Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyhlášení výherců: Co je tedy ta bílá skříň ve vozech metra?

V prvním dílu seriálu o technologických tajemstvích jsme se ptali, k čemu slouží ta divná bílá skříň v čelním voze metra. Odpovědí se sešlo několik set, vylosovali jsme tři výherce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja00

"...v salonu pro cestující..."

;-D

0/0
8.2.2008 22:47

Dr. Fe1

Vysvětlete prosím laikovi .......

........ proč je na trase B dodnes jakési předpotopní zabezpečovací zařízení ? Obzvlášť mě zaráží že nově rekonstruované vlaky se dělají opět s tímto zabezpečením, to si tam tenhle systém ARS, který údajně navíc neumožňuje krátké intervaly, chtějí nechat dalších 30 let ? ! 8-o. Očekával bych že se nejdřív vymění zabezpečovací zařízení za něco méně archaického a rekonstruované vozy dostanou už taky vybavení přizpůsobené této novější technologii. Další věc které nerozumím je, proč mají i trasy A a C každá jiné zabezpečení ? Proč to není jednotně ? Další věc je proč se vlaky nedávno předělané na jeden systém (Matra, Lza), po 5-ti letech předělávají zase na jiný (ARS) ?  Jsem sice laik, ale i tak mi připadá že u DP to nemají v hlavě tak úplně v pořádku.

0/0
8.2.2008 0:49

Oskar

Re: Vysvětlete prosím laikovi .......

Vlakový zabezpečovač ARS je plně schopný obsluhovat minimální intervaly 90s. Svýmy možnostmi dokonce v mnohém předčí "moderní" PA-135 na trase C. Možná také proto, když se vyměňoval VZ tratě A, byl zvolen jiný typ moderního zabezpečovače LZA/SOP-2P. Pokusy o modernizaci VZ trasy B byly dva, oba skončili zrušením výběrového řízení. Situace na trase B dosáhla krize a dá se říct, že zavedení "udíren" bylo z těch lepších řešení. Navíc se jako výhoda ukazuje, že dojde-li časem k instalaci nového VZ, nebude nutné jeho mobilní část instalovat do starých souprav, které budou tou dobou všechny rekonstruovány.

0/0
8.2.2008 1:08

x

Re: Re: Vysvětlete prosím laikovi .......

ARS je jen zabezpecovac - MATRA a LZA je primo system automatickeho vedeni vlaku.

Coz znamena, ze ARS jen zabezepeci, aby se vlaky na trati nesrazili - pokud ma vlak vetsi rychlost nez je dovolena zasahne brzdou - pokud by nahoudou projel "cervenou" tak zasahne nouzova brzda. Krome toho se ARS co nizkofrevencni system nesnasi s modernim pohonem assynchronnim moterm jako ma M1 - na rekonstrukcih jsou motory stejnosmerne a tak to slo.

Kdezto Matra i LZA umi vlak vest samocine ze stanice az na dalsi stanici bez ucasti strojvudce a umi otimalne regulovat rychlost s ohledem na mozny dalsi vlak (nejcasteji ve stanici) pred sebou.

0/0
8.2.2008 12:27

jajaja00

Re: Re: Re: Vysvětlete prosím laikovi .......

Jsi moudrý, až na tu češtinu. Píši PĚT.

0/0
8.2.2008 22:49

hbf

Re: Vysvětlete prosím laikovi .......

S ohledem na povodně v srpnu 2002 bych rád upozornil na to, že předpotopní zabezpečovací zařízení je i na trase C.

Proč není jednotné zabzař sice taky nechápu, ale je fakt, že díky tomu aspoň nemusí být všude MATRA.

0/0
8.2.2008 8:42

x

Re: Vysvětlete prosím laikovi .......

"předělané na jeden systém (Matra, Lza)"

Takze pouze z Matra na ARS a to proste z toho duvodu ze na C budou jezdit pouze M1 a to se navic tyka jen par souprav - takto zbyde vic souprav pro B  kam M1 z duvodu ARS nemuze.

0/0
8.2.2008 12:29

x

Re: Vysvětlete prosím laikovi .......

"Další věc které nerozumím je, proč mají i trasy A a C každá jiné zabezpečení ? Proč to není jednotně ?"

Protoze v dobe predelavani C - kde proto ze to bylo od roku zahajeni provozu v roce 1974 jeste LZA nebyla  k dispozici. Navic na kazdou trasu je samostatne vyberove rizeni a zde se nabizi dodavatele sve zbozi a Matra se ve svete pouzivala.

0/0
8.2.2008 12:32

x

Re: Vysvětlete prosím laikovi .......

"Očekával bych že se nejdřív vymění zabezpečovací zařízení za něco méně archaického a rekonstruované vozy dostanou už taky vybavení přizpůsobené této novější technologii."

Je v rychlosti - poztize s vyberovym rizenim, kde se ucastnici trvale odvolavali  a dale tez udajne 1 miliarda nakladu taky neni zrovna malo - proste cas a penize - tak se zvolilo provizorni reseni.

0/0
8.2.2008 12:34

JJ

21. století...

Nemůžu pochopit jak je možné v 21. století zabezpečovacím systémem obsadit tak velkou plochu. Neustále je ve vagonu nejméně o dvě osoby méně. Znásobte si to počtem vagonů s tímhle monstrem a počtem cestujících a vyjde vám nezanedbatelná finanční ztráta...

0/0
8.2.2008 0:09

RS

Re: 21. století...

Bedna není v každém vagónu, ale jen vždy v prvním voze.

0/0
8.2.2008 0:25

x

Re: Re: 21. století...

V prvnim a poslednim voze - takze jen ve 2 z 5 vozu soupravy. 

0/0
8.2.2008 13:41

jj

Re: Re: 21. století...

ano, psal jsem: ...počtem vagonů s tímhle monstrem... Myslel jsem, že to bude jen jeden na soupravu a ono je to dva!

0/0
9.2.2008 2:14

Oskar

Re: 21. století...

Bohužel nebo snad bohudík je schvalování vlakového zabezpečovače zdlouhavý proces, takže z důvodu časové tísně (nové soupravy stály přeš rok odstavené, zatímco jim běžela záruka) nezbylo než použít zabezpečovač v té podobě, ve které byl kdysi schválen. Zbývá jen doufat, že jde skutečně pouze o dočasné řešení.

0/0
8.2.2008 0:57

Kim

Ale !!!

Takže v metru je stále ARSka ??? Zkuste někdo říct Službě sdělovací a zabezpečovací, že už vymysleli elektronku, tranzistor, tyristor......;-D;-D;-D Mě se to za těch dvanáct let zaměstnání u DP Metro (do roku 1991) nepovedlo....

0/0
7.2.2008 23:41

x

Re: Ale !!!

Ale oni ty nove veci taky neco stoji - takze se zacalo nejstarsi trasou od C z roku 1974 a podledni na rade je B z roku 1985 (usek Florenc - Smichovske Nadrazi) a tk je jiz byla o dost modernejsi a ne tak opotrebovana - a penez na jednou neni zas proste tolik aby to slo  ...

0/0
8.2.2008 13:45

hm

2 late

Ja jsem chtel napsat, ze to je teleport pro revizory... ale zapomel jsem to poslat...:-)

0/0
7.2.2008 22:22

Lovok

reléové zabezpečovací zařízení ARS

Pardon, nechci vypadat jako hnidopich, ale popravde, ze je to 'releove zabezpecovaci zarizeni ARS', pro me osobne znamena, ze o one krabici zase nic nevim, jelikoz skutecne netusim, co si pod danym pojmem predstavit. Mozna by pro priste nebylo od veci odpoved ponekud vice rozvest i pro nezamestnance dilen dopravniho podniku metra.

0/0
7.2.2008 21:57

AAA

Re: reléové zabezpečovací zařízení ARS

Cto eto  ARS?  (avtomatičeskoje regulirovanie skorosti)

http://www.metroweb.cz/metro/ars.htm

0/0
7.2.2008 22:10

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: reléové zabezpečovací zařízení ARS

Do článku doplním link, díky za tip.

0/0
7.2.2008 22:47

PatrikChrz

Bedna byla nejlepší

To mě se nejvíc líbila tahle odpověď:"Ta bedna tam je na ochranu zařízení, co jsou vevnitř, proti dementním vandalům."

Je vtipná, přesná, ale naprosto bezcenná;-D Co mi to jenom připomíná:-P:-P

0/0
7.2.2008 21:09

nomen.nescio

Re: Bedna byla nejlepší

temer jakykoliv helpdesk?

0/0
7.2.2008 22:12

Jolie

Koukam...

..ze muj privatni tip - mobilni kuchynka pro masinfiru ktery dela sestnactky, nebyl uplne presny :o)

0/0
7.2.2008 20:54

Lepra

Re: Koukam...

No,... ale, jak by se tam s tou šestnáctkou vešel ?-)

0/0
7.2.2008 23:14

LP

Hrubá chyba

Ke konci článku má být místo zmíněného slova "ubívat", slovo "ubývat".;-)

0/0
7.2.2008 18:12

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Hrubá chyba

Ale no fuj ... Díky za upozornění.

0/0
7.2.2008 18:15

LP

Re: Re: Hrubá chyba

Není zač... Stávají se i horší věci.;-)

0/0
7.2.2008 18:27

Luděk

Re: Re: Hrubá chyba

Nývlt! Už zase dvojničíte?

0/0
7.2.2008 19:54

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Re: Re: Hrubá chyba

Méně paranoie, více mrkve :-). Díky

0/0
7.2.2008 22:47

Jára Cimrman Ležící spící

Re: Re: Re: Re: Hrubá chyba

ale ve středu jezdí vždycky Nývlt...

Méně internetu, více českých filmů ;-D

http://www.meteleskublesku.cz/media/56/snd/18.mp3

0/0
31.3.2008 21:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.