- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Abych to trochu odlehčil. Letíme za dva týdny do Egypta a po tomto dílu jsem docela rád, že to je s ČSA.
Díky za článek. V TV pořadu mi chybělo (nebo uteklo), co se dělo s letadlem PŘED vypnutím autopilota... Jenomže podle grafu z článku se eště 10s nic nedělo, letělo to pořád rovně...
Jak jsem si procetl prispevky, tak jsem nabyl dojmu, ze jsem asi jediny, komu neni jasne, kdo nebo co nehodu zpusobilo. Americane vyloucili technickou zavadu. Opravdu? Urcit pricinu letecke nehody je velice slozite. Nejak si nedokazu predstavit, jak u tak sloziteho stroje, jako je dopravni letadlo jsou inspektori schopni rozlisit, ktere defetky byly zpusobeny pred narazem a ktere az v momente, kde se letadlo roztristilo o hladinu. Navic urcite ze dna nevyzvedly vsechny soucasti letadla, takze dukaz prokazujici moznou zavadu na letadle tam dole nekde mozna lezi. Pokud se 100% jistotou nebyl pripad vyresen, tak se zavada muze kdykoli projevit u jineho letadla.
A co se tyce varianty sebevrazdy zastupujiciho prvniho pilota, tak mi tu nesedi par veci. Jeden ze zakladnich lidskych pudu je snaha o preziti. To, aby se nekdo dokazal zabit vyzaduje hodne vaznou psychickou poruchu. Piloti dopravnich letadel musi kazdy druhy rok na lekarskou prohlidku, jejiz soucasti jsou narocne a obavane psychotesty, ktere by urcite odhalili sebevrazedne sklony. Jiste, pod urcitym tlakem a za prispeni metod vymyvani mozku se da dosahnout toho, aby se nekdo sam zabil. Ale to trva roky a mezitim by se na to pri psychotestech prislo. Navic i kolegove piloti by si vsimli nestandardniho chovani. Clovek muze byt fanaticky verici, ale to aby si vzal zivot je neco uplne jineho. Araby rad nemam, ale verim tomu, ze do posledni chvile se prvni pilot snazil letoun zvladnout a zachranit. Mozna udelal nejakou chybu, ale nebyl to umysl.
Možná to špatně chápu, ale neměl být zmíněn v následující větě spíš druhý pilot, který je zmiňován i v dalších větách?
"PRVNÍ pilot odporoval, že ani on není zdaleka unavený, a že mu to měl říci dříve."
a ještě
"El Batútí si snědl večeři a poté nahradil PRVNÍHO pilota v jeho křesle."
Kdyby nahradil prvního pilota (kapitána), tak by v kokpitu zbyli dva druzí piloti, což asi není přípustný stav a neodpovídá to zbytku článku. Leda že by byl myšlen první druhý pilot :)
A ještě bych poprosil někoho z oboru, aby mi vysvětlil, co to znamená, když se ručička na variu točí dokola. To znamená velké překročení vertikální rychlosti, které se nevejde na stupnici, nebo je to úplná kravina, jak tu někdo zmiňoval?
Každopádně díky za článek, na TV většinou nekoukám a (nejen) na tyto články se na Technetu vždycky těším.
zatvrzele se odvolávají na silné náboženské cítění pošuka který vykřikuje "Bůh" a vystrkuje péro na kolemjdoucí cizí ženy. To je realita slepé víry v cokoli.
Svoje přesvědčení a svoje cítění považují za argument, argument pro krytí jedince o kterém myslící souvěrci vědí že to udělal.
Deprivanti z utečeneckých táborů na sebevražedné vražedné výpravě mají nejpevnější slepou víru. Často to bývají lidé existenčně na dně...
"Ve jménu Boha milosrdného, slitovného" - kdepak byl všemocný bůh? Pokud tam byl - pročpak nic neudělal? Proč stovku poctivých věřících zabil strašným způsobem? Proč se neslitoval? Že by to byl takový šmejd?
Není šmejd. Protože není vůbec.
"Nějaký pohyb letounu donutil prvního důstojníka zasáhnout." Změna pohybu letounu a zásah do řízení nastaly až 10 sekund po vypnutí autopilota. Těch deset sekund se nedělo s letadlem nic.
Člověk který zpozoruje poruchu nenapomíná sám sebe. Vypnul autopilota, deset vteřin váhal, napomínal se: "Ovládej se!" A pak potlačil berany.
To neokecají, příbuzní.
.
Propouštím-li primitiva tak mu to řeknu až pustí montpáku a stojí u skříňky. Má-li problém dostane doprovod ke dveřím.
Hmm, zajímavé. Jak se ti piloti v kabině baví....
Mně ale hlavně zaráží, proč ten druhý pilot tam jen tak seděl. Přece se jen z úcty ke stařší osobě nenechá zabít. Musel přece vědět, co znamená, když se vypnou motory atd.
Druhý pilot byl ten, který byl u řízení. Pokud myslíte "druhého druhého pilota", tedy toho, který řídil jako první, tak ten v osudnou dobu v kokpitu nebyl, seděl v prostoru pro cestující. Zastupující druhý pilot byl v kokpitu sám.
Nevite nekdo jestli bude dalsi serie? Jediny na co se da krome ztracenych :) v telce celej tyden divat ...
Treba Concorde v r. 2000 by mohli natocit ale tam melo celkem rychlej prubeh ....
Tuším že to už bylo. I když možná to bylo v jiném dokumentu. Tuším že Sekundy před katastrofou. Ale nevím to jistě
a tu noc mu jeblo definitivne. Nema to nic spolecneho s islamem. Uz takhle naruseny clovek se dovedel, ze konci. Ten sefpilot, co mu rekl, ze skonci a presto ho nechal letet, byl taky nejaky blbec.
Asi tak. Nemá to asi nic společnýho s islámem, ale s náboženstvím obecně ano. Člověk uvažující rozumem nezatíženým vírou v boha by tohle neudělal, resp. pravděpodobnost toho, že by to udělal, je mnohem menší. Je to ale i chyba jeho šéfa - měl mu to říct až po přistání.
Lidé jako my však kupříkladu:
a) nenavádějí nezletice, aby zlikvidovali dcerunky porušivší "rodinnou čest" když se zakoukají do kluka. b) neodvrhují či nezabijejí vlastní potomky pokud se rozhodnou vystoupit z církve. c) neschvalují džihhád proti nevěřícím. d) smyslně se netřese na 72 recyklovatelných pannen v nebi
... a ještě spoustu věcí "člověk" neudělá a muslim ano. Člověk jako já se však dopouší takových zvěrstev jako je požírání bůčku a hltání slivovice. Právě toto je podstata problému.
a b c d plati mozna bezne pro CR, ale nikoliv pro spoustu krestanskych statu/komunit, kde si na svem krestanstvi zakladaji.
Tyhle nabozenstvi jsou uplne na stejno (taky vznikly z jednoho a toho sameho) a rozdil je pouze v tom, ze ve vetsine krestanskych statu je nabozenstvi dusledne oddeleno od statu, jinak bysme meli uplne to samy.