Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový operační systém od Microsoftu. Co přinese Windows Server 2008?

S operačními systémy rodiny Windows se v životě potkal snad každý. Windows Vista, XP či starší 95/98 jsou ve výbavě většiny domácích počítačů a notebooků v Čechách. Už podstatně méně lidí se však přímo potkalo s operačním systémem pro servery, i když jejich služeb využíváme při každém připojení do podnikové či internetové sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

NoLimits

Nic nového

V podstatě jsme se dozvěděli, že zdálená plocha nyní nově zobrazuje 32bitový barevný displej... ;-D O doporučení restartovat server každý den (aby se zamezilo přetečení neuvolňované paměti) se platící zákiazník dozví v pokynech po rozlepení smluvních podmínek Rv(Y);-D

0/0
8.2.2008 21:30

Tomík

NAP

Ciao amic, zajímalo by mě, jak NAP se zachová ve chvíli, když budu chtít do sítě připojit notebook s Linuxem či MacOS? Děkuji.

0/0
8.2.2008 18:59

vojtaal

Re: NAP

a) ono to s tím NAPem nebude až tak horký - bude pravděpodobně uplatňovaný hlavně v podnikových sítích, kde stejně všici mají podnikový n.book s Vistama, a ty by měly spolupracovat.

b) myslím si že nikdo pořádně odpověd ani nezná....zkus to a uvidíš :) Přinejhorším tě to nepustí dál :)

0/0
9.2.2008 13:55

mim

Re: NAP

Kopne tě místo admina do prd*le a dobře udělá.;-D:-P

0/0
9.2.2008 21:27

petr

??

Nevím, proč bych měl využívat Mrkvosoft "při každém připojení do firemní či Internetové sítě??" Na Unix, Linux apod, který mimochodem je v serverových systémech zastoupen minimálně stejně autor nějak pozapomněl..

0/0
7.2.2008 13:21

vojtaal

Re: ??

a) je to článek o novém produktu MS

b) nezapomněl " zdatně mu konkurují hlavně Linux a Unix "

c) bohužel i když se to linuxákům nelíbí tak MS i v této oblasti u nás vede (což není nějaká reklama ale prostý fakt) viz třeba zde: http://archiv.computerworld.cz/cwarchiv.nsf/clanky/90F0F55D6FAA7321C125733A005C6740?OpenDocument

0/0
7.2.2008 13:43

pasky

Re: Re: ??

Bylo by hezke, kdyby byla i nejaka lepsi reference... Tenhle statisticky vzorek neni uplne koser (institucionalni predplatitele Computer World) a navic ukazuje jen podil organizaci, kteri maji OS nainstalovany _alespon na jednom serveru_, coz je dost zkreslena informace - co kdyz organizace ma jeden Windows server s AD a zbytek jede na Linuxu?

0/0
7.2.2008 14:01

vojtaal

Re: Re: Re: ??

http://news.softpedia.com/news/Microsoft-Steps-Up-Its-Windows-Game-Against-Linux-67984.shtml

nebo třeba tady

http://www.geekpedia.com/news193_Linux-server-market-share-plummeting.html

snažil jsem se najít něco v češtině ale tohle není až tak žhavé téma a nemám tolik času :)

Ono je to ovšem s těmi výzkumy těžké - něco je zdarma, něco je placené, podíl na trhu tak vyjadřuje jen část pravdy, množství distribucí další, a ještě další může třeba právě být nejvýše uvedený (nekošer?) výzkum. Do toho se teď ještě motá virtualizace...jak to pak chcete počítat? A dohadovat se o tom tady můžeme donekonečna.

0/0
7.2.2008 15:11

Martin

Re: Re: Re: ??

beznejsi model je spis ten, ze Windows je na AD, postu, file + print a jendoduche DB na MS-SQL, na unixy se pak pousti narocnejsi nebo kritictejsi aplikaca ne DB. linux jsem v produkcnim komercnim prostredi vetsich firem jeste nevidel, spise tak ve skolach

0/0
10.2.2008 16:33

!?!

Re: ??

Nevím proč pokaždé, když je v titulku nápis Microsoft, tak přispěchá nějaký chudáček, který napíše jak skvělý je ten Linux. Nikoho to tady nezajímá! Ten kdo klikne na článek se chce dozvědět o novém operačním systému od MS a ne od Linuxu. Běž si dělat chytrolína do diskuze o Linuxu, taky ti tam nikdo nespamuje o MS.

0/0
8.2.2008 9:20

Dalibor

Re: Re: ??

Jsou ještě dneska lidé, kteří o Linuxu v životě ještě neslyšeli.  A nejsou to skalní příznivici Windows, jen uživatelé. Znám jich několik osobně. Třeba by to nyní byla první příležitost, kdy to jméno uvidí :-D

0/0
8.2.2008 12:14

!?!

Re: Re: Re: ??

Ano, taky znám pár takových uživatelů, kteří si přečetli na internetu jak je ten Linux úžasný a jedinečný a že Windows sucks. Tak stáhli, nějak nabastlili na svůj počítač a najednou kde nic tu nic, všechny data pryč, rodinné fotky z drahých dovolených, protože když je ten Linux super, tak je aninenapadlo to zálohovat. Podobných příkladů mám víc. Linux ano, na server je to třeba výborná věc, pro běžného BFU na doma o ničem. Ale mě zajímají novinky nejen o Linuxu, ale i o MS, provozuju servery na vícero platformách a nebaví mě kecy jak Linux rulez a Windows sucks. Plno lidí to taky odradí a je to spíš antireklama na Linux.

BTW. To, že někdo něco používá a myslí si, že je to to nejlepší, ještě neznamená, že je to pravda!

0/0
9.2.2008 12:35

panzic

Re: Re: Re: Re: ??

jestli si někdo takhle stáhne a nabastlí OS tak je to trouba,ať už stahuje Linux nebo MS....;-D

0/0
10.2.2008 16:57

panzic

Re: Re: Re: Re: ??

btw taky mám WIN ale v žádném případě si nemyslím,že jsou nejlepší,mám i lunix a taky si nemyslím,že je nejlepší

0/0
10.2.2008 16:58

michawel

WSRV2008 a TS

Ještě dodatek: Tím kopírováním z terminálové session se pravděpodobně myslí kopírování drag and drop z Vaší plochy přímo do toho cílového desktopu, na W2003 kopírovat taky umím, ale ne takhle pohodlně.

0/0
7.2.2008 11:01

michawel

Wserver2003/2008

Je to podobné jako s Vistou, tak za rok to dozraje. Ale je fakt, že WServer2003 R2 je v tuto chvíli do malých homogenních sítí vcelku jasná volba. Linuxy mě nevadí, ale jejich správa je opravdu hrůzná. Neříkám, že příkazová řádka shit, ale jsou věci, který jsou prostě lepší dělat v dialozích, protože prostě a jednoduše to poskytuje vyšší přehlednost a tím pádem menší chybovost. Vím, že i v Linuxu se dá využívat GUI, ale většinou GUI nenabízí všechny funkce dostupné přes bash, což u Windows je defacto naopak. Uvidíme jak to bude s finálním nástupem Powershellu pro administraci.

Resumé: Linux na weby, firewally, možná jako podklad pro DB servery

Windows na fileserver a řízení přístupu přes doménu, je to pohodlnější

A teď si mě kamenujte.

0/0
7.2.2008 10:58

Já 1.

Re: Wserver2003/2008

taky provozujeme Windows server 2003 v menší síti a naprostý souhlas.

0/0
7.2.2008 11:58

fil

Re: Wserver2003/2008

WServer 2008 uz v sobe ma opravy a kernel Visty SP1.

0/0
7.2.2008 16:33

michawel

Re: Re: Wserver2003/2008

Libi se mi to nadseni do noveho produktu, ale jelikoz se jedna o hodne tezkou vec na programovani, tak jsem rozhodne spise skeptik. Cas ukaze, jak na tom ten systém je a kde ma pripadne mezery. Jelikoz navrhuju vetsi site, tak u zakazniku jeste minimalne rok zustanu u spolehliveho a jisteho. Tim netvrdim ze v labech nebudu intenzivne Longhorn testovat. Instalace OS na servery neni tak trivialni jako instalace XP, nebo Vist, je nutne mnohem vice planovat a testovat a proc si komplikovat zivot resenim problemu, ktery se stejne za rok vyresi patchem. Napriklad Exchange 2007 implementuju az od listopadu 2007 a musim resit polovinu problemu, co museli resit admini v dobe tesne po uvedeni na trh.

0/0
7.2.2008 18:31

AKSAMIT

Jeste by na tom

mohli postavit XP 64-bit,,,,,prave jedu na server 2003,XP 64-bit a plna spokojenost.R^

0/0
7.2.2008 10:40

admin freak

konecne

diky za pekny a zajimave pojaty clanek. konecne neco, co zajima i me:-)R^

0/0
7.2.2008 10:33

Borek

terminalove sluzby

Jak kopirovani (schranky) a tisk na lokalni tiskarne, tak pristup na vzdalenou plochu pres HTTPS, byly uz v minulych verzich Windows Serveru.

0/0
7.2.2008 9:39

map1

Opravdu horké novinky ...

"... můžete kopírovat mezi vzdálenou a místní plochou či tisknout ze vzdálené plochy na místní tiskárnu. ... "

Co je to za "horkou" novinku, když to umí i server 2003?

0/0
7.2.2008 9:35

gracx

Zase další ...

Muj první windows byla 98, celkem v pohodě, měl jsem jí asi od 6,7 let, to byli doby, 6GB disk,  ale vydržel sem s ní dlouho, teprve před rokem skončila,  většinu znalostí vo počítačích mam přes ní, učil sem se na ní C++, PHP, práci s programama, ......  Neměl sem na ní Internet, většinu věcí co sem potřeboval sem dělal přes školu(až vod přechodu na gympl) a kámoše(už v 2. třídě sme si pučovali Cédéčka) a časopisy. Výhoda pro mě byla, že sem tam nepustil moc her a tudíž sem se učil to c++, javu, php...  Celkem dobrej systém, žil sem s nim bez problémů, až když sem si chtěl pořídit Net, byl problém protože připojení ten komp nezvládal

Ve škole byli(až pozdějc) XPéčka a 2000(voboje na gymplu, na základce jen XP) na základce byli ještě starý Mac-y ale ty se skoro nepoužívali    Ve škole sem byl relativně spokojenej...

0/0
7.2.2008 9:29

gracx

Re: Zase další ...

Před 3/4 rokem sem si koupil novej komp a pořídil net, OS Vista Home

Basic(ta nejlevnější, lepší namakanej komp, než lepší verze OS)  

0/0
7.2.2008 9:31

gracx

Re: Re: Zase další ...

Za tu

dobu se mi podařilo zjistit, že je to pro běžnýho uživatele stejný jako

98  jediny dobrej plus, ačal sem uvažovat o přechodu na Linux,

počítam, že tak za 1/4 roku na ňom už budu(a Vistu smažu), zatim hledam

vhodnou distribuci

0/0
7.2.2008 9:31

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Zase další ...

Vista stejná jak 98? Ehm...

0/0
7.2.2008 10:37

-sim-

Re: Re: Re: Re: Zase další ...

A jaké výhody teda Vista přináší? Provozuju na jednom PC ještě Win98SE, na dalším WinXP a na třetím WinVista. Jediný rozdíl vidím v náročnosti systému na HW, jinak mi novější verze systému nic nepřináší. Možná, že hráčům her ano, ale mě skutečně ne. Tak by mě teda zajímalo, v čem je ta Vista přínosem (ještě mi to nikdo nedokázal říct). Nechci žádný flame, ale Linux pro mě skutečně přínosem je, protože mi na něm funguje bez problémů všechno a nebojím se pádu systému (těch jsem hlavně na WinXP zažil už dost) a nemusím se o ten systém starat (jako se musím starat třeba o WinXP, aby se nesložil registr nebo jiná blbina).

0/0
7.2.2008 11:11

František Metr

Re: Re: Re: Re: Re: Zase další ...

Já mám disk WD rozdělen na 3 části. Na C mam 98 SE, na D mam XPéčka Proffessional. Na E mam společný dokumenty. Co se týká 2 OS na 1PC, nevidám v tom problém, je to velká výhoda, i když převážne používám XPéčka, na 98 nedám taky dopustit. :-)

0/0
7.2.2008 16:15

pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Zase další ...

Srovnávat Win98 s WinXP je naprostý nesmysl. Jen naprostý laik co spadl z Měsíce může nasat něco jako ty. Veškerá podobnost je jen v názvu Windows. XP má NT jádro které pracuje naprosto jinak než 9x jádro.

Doporučuji si něco přečíst. Člověk který nemá základní znalosti nemá právo přidávat příspěvek pod článek o Windows Server... (teda právo samozdřejmě má, ale vypadá jako osel).

0/0
8.2.2008 23:57

dave

Re: Re: Re: Zase další ...

Díky za obsáhlé CV, ale co to má společného se serverovým systémem?

0/0
7.2.2008 11:57

Jiří

Re: Re: Re: Re: Zase další ...

R^

0/0
7.2.2008 16:15

_Warapeidza

Re: Re: Re: Re: Zase další ...

jj, přesně tohle mě taky napadlo :)

0/0
8.2.2008 15:42

So

Re: Zase další ...

to:gracx Člověče, já už ty tvé bláboly v diskuzích delší dobu sleduji. Ty si z nás buď děláš srandu nebo jsi takový ten puboš všeználek (vzhledem k tvým 16-ti zřejmě to druhé). Jak už psali ostatní a psal jsem ti to i já - jsi dost "off topic". Zkus si pořádně přečíst článek, pochopit ho, a pak teprve psát. A chtít po tobě spisovnou češtinu je asi zbytečné (min.20 pravopisných chyb)-na základní škole jsi moc pozor nedával, co? I když v SW/HW možná něco umíš, tvůj projev tě degraduje na úroveň debílka a to s tebou půjde celý život (nejen v diskuzích). Tak s tím něco dělej, dokud je ještě čas... 

0/0
9.2.2008 2:11

xadros

dotaz

Jak hodne je toto pouzitelne na desktop ? (IIS se vypne a pod.)

0/0
7.2.2008 8:42

nothrem

Re: dotaz

Stejně jako jet na dovolenou s kamionem :-)

0/0
7.2.2008 8:45

tnx

Re: Re: dotaz

Neni to pravda. Hodne zkusenych adminu pouziva Windows 2003 na notebooku. Je to stabilnejsi, ma lepsi zpravu pameti. Problem je ale sehnat ovladace na vsechna zarizeni. A je to na praci, ne na hrani.

0/0
7.2.2008 10:17

janv

Re: Re: Re: dotaz

JJ taky jsem to jednu dobu pouzival, a muzu rict ze na praci mi to prislo i sviznejsi nez xp ;)

0/0
8.2.2008 23:07

Martin

servery

servery sou fajn. nemame problemy...

0/0
7.2.2008 8:17

Bob

informacni hodnota 00 nic

Tak jsem docetl do poloviny. U moc clanku se mi to nestava, ale tohe je akorat merketingovy blud(Y). MS tvrdi o kazde nove verzi, ze je superb. Kdyz si clovek precte, co psal o te predchozi, kterou ted pomlouva, tak to je skoro to same - Xnasobne vylepseni a stara verze byla (skoro) na nic. Je tenhle clanek alespon v kategorii reklama?

0/0
7.2.2008 8:13

Karel

Re: informacni hodnota 00 nic

Panebože, to že by měla být novější verze lepší než ta starší je snad samozřejmé, co se tomu divíte??? A to že je něco v danou dobu "špička" a za pár let je to samé díky pokroku "šunka" je snad každému kromě vás asi taky jasné. Ještě že to tak funguje. Akorát chytráci vašeho ražení by mohli časem vymřít.

0/0
7.2.2008 11:50

Phanosh

Re: Re: informacni hodnota 00 nic

Windows nejsou, nikdy nebyly a v dohledné době ani nebudou špička. Je úsměvné, jak se pět až deset let staré a zcela samozřejmé funkce z různých UINXů dostávají do Windows a jsou prezentovány jako novinka. A je smutné, že existují uživatelé, kteří to nevidí.

0/0
7.2.2008 13:33

Karel Kahovec

Re: Re: Re: informacni hodnota 00 nic

Horší je, že opačně to nefunguje, takže zatímco MS produkty hýří novými i převzatými technologiemi, svět unixů zůstává zapškle vzadu.

0/0
7.2.2008 17:39

pavel

Re: Re: Re: Re: informacni hodnota 00 nic

Tak to je pane perla. Na to jste přišel kde?

0/0
8.2.2008 8:43

Tomas Vesely

Re: Re: Re: Re: Re: informacni hodnota 00 nic

Ne, musi se uznat, ze MS vymyslel alespon jednu technologie - TrueType fonty.

A take byl jeden z mala, kdo sjednoti nasataveni do jednoho panelu.

V linuxu si muzu nastavit vsechno, ale obcas mi to leze krkem :)

0/0
8.2.2008 12:19

Phanosh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: informacni hodnota 00 nic

Microsoft sjednotil 10% nastavení do jednoho panelu, zatímco 90% nastavení ponechal v naprosto zoufalém binárním souboru zvaném registr, který je příčinou většiny potíží s Windows. UNIX má každý kousek nastavení bez výjimky lidsky čitelný a zdokumentovaný.

S těmi TrueType fonty to myslíte fakt vážně? To snad ne... Zkuste si zjistit, kdy vznikl TeX a Metafont. To je ono, jen tomu neříkali TrueType. Pak přišla začátkem 80. let vektorová písma Adobe. Teprve o 10 let později se na něco zmohl Microsoft...

Troufám si tvrdit, že Microsoft nikdy nic průkopnického nevymyslel.

0/0
9.2.2008 4:06

Bron

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: informacni hodnota 00 nic

Microsoft neni firma softverova ale marketingova a umi zkratka prodavat lednicky eskymakum... A jak k tem lednickam prisla, o tom je jeden dil Simpsons...

0/0
5.4.2008 9:27

Phanosh

Re: Re: Re: Re: informacni hodnota 00 nic

UNIX předčí Windows v každém myslitelném ohledu. Ve Windows není nic, co by UNIX nedokázal stejně nebo lépe. Prostě nic.

Windows hýří výhradně převzatými technologiemi. Nebo snad dokážete jmenovat alespoň jednu novou technologii, kterou přinesly Windows? Taková neexistuje.

0/0
9.2.2008 4:11

Karel Kahovec

Re: Re: Re: Re: Re: informacni hodnota 00 nic

Můžete mi prosím stručně popsat, jak postavit unixovými servery řízenou podnikovou síť s centrální správou oprávnění k přístupu ke všem síťovým prostředkům? Nic velkého, řekněme 7 serverů ve třech lokalitách, 120 stanic, 6 tiskáren... Samozřejmostí je centrální správa patchmanagementu, centrální instalace softwaru, řízení bezpečnostní politiky stanic, vynucené nastavení jednotného vzhledu desktopů, no prostě běžné věci. Neberte to prosím jako ironii, mne to opravdu zajímá a rád se něco přiučím. Díky.

0/0
9.2.2008 17:51

Phanosh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: informacni hodnota 00 nic

Centrální správa oprávnění: Myslíte třeba PAM + OpenLDAP? Nebo je libo open-source implementace Kerberose? Řešení je spousta.

Sdílení tiskáren: CUPS je samozřejmě už od základu stavěný pro libovolný síťový provoz. Rozdílné lokality? Pak tedy TLS. Nebo si můžete postavit jeden z mnoha typů VPN, které jsou v každém UNIXu na výběr.

Je libo tisk z Windows? Jistě, Samba umí zpřístupnit CUPS server. A světe div se, umí vydávat tiskárnu, která neumí postscript, za postscriptovou. Tisknete z Windows klidně bez driverů.

Centrální správa? Každá velká distribuce (RedHat, Suse, ...) má distribuovaného správce balíčků, který umí paralelní instalaci na mnoha strojích, paralelní kompilaci a kdovíco všechno. V tom je samozřejmě zahrnut nejen patch management, ale i update veškerého myslitelného software, který tam máte. Nebo něco v grafice? Protokol X11 je odjakživa síťový. Nebo ho lze tunelovat triviálně přes SSH. Dále jsou minimálně 3 otevřené protokoly pro vzdálené klikací aplikace.

(...)

0/0
10.2.2008 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.