Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nástupce TGV bude o 40 km/h rychlejší. Rychleji vlak v Evropě nepojede

Rychlostí až 360 kilometrů za hodinu pojede nový vlak AGV, který má na železnicích nahradit současné rychlovlaky TGV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

michawel

AGV vs Pendolino

Pozastavili jste se tu nad cenou za Pendolino ČD a AGV. Jo vychází to stejně, tipoval bych, že ta cena za AGV je takhle příznivá proto, že to je jenom verze pro jednu napájecí soustavu, Pendolino umí tři a i když to je křáp starej, tak tohle ho dost prodražilo. Jinak těch plus 10 je samozřejmně marketing. Nicméně to vypadá vizuálně dobře, moc se mi to líbilo. Vybavením to vypadalo taky celkem rozumně.

Pro zajímavost hned po revoluci se měla VRT stavět, dokonce i ŠKODA Plzeň měla připravenu soupravu (ten výkres jsem viděl a bylo to něco ala TGV Duplex, komerční rychlost 300 km/h. Ta VRTka měla jet směrem na Norimberk a dokonce už bylo projednáno jak to bude financováno a dokonce se už řešili pozemky, ale kdosi tenkrát nedal posledního berana a tak ten projekt usnul. Namísto toho se začli rekonstruovat koridory, což je ale zas trochu jiná kapitola. Jinak pokud by někdo vyjádřil pochybost nad tou Škodovkou tak dodávám, že ten vlak navrhovala ještě původní sorta lidí, která něco uměla.

0/0
6.2.2008 19:12

Meresjev

stat zlodeju

Dokud se bude v tomhle state krast jako dosud - mam na mysli statni zakazky tak to tady bude porad vypadat jako za Krale Klacka. Vysokorychlostni trat se nepostavi ani za 20let, leda ze by z toho mela ODS - CSSD dobry profit. I ta zkorumpovana Italie na to ma :-P

0/0
6.2.2008 11:22

x

Re: stat zlodeju

" I ta zkorumpovana Italie na to ma "

Taky ma trosku vyssi zivotni uroven - nema proste tak velkou zivotni uroven jako Italie a nikdy jsem ji nemeli...

0/0
6.2.2008 17:13

mrozh

srovnání s letadlem

to srovnání ohledně produkce skleníkových plynů je pěkně podrazácké. Jasně, že elektrický vlak vypouští míň skleníkových plynů než letadlo. Akorát tak metan z toalet. Ale kolik elektřiny to spotřebuje a kolik uhlí vyletí z komína v elektrárně, to už se nepočítá.

(Je mi jasné, že i tak bude ten vlak lepší, ale takhle jednoduše mi to přijde dost nefér.)

0/0
6.2.2008 10:03

Jablkon

Re: srovnání s letadlem

No, elektrický vlak v podstatě nevypouští ŽÁDNÉ skleníkové plyny.

Podle mě to autor myslel správně - za "skleníkové plyny vypuštěné vlakem" považoval skleníkové plyny vzniklé při výrobě spotřebované elektřiny, jen to špatně formuloval.

Když se to takto správně pojme, vlak stejně vyjde ŘÁDOVĚ ekologičtěji než letadlo - letadla jsou skutečně obrovským producentem skleníkových plynů!!! Neznám přesná čísla, nicméně údajně při jedné cestě letadlem přes Atlantik a zpět připadne na jednoho cestujícího zhruba tolik skleníkových plynů, jako když bude celý rok jezdit autem do práce!!! Myslím že letadlo na plné čáře prohraje i proti nejstarším a nejhorším parním nebo dieselovým lokomotivám :-©8-o

0/0
6.2.2008 10:17

jan

Re: Re: srovnání s letadlem

Airbus se chvástá, že se svým nejmodernějším letadlem (rozuměj nejméně znečisťující životní prostředí) v plném obsazení vypustí "jen" tolik skleníkových plynů, jako kdyby každý pasažer ujel danou vzdálenás sám v osobním automobilu.

:-/

0/0
6.2.2008 10:47

Filipes

Re: Re: Re: srovnání s letadlem

To souhlasí, pres atlantik to je totiž asi tolik kilometrů, kolik se autem najezdí za rok !

0/0
23.2.2008 15:55

Atomas

Re: srovnání s letadlem

Také je potřeba počítat s energií vynaloženou na výrobu paliva a jeho dopravu k letadlu. Vlak je jednoduše kologičtější...;-D 

0/0
6.2.2008 11:57

LOBO

Re: srovnání s letadlem

Francie ma 80% elektriny z jadra ;-D

0/0
10.2.2008 17:34

Ach jo (bls1)

V Evropě je honba za max. rychlostí zbytečná

Na vzdálenosti Praha-Brno to dělá 5 minut rozdílu. To za předpokladu, že by TGV jelo celou trasu maximální rychlostí. To je nesmysl, protože kromě nutného fyzikálního zrychlení a zpomalení jsou ještě jiná omezení. Rychlodráha obvykle začíná až na periférii velkých měst, zatímco nádraží jsou umístěná v centru. Pro výsledný čas má tedy mnohem větší význam rychlost na těchto připojeních a ta bývá tak 100-160km/h.

0/0
6.2.2008 8:32

cassul

Re: V Evropě je honba za max. rychlostí zbytečná

Jenže ona Francie je krapet větší než ČR (navíc TGV bude jezdit i mimo Francii) a při větších vzdálenostech se výhoda zvětšuje. Jinak souhlasím, na celkovou rychlost dopravy to nemá moc vliv, jestli to jede maximálkou 300 nebo 350, jde spíš o prestiž...

0/0
6.2.2008 8:40

rychlý pepa

rychlejší jen o 10 km/h

Velaro E ve Španělsku jezdí mezi Madridem a Barcelonou 350km/h. Pokud TGV bude jezdit 360 km/h, bude tudíž jen o 10 km/h rychlejší. Ta 40 připomíná lži Topoláka o rychlosti

0/0
5.2.2008 21:11

:)

Re: rychlejší jen o 10 km/h

nejhorsi jsou lide, kteri neumi cist popripade pochopit psany text:

"Dosavadní modely měly rychlost o 40 kilometrů nižší.  AGV navíc překonává o 10 km/h doposud nejrychlejší kolejový vlak Velaro E."

0/0
6.2.2008 0:33

Tom

Re: Re: rychlejší jen o 10 km/h

To vis, prilis rychly pepa. To nema nikdo rad a zensky zvlast.

0/0
6.2.2008 9:46

Martin

Vlaky? A k čemu jako?

Proč pořád někdo protlačuje železnici jako prostředek pro dopravu osob? K čemu mi je, že budu za tři hodiny v Paříži, když tam nebudu mít svoje auto? Mám se pak tahat místní MHD? Nebo si brát TAXI? To není pohodlné. Raději autíčko. Železnice by měla být používána pro nákladní dopravu - proč neudělají AGV Cargo - to by mělo být cílem unie.

0/0
5.2.2008 20:33

Jakub

Re: Vlaky? A k čemu jako?

Autem jezdí na takové vzdálenosti jen blbci, když se zrovna nejedná o turistiku.

0/0
5.2.2008 21:25

Jakub

Re: Vlaky? A k čemu jako?

A TGV není na náklad, tím by to vozil jen blbec, na to stačí normální železnice, maximálně 160 - 230km/h. Krom toho se jedná o soupravu a náklad se vozí vagóny. Mimochodem existuje TGV Postal na rozvoz pošty, tam to samozřejmě smysl má.

0/0
5.2.2008 21:30

keni

Re: Re: Vlaky? A k čemu jako?

Ale frantici maji nakladni TGV. Ten vlak je zlutej a je na nem napsano La POSTE. Vetsinou je videt na Bercy (asi Gare de Lion, nebo jen nejake odstaviste).

0/0
5.2.2008 23:00

cassul

Re: Re: Re: Vlaky? A k čemu jako?

Ten nákladní s nápisem LaPoste je právě ten poštovní, kdyby jsi to nepochopil. A fígl poštovních vlaků je v tom, že se v nich pošta nejen převáží, ale během jízdy i třídí...

0/0
6.2.2008 8:42

Meresjev

Re: Vlaky? A k čemu jako?

Mas si ho tam pronajmout jako to dela kazdy kdyz to musi byt ;-)

0/0
6.2.2008 11:25

gracx

Kdy to bude u nás ?

Kdy to bude jezdit v ČR ? Nikdy, všude v Evropě je dráha relativně výdělečná, jakto, že u nás ne ? Vláda ODS, proč u nás vládnou ? Protože lidi jsou blbci, proč jsou lidi blbci ? Protože, kdyby nebyli blbici, ....

0/0
5.2.2008 19:03

Pepax

Re: Kdy to bude u nás ?

KDE v evropě žd výdělečná? Myslím celkově, ne jen jediná trať... a VRT? ICE ziskové není, TGV také ne... tak kde?

0/0
5.2.2008 19:29

x

Re: Kdy to bude u nás ?

"Evropě je dráha relativně výdělečná"

Maximalne nakladni doprava - osobni je vsude v Evrope co vim ztratova - proste dotovana.

0/0
6.2.2008 17:16

kokrspanel

Pendolino

No, hrubým výpočtem mi u tohodle vlaku vychází stejná pořizovací cena jako u Pendolina :-)

0/0
5.2.2008 18:42

feese

Re: Pendolino

taky mě to napadlo...

Pendolina stála tuším 4,5mld / 7 kousků = 643 mil. Kč

AGV 16,7mld / 25 kousků = 668 mil. Kč

Vypadá to, že jsme opravdu dobře nakoupili. Navíc když si vezmu, že těch 4,5mld. je v cenách roku 1995...

0/0
5.2.2008 23:09

Jablkon

Re: Re: Pendolino

Jo, taky mě to při pohledu na udanou cenu AGV hned napadlo. Doufám že to nikoho nepřekvapuje... :-©

Jančura tvrdí, že jeho soupravy budou výrazně lepší než Pendolina, a přitom budou stát polovinu. Plácání do větru? Úplně klidně tomu věřím... a nebude to tím, že on by nakoupil podezřele pod cenou, ale tím, že ČD nakoupily neskutečně draze...

0/0
6.2.2008 10:20

x

Re: Re: Re: Pendolino

"Jančura tvrdí, že jeho soupravy budou výrazně lepší než Pendolina, a přitom budou stát polovinu."

Taky jiste nepujde o naklapeci vlak schopny jezdit pod 3 ruznymy napajecemi soustavami.

0/0
6.2.2008 22:05

a8n

Re: Re: Pendolino

Akorát 1 miliarda z té ceny padla na tunel Škodovky.

0/0
7.2.2008 15:27

Muf007

Re: Pendolino

ještě bychom mohli porovnat kapacitu či vybavení vlaku. Ale ceny se zdají opravdu podobné.

Tak teď už nám chybí jen postavit trať na tyto rychlosti pro přímé spojení s Evropou:-)

0/0
6.2.2008 8:43

Expert

To je houbec...

... pan Jančura bude mít ty svoje vláčky určitě hezčí a rychlejší...!!;-D

0/0
5.2.2008 18:16

ehm ehm

Re: To je houbec...

smysl prispevku?

0/0
5.2.2008 18:31

hobr

Re: Re: To je houbec...

smysl diskuse?

0/0
6.2.2008 8:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.