- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
........ proč je na trase B dodnes jakési předpotopní zabezpečovací zařízení ? Obzvlášť mě zaráží že nově rekonstruované vlaky se dělají opět s tímto zabezpečením, to si tam tenhle systém ARS, který údajně navíc neumožňuje krátké intervaly, chtějí nechat dalších 30 let ? ! . Očekával bych že se nejdřív vymění zabezpečovací zařízení za něco méně archaického a rekonstruované vozy dostanou už taky vybavení přizpůsobené této novější technologii. Další věc které nerozumím je, proč mají i trasy A a C každá jiné zabezpečení ? Proč to není jednotně ? Další věc je proč se vlaky nedávno předělané na jeden systém (Matra, Lza), po 5-ti letech předělávají zase na jiný (ARS) ? Jsem sice laik, ale i tak mi připadá že u DP to nemají v hlavě tak úplně v pořádku.
Vlakový zabezpečovač ARS je plně schopný obsluhovat minimální intervaly 90s. Svýmy možnostmi dokonce v mnohém předčí "moderní" PA-135 na trase C. Možná také proto, když se vyměňoval VZ tratě A, byl zvolen jiný typ moderního zabezpečovače LZA/SOP-2P. Pokusy o modernizaci VZ trasy B byly dva, oba skončili zrušením výběrového řízení. Situace na trase B dosáhla krize a dá se říct, že zavedení "udíren" bylo z těch lepších řešení. Navíc se jako výhoda ukazuje, že dojde-li časem k instalaci nového VZ, nebude nutné jeho mobilní část instalovat do starých souprav, které budou tou dobou všechny rekonstruovány.
Nemůžu pochopit jak je možné v 21. století zabezpečovacím systémem obsadit tak velkou plochu. Neustále je ve vagonu nejméně o dvě osoby méně. Znásobte si to počtem vagonů s tímhle monstrem a počtem cestujících a vyjde vám nezanedbatelná finanční ztráta...
Bedna není v každém vagónu, ale jen vždy v prvním voze.
Takže v metru je stále ARSka ??? Zkuste někdo říct Službě sdělovací a zabezpečovací, že už vymysleli elektronku, tranzistor, tyristor...... Mě se to za těch dvanáct let zaměstnání u DP Metro (do roku 1991) nepovedlo....
Ale oni ty nove veci taky neco stoji - takze se zacalo nejstarsi trasou od C z roku 1974 a podledni na rade je B z roku 1985 (usek Florenc - Smichovske Nadrazi) a tk je jiz byla o dost modernejsi a ne tak opotrebovana - a penez na jednou neni zas proste tolik aby to slo ...
Ja jsem chtel napsat, ze to je teleport pro revizory... ale zapomel jsem to poslat...
Pardon, nechci vypadat jako hnidopich, ale popravde, ze je to 'releove zabezpecovaci zarizeni ARS', pro me osobne znamena, ze o one krabici zase nic nevim, jelikoz skutecne netusim, co si pod danym pojmem predstavit. Mozna by pro priste nebylo od veci odpoved ponekud vice rozvest i pro nezamestnance dilen dopravniho podniku metra.
Cto eto ARS? (avtomatičeskoje regulirovanie skorosti)
To mě se nejvíc líbila tahle odpověď:"Ta bedna tam je na ochranu zařízení, co jsou vevnitř, proti dementním vandalům."
Je vtipná, přesná, ale naprosto bezcenná Co mi to jenom připomíná
..ze muj privatni tip - mobilni kuchynka pro masinfiru ktery dela sestnactky, nebyl uplne presny :o)
No,... ale, jak by se tam s tou šestnáctkou vešel ?-)
Ke konci článku má být místo zmíněného slova "ubívat", slovo "ubývat".