Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Se zárukou na elektroniku z ciziny u nás můžete narazit

Ceny elektroniky ve zdejších obchodech bývají mnohem vyšší než v zahraničí. Málokdo si však uvědomí, že po koupi fotoaparátu či notebooku v cizině ho mohou čekat potíže třeba se zárukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš

iPhone

0/0
11.6.2008 12:43

Tomáš

Re: iPhone

Hm, koukám že to tu šlape perfektně, teda....proč tu není můj text? Takže znova. Koupil sem iPhone - normálně v obchodě. Je to týden. Teď ho musím reklamovat. Prodejce říka - maximálně přehrajeme software. Nemůže mi ho vyměnit, když nebude ve 100% stavu(bez škrábanců a podobně) PROTOŽE na něj údajně nemám záruku. Jak je to možné, když tedy Apple na svoje výrobky v čechách poskytuje záruku 2 letou? Je to vůbec legální, prodávat iPhone bez záruky? ....doufám, že tentokrát se to zobrazí. Jestli je tu nejáká čekací lhůta a zobrazi se i ten první příspěvek - pak sorry, nezam to tu.

0/0
11.6.2008 12:50

Petr

FSC

Autor pise, ze FSC ma zaruku jeden rok. To ale neni pravda. FSC poskytuje stejne zarucni podminky  bez ohledu na to, zda je zakaznikem firma nebo jednotlivec. Min. trvani zaruky je tak 2 roky u nejnizsich modelu, u vetsiny je ale tri roky onsite, u Lifebooku dokonce s garantovanou opravou do 24 hodin.:-P

0/0
17.3.2008 9:41

Aleš

HP - doplneni

Na lince ceske HP podpory mi rekli, ze nektere modely notebooky, i kdyz je u nas neprodavaji, maji rocni zaruku.. je treba si tam pred koupi radsi zavolat..

0/0
12.3.2008 23:18

W.Cody

záruka

No jenže V ČR je problém s uplatněním záruky i na zboží zakoupené v ČR...

0/0
12.3.2008 20:34

farous

Re: záruka

R^

0/0
13.3.2008 7:19

Pavel

Re: záruka

Zalezi co a od koho jsi koupil. Ja s tim nikdy problemy nemel :-P

0/0
13.3.2008 14:33

farous

Re: Re: záruka

Když si vyzbrojenej znalostmi reklamačního řádu a tvých práv v tomto směru, prodavači se většinou nezmůžou ani na náznak nějakýho odporu!

0/0
13.3.2008 21:08

Ludek_II

Jak nam ta lobby

ale pekne kvici, ze ? ;-D

0/0
12.3.2008 14:27

Jan Duppen

Re: Jak nam ta lobby

Kvici jak prase na zabijacce. Doufam, ze uz bude brzo po ni... ;-O

0/0
12.3.2008 15:37

nut

Samsung

Tak mam uplne opacnou zkusenost, nez jakou prezentuje "kdosi" ze Samsungu. Koupil jsem telku na Pixmanii, po roce odesla, dovezl jsem ji v CR do servisu, tam mi rekli, ze jim to Samsung musi schvalit. Za dva dny zavolali, ze jim to Samsung schvalil a za tyden byla televize v poradku ...

0/0
12.3.2008 13:54

Enjoy

Zaruka Canon

2.U nas to tak funguje i kdyz prijdete v posledni den vasi zaruky , mate na novy dil opet 2 roky zaruku,  (na ten vymeneny) , me bylo sdeleno, ze mi zaruka konci dnem 24-ho mesice od vypsani zar. listu, bez rozdilu dodani noveho dilu. Jeste dodam , tiskarna nebyla na ICO takze se reklamace neridi podle obchodniho zak. , ale obcanskeho. Kdyz jsem si chtel stezovat na zast. Canon , zrejme zamerne jsem dostal spatnou emailovou adresu , opet jsem volal pro upresneni, ale nikdo se vama zabyvat nebude, jste jen cislo....Nikdy nezapomenu na slecnu , ktera mi nedokazala odpovedet na otazku zaruky , tak zavolala "..." (nevim kdo to byl) aten s raznym hlasem suse rekl : TAK V CEM MATE PROBLEM! Tise a slusne jsem rekl, ze tedy nevim jak to slecna vylicila, ale problem nemam , mam jen dotaz ohledne zaruky...no a dal jsem si vyslech v podstate jen urazky....Jake je z toho ponauceni pro mne ? Jiz nikdy Canon...

0/0
12.3.2008 13:23

Pavel

Re: Zaruka Canon

Mas si koupit HP tiskarnu.

0/0
13.3.2008 14:35

Enjoy

Re: Re: Zaruka Canon

To jsem mel , ale naplne byli drahe a jsou soucasti s hlavou a u Canona je to zvlast, testnu zas neco jineho , ale na jiz zminene se vracet nebudu....;-)

0/0
17.3.2008 12:48

Enjoy

Zaruka Canon

Nejsou vubec vstricni! Z vlastni zkusenosti  jsem zazil ze , kdyz mi vymenili dil v tiskarne , nedali mi ani zaruku na novy dil (vseobecne v CR platne-3 mesice na oparavu, pokud servis neda  vetsi  a na novy dil opet 2 roky!) V autor. servisnim stredisku to v Ostrave to nevi , nebo nechteji vedet a navic vas jeste urazi, ze "kdo ja vlastne jste" ?! Podotykam, ze jsem s nema hovoril velice slusne, nechtel jsem vyvolavat , zadny konflikt, a navic jsem prodejce a vim, ze arogantnost neni dobry nastroj na obhajobu. 

0/0
12.3.2008 13:23

ODSakEda

Proč: pouze?! (jednoletá záruka)

Kdo sám nedržel na něco záruku alespon rok a netrnul, snad jsem dobře nakoupil a prodal a nebudou moji zákazníci nespokojeni, nepochopí! Mnoho zboží ani nemůže vydržet dva roky z principu a přesto krom potravin na něj není vyjímka!!!...

0/0
12.3.2008 12:59

fluxwind

Re: Proč: pouze?! (jednoletá záruka)

Vyrobci smejdu musi krachovat. Musite mit takove smlouvy ktere umozni vracet odpad oproti 100% nahrade.

0/0
12.3.2008 14:10

fluxwind

Re: Proč: pouze?! (jednoletá záruka)

Vyrobci smejdu musi krachovat. Musite mit takove smlouvy ktere umozni vracet odpad oproti 100% nahrade.

0/0
12.3.2008 14:23

Jirka

Re: Proč: pouze?! (jednoletá záruka)

A že těch parchantů je, co? Přijít s mobilem tejden před vypršením záruční doby a ještě by chtěli vrátit peníze za které to koupili před 2 lety (běžně 5x tolik, pokud se ještě vůbec prodává).

0/0
12.3.2008 18:36

Fido

ceske servisy

Ceske servisy jsou specialita sama o sobe. Evropske nebo dokonce mezinarodni zaruky se u nas jako snad v jedine zemi neuznavaji. Napr. telefon koupeny v Arabskych Emiratech cesky servis odmitl a nemecky bez problemu zaruku uznal.

Jinak nakupuju dost v ramci EU a nikdy jsem se zarukou nemel problem. Stacilo se spojit s prodejcem a ten mi bud primo doporucil servis kam zaslat a nebo celou vec zaridil sam. A to za mnohem nizsi ceny nez u ceskych obchodniku. Je ale pravda, ze zaruka je nekde kratsi nez u nas (nekdy je ale i delsi).

0/0
12.3.2008 12:48

MrScully

Zkušenost - JVC

Měl jsem DVD rekordér JVC koupený v Německu, v záruce se pokazil, reklamaci po předložení vyplněného záručáku nakonec uznali i v ČR. Čili chválím za přístup.

Ta horší zpráva je, že u toho rekordéru nastala další (jiná) vážná závada těsně po záruce a DVD rekordér šel do popelnice. JVC už nikdy!

0/0
12.3.2008 12:03

h

dell

pohoda, koupeno v USA, tady next business day, telefonat a druhej den slecna prijela autem ke mne domu. R^

0/0
12.3.2008 10:59

h

Re: dell

teda s nahradnim dilem (mechanika), aby si nekdo nemyslel :-) Zas tak dobry servis nemaji ;-D

0/0
12.3.2008 10:59

markus3

Apple

Nevíte někdo kontakt na servis Apple ve středočeském kraji? Kamarád mi koupil před 2 lety přehrávač Apple stufle ve Francii a porouchal se mi konektor na sluchátka a nevím kam zavolat. Záruka už asi nebude co?

0/0
12.3.2008 10:02

Jiri

Re: Apple

Ja jsem si privezl apple macbook z Holandska  s jednoletou zarukou a v ramci mezinarodni zaruky mp ho opravili bez problemu. Byla to firma Cesky servis, a.s., Barrandova 409, 14300 Praha, tel.:244402263. www.ceskyservis.cz   Opravuji pocitace nevim jak je to s mp3. Zaruka je jednoleta u vyrobku z EU, takze se ti mozna ani nevyplati ten shufle nechat opravit a bude lepsi si koupit novy.

0/0
12.3.2008 15:45

P.S.

Záruka EU

Není náhodou v EU záruka 2 roky?

0/0
12.3.2008 9:51

jfb

Re: Záruka EU

Samozřejmě že v celé EU je záruka pro koncového zákazníka - občana min. 2 roky. A pro firmy může být menší. Uplně stejně jako u nás.

0/0
12.3.2008 10:00

Pavel

Re: Re: Záruka EU

No nevím nevím ja myslím že vyrobci poskytují v ramci EU 2 roční záruku jen nekteří a jen nan ěco ale jinak zaruka je v zakone dana na  rok bohud se nemylim. ale ono to je stejn ejedno kdyz je vyrobek neopravitelny tak ti reklamace v CR stejne nepomuze  amusis to resit srkze prodejce takze pak si clovek dela pekny vylet;-D On totoiz clovek vydi jen prvotni investici ale kdyz si spocita ten mozny zbytek to ho mnohokrat ten vyrobek vyjde o dost draz nez kdyby neblbnul a koupil ho u nas!

0/0
12.3.2008 11:47

dezzo

Re: Re: Re: Záruka EU

mylite se

0/0
12.3.2008 12:04

Alfik

Re: Re: Záruka EU

pro firmy není žádná pokud se nedohodnou. Tam se řídí OZ a ten pojem záruka nezná.

Ale co vím, většinou ani člověka "firmu" nikdo nevyhodí, ale může.

0/0
12.3.2008 12:38

Pavel

Re: Záruka EU

Právě, že není. Ve většině států EU je záruka ze zákona pouze 12 měsíců.

Spousta výrobců dává delší, ale to je jen jejich dobrá vůle.

Schválení zákonné záruky 24 měsíců u nás bylo prezentováno "po vzoru EU" jenže tam nic takového neplatí. A pak se všichni diví, že je u nás elektronika dražší.

0/0
13.3.2008 14:40

P.S.

Záruka EU

Není náhodou v celé EU

0/0
12.3.2008 9:50

zdenek

SONY

Koupil jsem si v Irsku notebook Sony Vaio, po pul roce odesel harddisk.Ceska firma Kapsch s.r.o. ,zastupujci a provadejici servis Sony Vaio pro CR mi velice arogantnim zpusobem oznamila, ze na opravu nemam narok. takze tak

0/0
12.3.2008 9:20

XXX

Re: SONY

To je přece v pořádku, na opravu máš nárok v Irsku.

0/0
12.3.2008 9:30

zdenek

Re: Re: SONY

Ja sem reagoval na ten clanek, zastupce firmy Sony uvadi, ze na vyrobky zakoupene v EU je v cele EU 1 rok zaruka. Mozna sem natvrdly, ale nemel bych tedy mit i narok na opravu v CR ?

0/0
12.3.2008 11:49

XXX

Re: Re: Re: SONY

opravdu je Kapsch jediný záruční "opravce" v ČR?

0/0
12.3.2008 12:33

zdenek

Re: Re: Re: Re: SONY

ja jsem Kapsch nasel jako autorizovany servis. a i Sony cz me na ne odkazalo

0/0
12.3.2008 12:45

Daniel

Re: Re: Re: Re: Re: SONY

KAPSCH dodrzuje pouze to co SONY schválí. To že nečteš záruční podmínky je věc jiná. ;-(

0/0
3.10.2008 22:38

Fido

Re: Re: Re: SONY

Zkuste servis v Nemecku. U nas je to opravdu bida. Vse predrazene a zaruky se neuznavaji.

0/0
12.3.2008 12:52

zdenek

Re: Re: Re: Re: SONY

Diky za radu, v mem pripade "nastesti" odesel jen harddisk, ten sem si vymenil sam, nez ho posilat firme, ktera si jen za diagnostiku uctuje asi 1200 KC .

0/0
12.3.2008 14:15

Bohemian

people to people

Zdravim ze San Francisco.Kdyz nekdo neco potrebujete, ozvete se, rad vypomuzu. Zn. Fair play... artglasscz@hotmail.com

0/0
12.3.2008 8:32

sappho

koss

Nejlepší záruky co jsem se kdy setkala má firma koss. Je jedno jestli je výrobek z USA nebo z Marsu, prostě kdekoliv a kdykoliv a bez problemu vymeni, opravi.

0/0
12.3.2008 8:26

markus3

Re: koss

Ano, při reklamaci na sluchátka Koss za 1000 Kč a doživotní zárukou vybírají při každé reklamaci 200 Kč. To je záruka jak stehno, když pokaždé platím dvě stovky ;-€

0/0
12.3.2008 9:57

Richard

Re: Re: koss

To jo, ale zase tí stačí když dodáš 75% sluchátek a dostaneš úplně nová, což se v případě že si na ně třeba šlápneš vyplatí. Navíc to není už jen 200 resp. 300, ale u registrovaných zákazníků je to nově jen 50,- Kč

0/0
12.3.2008 11:01

markus3

Re: Re: Re: koss

Jak a kde se dá registrovat? To by se vyplatilo jestli nechtějí moc osobních údajů.

0/0
12.3.2008 11:12

markus3

Re: Re: Re: koss

Tak jsem to už našel, je to celkem jednoduchá adresa: http://www.dozivotnizaruka.cz/cz/registration.php

:-)

0/0
12.3.2008 12:21

pavel

Re: Re: koss

Přesnetak sluchatka si registrujes a mas to za 50,- ale ikdyby 300 tak u sluchatek za 2000.3000,- se ti to porad vyplati ale hlavne jejich zaruka nema obdobu. zarukou se mysli vada pristoje konektror repracek nebo tak rozhodne ne opptrebeni ci dokonce zniceni a u Kosu kdyz ti ty sluchatka prejede parni valec y ty je smetes do pytliku a posles tak oni ti poslou uplne nove. Nabidne ti tohle jeste nekdo jiny?

0/0
12.3.2008 11:42

hnedka

Re: Re: koss

Ty penize vybiraji az po uplynuti dvoulete zarucni lhuty. Do te doby je to zadarmo. Parkrat uz jsem tam neco reklamoval..

0/0
12.3.2008 20:24

David K.

Acer -poprvé a naposledy

Koupil jsem si Acer v USA, protože jsem tam pracoval a využíval i v práci. Po návratu do ČR se mi rozbil display a v ČR mi ho neopravili. Dali mi radu, ať si ho pošlu v rámci cestovatelské záruky do Německa. Proto Acer si už nikdy nekoupím!

0/0
12.3.2008 1:01

Jack

Re: Acer -poprvé a naposledy

S Acerem to byla podle mých zkušeností vždycky bída:-/

0/0
12.3.2008 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.