- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pozastavili jste se tu nad cenou za Pendolino ČD a AGV. Jo vychází to stejně, tipoval bych, že ta cena za AGV je takhle příznivá proto, že to je jenom verze pro jednu napájecí soustavu, Pendolino umí tři a i když to je křáp starej, tak tohle ho dost prodražilo. Jinak těch plus 10 je samozřejmně marketing. Nicméně to vypadá vizuálně dobře, moc se mi to líbilo. Vybavením to vypadalo taky celkem rozumně.
Pro zajímavost hned po revoluci se měla VRT stavět, dokonce i ŠKODA Plzeň měla připravenu soupravu (ten výkres jsem viděl a bylo to něco ala TGV Duplex, komerční rychlost 300 km/h. Ta VRTka měla jet směrem na Norimberk a dokonce už bylo projednáno jak to bude financováno a dokonce se už řešili pozemky, ale kdosi tenkrát nedal posledního berana a tak ten projekt usnul. Namísto toho se začli rekonstruovat koridory, což je ale zas trochu jiná kapitola. Jinak pokud by někdo vyjádřil pochybost nad tou Škodovkou tak dodávám, že ten vlak navrhovala ještě původní sorta lidí, která něco uměla.
Dokud se bude v tomhle state krast jako dosud - mam na mysli statni zakazky tak to tady bude porad vypadat jako za Krale Klacka. Vysokorychlostni trat se nepostavi ani za 20let, leda ze by z toho mela ODS - CSSD dobry profit. I ta zkorumpovana Italie na to ma
" I ta zkorumpovana Italie na to ma "
Taky ma trosku vyssi zivotni uroven - nema proste tak velkou zivotni uroven jako Italie a nikdy jsem ji nemeli...
to srovnání ohledně produkce skleníkových plynů je pěkně podrazácké. Jasně, že elektrický vlak vypouští míň skleníkových plynů než letadlo. Akorát tak metan z toalet. Ale kolik elektřiny to spotřebuje a kolik uhlí vyletí z komína v elektrárně, to už se nepočítá.
(Je mi jasné, že i tak bude ten vlak lepší, ale takhle jednoduše mi to přijde dost nefér.)
No, elektrický vlak v podstatě nevypouští ŽÁDNÉ skleníkové plyny.
Podle mě to autor myslel správně - za "skleníkové plyny vypuštěné vlakem" považoval skleníkové plyny vzniklé při výrobě spotřebované elektřiny, jen to špatně formuloval.
Když se to takto správně pojme, vlak stejně vyjde ŘÁDOVĚ ekologičtěji než letadlo - letadla jsou skutečně obrovským producentem skleníkových plynů!!! Neznám přesná čísla, nicméně údajně při jedné cestě letadlem přes Atlantik a zpět připadne na jednoho cestujícího zhruba tolik skleníkových plynů, jako když bude celý rok jezdit autem do práce!!! Myslím že letadlo na plné čáře prohraje i proti nejstarším a nejhorším parním nebo dieselovým lokomotivám
Na vzdálenosti Praha-Brno to dělá 5 minut rozdílu. To za předpokladu, že by TGV jelo celou trasu maximální rychlostí. To je nesmysl, protože kromě nutného fyzikálního zrychlení a zpomalení jsou ještě jiná omezení. Rychlodráha obvykle začíná až na periférii velkých měst, zatímco nádraží jsou umístěná v centru. Pro výsledný čas má tedy mnohem větší význam rychlost na těchto připojeních a ta bývá tak 100-160km/h.
Jenže ona Francie je krapet větší než ČR (navíc TGV bude jezdit i mimo Francii) a při větších vzdálenostech se výhoda zvětšuje. Jinak souhlasím, na celkovou rychlost dopravy to nemá moc vliv, jestli to jede maximálkou 300 nebo 350, jde spíš o prestiž...
Velaro E ve Španělsku jezdí mezi Madridem a Barcelonou 350km/h. Pokud TGV bude jezdit 360 km/h, bude tudíž jen o 10 km/h rychlejší. Ta 40 připomíná lži Topoláka o rychlosti
nejhorsi jsou lide, kteri neumi cist popripade pochopit psany text:
"Dosavadní modely měly rychlost o 40 kilometrů nižší. AGV navíc překonává o 10 km/h doposud nejrychlejší kolejový vlak Velaro E."
Proč pořád někdo protlačuje železnici jako prostředek pro dopravu osob? K čemu mi je, že budu za tři hodiny v Paříži, když tam nebudu mít svoje auto? Mám se pak tahat místní MHD? Nebo si brát TAXI? To není pohodlné. Raději autíčko. Železnice by měla být používána pro nákladní dopravu - proč neudělají AGV Cargo - to by mělo být cílem unie.
Autem jezdí na takové vzdálenosti jen blbci, když se zrovna nejedná o turistiku.
Kdy to bude jezdit v ČR ? Nikdy, všude v Evropě je dráha relativně výdělečná, jakto, že u nás ne ? Vláda ODS, proč u nás vládnou ? Protože lidi jsou blbci, proč jsou lidi blbci ? Protože, kdyby nebyli blbici, ....
KDE v evropě žd výdělečná? Myslím celkově, ne jen jediná trať... a VRT? ICE ziskové není, TGV také ne... tak kde?
No, hrubým výpočtem mi u tohodle vlaku vychází stejná pořizovací cena jako u Pendolina
... pan Jančura bude mít ty svoje vláčky určitě hezčí a rychlejší...!!