Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvyšší jeřáb v Česku šel k zemi. Fotoreportáž

Budova mrakodrapu City Tower na Pankráci už stojí. Nejvyšší jeřáb v Česku, který ji pomáhal přestavět, šel naopak k zemi. V dalších dnech dělníci rozeberou jeho poslední části. Demontáž nejvyššího jeřábu jsme sledovali objektivem fotoaparátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel

až na to že už tam tento 'mrakodrap' stojí pár desetiletí

to že mu vyměnili okna a udělali úpravy v interiéru na tom asi sotva něco změní.

a ten anglopind 'citi tower' je vyloženě k smíchu. nikdo tomu neřekne jinak než rozhlas nebo motokov :-)

0/0
12.4.2008 20:46

PaulDrake

Re: až na to že už tam tento 'mrakodrap' stojí pár desetiletí

Motokov je ten vedle - "Citi Empire" nebo tak nějak ;-D

0/0
13.4.2008 19:31

Smarty

Hmm

Vždyť ten "mrakodrap" má skoro stejně na výšku jak na šířku. ;-D

0/0
12.4.2008 16:02

CD

Hurá

Konečně už nebude lidem ve Vršovicích, Michli a na Spořilově svítit do oken ten silný reflektor.;-D

0/0
12.4.2008 14:42

AAA

Jám závrať, jenom si tom čtu!

Bejt tam nahoře a naklánět se na tom nosníku ze špejlí, to bych musel hodně dlouho trénovat. Jestli bych dřív nedostal žaludeční vředy!

0/0
12.4.2008 12:33

honza-v

vychýlení

Na otázku:Jaká je běžná výchylka jeřábu při práci nebo větru? Jeřábník odpovídá 0,5 až 1 metr,ale v článku už je to 1,5 metru.Že by to nebyl komár,ale velbloud?

0/0
12.4.2008 11:55

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: vychýlení

Oficiální údaje 1,5 až 2 m se liší od odhadu jeřábníka z toho důvodu, že jeřábník hovoří o výchylce způsobené nákladem a údaje o součtu větru a nákladu:-)

0/0
13.4.2008 11:44

kenx

LIEBHERR LG 1550

Mě tedy zaujalo spíše jiné monstrum, mobilní jeřáb LIEBHERR LG 1550 který je na fotkách také vidět. Více informací o tohle drobečkovi zde: http://www.liebherr.com/at/en/products_at.asp?menuID=106082!212-0 . Koukám že Kasme ho náhodou nafotil, tak dávám i odkaz i na jeho fotogalerii: http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/2008/0804/080401/

0/0
12.4.2008 11:53

Michal

Re: LIEBHERR LG 1550

Ten mobilní je zajímavý, ale mám ještě něco většího... Zhruba před rokem byl z důvodů stavby obchodního centra stěhován památný kaštan v centru Liberce. A jeřáb, který byl použit tam je teprve monstrum, už třeba proto, že je s nákladem schopen pohybu. http://foto.chaotics.eu/main.php?g2_itemId=455

0/0
12.4.2008 20:15

nomen.nescio

Re: Re: LIEBHERR LG 1550

Taky prihodim svoje zelizko do ohne:

Nevetsi jerab na svete je "Kroll K-10000" ktery stoji $10M. Je vysoky 140m s dosahem 90m, pricemz dokaze uzvednout 250t (na konci ramene 120t). Jeraby byly vyrabene na zakazku na stavbu sovetskych jadernych elektraren a bylo jich vyrobeno pouze 15 exemplaru. Jeden z nich stoji v uhelne elektrarne Gibson na jihozapade americkeho statu Indiana.

jinak doporucuji dokument National Geographic "Spickove stavby - mamuti stroje". Takovychto extremnich stroju je tam popsano asi 8 vcetne nevetsiho stroje na svete - raziciho stroje Aurora.

0/0
12.4.2008 23:50

nomen.nescio

Re: Re: Re: LIEBHERR LG 1550

jeste prihodim link na google earth, kde jsem krolla oznacil:

http://void.gr1ff1n.net/kml/kroll-k-10000.kml

0/0
13.4.2008 13:31

Jose Nepřijel

Re: LIEBHERR LG 1550

Pěkné, ty fotky silně konkurují článku:-)

0/0
13.4.2008 9:15

volic_plukovnik

Re: Re: LIEBHERR LG 1550

Jo, jsou stejně blbé :-)

0/0
13.4.2008 23:10

Zdeněk Matějka

Základní informace a zase ty informace

Obvykle chválím, ale dneska tady chybí hafo informací, jak se jeřád rozebírá (snad funguje jako námořní dalekohled? - zasouvá se do sebe) , jak je vysoký, kolik metrů x metrů má základna a kolik má nahoře. Titulek nejvyšší jeřád šel k zemi je taky hrozný, zavádějící - vypadá to jako, kdyby spadnul. Poloviční práce na článku, příště lépe, hodnocení RvRvRv

0/0
12.4.2008 11:34

HarryIKeogh

?!?!?!?!?!?!?!

...mrakodrap?!?!...:-©

0/0
12.4.2008 10:46

petr stursa

Re: ?!?!?!?!?!?!?!

mlhodrap.

0/0
12.4.2008 12:29

dwarf

Pet lahev

To s tou petkou není pravda! Na stavbách se občas pohybuji. Jeřábník se v nestřeženém okamžiku jednoduše postaví ke dveřím a ...;-D

0/0
12.4.2008 10:30

Simakj

Titulek

TENHLE TITULEK JE NA MĚ MOC "Vypadá to, jako bychom nic nezaznamenali, ale od soboty do pondělního večera byl jeřáb jako v pátek 4. dubna 2008"

0/0
12.4.2008 8:38

pako

Pánové - nač ten bulvární titulek

Naučte se psát pořádně a nekrmte nás zavádějícími, senzačně znějícími titulky.

0/0
12.4.2008 8:28

pepik

Re: Pánové - nač ten bulvární titulek

souhlas, článek fajn, ale nadpis jak od pikant článků na atlasu.. Snad jste neklesli tak hluboko a chcete  se s nima srovnávat Rv

0/0
12.4.2008 10:08

o.kostal

Minimrakodrap po cesku

fuj, to je hnusna bouda ;-D

0/0
12.4.2008 8:20

huhu

jj

A jak chodi jerabnik na zachod? ;-D

0/0
12.4.2008 7:58

Parouback

Re: jj

Proč si ten článek nepřečteš?

0/0
12.4.2008 13:53

rh2

Mrakodrap!!!

;-D

0/0
12.4.2008 6:31

WarCZ

Vice informaci

Jak se to rozebira od spodu ?

0/0
12.4.2008 0:51

Martin

Re: Vice informaci

Taky bych to chtěl vědět, možná ještě lépe - vidět :)

0/0
12.4.2008 2:13

rats

Re: Vice informaci

mno, nevim, ale mam pocit (je to videt na fotkach), ze se rozebira zhora, z pod vylozniku. jsou tam videt dve v sobe zasunute konstrukce.... ;-)

0/0
12.4.2008 5:45

Zvidalek

Re: Vice informaci

Ani z clanku jsem se nedozvedel jak to, ze to nespadne kdyz zmizi kus nosne konstrukce. Je to jako kdyz si pod sebou rezu vetev, ne?

0/0
12.4.2008 7:12

quartz

Re: Re: Vice informaci

mnohem hodnotnejsi clanek tady pred casem vysel o stavbe toho jerabu, demontaz probiha presne opacnym postupem.

doporucuju vyhledat minuly clanek

0/0
12.4.2008 8:44

Ghost

Re: Re: Vice informaci

Video tohohle jeřábu jsem nenašel, ty novější se stavějí takhle:http://www.youtube.com/watch?v=vx5Qt7_ECEE&feature=related

U toho na Pankráci se ta šplhací část pohybuje vnitřkem a jednotlivé díly se vždycky rozšroubují na dvě poloviny a spustí dolů.

0/0
12.4.2008 22:08

frantasenkyr

Re: Vice informaci

Většinou se přízemí a patro stavby staví autojeřábem.smontuje se kolej.na ni se dá podvozek vše se proměří podvozek na pevno ukotví.Na podvozek se autojeř.osadí kabina a výložník/u jeřábu MB-90 měří 42m/.a zavěsí se několikatunová protiváha. Pod již smontované rameno které je rovnoběžně se stavbou se navozí vlastní konstrukce jeřábu.Začne vlastní montáž. Jeřáb se za pomoci monterů staví "sám".Na zemi se smontují vždy dva kusy konstrukce k sobě aby vytvořily písmeno EL Protože jeřáb je již funkční tak první část se vytáhne a přišroubuje pod kabinu .Proti ní druhá část.Opět sešroubuje.Většinou se šplhalo o dvě délky této konstrukce cca 6 m.Jeřáb má vlastní olejové čerpadlo které věž vytlačí cca o těch 6metrú.Šplhání trvalo dle teploty oleje asi 2 hod.Na konstrukci jsou tz.ocelové kameny které po vyšplhání zaklapnou.Jeřáb je na pevno ukotven ke kolejnici a i mohutnými kotvami ke stavbě.Po diskuzi se statikem.Demontáž se provádí podobným způsobem Mezi nejlepší podobné jeřáby je POTAIN FR

0/0
12.4.2008 13:04

frantasenkyr

Re: Re: Vice informaci

JE PRAVDA ŽE ZA MÉ ÉRY ŽÁDNÝ PETKY NEBYLY.ČURALO SE PO KONSTRUKCI A OSTATNÍMU SE OPRAVDU TĚLO PŘIZPŮSOBILO.VÝKYV KOLIK CENTIMETRŮ BYL JSEM NEMĚŘIL ALE KDYŽ JSEM ZPOČÁTKU PŘIŠEL DOMŮ TAK JSEM I V KŘESLE SEBOU KYMÁCEL A VYROVNÁVAL POLOHY NEŽ JSEM SI ZVYKL.JINAK JÍDLO A PITÍ SEBOU .JEN TO CHCE MÍT KOLEM SEBE DOBROU PARTU MONTÁŽNÍKŮ OPRAVÁŘŮ ALE I TROCHU STRACHU A ŽÁDNÝ HRDINSTVÍ. A JEŠTĚ DVA KAMOŠE JEŘÁBNÍKY KTEŘÍ MNE V TURNUSU STŘÍDALI.

0/0
12.4.2008 13:26

freezer

Re: Re: Vice informaci

díky za vyčerpávající infoR^

0/0
14.4.2008 0:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.