Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Webujeme: V kolik vám to jede? Jízdní řády na internetu

Dnes se na internetu naučíme velice praktickou dovednost − ukážeme si, jak pracovat s jízdními řády a usnadnit si tak cestování autobusem, vlakem, městskou hromadnou dopravou nebo letadlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Kasík - Technet.cz

Hromadná odpověď na diskuzi

Tak koukám, že se nám tu nějak rozhořely diskuzní války. Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí (třeba že jsem frustrovaný naivní pokrytecký pisálek)

Článek je skutečně určen pro jinou cílovou skupinu, než je na Technet.cz obvyklé. Doufal jsem, že když ten článek pokaždé uvedeme slovy Webujeme a do článku napíšeme boxík o tom, že je součástí kurzu pro začátečníky vycházejícího v součinnosti s MF DNES, lidé to pochopí a nebudou plýtvat svým časem na to, aby si pak v diskuzi zanadávali. Zdá se, že někdo zkrátka bere idnes.cz jako nějaký server chatovacích místností...

Pokud mi prosím chcete něco sdělit, napište mi e-mail. Do starších diskuzí nemám já ani kolegové čas chodit.

Cenzura by byla, kdyby vám stát zakazoval publikovat informace na vašem soukromém serveru apod. To, že idnes.cz smaže příspěvek na svém serveru, je služba čtenářům, kteří nechtějí být uráženi a rušeni při čtení diskuzí. Díky všem slušným diskutujícím, kteří svými příspěvky vylepšují kvalitu článků.

0/0
6.2.2008 0:18

Buss

Re: Hromadná odpověď na diskuzi

Neřešte to, v každé diskusi se najdou oslové, kterým jde jen o to, aby si vybili své frustrace.

Ale pravdou je jedno - na Technetu  nejsou jasně odděleny jednotlivé tematické sekce. Asi by nebylo od věci, pokud by se články o internetu oddělily do samostatné sekce (klidně i mimo Technet jako další záložka iDNES), kde by se dalo lépe zvýraznit, které texty jsou pro začátečníky a které pro zkušenější uživatele. V současné podobě je Technet mixem odborných článků a textů pro naprosté laiky a to není úplně optimální stav...

0/0
6.2.2008 11:06

AN

Re: Hromadná odpověď na diskuzi

Ono není ani důvod jen tak nadávat, ale když někdo píše reklamu sám na sebe, ještě k tomu, když funkčnost dané věci je čím dál horší (v poslední době se mi to tak čato nestává, ale dřív to byl samý výpadek JŘ), tak se pak nedivte. Já vás mám za seriózní server, ale nejsem zastáncem toho, když váš hlavní artikl (články) jsou v mikroproužku a já vidím jen reklamy nebo podobné věci. Můžete si dovolit reklamy zdražit nebo je šoupnout na stranu, ale uznejte, že využívat zhruba pětinu až čtvrtinu obrazovky (šířka displeje 1280)pro hlavní artikl je celkem katastrofa.

0/0
6.2.2008 19:39

Wes Parmalee

!!!

8-o8-o8-o

Vždy mi Technet připadal nej (jako jediný z Idnes nebyl arogantní a diskutoval v dikuzi), ale to mazání z poslední doby nechápu.

Kolikrát jsou to konstruktivní reakce? Že by nový cenzor?!

0/0
5.2.2008 22:44

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: !!!

Vysvětlení viz níže - smazání jednoho závadného příspěvku (vulgarismy, nadávky, desítky nejlépe zvracících emotikonů a žádný text) odstraní i příspěvky, které jsou pod něj navěšeny v jednom vlákně. Proto doporučuji - pod primitivními příspěvky nepokračovat v diskuzi. Jakákoli oprváněná kritika  mazána není.

0/0
5.2.2008 23:53

M.r.ť.k.a.2

Teď jste se proflák!! Oprávněná kritika!!!

A kdo rozhoduje jestli je oprávněná?! Vy, jako kritizovaný objekt? ;-D:-©:-©

Podívejte se kolik jste mi zcenzurovali slušných a obsažných příspěvků :-©:-©:-©

A nevím proč se pořád oháníte těmi smajlíky, jednou tu ta možnost je tak je budu používat, je to moje právo !

0/0
5.2.2008 23:57

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Teď jste se proflák!! Oprávněná kritika!!!

Já jen vysvětlil, jak k odstranění korektního příspěvku může dojít.

0/0
5.2.2008 23:59

M.r.ť.k.a.2

Re: Re: Teď jste se proflák!! Oprávněná kritika!!!

Ano může, ale taky nemusí, nehrajte si prosím se slovíčky! Běžně se cenzuruje podle přezdívky, bez ohledu na obsah! Chcete screeny a výpisy z google cache? !!!

0/0
6.2.2008 0:03

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Re: Re: Teď jste se proflák!! Oprávněná kritika!!!

Jak Vám již řekl kolega - jestliže tapetujete diskuzi, smažeme Vaše příspěvky strojově naráz. Šetří to čas. Netapetujte a nebude s tím problém. Děkujeme za pochopení.

0/0
6.2.2008 0:05

sHImi

Re: Re: Re: Teď jste se proflák!! Oprávněná kritika!!!

Hele Mrťka... :-D

Koukám že to s tebou ještě neseklo, tak si dej bacha, srdíčko nevydrží všechno.

P.S.: Vydrž, Mrťka, vydrž.

0/0
6.2.2008 10:08

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Teď jste se proflák!! Oprávněná kritika!!!

příklad oprávněné kritiky: to a to je špatně z toho a toho duvodu, máte chybu tam a tam, službu nedoporučuji proto a proto ... příklad neoprávnění kritiky: všichni jste ***** (doplňte vulgrarismus dle chuti), to je reklama!!!, to je zase blabol (a tak podobne) ... smajlíkové právo vám nikdo nebere, jsou k dispozici, protože předpokládáme jejich přiměřené využívání :-)

0/0
6.2.2008 0:04

Stalda

uroven

Pridam se tez s kritikou:

Po prechodu pod lziDnes mi to neni schopne najit spoje s prestupem, ktere normalne jezdi. Po nekolika kolech dopisovani s IDS-JMK mi bylo nakonec sdeleno, ze je to chyba iDOSu a ze si mam bud a/ stahnou rady od nich b/ hledat kazdy spoj zvlast.

To je to proklamovane zlepseni sluzeb??? Ja jsem si vsimnul akorat zahlceni reklamou a debilnima listama na vase ostatni weby. Ach jo:-/

0/0
5.2.2008 22:20

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: uroven

Zeptám se na to produkce, ale pokud je mi známo, zdroj dat zůstal nezměněn. Ale díky za konkrétní kritiku. Pokud chcete dotaz upřesnit, nebo konkrétní odpověď, kontaktujte nás prosím e-mailem.

0/0
5.2.2008 22:35

zapvit

idnes pohrbil idos

souhlasím, nemel sem cas to tu psat pres den, hned jak sem videl clanek idnes a idos tak sem si vzpomel tak kvalita vyhledavani klesla na neunosnou mez

0/0
5.2.2008 21:37

AN

iDnes upadá

1) pruh pro články je čím dál užší (teď už to fakt hraničí), hlavně kvůli reklamám 2) dělají reklamu sami sobě 3) na idosu jsou i některé spoje, které nejezdí (zadával jsem si školní den a ukázaly se mi i prázdninové spoje) 4) recenze neuvádějí některé důležité detaily 5) úroveň celkově upadá

PROSÍM, udělejte s tím něco, protože jste seriózní server, tak ať máte úroveň!!! Především širší pruh pro články (můžete si dovolit reklamy zdražit) a když už na něco píšete recenzi, tak ať to nevypadá jako že ji píše lenoch, který telefon jen zapne a pak ho hned zabalí zpět do krabice!!!

0/0
5.2.2008 20:27

bejbous

idos x idnes

Od té doby co jsou jízdní řády umístěny na idnesu, mi to jede celkově pomaleji a hlavně to tlačítko (vyhledat) musim mačkat vícekrát, než se to rozhodne, že mi to ty vysledky  konečně zobrazí.

0/0
5.2.2008 19:30

Sniper

Lepší varianta

Mnohem lepší je  jít na jízdní řády přímo na http://www.portal.idos.cz/ žádná reklama a hlavně tam jsou kompletní řády, tak jak je známe ze zastávek. Můžete si tak v klidu prohlédnout všechny spoje z toho konkrétního místa a nejste odkázáni vždy na jeden konkrétní vyhledaný spoj.

0/0
5.2.2008 18:18

maiba

Chyby

Chci jen zeptat, zda se někomu stalo něco podobného?

Našla jsem si na tomto servru spojení a zjistila jsem, že v přestupní stanici budu asi 40 min čekat na přípoj. A ejhle, při přestupu jsem zjistila, že během 5 min mi odjíždí vlak. (Podle slov průvodčího, tak jezdí normálně.)

Večer po návratu domů jsem opět  vše kontrolovala na netu a vlak, kterým jsem jela tam opravdu nebyl. :-)

0/0
5.2.2008 16:52

Martin

Re: Chyby

od pana Kasika, byt je ze vsech nejchytrejsi, odpoved necekejte

jinak to muze byt tim (nerikam, ze to tak je), ze SW je naprogramovan tak, aby nechval jistou dobu na prestup

0/0
5.2.2008 17:18

maiba

Re: Re: Chyby

Bylo to na jednom malém nádraží ve východních čechách, čas na přestup není potřeba. Já, když někam cestuji, musím mít vždy všechno prostudováno a sepsáno, pak teprve vyrazím. Každá změna mne trochu zaskočí. (V tomto případě to bylo výhodné, doma jsem byla  dříve.:-)) Prostě jsem jen pátrala, kde jsem udělala chybu.

0/0
5.2.2008 17:44

maiba

Re: Re: Re: Chyby

Jo a ještě musím napsat, že dřív se to nestalo, až v poslední době.

A s tou reklamou to je vůbec na IDnes otřesné !!!!!!!!!!.

FURT tam vyskakují "ňáká vokna" a "votvírám, co nechci". Včera mi stále čistila zuby nějaká blbá žvýkačka!!!

0/0
5.2.2008 17:48

maiba

Re: Re: Re: Re: Chyby

Teda ta cenzura pracuje jak za totáče!!

Před chvílí mi kdosi radil, jak se zbavit reklam, než jsem to stačila uskutečnit, už je to fuč!!!

0/0
5.2.2008 20:11

M.r.ť.k.a.2

KOMPLET BEZ REKLAM

---------- Firefox + doplňek Adblock http://www.czilla.cz/doplnky/rozsireni/adblock/, - Nástoje - AdbLock Plus - Přidat filtr ------------ Opera - Nástroje - Nastavení - Pokročilé volby - Obsah - Blokovaný obsah, IE7 nainstalovat IE7Pro - http://tinyurl.com/339e68 - Nástroje - IE7Pro Preferences - Blokování reklam (typ: Filtr blokovaných URL adres) -------R^R^R^R^R^

A přidejte následující pravidla pro blokování:

*idnes.cz/js/ad/*

*.bbmedia.cz/*

*.hit.gemius.pl*

0/0
5.2.2008 22:37

Tisíce díků

Re: KOMPLET BEZ REKLAM

Za námět na filtr*Je gůd*

0/0
6.2.2008 8:10

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Chyby

Dobrý den, editace diskuzí bohužel funguje tak, že pokud se smaže jeden příspěvek, strhnou se všechny co pod něj spadají v jednom vlákně. Pokud tedy diskuze navazovala na jeden z nesmyslných blábolů jednoho místního tapetáře (od kterého je bohužel nutno diskuzi čistit), pak mohl zmizet i konstruktivní příspěvek.

K mazání se uchylujeme velmi neradi (když nic jiného, přidělává nám to práci), ale někdy to jinak není možné.

0/0
5.2.2008 23:49

M.r.ť.k.a.2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chyby

Lžete! To je fakt! Pod tím mým příspěvkem jak blokovat reklamu žádný další nebyl a HLAVNĚ ten nad ním smazán taktéž nebyl. Přesto byl můj příspěvek zcenzurován :-©:-©

Jen s podívejte, on tam někde bude, pochybuji, že je mažete natvrdo!! :-©:-©:-©:-©:-©

0/0
6.2.2008 0:01

Martin

www.jizdnirady.cz

existuji jiz tisic let, to jen na tehcnetu to zjistili teprve po tom, co to koupil idnes

mozna by stalo za to udelat jakesi srovnani - jake byly jizdni rady dirve a nyni: shrnu to tedy za technet:

z hlediska funkcnosti - stejne

z hlediska prehlednosti - drive lepsi, nyni hledam informace mezi reklamou

z hheldiska rychlosti a spolehlivosti - drive lepsi a rychlejsi, nepamatuji se, ze by jizdnirady melli nejaky vypadek, vypadky nastavaji teprve za provozu na idnes

0/0
5.2.2008 15:38

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: www.jizdnirady.cz

Jizdnirady.cz jsou mnohem rychlejší, než jejich verze z roku 1008 ;-D

0/0
5.2.2008 15:55

tlk

Re: Re: www.jizdnirady.cz

Vy jste ftipnej, až jste trapnej. Ale to bude tím mládím.

0/0
5.2.2008 16:34

Martin

Re: Re: www.jizdnirady.cz

a jak to vite? mate nejake objektivni mereni? nebo pouze timto vykrikem maskujete vasi frustraci z toho, cim se musite zabyvat ne technetu?  nechce se mi totiz verit, ze byjste tento clanek napsal z vlastni svobodne vule, pokud ano, pak je mi lito vas i vaseho zamestnavatele

0/0
5.2.2008 17:15

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Re: Re: www.jizdnirady.cz

Série článků "webujeme" je psána primárně pro MF DNES a primárně pro čtenáře, kteří na internetu víceméně nic neumí. Jsou to jednoduché a návodné příklady využití internetu. Tento článek byl o používání jízních řádů. Pokud se čtenář naučí hledat v techto jízdních řádech, pak si jistě poradí i s konkurenčními produkty. Toto není seznam ani srovnání jízdních řádů na internetu, ale jednoduchý návod pro absolutní začátečníky.

S prupovídkami o něčí frustraci prosím šetřete - je to poze zlé, sprosté a hloupé. Ale chápu, v anonymitě se křičí krásně ...

0/0
5.2.2008 22:32

D.M.

samochvala

Zda se mi, ze iVcera docela s tou samochvalou prehani. "Objektivne" nepridala odkazy na jine provozovatele jizdnich radu - pro jistotu :-©

0/0
5.2.2008 12:59

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: samochvala

Nejde o zpravodajský článek, jde o kurz pro začátečníky.

0/0
5.2.2008 15:54

tlk

Re: Re: samochvala

Ale no tak. Jde o nehorázně trapnou reklamu. Idos je dostatečně přehledný a nedokáži si představit, co za sortu lidí, by s ním měli mít problémy. Řekl bych, že naprostý začátečníci s prací na PC, kteří neumějí psát a klikat. Proč se nepřiznat, že za vámi přišel někdo z vedlejší kanceláře a slušně vás poprosil, jestli by nebylo možné trochu popostrčit návštěvnost na idosu. My to chápeme a většina z nás to prokoukla, nemusíte si vymýšlet lži. Je to zbytečné.

0/0
5.2.2008 16:38

.

Re: Re: Re: samochvala

trpíte-li stihomamem, navštivte nejbližší psychiatrické zařízení. Uleví se vám a alespoň neuvidíte reklamu všude ;-)

0/0
5.2.2008 20:07

tlk

Re: Re: Re: Re: samochvala

Potřebujete přidat a v takto se v idnesu snažíte odvděčit? Mám pro vás radu: Najděte si jinou práci!!!

0/0
5.2.2008 20:13

Martin

Re: Re: samochvala

a to jsou mi veci, ze technet pise kurzy pro zacatecniky, ja jsem vzdy myslel, ze technet prinasi novinky ze sveta vedy a techniky. ale pravda je, ze tomu tak bylo jen do te doby, nez byl technet koupen idnesem

0/0
5.2.2008 17:24

pepik

zpozdeni vlaku

já bych si dovolil přidat pro mě velice užitečnou stránku na zpoždění a aktuální polohu vlaku.. Už mockrát mě zachránila před hodinovým čekání na nádraži:

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa

0/0
5.2.2008 11:19

Milhaus

Jízdní řády bez reklam

Doporučuji všem uživatelům, nemilujícím reklamy, používat verzi pro zrakově postižené, která je dostupná na adrese: http://www.idos.cz/blind.

Na závěr bych rád vyjádřil naději, že tento příspěvek nebude smazán.

0/0
5.2.2008 6:45

opera

Re: Jízdní řády bez reklam

anebo si stáhnout operu a zablokovat si ty reklamy :)

0/0
5.2.2008 6:58

Milhaus

Re: Re: Jízdní řády bez reklam

Ano, to je samozřejmě také řešení. Podobně je to možné vyřešit v Mozille Firefox nebo KMeleonu (a v mnoha dalších prohlížečích, o kterých nevím). Ve svém příspěvku jsem ale vycházel z toho, že seriál je určen pro začátečníky, z nichž většina patrně používá Microsoft Internet Explorer a nechtějí hned zpočátku měnit své návyky.

0/0
5.2.2008 10:16

zapvit

zacatecnikum zablokovat EI

a co tak zacatecnikum rovnou zakazat IExploder a ukazat jim Operu nebo Firefox a jejich vyhody, treba primou blokaci reklamv opere

0/0
5.2.2008 11:31

.

Re: zacatecnikum zablokovat EI

a proč někomu něco cpát? Každý svého štěstí strůjcem, já si používám Operu a někdo jinej ať si klidně používá MSIE. Pokud vám to trhá žíly, je to váš problém. Mě víc vadí že umřela moucha v Zimbabwe než to že lidi používají MSIE

0/0
5.2.2008 20:09

JP

Re: Jízdní řády bez reklam

Nebo www.vlak.cz, tam to také není zahlcené reklamou idnes

0/0
5.2.2008 11:51

xtonda

Re: Jízdní řády bez reklam

0/0
5.2.2008 14:29

xtonda

Re: Jízdní řády bez reklam

A JŘ pražské MHD jsou zase lepší na http://www.dpp.cz

Krom tojo že jsou bez reklam je tam i více funkčnosti (mapa)

0/0
5.2.2008 14:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.