechováme stejně.

Kdo z nás úzkostlivě dodržuje všechny výrobcem doporučené servisní úkony při údržbě auta? Kdo z nás si nechává dělat pravidelnou revizi elektrických rozvodů a elektrospotřebičů ve své domácnosti? Kdo z nás úzkostlivě dodržuje dopravní předpisy? Kdo z nás se někdy nerozčílil nad nějakou novou buzerativní euronormou?

Skutečně máme vždycky jistotu, že to naše "malé" každodenní porušování předepisů nemůže mít tragické následky? Nechci tím aljašské aerolinky omlouvat, ani nechci nám všem přisoudit pocit permanentní viny. Jen chci naznačit, že i my občas máme na hlavě takové malinkaté máslíčko a že dilema "předpisy" kontra "zdravý (?) rozum" občas řeší každý z nás.

0/0
6.2.2008 9:44

djdave2

Re: Spravedlivé rozhořčení?

je to tak, je spousta lidi u nas co by ten sroub klidne ukradla a poslala letadlo do zahuby ...

0/0
6.2.2008 10:01

Jarous

Re: Spravedlivé rozhořčení?

Takova logika mi pripada postavena na hlavu.

Pokud si chci doma uvarit caj, dostavam za to zaplaceno od stovek a tisicu lidi, kterym za jejich nemale penize garantuji nejakou sluzbu?

Muze pasazer v letadle nejakym zpusobem omezit nebo zabranit riziku smrti desitek a stovek nevinnych lidi vzniklemu napr. zanedbanim udrzby? Absolutne ne.

A mohu ja omezit nebo zabranit riziku plynoucimu me samotnemu z uvolneneho krytu zasuvky, do ktere strkam zastrcku rychlovarne konvice? Ano, mohu a to velmi jednoduse.

Tohle proste nelze srovnavat.

0/0
6.2.2008 10:44

ZW

Re: Re: Spravedlivé rozhořčení?

Nesrovnávám míru odpovědnosti (i když ani v těch aerolinkách bychom asi nenašli jednoho konkrétního hlavního manažera, který zcela jednoznačně přikázazal šetřit na opravách) ani míru rizika. Jen naznačuji, že mezi "námi" a "nimi" je rozdíl spíše kvantitativní.

Nesrovnávejte celkovou cenu, srovnávejte snahu "rozumně" ušetřit. Aerolinky "rozumně" šetřily tím, že nevyhazovaly "zbytečné" peníze za údržbu součástky, která podle jejich "zdravého rozumu" byla plně funkční. My zase "rozumně" šetříme tím, že kašleme na pravidelnou údržbu elektroinstalace (nebojte se, já taky) a vůbec nám nevadí, že třeba někde ve svorkovnici pomalu vzniká nějaký přechodový odpor, kvůli kterému nakonec vyhoříme nejen my sami, ale i naši nevinní sousedé v baráku.

0/0
6.2.2008 11:30

Te.

spravedlivé rozhořčení

rozdíl je zcela zásadní - když někdo šetří na revizi komínu nebo hromosvodu tak na to doplatí v první řadě on, a jeho rodina.

Ne lidi z druhého konce světa. Vedení Alasky riskovalo NA CIZÍ ÚČET aby vydělali.

"cesta k Prosperitě bez přívlastků." Dynamických managerů se sněhobílými košilemi a bankéřů z IPB s motýlky, těch co se vyznaj... Ti mají čisté ruce, ti mají z čeho platit prolhané právníky a zkorumpované politiky na nejvyšším místě.

Ti se pak neválí špinaví v troskách jak nějací ubožáci (co určitě doma taky šidili normu), ti nevlečou zlámané hnáty, po bezesných nocích.

0/0
6.2.2008 15:42

Te.

Re: spravedlivé rozhořčení

Když někdo jede jako magor riskuje i svůj život. Když havaruje tak jde před soud.

Manažeři Alasky jsou v klidu, prosperují. Ani u nás, po vítězství individuálního zisku jako jediného životního měřítka a společenského principu vlčích individualit, to se soudy není jisté. Vyhrály bláboly že trh vytřídí podvádějící podnikatele. Tento primitivismus jen vytřídí nahoru prosperující zloděje v pancéřovaných autech co jezdí 200 km/h, od prosťáčků v rozmáčknutých škodovkách - měli se líp učit, říká klausíček. Jeho pilný žáček Langmajer (ODS) vraždil přesně tímhle způsobem: jel po dálnici jako šílenec, s Pajerem smetl malé auto v odstavném pruhu. Zabil mámu zraněné holčičce. A - nic, drží se etablované smečky, šlape brázdu, má klid, podle pokynů plive chrchly na slušné a normální lidi, na Kaplického, na Švejnara.

Takhle křivě to v téhle zemi chodí, ale je potřeba rozmlžit: "i já mám bordel v eletrice, a vy taky brbláte nad předpisy."

Cestující na servisní interval neměli žádný vliv.

0/0
6.2.2008 15:46

x

Re: Re: spravedlivé rozhořčení

"Ani u nás, po vítězství individuálního zisku jako jediného životního měřítka "

A to chces vazne tvrdit ze snad pred rokrm 1989 - to ti v klidu sef rekl na brigade - ze mu to je fuk, nebot lidi je u nas podle nej moc a stale se rodi dalsi - a proto se stara vyhradne o svou rodinu a tak i kdybych tu i zhebnul tak by mu to vubec nevadilo - jeho moje problemy nezajimaji - proste prirozeny vyber - silnejsi preziva.

0/0
6.2.2008 16:32

x

Re: Re: spravedlivé rozhořčení

" Ani u nás, po vítězství individuálního zisku jako jediného životního měřítka"

A drive jako zajimalo jednotlivce neco jineho nez jaky ma plat, postaveni a jeho vlastni rodina -obcas i par nejblizsis kamradu - ty pro mne zajistis to, ja  pro tebe zas toto - to si vazne veril ze i neco jineho - to leda tak ve snu...

Naopak mi rikali jako cloveku castecne postizeny od nazrozeni, ze by se vsechny postizeni meli hazet lvum v kleci zoo a ze by se na to chodili radi divat - byla by to pro ne pry perfektni podivana videt jak ho lvi v kleci trhaj na kusy.  

0/0
6.2.2008 16:40

x

Re: Re: spravedlivé rozhořčení

"Langmajer (ODS) vraždil přesně tímhle způsobem"

Pripad jeste co vim neni u konce - statni zastupce nesouhlasi se zavery policie.

0/0
6.2.2008 16:43

x

Re: Re: spravedlivé rozhořčení

"od prosťáčků v rozmáčknutých škodovkách - měli se líp učit"

Lidska zavist je holt velka - existuje dost velice slusnych podnikatelu, kteri si sve postaveni vydreli 12 a vice hodinouvou praci denne - jenze to ti kteri o tom kecaj v hospode u piva nechtej ani slyset - holt tem se makat poradne nechce... 

0/0
6.2.2008 16:47

x

Re: spravedlivé rozhořčení

Pokud mas auto ve velmi spatnem technickem stavu a vlitnes s nim do protismeru prave z duvodu poruchy brzd tak krome sebe zabijes i nekoho v dalsim vozidle v protismeru - velka cast  lidi co umira na silnici nehodu vubec nezavinili. 

0/0
6.2.2008 16:50

x

Re: spravedlivé rozhořčení

"Ti se pak neválí špinaví v troskách jak nějací ubožáci (co určitě doma taky šidili normu), ti nevlečou zlámané hnáty, po bezesných nocích. "

Predpokladam ze vysoudili pozustali docela slusne odskodneni po te spolecnosti - proste za chyby se plati... 

0/0
6.2.2008 16:55

Václav

Až z toho mrazí

Je to přímo učebnicový příklad toho, jakých konců se lze nadít, když veledůležitý manažerský poloblb dostane ve jménu modly snižování nákladů pravomoc rozhodovat o věcech, které jsou striktně technické povahy.

0/0
5.2.2008 23:03

Guido

Re: Až z toho mrazí

Presne.

Bohuzel takovych blbu, kteri rozhoduji, je cim dal vic.

0/0
6.2.2008 23:01

ratspeaker

kidy

tak koukám, že je tu fakt dost lidí, kteří musí kritizovat idnes za všechno, co udělá...

já osobně se těším na každý článek v téhle rubrice, protože v bedně se na to nepodívám (nevhodný čas), zato tohle můžu otevřít v praxi kdekoli a kdykoli. Fakt dík, za tuhle spolupráci s čt...

0/0
5.2.2008 22:51

Petr

Fajne:)

Zajimavy clanek, celkem nastve, kdyz si precte clovek, ze muze letet letadlem, kde proste vedeni hrabe prachy a nestara o zbytek(jistou zkusenost s timto mam u nas ve fabrice, luxus)

0/0
5.2.2008 19:42

iuos

hmm

děkuji za podobné katastrofy - potom, co se mi dneska sekla brzdová destička (nakonec pomohlo promáčknout prákrát brzdu).. a potom, co jsem píchnul a kolo nešlo sundat... a v rámci vlastního bezpečí jsem obětoval gumu a ujel pěknej kus na odpočívadlo...  aby pak týpek z odtahovky to kolo sundal několika ranama železnou tyčí...    člověk v tom prostě není sám, no ;-D

0/0
5.2.2008 15:41

Frank

Re: hmm

Měl byste si koupit auto a ne používat nějaký starý křáp na ojetých gumách.

0/0
5.2.2008 22:42

Linde

Re: hmm

Pri vymene z letnich na zimni je potreba pouzit vazelinu. Taky uz jsem sundaval prirezle kolo (z 2 roky stareho auta) :-)

0/0
5.2.2008 23:13

HHancock

Nadpis

Clanek super, stejne jako predchozi. Ctu jelikoz na tv moc nekoukam.

Ovsem nadpis "Nenamazany šroub odsoudil letadlo k pádu do oceánu" by znel lepe ;-)

tesim se na dalsiR^R^

0/0
5.2.2008 15:08

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Nadpis

Po poradě jsme nadpis opravili.

0/0
5.2.2008 15:15

Linde

Re: Re: Nadpis

Jak znel puvodni titulek? Ciste pro zajimavost..

0/0
5.2.2008 23:15

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: Re: Nadpis

Původní titulek byl: Nenaolejovaný šroub...

Protože je pravda, že se jedná o lubrikant/mazivo, ne olej, tak jsem původní (pěkně znějící) titulek opravil. Ale ani ten původní neobsahoval faktickou chybu, striktně vzato, protože ten šroub skutečně nebyl naolejovaný:-) To je ale pochopitelně slovíčkaření...

0/0
6.2.2008 0:28

Detailista

Re: Re: Re: Re: Nadpis

"protože ten šroub skutečně nebyl naolejovaný" - :DDD

0/0
6.2.2008 11:11

Linde

Re: Re: Re: Re: Nadpis

Tak to jste mozna mohl zkusit Neocukrovany sroub, pac striktne vzato, cukr na nem urcite taky nebyl ;-D

Nic ve zlym, jenom jsem to chtel trosku rozvinout ;-)

0/0
6.2.2008 22:11

TarasBulba

Kasíku, nenechte se nakrknout

Já jsem třeba díky těmhle článkům začal sledovat serii Přežít. Když to nestihnu v televizi, no tak si to přečtu aspoň tady. Nebo můžu občas v hospodě dělat chytrýho...

0/0
5.2.2008 14:05

Pavel Kasík - Technet.cz

díky

Přesně tak, já jsem už přežil asi dvacet životu nebezpečných situací:-) Horší je, když si pak kupuju letenku...

Články na internetu mají i tu výhodu, že jejich obsah je na internetu, jsou tedy vyhledávatelné a můžou posloužit i v budoucnu, když někdo hledá informace o dané problematice. Proto se snažím, aby byly na konci článku odkazy na zdroje a podrobnější informace. Tak má článek (doufám) hodnotu přesahující týden, ve kterém vyšel.

0/0
5.2.2008 14:20

Geo

Re: Kasíku, nenechte se nakrknout

No ja jsem to diky temhle clankum prestal v te televizi sledova. Takhlen si to prectu a nemusim poslouchat obcas ty rozvlacne hlody pribuznych obeti.

0/0
5.2.2008 19:21

John Coffey

+++++

Postreh 1: A opet jsem cekal a dockal se... Opet tady v diskusi pisi lide, kteri misto aby ocenili vcelku poutavy clanek (potazmo celou serii) tak se snazi najit jakokoliv sebemensi nepresnost (viz srouby se olejuji ci potiraji vazelinou?). Snaha trapna, spise takovym prispevatelum jde o ukojeni sebe sama, ze oni prece jsou lepsi nez autor clanku... Detinske.

Postreh 2: Vsimli jste si mili diskutujici ze p. Kasik je jeden z mala (ne-li jediny) autor na iDnes, ktery odpovida v diskusich? Misto abyste to ocenili, patrate po preklepech a snazite se ho vsemocne setrit, v horsich pripadech urazit. Opet hloupe, detinske... k nicemu...

Clanek: R^

Diskuse: Rv

0/0
5.2.2008 12:23

medved

Re: +++++

Já mám jenom jeden postřeh. Všiml jste si, že když napíšete setrit bez diakritiky, může to znamenat šetřit i setřít _?

Jinak s Vámi ve všem zcela souhlasím.

:-)

0/0
5.2.2008 13:11

John Coffey

Re: Re: +++++

Vsiml, a popravde me to docela pobavilo ;-);-D

0/0
5.2.2008 15:52

Pavel Kasík - Technet.cz

díky

Dobrý den, díky za váš příspěvek. Právě kvůli chápavým lidem jako vy má smysl diskuze sledovat a odpovídat. Články, které vyprodukuji, nevydávám za dokonalé klenoty, a proto jsem rád za opravy a upozornění čtenářů. Také mi touto cestou přišlo několik zajímavých tipů na sobotní výlety do historie.

Nemalé množství čtenářů také používá k soukromým vzkazům e-maily, takže taková oprava článku je rychlejší. Nicméně diskutující příjde o svých patnáct minut slávy, protože mě na chybu neupozorní veřejně:-)

A nadávky v diskuzi se stupňují, to je jako přilévat olej do ohně. Je to zbytečné, akorát to ostatní znechutí a diskuze pak nečtou, i když některé příspěvky v nich jsou zajímavé,přínosné nebo vtipné.

Pěkný den;-D

0/0
5.2.2008 14:09

antenkar

Re: +++++

no topreto že ste češi skrátka takí.Cez vojnu jeden druhého udáva gestapákom,a po vojne bol vraj v odboji.Alebo ste sa udávali ŠTBákom , a písali a spievali o komunistickej tyranii.;-€Čo už.Závistlivci.;-D

0/0
5.2.2008 18:12

jfb

Re: Re: +++++

No vy ste rovnou s Němci přepadli Polsko (jako jediní němečtí spojenci!) a SSSR a nakonec byli všichni hrdinní účastníky SNP...

0/0
5.2.2008 23:20

Linde

Re: Re: Re: +++++

ano, spravne - hlavne na kazdeho neco vedi. I kdyz je to ubohe, prostym jedincum to pomaha ;-)

0/0
5.2.2008 23:58

ja

Re: Re: Re: +++++

Áno. Ale zabudol si dodať, že sme ho prepadli preto, aby sme si vzali späť územie, ktoré nám Poliaci po mníchove vzali s nemeckou pomocou. Dlho si ho neužili ;-D

Keď vieš o histórii prd, tak radšej mlč.

0/0
6.2.2008 22:37

Schumacher

Liotine vs Alaska Airlines

Být v té věci soudcem tak nechám Alaska Airlines sežrat.

0/0
5.2.2008 11:53

honzaXY

To je napínavý!!!

A jak autor zvládnul nám poutavě odvyprávět,co viděl v televizi... i s tou přímou řečí! Super! A kdyby ještě rozuměl tomu, co píše a měl ponětí: šrouby se neolejují ale mažou tukem (vazelínou ap.). Matice není cívka, proto nemá "vnitřní vinutí" ale ZÁVIT. Věta "Když nechali zabrat oba motory, serval se i zbytek závitu" je taky dobrá... no psát může každý, tak proč ne. Už jen čekám, kdy nám bude někdo vyprávět obsahy filmů a knih. Jazyková  a odborná kvalifikace není nutná (iDnes není náročný), takže by se to mohlo brzy stát skutečností. 

0/0
5.2.2008 10:51

buds

Re: To je napínavý!!!

víš, někdo nesedí celej večer u televize jako ty ;-) 

A pak je příjemný si o polední pauze přečíst zajímavej článek.. R^.

0/0
5.2.2008 11:04

Pavel Kasík - Technet.cz

už zase?

Je to jedenáctý díl tohoto seriálu, a pod každýmze článků se najde někdo, kdo je překvapený, že přepisujeme to, co můžete večer vidět v televizi. Připomíná mi to, jak jsem psat o seriálu Přežít! na Cestování.idnes.cz, tam zase lidé pořád psali, jak je možné, že to zachytila kamera :-)

Vinutí jsem opravil na závit, děkuji za upozornění. A o tom, že by byl šoub naolejovaný přece v článku není ani slovo, nebo ano?;-D

0/0
5.2.2008 11:06

PumliCZ

Re: už zase?

Kdyz uz jste se mi to rozhodl smazat, tak si dovolim reagovat, ohledne toho sroubu - podivejte se do nadpisu.

0/0
5.2.2008 11:43

kecup

Re: Re: už zase?

dooooobryyyyyy ;-D R^R^R^

0/0
5.2.2008 11:48

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: už zase?

V nadpisu přece nic o naolejovaném šroubu není:-)

0/0
5.2.2008 12:08

hives

Re: už zase?

Take si dovolim male rypnuti. Kdysi pred maturitou nam totiz profesor na prumyslovce rikal, ze rekneme-li u zkousky hovorove slovo matka misto matice, tak letime. Proto me hned Vase "matka" trkla a take bych se vubec nezlobil za opravu;-)

0/0
5.2.2008 22:41

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: už zase?

Ja si pod matici představím něco jiného, než pod matkou. V dokumentu je rovněž použito slovo matka. Chápu váš nesouhlas, ale asi jde o zvyk. Každopádně díky za reakci, až nebudu někdy vycházet z terminologie zdroje, určitě zvolím výraz matice.

0/0
6.2.2008 0:31

hives

Re: Re: Re: už zase?

Tomu nerozumim. Co si predstavujete pod slovem matice a co pod slovem matka? Podle me se jedna o chybu jiz v prekladu. Opravte me nekdo jestli se pletu, ale matka je mluvnicky maximalne jine oznaceni maminky, jako jine oznaceni matice snad pouze v hovorove mluve. Kazdopadne se omlouvam za takove hnidopisstvi k jinak povedenemu clanku. Ted uz mi jde ciste jen o princip a zvedavost:-)

0/0
6.2.2008 20:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.