Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán vypadl za letu z kokpitu, stevardi jej drželi jen za nohy

Druhý pilot musel odolávat v rychlosti 650km/h smršti mrazivého vzduchu a zachránit cestující v letadle, kterým docházel kyslík. Jeho kolegové zatím drželi kapitána, jehož bezvládné tělo viselo z kokpitu a zmítalo se ve větru. Jednu z nejneuvěřitelnějších katastrof vůbec zavinila půlmilimetrová nepřesnost servisního technika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

série na přeskáčku

Nevíte někdo (třeba p. Kasík), proč česká televize vysílá celou sérii Mayday na přeskáčku? Viz. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mayday_episodes

A ještě k tomu ty příšerný překlady názvů dílů. Proč se překladateli nelíbí původní názvy? To už si může napsat vlastní text pro celých 50 minut...

0/0
26.3.2008 13:29

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: série na přeskáčku

Myslím, že je to proto, že Česká televize vybírá zajímavé díly. Některé epizody z kanadského originálu byly zaměřeny spíše na S.Ameriku, protože probíraly tam známé případy. Co se týče překladů, jde o standardní postup, ne každý umí anglicky. V článku vždy uvádím anglický i český název.

0/0
29.3.2008 9:43

PPP

velikost šroubů

Ten rozměr šroubů je tam popsán opravdu velmi nejasně a přitom to byla hlavní příčina nehody. Napsad, že šroby byly o jeden stupeň menší, je poravdu blábol.

0/0
26.3.2008 12:04

fren440

Re: velikost šroubů

A v tom letadle byly určitě metrické šrouby;-D

0/0
29.3.2008 17:16

Azazel

to nebyl článek

to byla telenovela Rv

0/0
25.3.2008 20:57

LukšH

Nějaké nejasné

Je to nějaké neúplné a nejasné. Byla to chyba toho mechanika, že tam dal menší šrouby nebo tam dal stejný šrouby co tam byly a chyba se teda stala už předtim? Jak byl potrestanej ten, kdo chybu způsobil?

0/0
25.3.2008 20:53

Plha

Kapitán vypadl za letu z kokpitu,

Pěknej Blábol.

Ta zpráva je stará už DVA roky.

0/0
25.3.2008 18:01

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Kapitán vypadl za letu z kokpitu,

Plha se hlásí:-) Jde o dokument, událost se stala před téměř 18 lety... A v článku to samozřejmě uvádíme, a to velice výrazně.

0/0
25.3.2008 18:53

politolog:-)

Re: Re: Kapitán vypadl za letu z kokpitu,

Taky tam jde dost dobre vycist, ze nemate uz o cem psat, tak jste oprasili tohle:-/

0/0
25.3.2008 20:05

Joker

Re: Re: Re: Kapitán vypadl za letu z kokpitu,

Tohle je už x-tý díl toho seriálu... tak ho nečtěte, když se Vám nelíbí.

Třeba mě to zajímá a na televizi nekoukám, tak si to rád přečtu.

0/0
26.3.2008 9:28

vilibald

Už jsem takový příběh viděl

Bylo to před několika lety v televizi. A bylo zajímavé to, že v reportáži tenkrát ten pilot, co byl venku, nepřežil. Ani náhodou - prostě záhy umrznul. Tak buďto se staly dva stejné nepravděpodobné příběhy nebo někdo v televizi pěkně kecal. No, nebylo by to poprvé, že?

0/0
25.3.2008 17:58

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Už jsem takový příběh viděl

Podobných nehod se bohužel stalo více. Tato je unikátní právě tím, že kapitán přežil. Nevím ovšem, o jakém konkrétním případu mluvíte, takže Vás maximálně můžu odkázat na celkem obsáhlý seznam neobvyklých leteckých katastrof http://www.planecrashinfo.com/unusual.htm.

0/0
25.3.2008 18:55

vilibald22

Re: Re: Už jsem takový příběh viděl

Právě, že se filmové záběry v té reportáži velmi podobaly této. Pilot byl od kolen venku a druhý ho držel za nohy, dokud nepřistáli. Pak byl záběr na toho pilota, co  to nepřežil, protože umrznul. Bylo to hrozné. A opravdu v této reportáži ten člověk podle reportérů zemřel. Zřejmě to byla shoda náhod a jedná se o dva velmi podobné případy.

0/0
25.3.2008 19:10

Chris Kelvin

Re: Re: Re: Už jsem takový příběh viděl

Asi je rozdíl, jestli ho to "vytáhne" v běžných deseti tisících, nebo jako tady v nějakých sedmi....

0/0
26.3.2008 13:43

Redy

požár

Už nevím v jak se jmenovala ta knížka. Vyšla v někdy kolem roku 1968 u nás. Byla o našich pilotech za 2 sv. války. Myslím, že se ta perut jmenovala 311 bombardovací. Nevím,určitě mě nějaký zlalec opraví. K věci: Autor (Myslím že se jmenoval Vild)popisuje jak jeden pilot nebo snad radista na bombardéru Welington vylezl z letadla za letu a hasil oheń na křídle termoskami a vodou co měli k pití. Asi to bylo v menší rychlosti nežli 600k/m ale také síla!

0/0
25.3.2008 16:40

Larus

Re: požár

Jo, to je fakt, ten člověk za to dostal VC. O půl roku později ho sestřelili, tužím že to bylo ve 41. roce. Ale nebyl to Čechoslovák, jestli se nepletu. Mohl to udělat protože Wellington měl plátěná křídla a daly se do toho plátna prokopnout chyty...

0/0
25.3.2008 18:15

Larus

Re: Re: požár

teda já píšu, to je ostuda...

0/0
25.3.2008 18:18

mates18

Re: požár

Jo jo, Miroslav Vild - Osud byl mým přítelem. Tak tu rychlost přesně nevím, ale ten Welington mohl letět tak 180km/h. Ten pilot byl, tuším, z Novýho Zélandu.

0/0
25.3.2008 22:22

SFS

Re: požár

Ono vrtulove letadlo tezko 600 km/h udela ;-) Max. tak pri letu stremhlav..

0/0
26.3.2008 9:25

Ghost

Re: Re: požár

Bombardér z té doby ještě ne, ale stíhačky už maximální rychlost v rovném letu kolem 600 km/h měly. A koncem války už se k téhle rychlosti blížila třeba i taková B-29.

0/0
26.3.2008 14:11

Honza

Délkové míry

Když to tak počítám, mohlo by se jednat o záměnu Withwort W5/16 ,(7,94mm) a W9/32 (7,16mm) i když nevím, zda je to v normalizované stupnici (tedy aspoň v anglosaských zemích).

0/0
25.3.2008 16:32

tarmi

Re: Délkové míry

tak alespoň že to víme....

0/0
25.3.2008 16:35

Honza

Re: Re: Délkové míry

Když vidím prosťáčka, toužím ho poučit, to tady dělá skoro každý. Přeji hezký večer.

0/0
25.3.2008 19:07

af

Re: Délkové míry

V oficiální zprávě jsou ty šrouby napsané, a ať to čtu jak to čtu, tak průměry by měly být JEN asi 4,73 mm a 4,19 mm (tedy spodní tolerance). Píšou 0,1865-0,1895 a 0,1605-0,1639.

0/0
26.3.2008 0:26

wrah

Re: Délkové míry

Ono by možná dost pomohlo, kdyby se třeba přední sklo přidělávalo standartizovanými šrouby, jedno jaké míry. Ale holt každý výrobce si to raději udělá po svém že?

0/0
26.3.2008 8:32

Tomas

Neco mi nehraje

usudkem mi to vubec nehraje. Kdyby tam misto 8 m sroubu dal 5 mm, tak to uz jo, to uz by byl velky rozdil. Ale dle meho nemuzou byt 8 mm srouby vcetne reservy naprosto bezpecne, a 7 mm srouby  ze stejneho materialu a pevnosti jiz v 5!!! kilometrech vysky letu  naprosto kaputt.?

0/0
25.3.2008 14:46

Smil

Re: Neco mi nehraje

myslim ze si to nepochopil, jedna se o zavit 7,5 nasrouboval do 8 maticky

0/0
25.3.2008 15:06

Tomáš Marný

Re: Re: Neco mi nehraje

V tom případě ale ty šrouby pořádně nedotahoval, protože jinak by strhnul uávit a šroub by v matce nedržel skoro vůbec.

0/0
25.3.2008 22:39

honzaf

Re: Re: Neco mi nehraje

Jo taaaakhle. No to jsem teda taky nepochopil a taky jsem se dost divil, že půl milimetru průměru šroubu udělá něco takového. V článku to moc vysvětleno není.

0/0
26.3.2008 22:50

artaxerxes

Re: Re: Neco mi nehraje

To se mi zda, že by to musel poznat, navíc by to dle mne vypadlo dřív než v 5000m a navíc, že to nepoznal.

Spíš jsem čekal, že použil například stejnou velikost šroubu s jiným stoupáním (jemný x standard) nebo že použil jiný závit (např Whitwort x NPT)

0/0
27.3.2008 14:58

Pavel Klíma

Komunikace

Hluk v kabině a nelze komunikovat, to je poněkud nedomyšlené, jo armáda ta to má jistě vymakaný, na to prachy jsou vžy. Vypasení generálové se zeleným mozkem a tlačítkem. Škoda, že není Bůh, ale ona by ho stejně z  týhle zeměkoule ranila mrtvice.

0/0
25.3.2008 14:29

houbelec

Re: Komunikace

V letadle se bezne neleta bez okna, proto ten hluk. A nevim, jak s tim souvisi armada

0/0
25.3.2008 20:03

BenediktSpinoza

to je houby

si pamatuju jeden ruskej film tak pred 25 roky kdy ten pilot za letu vylezl Tucku na hrbet, prolezl ocasni turbinou (?) a za letu nytoval plast letadla:-P;-D boze, lidi, nevzpominate si nekdo, jak se ta kravina jmenovala?;-D

0/0
25.3.2008 13:29

IL2

Re: to je houby

jo to jsem viděl taky, ten nesmysl si pamatuju, ale na název si nevzpomenu..

0/0
25.3.2008 14:11

bloodyvalentine

Re: Re: to je houby

Posádka v ohrožení !

0/0
25.3.2008 21:29

denny

Re: Re: to je houby

V originale se to jmenuje Ekipaz. Ma to asi tri hodiny a akce je az v posledni tretine, predtim je to spis psychologicky drama :-) Ale na dobu vzniku pomerne solidni :-)

0/0
25.3.2008 22:07

Leon

Re: to je houby

Tenkrat to byl muj prvni akcni film co jsem videl :)

0/0
25.3.2008 14:17

Oriesko

Re: to je houby

Jo jo, ja to videl dvakrat! ;-) Pri nouzovym pristani pak kapitan zarval "Revers!!!" a urvali ocas ;-)R^ Husta akce! Ale jak se to menovalo si nevzpomenu ;-) Este vim, ze odlitali narychlo z nejakyho ostrova, kde bouchla sopka. Lava uz se valila na ranvej, odlepili to tak tak. A prave sutry z ty erupce poskodily plast. Takze to pak nejakej Hrdina socialisticke prace, zabalenej v dekach s velikou jehlou a kusem dratu vylezl zastrykovat. Vratil se celej omrzlej, ale stastnej ;-) No a pak to dramaticky pristani. Zkratka nervak! ;-D

0/0
25.3.2008 14:44

kriznik

Re: to je houby

ten nazev bych taky rad, neni to tak davno kdy jsem si na to vzpomel ;)

mel jsem za to ze tam hral pilota (toho co tam leze) Kodet?

0/0
25.3.2008 15:09

BenediktSpinoza

ty voe

Kodet v ruskym filmu? ten se musi v hrobe obracet;-D

0/0
25.3.2008 16:52

kriznik

Re: ty voe

fakt matne si vybavuju oblicej, nerikam ze 100% ;) kazdopadne ... kodet hral i za komance, takze se zas tak hrozne obracet nemusi, neprehanej ;)

0/0
26.3.2008 1:40

BenediktSpinoza

Google je skvela vec

zadal jsem - sovetsky film letadlo zemetreseni - a nasel tohle

 http://neviditelnypes.lidovky.cz/ve-vzduchu-cechoviny-7-06f-/p_spolecnost.asp?c=A071112_102820_p_spolecnost_wag

;-)R^;-D

0/0
25.3.2008 16:56

BenediktSpinoza

ta vesela historka z nataceni

je fakt typicky ruska;-D;-D

0/0
25.3.2008 17:01

Beawish

Posádka v ohrožení

Posádka v ohrožení

0/0
25.3.2008 17:01

BenediktSpinoza

diky

ale to uz jsem nasel na Neviditelnem psu:-) odkaz viz vyse:-) nemaas to nahodu na DVD at si sentimentalne poplacu?;-D

0/0
25.3.2008 17:19

henry5854

Re: to je houby

Ten film si pamatuji a mohl se klidne jmenovat Osud opravdoveho cloveka. Dodnes vidim toho manika jak slezl zpatky do kabiny otrepal, namrazu, vratil pujcene svetry a prohlasil ze je to opravene. Letadlo pri startu poskodil nejaky stozar. Protoze bylo tusim zemetreseni a vse padalo k zemi. Co delal vysoky stozar hned u start. drahy mi neni jasne.

 

0/0
25.3.2008 19:08

mpes

Re: to je houby

taky si to pamatuju, viděl jsem ho taky dvakrát. Musím to potahat, to bylo fakt dílo... R^

0/0
25.3.2008 21:01

cvok

Re: to je houby

nebyl to český film-PAN TAU ?;-D

0/0
25.3.2008 23:46

Grafik

právníci

Mě nejvíc děsí ti právníci. Technici by mohli klidně mít nařízeno místo šroubů používat kolíčky na prádlo, ale pokud se na to nepřijde korektní cestou, tak to nesmí nikomu vadit, jinak bububu, přijde žaloba... Otřesný.

0/0
25.3.2008 10:34

Eda

Me to neprekvapuje

Slysel sem, ze prej ten pilot Atchenson a Rowan Atkinson (Mr.Bean) jsou vzdaleni pribuzni, takze s temi vylomeninami, co predvadeli v kokpitu mohli cestujici tak trochu pocitat.

0/0
25.3.2008 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.