Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

City Elefant - pantograf, který je lepší než Pendolino

Nevyniká rychlostí, aerodynamikou, trpí dětskými nemocemi. Přesto jej strojvedoucí považují za vlak, který je lepší než Pendolino. Vlak City Elefant jsme prolezli skrz naskrz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miroslav Zikmund

Kraken je stále v provozu

Modrý Krakem 470.003-004 je v pravidelném provozu na trati Ptraha – Beroun.

0/0
3.8.2008 12:31

Franta

Re: Kraken je stále v provozu

Občas jezdí i Praha - Benšov.

0/0
18.8.2008 19:28

Zaza

City Elefant

Moje dcera miluje vlaky,na dovolené v Poděbradech jsem s dcerou jela na výlet klasickým vlakem,to byl hnus špinavej.Zpět do Poděbrad jsme se vezly Elefantem,no byla jsem unešená víc jak mé dítě je to opravdu komfortní vlak kde jsem se cítila lépe.:-)

0/0
30.7.2008 22:12

cejkis

chybí kamery

!

Je to krásný stroj, ale běžte se podívat v jakém jezdí stavu po měsíci. Vše počmárané. Je nutné dovybavit prostory pro cestující kamerami a vše zaznamenávat. Strojvůdce by měl mít možnost na základě kamerového dohledu okamžitě přivolat na další zastávku polici.

0/0
30.7.2008 14:01

Pribi

Re: chybí kamery

Slyšel jsem rozhovor dvou průvodčích, že stáli s CityElefantem, v dobách, když to byla novinka, půl hodiny na Masaryčce a někdo jim ukradl všechny záchodové mísy. Pak mají ty vlaky vypadat...

0/0
1.9.2008 8:10

Awathorn

Zajímavý článek

Děkuji za pěkný článek,každý den jezdím vlakem do práce a tak si o něm rád přečtu něco bližšího.Vlak je to pěkný,bohužel vždy jen do doby než ho počmárá ta sprejerská svoloč.Jak zvenku tak zevnitř.Je fakt strašný jak si tahle lůza neváží práce jiných a je pro ně vrcholem frajeřiny když můžou něco poničit.;-O

0/0
24.7.2008 9:43

vozmen

jedna vada na kráse

ve stanici Štítina se vozíčkář nedostane do vozu. Nástupiště je příliš pod úrovní podlahy vagonu. Na houno

0/0
9.7.2008 22:20

Pavel

Bezpečností prvky

Dobrý den,

jak je na tom City Elefant s bezpečnostními deformačními zonami? Vím že obdobné systemy a USA tyto zony mají již defaultně!

Děkuju, Pavel

0/0
9.7.2008 8:20

nadsenec

hmm

No hezky, hezky se to cte hezky to vypada, ale to je nejake sci-fi nebo demo verze, ne?

Protoze my se stale mackame v 50 let starych vlacich s malymi okynky bez poradneho vetrani, jak dobytek. A kdyz vam narvany vlak lidma zastavi  v lete na slunicku, tak je ve vlaku za chvili klidne 40 stupnu. Nekdy se stane, ze pantak chcipne mezi stanicema a musi pro nej jina lokomotiva. Jeste casteji se stane, ze z hlavaku odjede jen pulka soupravy, protoze ta druha uz toho ma dost. To je pak parada, kdyz se musi lidi narvat do jedne soupravy. Evidentne zodpovedni zamestnanci  CD takovym vlakem nejezdi.

Po precteni takoveho clanku mam pocit, ze si z nas CD delaji jen prdel.

0/0
18.6.2008 8:59

x

Re: hmm

Zrovna z Hlavniho nadrazi odjizdi 471 casto. A nepojizdnost pantografu nebyva nijak casta a to mam od cloveka, ktery s tim jezdi do prace (nepracuje u CD !!) prakticky kazdy den. 

0/0
5.7.2008 17:32

marxengelskocek

Re: hmm

Není to sci-fi, už dvakrát jsem s ním jel z Hradce do Pardubic a v tom vedru to byla oáza. Funkční klimatizace, tmavý skla, ticho klid, fakt paráda.

Ale minulý týden jem jel z Prahy do Pardubic vlakem, který si říká InterCity. Neuvěřitelný. Vlak narvanej, vedro jak prase, klimatizace spíš topila než chladila, okýnka miniaturní a nešly otevřít. Smrad a vedro, prostě děs. Tímhle bych nechal každý den za trest jezdit toho arogantního frajera, co si říká tiskový mluvčí ČD.

0/0
10.7.2008 0:54

marzena

hezky clanek i vlak

ale nechapu, v cem ze je ta souprava lepsi nez Pendolino? Ze jezdi v Ostrave po trati s modernejsim zabezpecovacim zarizenim? prilis bombasticky nadpis, jak je obvykle..

jinak elefantem jsem jel a pripadalo mi to jako sci-fi. Na Benesov stale jezdi zabotlam a kdyz na me jednou na Karlstejne pri navratu z cyklovyletu vybafl elefant, kde jsou haky na kola a klimatizovana kabina pro cestujici, tak jsem sel do mdlob R^

0/0
16.6.2008 15:22

MaLer

Re: hezky clanek i vlak

nn, na bene jezdi jiz vetsinou Esus. Zabotlam tam osobne pri cyklovyjizdkach vidam minimalne.

0/0
21.7.2008 14:55

martin

Re: Re: hezky clanek i vlak

Tak na to zapomen, bydlim primo u nadrazi strasnice a na ty vlaky koukam z balkonu a jezdej furt stary pantaky na bene,

0/0
25.7.2008 14:07

gillx

Re: Re: hezky clanek i vlak

ty seš fakt vtipnej. Trať do Benešova využívám denně a ešus sem tam ještě neviděl

0/0
14.8.2008 17:26

JFD

Nádherné, děkuji

Více a častěji

0/0
12.6.2008 12:24

honzajaka

Tak

si říkám jak může být dětská nemoc nazvána úplně chybně vyřešena silová elektronika s igbt tranzistory, co za pár měsíců vždy nevyhnutelně vybuchnou (doslova). Přitom všude se využívají pouze gto tyristory

0/0
7.6.2008 16:40

a8n

Re: Tak

Opravdu?

Traxx: In 2005, the Class 185 and its derivatives received a major redesign, including a new front section and the introduction of IGBT transistors.

ES64 F4, U4:Všechny trakční měniče jsou sestaveny z jednotných vodou chlazených IGBT modulů.

0/0
7.6.2008 18:27

honzajaka

Re: Re: Tak

Ty jednotky už jezdí docela dost let a pokud to nebyli schopni doteď vyřešit, tak bude asi něco špatně. Pendolina mají gto, sice to s jejich spolehlivostí ze začátku nebylo nic moc, ale pokud vím silová elektronika tam ještě nevybuchla, to jsem zvědavý co se stane až jim to bouchne někde tam v zahraničí když bude 50 pod nulou a to v Rusku není žádný problém

0/0
7.6.2008 18:43

x

Re: Re: Re: Tak

Pokud vim, tak se to stalo proto, ze byl probelem s izolaci trakcniho motoru - proste se mel vpodstate zkratovat a tim se to melo stat. Snad se to jiz vyresilo upravou zatekanim vody a necistot do toho motoru.

0/0
7.6.2008 23:32

honzajaka

Re: Re: Re: Re: Tak

Já zase slyšel, že nikdo na to zatím nepřišel

0/0
8.6.2008 0:32

Te.

gto

Můžete prosím poučit laiky jaký konkrétní parametr igbt je činí nevhodnými pro použití v pohonech, oproti gto thyristorům, a jak igbt škodí nízké teploty víc než gto thyristorům?

0/0
8.6.2008 9:39

ldx

Re: gto

TYristorum, prosim! Nedelejte ze sebe odbornika, kdyz jim evidentne nejste, je to ponekud trapne :-/

0/0
17.7.2008 18:01

jakub7

Re: Re: gto

http://en.wikipedia.org/wiki/Thyristor

0/0
19.7.2008 17:12

Pribi

Re: Re: gto

Ve Sdělovací technice se psalo transistor až do roku 1981 :-)

0/0
1.9.2008 8:11

werr

Re: Tak

No doby snahy v trakci nahradit tyristory FETy jsou sice davno pryc pro neuspechy ale tento slepy vyvoj prinesl prave IGBT ktere jsou mnohem lepsi nez tyristor. Ne ze by tyristor nemel dnes pouziti ale v trakci uz moc ne zatimco IGBT ma budoucnost. Takze v tom bych si chybu nevidel.

Pokud vim tak problem menicu u Esusu nema primarni pricinu v menici ale v motoru a elektroinstalaci, nevim podrobnosti ale zde uvedenou moznost zkratu vodou v motoru povazuji za dost pravdepodobnou.

0/0
11.7.2008 0:10

Virus

tlačítko bdělosti

V jakejch intervalech se to tlačítko bdělosti musí mačkat ?

0/0
6.6.2008 23:08

Martin

Re: tlačítko bdělosti

V případě příjmu restriktivního kódu nebo jízdě bez kódu vyžaduje obsluhu cca po 20 s.

0/0
7.6.2008 13:52

Te.

již zase skáču přes přídržnice

aneb dětská nemoc - slon má nedostatečný dolet...

0/0
6.6.2008 15:50

v

Re: již zase skáču přes přídržnice

V Čelákovicích bylo asi moc včeláku na kolejích

0/0
6.6.2008 16:12

Te.

Re: Re: již zase skáču přes přídržnice

fíra prudce zatočit chtěl do Toušeňskejch hor,

volant však už nenašel,

na joj-styk nalehl -

Živého mne nedostanou!

0/0
8.6.2008 10:28

vypravec

I.-třída-kravina

Pěkný jednotky, ale totální kravina je ta první třída. V drtivé vězšině jezdí jako vosobáky, kde si první třídu koupí mizové procento cestujících. Zažil jsem situaci, kdy byl elefnt narvanje k prasknutí a oddíl první třídy prázdnej, tak nás tam průvodčí stejně pustil.....

0/0
5.6.2008 20:18

Cactus

Re: I.-třída-kravina

on tam nekdy nekdo nekoho pustil? my jsme tam vzdycky jedem nacerno a doufame, ze tam pruvodci nepujde :D

0/0
5.6.2008 20:24

kaja

Re: Re: I.-třída-kravina

tak většinou stačí argument, že je všude přecpáno, rozumný průvodčí to vždy s klidem přejde. debila jsem mockrát nepotkal. popřípadě mu řekněte, že byste si rádi připlatili, ale na jízdenku PID to prostě nejde.     

0/0
5.6.2008 20:28

hanzzo

Re: Re: Re: I.-třída-kravina

Typicky "vohnoutska" reakce. Pokud mate jizdenku do 2. tridy, tak se mackejte. Pokud chcete jet 1.tridou, kupte si jizdenku do 1.tridy a ne jizdenku PID, u ktere nelze doplatit rozdil do 1.tridy - cehoz lze, jak pisete, uspesne zneuzit. "Rozumneho" pruvodciho bych hnal svinskym krokem. Proc si ja platim rocni jizdenku do 1.tridy, kdyz mi tam pak pusti bandu chytraku? Bych fakt blil. :-©

0/0
24.6.2008 13:44

martin

Re: Re: Re: Re: I.-třída-kravina

Tak s tebou musim souhlasit. JA si kupuju taky vetsinou 1. tridu a kdyz pak cumis co tam je za svoloc a pak prijde pruvodci a rika jim, ze by tam sedet nemeli atd....

0/0
25.7.2008 14:09

czechian

Doufám, že redaktůrci udělají článek...

...i o rekonstruovaných Hydrách. To je také moc pěkné svezeníčko. R^

0/0
5.6.2008 19:25

jirkom

city elefant - plečka

Haha, super zážitek v city elefant: Ve stanici Čelákovice - Jiřina si muselo 60 -80 lidí !vystoupit! (včetně mě), aby se tento supervlak vůbec trhavě rozjel do té velehory v polabské rovině ;-D;-D;-D. To se starému dobytčáku nikdy nestalo R^

0/0
5.6.2008 19:20

Cactus

Re: city elefant - plečka

pamatuju jak dojel do celakovic ja vystoupil a dal uz to nejelo... docela jsem se tomu s chuti zasmal :D

0/0
5.6.2008 20:25

kaja

Re: city elefant - plečka

to jsou ty dětské problémy. zezačátku to bylo fakt krutý(zkušební provoz kolín-praha). xkrát se stalo, že vlak zastavil ve stanici, vykydnul a až se nerozjel, že ho museli odtáhnout - softwarové chyby. nejlepší bylo jak ho vždycky zkoušeli několikrát restatovat, pokaždé nabíhal asi 2 minuty. to je jak s počítačem:)))

0/0
5.6.2008 20:27

TigerM

kraval - Elefant

A jeste jedna vec me napadla, :-D, kdyz prochazim kolem 471 na nastupisti, tak umeji delat poradny kraval :-D, mozna proto Elefant...

A drobnou upravu by chtelo jeste to AVV - presnost 0.5m je sice pekny, ale jde to i presneji :-)

Hlavne proboha zacnete pouzivat jina skla... viz nize

0/0
5.6.2008 18:06

kaja

Re: kraval - Elefant

jasně tygře.. on vlak asi zastaví na kolejích na dvě stě metrech viď. zvlášť když jede tak těch 100km/h. nevím kolik je brzdná dráha, ale tipuju, že půl kilometru, až kilometr. vzhledem k tomu je 0,5m naprosto skvělých.

0/0
5.6.2008 19:02

poemcz

Re: Re: kraval - Elefant

takz si myslim..a je myslim a je urco i znat plny vlak a prazdny vlak ono to par desitek tun lidskeho masa taky posune o par caku dale nez obvykle..:)

0/0
5.6.2008 20:49

Te.

"tipuju, že půl kilometru, až kilometr..."

pokud jste zvyklý tipovat brzdnou dráhu v toleranci 33% tak půlmetr je pro vás pochopitelně dostatečný, a až na koridoru s krátkými hranami vypadnete z posledních dveří do hloubky kvůli nějaké toleranci tak si můžete zase důkladně "zafakovat" na ty (ostatní) kteří tolerovali blbost...

Tak jak fakujete na průvodčího, který pouze dodržuje pravidla, která se vám nehodí... Chrání před vámi vykuky ostatní lidi kteří poctivě zaplatí cenu.

Zastavit se dá lépe než na 0.5 metru, ale chce to přemýšlet a umět.

0/0
5.6.2008 21:11

kaja

Re: "tipuju, že půl kilometru, až kilometr..."

já nevím kdo jste, ale vím co mi můžete, nebudu se tady s váma dohadovat. připadáte mi jako nějaký slovíčkový fašoun nebo komanč, který mě tu chytá za slovo. slovo tipovat s měkkým i znamená odhadovat. jistě že ten vlak běžně zabrzdí na nějaké konkrétní vzdálenosti. ale tu já neznám, proto jsem psal tipuji. nazdar bazar. přečtěte si po sobě poslední větu a běžte si to honem opravit, aby vás taky nějaký slovíčkový fašoun či komanč hned nechytal za slovo jako mě. ale možná vám to přeju. i když vy to máte asi v životě těžký.. to se jen tak nevidí.

0/0
5.6.2008 21:26

TigerM

Re: Re: kraval - Elefant

ale placate nesmysly ;-D, vite ze napr. shinkansen serie 500 zastavi s presnosti na 5cm ;-D a to je jeho rychlost 300km/h, vite ze napr. vozy 8171M v prazskem metru umeji take zastavit s presnosti na 2cm a to i pri rychlosti 80km/h ;-D, ono totiz presnost neni o tom zda je vlak plny nebo prazdny, jede rychle nebo pomalu, ;-D - vite ze ve svete jsou i nastupiste s bezpecnostnimi stenami, kde vlaky museji zastavit tak aby dvere vlaku navazovali na dvere ve stene ;-D...

0/0
5.6.2008 21:47

umbro

Re: Re: Re: kraval - Elefant

takze necekane se nam vyklubala z tigerM a Te. jedna osoba, ktera se opravdu ale opravdu nestydi za svuj nazor. v realnem svete si takoveto internetove nuly ani neskrtnou, ale na diskusi to jim hned narostou virtualni ramena:).X uveďte laskavě jediný zdroj na ten shinkanzen a zastavení na 5cm, děkuji. v jiném případě se vám vysmívám X smajlíky to by vám šlo. opět: metro nelze srovnávat s vlakem kvůli hmotnosti a statickým brzdičům v každé stanici metra v kolejišti, které na dráze nejsou. internetová nulo

0/0
5.6.2008 22:23

TigerM

Re: Re: Re: Re: kraval - Elefant

Nejsem Te. to opravdu ne... :-)

0/0
5.6.2008 22:28

umbro

Re: Re: Re: Re: Re: kraval - Elefant

X uveďte laskavě jediný zdroj na ten shinkanzen a zastavení na 5cm, děkuji. v jiném případě se vám vysmívám X právě jste mi odpověděl :-):-):-):-):-)

0/0
5.6.2008 22:37

Radim

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kraval - Elefant

http://cestovani.idnes.cz/japonsko-zeme-kde-i-posledni-courak-jezdi-rychlosti-pendolina-p6u-/igsvet.asp?c=A080204_093437_igsvet_tom

0/0
5.6.2008 23:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.