Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trh byl uveden nový operační systém Windows Server 2008

Microsoft dnes na trh uvedl operační systém pro servery Windows server 2008. Slavnostní ceremoniál proběhne v Los Angeles za účasti Steva Ballmera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Grafické rozhraní podporuji

Doby,  kdy se hardware zakuckal, když se spustilo nějaké okno jsou dávno pryč.  Když jsem si za procesor a paměť zaplatil, ať pracují.

Opravdu je třeba vědět co a proč mám v systému nastavit. A to může být přes konfigurační GUI složitější než zkopírovat z diskuze skript do Shellu.

Kromě toho doporučuji pročíst si nápovědu k CMD, příkazů je dostatek, jen je opravdu znát.

Každá konkurence a směr k úplné likvidaci klávesnice jakožto pravěkého interface, na místě.

FLAME > dev null

0/0
27.2.2008 22:25

sid

Re: Grafické rozhraní podporuji

Commandlajna ma ale i radu vyhod. Administrovat muzes vzdalene i na pomale lince, navadi ze klekne graficky subsystem, pouziva se na "pomalych" zarizenich, ktere by grafiku neutahly,.... Commandlajna s nami bude do skonani veku. GUI se hodi pro par specifickych aplikaci, ale CLI je univerzalni.

0/0
27.2.2008 23:33

Petr

Re: Re: Grafické rozhraní podporuji

Pomalé linky a pomalé počítače se dnes už nepoužívají, leda v klubech pro masochisty.http server je záležitost mikročipu takže přes prohlížeč je konfigurace pohodlnější a hlídá logické vazby aby nešly nakonfigurovat vyložené hlouposti. (Na pomalých EDGE linkách potom konfiguruji svůj počítač přes mobil, ten mne odnaučil psát nejen sms ale i dlouhé příkazy s přepínačema).R^ 21.století už dávno začalo, pánové!

0/0
28.2.2008 23:14

sid

Re: Re: Re: Grafické rozhraní podporuji

Pomale linky se nepouzivaji? Vzdyt pomalou linku ma doma skoro kazdy. Kdyz chci pracovat z domova, tak mi staci zakladni pripojeni, pres ktere by si svzdalenou plochu urcite nezapnul.

"http server je záležitost mikročipu takže přes prohlížeč je konfigurace pohodlnější" Tady predpokladam, ze sis spletl http servr s routerem.

0/0
29.2.2008 7:45

Kuna

Re: Re: Re: Re: Grafické rozhraní podporuji

Vzdálená plocha a GUI na serveru jsou přeci dvě odlišné věci. HTTP server na konfiguarci má dneska kdeco: směrovač, RNAS, VoIP telefony...

0/0
29.2.2008 10:20

M

Re: Grafické rozhraní podporuji

ono šlo asi taky o to že dost vysoké procento bezpečnostních chyb měl nastarosti IE a podobně, podle mě jde tak trochu i o bezpečnost a eliminaci problémovývh aplikací. Navíc se oddělí zrno od plev a nebude se v tom hrabat kdejaká lama která se považuje za odborníka :-)

0/0
28.2.2008 7:38

Petr

Re: Re: Grafické rozhraní podporuji

Už jsem myslel že se tu Lama neobjeví. Ať už Lama nebo DalajLama zkus si přečíst knížky na certifikaci pro správu Windows serverů. Neudělal bys tu zkoušku. Klidně si datluj dál, má to smysl. Morseovka taky přežila.;-)

0/0
28.2.2008 23:19

sid

Re: Re: Re: Grafické rozhraní podporuji

Par takovych certifikovanych odborniku znam a oproti Linuxovym administratorum umi velke ho***. Nesveril bych jim ani zapojeni klavesnice.

0/0
29.2.2008 7:47

Kuna

Re: Re: Re: Re: Grafické rozhraní podporuji

Když už šmahem osočovat všechny administrátory Windows serverů tak tu máš oplátku: Linuxový specialista umí všechno akorát rozvrtat a pak to po sobě hodiny opravovat.

0/0
29.2.2008 10:22

pan továrník

Re: Re: Re: Re: Re: Grafické rozhraní podporuji

to víš, překompilovat jádro, to není jenom tak.

0/0
29.2.2008 17:27

Milka

Re: Grafické rozhraní podporuji

Nic ve zlém, ale jen stěží víte, o čem mluvíte. Windows jako server nikdy nebyly řešení a ani nebudou... a ať se to někomu líbí či nikoliv, nejspolehlivější vždy bude pro příklad, editace configu v txt rozhraní.

0/0
28.2.2008 7:50

Petr

Nebezpečná editace txt

No jasně, miluji pořád myslet na zálohování konfiguračního souboru, miluji neustálé boje se syntaxí a co teprve ten adrenalin, když se po spuštění děje něco úplně jiného než jsem zamýšlel. V jednoduchosti je dokonalost, ale ne ve skriptech na stovky řádků.

Samozřejmě se nikdo nepřizná k bezesné noci nad strojem plným vitálních dat, kdy řešil problém, který si sám vyrobil.

Dotykové a hlasové a možná jiné ovládání přístrojů pošle příkazovou řádku do dávkového důchodu a pak rovnou na smetiště zbytečné pracnosti.R^

0/0
28.2.2008 22:59

jfb

Re: Nebezpečná editace txt

Zajimavé, že se ke command lajnu vraci i MS - MS Windows Server 2008 Core -

0/0
29.2.2008 18:26

Phanosh

Re: Nebezpečná editace txt

Příkazová řádka je bezkonkurenčně nejrychlejší pro konfiguraci čehokoliv i pro jakoukoliv manipulaci s daty.

Lidé, kteří ji neumí a jejichž intelekt nestačí k jejímu pochopení, mohou sice blednout závistí a chrlit nadávky, ale tento fakt prostě nezmění.

Pro zkušeného uživatele bude zařízení podobné klávesnici, ať už ovládané prsty nebo telepatií, :-D vždy středobodem zájmu. Malé děti ať si klikají na obrázky nebo vykládají něco do mikrofonu, to už je jejich věc.

0/0
1.3.2008 18:37

qwerty

???

Nechápu proč se tady na technetu  dvakrát rozebírá OS, se kterým stejně 99% čtenářů technetu nepřijde do styku. Nestačila by nějaká mešní zprávička?

0/0
27.2.2008 21:56

redy

Re: ???

99%? Dost prehnany odhad.

0/0
28.2.2008 18:26

Petr

Linux má dvě tváře

jedna je vidět jako systém na desktopu pro nadšence (V ČR už je uživatelů Linuxu údajně 2x více než homosexuálů). Druhá tvář není tolik vidět, ale zato představuje větší porci Železného koláče. Myslím tím servery a zejména jednoúčelová zařízení (RNAS, mobily, hračky...)

No a když jsme u těch hraček: Taky jsem si s Linuxem hrál a měl rád jeho podstatu, ale chtěl jsem mít ještě normální kamarády kolem sebe, tak jsem to přestal řešit. Je mi jedno jaký to má systém, hlavně když to pomáhá.

Linux na desktopu stále je hračka pro všechny, kteří se chtějí za každou cenu odlišit a nakousnout jablko nechtějí.

Windows server se používá,v ČR třeba na dost rozšířený účetní systém Pohoda. Počet uživatelů Pohody je podstatně vyšší než počet uživatelů Linuxu.:-)

0/0
28.2.2008 23:09

sid

Re: Linux má dvě tváře

Muzes toho nechat, vzdyt my to chapem. Nepodarilo se ti ovladnout Linux a tak se ted snazis zivit jako spatne placeny Widlacky administrator, ktery si zaplatil jedno skoleni a dostal propagacni letak. Spis bych ale rekl, ze Linux znas jen z doslechu.

0/0
29.2.2008 7:40

Anarchista

Re: Re: Linux má dvě tváře

Přiznávám se: neumím akordy na trampskou hymnu - Vlajku, nepodporuji Jehovisty, Linuxisty ani Ekototeroristy ani Marxisty.

Nepoužívám vim.

Tento příspěvek byl napsán přes rtf editor ve webovém formuláři z mobilního telefonu se Symbianem. Nepotřeboval jsem k tomu umět Linux. (nebo jenom umět žvanit o Linuxu?)

0/0
29.2.2008 10:27

Marfy

Re: Re: Linux má dvě tváře

Na Linux si můžeš udělat taky certifikáty. Díval ses, co to obnáší? Máš nějaký? Nebo ti zákazník prostě musí věřit a tím ho držíš v šachu?

0/0
29.2.2008 13:09

focy

malůvky*stabilita

jestli bude 50% RAM na serveru zabirat vzhled a kontrola legality systemu jako u visty tak se mame na co tesit .....    

use linux :-)

0/0
27.2.2008 21:00

SergeS

Re: malůvky*stabilita

Jo , Linux ktery je bud sucha konsole co clovek musi znat x prikazu ( samozrejme nesrozumitelneho formatu ) a nebo potrebuje 500 knihoven pro normalni beh uzivatelskeho rozhrani

0/0
27.2.2008 21:10

qwerty

Re: Re: malůvky*stabilita

A k čemu je dobrý mít na severu gui?

0/0
27.2.2008 21:48

Petr

Re: Re: Re: malůvky*stabilita

K čemu se vymyslel a používá Webmin? K čemu jsou na všech UNIXech Xka? Asi proto, že to k ničemu není, co? Server zatěžují jiné věci a ne GUI shell.

Neznám člověka, co by neměl ikony, butónky a klikací políčka rád.

0/0
28.2.2008 23:26

Phanosh

Re: Re: Re: Re: malůvky*stabilita

1) Xka jsou pro desktop, ne pro server. Nejlepší v grafice nebo taky 3D modelování byl samozřejmě vždycky UNIX (konkrétně SGI Irix), ale šlo o desktop. U serveru je GUI absurdní zbytečnost. Server musí mít možnost plnohodnotné vzdálené správy odkudkoliv, třeba i s bídným připojením přes mobilní telefon. Tohle GUI neumí, zato SSH ano.

2) Neznám moc lidí, kteří by v produkčním nasazení používali Webmin. Ten podivný software ve mně vyvolává značnou nedůvěru. Zásada číslo jedna: v každém okamžiku musím přesně vědět, co dělám. Jinak jde efektivita i bezpečnost do háje. U nějakého podezřelého klikacího okna ve Windows, jehož zdrojový kód si nemohu přečíst, prostě a jednoduše nevím, co vlastně dělám.

0/0
1.3.2008 18:34

Tonda

Re: Re: malůvky*stabilita

Přesně vystiženo - člověk musí něco znát. Na serveru ty malůvky k ničemu užitečnému nejsou, server se tím nestává ani bezpečnější, ani výkonnější - spíše opak je pravdou..

0/0
27.2.2008 22:01

mizar

500 knihoven...

ale no tak :-)

kolikpak .dll je asi tak v adresáři /win/system32?

A mimo to, i kdyby jich bylo potřeba 10000, závislosti knihoven se v 99.9999% případů vyřeší automaticky, ať už  používáte emerge, apt-get, yast, urpmi a co já vim co ještě...

0/0
29.2.2008 14:09

Gogo

Re: malůvky*stabilita

Od toho existuje nyni Windows Server 2008 Core a ten je bez jakychkoli maluvek, nema GUI.

0/0
28.2.2008 22:04

pepa

I love this company

A bude zas: I.. LOVE... THIS... COMPANY... Yeeeeeeaaaaaahhhh

http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc

0/0
27.2.2008 16:08

emirates

.

"Zatímco Windows XP a Windows Vista zná každý, už podstatně méně lidí se přímo potkalo s operačním systémem pro servery, i když jejich služeb využíváme při každém připojení do podnikové či internetové sítě."

Z teto vety to vyzniva tak, jako ze operacnim systemem pro servery, jejichz sluzeb vyuziva kazdy z nas pri kazdem pripojeni, je nejakej Windows nebo co...

0/0
27.2.2008 16:06

Zdeny

Re: .

ano, ono to jen tak nevyzniva, ve sfere podniku a firem to tak z min. 95% doopravdy je.......R^

0/0
27.2.2008 16:53

fakt

Re: Re: .

Tam neni jen tvrzeni o podnikovy siti. Ja vetsinou v zadne firme ani doma nevyuzival serveru windows pri pripojeni do internetu. V podnikovy siti se naopak windows server najdou.

0/0
27.2.2008 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.