Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak vypadá nová tramvaj pro Prahu

Dnes byla představena nová tramvaj Škoda ForCity 15T. V budoucnu se bude v ulicích Prahy objevovat po boku staršího modelu nazývaného Porsche. Tramvaj zatím existuje pouze na výkresech návrhářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

matesakoid

Hezka tramvaj :)

Snad vevnitr nejsou zadne dementni sedacky "sednisibokemkesmerujizdyazlomsipaterprirozjezdu" :)

Aspon na obrazcich ty zrudy videt nejsou.... :-)

0/0
17.9.2008 13:54

-KUBA-

Nice tram:)

Ta tramvaj bude moc pěkná...:)

Nechcou ji pak udělat i pro Olomouc?:D:D;-D;-D

0/0
26.5.2008 15:53

bambam

pěkná

Moje proroctví je, že tak za dvěstě či třista let se bude dle jezdit mého ve vlacích ve vzduchotěsném tunelu, což minimalizuje odpor vzduchu a rychlost přepravy vzroste i díky automatizovanému řízení několikanásobně.

Jinak k tématu - tramvaj je to moc pěkná. Takhle si nějak přestavuju dopravní prostředek MHD 21. století.

0/0
15.5.2008 13:34

Ondřej

Typická vlasnost Čechů

Typickou vlastností Čechů je schopnost okamžitě najít jakýkoliv důvod, proč něco prostě není přípustné. Ono se s místem také zachází lépe, když se člověk nebojí myslet. Například nevím, proč si tu jeden z diskutujících stěžuje na takové nesmyslné věci, jako je průchod nacpanou tramvají s batohem. Pokud budu trochu myslet, při vstupu do tramvaje sundám batoh ze zad a ponesu ho v ruce, díky čemuž s ním můžu lépe manipulovat a také snadněji zdolám případné překážky v cestě. Mohl bych pokračovat. Prostě každý problém se dá řešit, ale Čechy bolí myslet, takže raději najdou někoho, na koho to mohou svést. Tramvaj 15T je nádherná. Je to tramvaj, která má nezaměnitelné kouzlo a stále si udržuje "pražský look", prostě má to charisma, jaké mají staré T3. Z hlediska přepravy osob i jejich bezpečnosti je to to nejlepší, co si Pražané mohli přát. Jak tady ale už nekdo řekl: je nová a to je závažný handicap, že...

0/0
12.5.2008 17:41

dwart

Re: Typická vlasnost Čechů

No dementů, co nosí všeobecně v MHD batoh je spousta a ještě lepší jsou ti co se s ním točí jak husa kolem dokola a "fackují" všechny sedící okolo. Bohudík tato tramvaj nemá sedadla naprosti sobě jako porsche, kde při plném obsazení neprojdete ani bez batohu.

0/0
18.1.2009 21:16

Novák

Hrůza

Neůčelné, nepraktické, drahé, hrůza.

Jeli  ti co to projektují někdy tramvají??

0/0
9.5.2008 22:37

byjec

Re: Hrůza

Ani poblíž;-D

0/0
10.5.2008 0:19

byjec

Určitě progres

Mně se tyto návrhy velice líbí. Ostatně ČR je významným exportérem v této zbožové modalitě. To, že jsme národ prasat, posránků a přechytralých ignorantů, je věc jiná. My bychom potřebovali vše z oceli 0,8mm a na řetěz. Kde nemáš co dělat, tak pod proudem. Ale za to ta tramvaj nemůže.  !

0/0
7.5.2008 14:53

Markéta

Tuhle tramvaj nechceme!!!

Věřím tomu, že je pan designér velmi škovný a schopný, ale na mně to osobně působí dojmem, že má jen nějakého vlivného strýčka na DP Praha

nebo na Magistrátu a ten mu přihrál kšet. A že vůbec nejde o cestující,

ale o to, aby si někdo pěkně namastil kapsu. Proč nikdo z lidí, kteří o nových tramvajích rozhodují, neposlouchá,

jak na Porsche a spol cestující nadávají? Na co teda platíme městu daně

a DP poplatky???

0/0
7.5.2008 13:04

byjec

Re: Tuhle tramvaj nechceme!!!

...ale pan Kotas není bezdomovce, on tak pouze působí R^

0/0
7.5.2008 14:46

Markéta

Tuhle tramvaj nechceme!!!

Je podobná Porche, a to je hrůza hrůz.

1. Málo místa - zkuste si vzít velkou tašku nebo batoh a projít vozem - o kolech nemluvě

3. Dvě sedačky vedle sebe jsou nepraktické řešení - stará babička sedící na té bližší k oknu, která se pohybuje pomalu a o holi nemá šanci se z tramvaje vystoupit včas

4. Nedají se otevírat okna - takže je tam horko a neskutečný smard - proč DP nevyhazuje bezdomovce???

5. Už jste někdo viděli, že by touhle hrůzou cestoval vozíčkář? Co je to za paradox - nízkopodlažní tramvaj je pro lidi se sníženou hybností, ale ti se do ní nevejdou, protože má úzké chodbičky

0/0
7.5.2008 13:03

figue

Re: Tuhle tramvaj nechceme!!!

presne tak, dve sedacky nenavidim i u renovovanych tramvaji, nejlepsi je i pro pohyb vsech cestujicich maximalne jedna sedacka na kazde strane, je to i vzdusnejsi a nejlepe, kdyby okna byly jako v nejstarsich tramvajich, jediny poustely vzduch :I

0/0
12.5.2008 11:34

Jan

Proc ne laminatove sedacky

jako jsou v tramvajich jezdicich uz pres 40 let? Osvedcily se, jsou anatomicke, omyvatelne.

0/0
30.4.2008 19:26

vK

Re: Proc ne laminatove sedacky

Naprosto souhlasím. Z plastu lye umýt čáranace fixem, chemikálie však dřevo zničí.

0/0
2.5.2008 17:52

walker

DŘEVO ANO, ALE!!!!

Já bych tam rád viděl dřevo. Je to hygieničtější, a pěkné. Ale doporučuji nějakou drsnější povrchovou úpravu. Ne, že by bylo potřeba drsné dřevo na drsné zacházení, ale hladký povrch je nepohodlný. Sedící cestující klouže dolů, a když řidič trochu blbne, skoro se nedá sedět (znám z portugalska, tam je dřevo osezené do hladka, a je to na houby:-) )

0/0
29.4.2008 21:41

cc

Re: DŘEVO ANO, ALE!!!!

Klouzání lze řešit jemným prohnutím a nakloněním - stejný problém by měly i ty laminátové sedačky.

0/0
1.5.2008 10:28

zorro007

tfuj tajksl

Škoda T14 (žertovně přezdívaná Porsche) je totální úlet, a nová T15 je obyčejná tuctová tramvaj, jakých jezdí v kdejakém městě na západ od nás mraky. Toho arch. Kotase nám byl čert dlužen, vůbec nechápu kdo mu ty zakázky pořád cpe, viz metro Střížkov - na takovou nepraktickou obludnost by normální člověk nepřišel X :-©

0/0
29.4.2008 19:41

jardan1

T3

Nemohu si pomoci, ale to nejlepší, co se kdy vyrobili, je klasická T3 doplněná o nízkopodlažní úpravu ve střední části vozidla po odstranění mechanického zrychlovače. A co se sedaček týče, ty laminátové z T3 nemají chybu, anatomické, nešpiní se, vidíte, do čeho si sedáte.

0/0
29.4.2008 19:30

misak

xxxx

idealni pro vandali,vsak co ja to s dani zaplatim.

0/0
15.4.2008 16:54

žižla

re-design T3

Nevím, ale nepatří k Praze ty staré veselé červené T3??? Například Vídeň, San Francisco, Londýn mají retro tramvaje nebo busy, které si lidé jednoznačně s městem a městskou dopravou identifikují! Nejsem ani náhodou staromil a nemám problém s novým designem, ale ty BLáBOLY od Patricie kotasové, stejně jako "perestrojkové" modely tramvají z 80tých let, s "nestárnoucími" tvary v Praze STRAší a dýchá z nich Jakeš a neumětelství. Jsem pro re-design starých T3ojek - to ale asi nikoho z těch odpovědných strejců v DP nenapadne :-(

0/0
14.4.2008 8:46

honza

Re: re-design T3

Naprosto souhlasím. Kotas dělá hezký zastávky metra, ale tim to hasne. Pro tramvaje je tenhle design až odpudivě sterilní Rv

0/0
18.4.2008 21:32

cc

Re: Re: re-design T3

Mně se design škoda 15T líbí... mám rád funkcionalistické věci, které jsou hezké a hlavně plní svůj účel.

0/0
1.5.2008 10:27

byjec

Re: Re: Re: re-design T3

 . . . .souhlasím s Tebou, to je pouze národní rys prioritně vše pomluvit a až sekundérně se smířit s tím, že je tu něco nového.  R^

0/0
7.5.2008 14:58

DEA

proč celá nízkopodlažní?

Chápu, že pro starší lidi a kočárky je to nezaplacení, na druhou stranu pro ostatní spíš nepříjemné - málo místa na sezení, otlačená kolena, mačkání se se sousedem, málo místa na stání -  pohodlí cestování je menší. To se týká i nízkopodlažních busů. Co to takhle dělat napůl - půl tranvaje nízká, půl normální?

0/0
12.4.2008 23:15

__XXXX___

Kéž

by takové tramvaje koupili i k nám na sever Čech. Ale což, až tuto tramvaj Praha vyřadí, tak pak ji od ní možná Liberec koupí ;-D

0/0
12.4.2008 10:43

Dr. Quadrat

Škoda T15

    Odpovídám na výzvu MF k vyjádření názoru na nové tramvaje T15 (ForCity). Problém pokrytí sedaček ponechám jiným. Doufám jen, že sedačky nebudou uspořádány proti sobě jako v předchozím modelu (Porsche) a nepochopitelně posunuty do středu vozu.  Konstruktér, který toto navrhl jistě nikdy nestál v přeplněné tramvaji v uličce mezi těmito sedadly a zřejmě jeho odborná úroveň návrhu odpovídá. O hlučném podvozku a broušení kolejí v zatáčkách s důvodu špatného nastavení kol se již psalo dříve a mate v úmyslu tuto závadu odstranit.

                                                               S pozdravem Dr. Otakar Quadrat

0/0
12.4.2008 8:22

Marik_H

Re: Škoda T15

Ono to s těmi částečně otočnými podvozky u Škody 14T není tak

špatné. Podle studie to při nájezdu do oblouku výrazněji nepoškozuje

koleje než ostatní typy a během jízdy v oblouku 14T dokonce opotřebuje

koleje méně než jiné typy. A navíc v západní Evropě jezdí mnoho nových

tramvají s touto koncepcí.

0/0
12.4.2008 12:59

Marik_H

Re: Škoda T15

Sedačky u oken chtěl dopravní podnik a nejsou až u oken,

protože se musí dát odklopit směrem nahoru, aby se dalo dostat k

zařízením tramvaje umístěným pod nimi.

0/0
12.4.2008 12:59

demon3

Re: Re: Škoda T15

Žádná taková studie neexistuje a podélné sedačky u oken jsou nutností kvůli použitému technickému řešení, tedy nikoli že by je chtěl dopravní podnik !

0/0
12.4.2008 22:36

Marik_H

Re: Re: Re: Škoda T15

Já slyšel, že Škoda navrhovala verzi s dvěma schody a sedačkami danými tak, že se pod ně zařízení vešlo a že dopravní podnik chtěl jeden schod

0/0
14.4.2008 15:37

Heh

Sedacky

Byl bych radeji pro prakticnost nez design. Co se interieru tyka.

Malo mista a na sedackach se pomalu neda sedet. :-/

0/0
11.4.2008 17:42

Zubr

Jednořadé sedačky

Přimlouval bych se prodat tramvaje Porche do rozvojových zemí a v Praze v nových typech nainstalovat jenom jednořadé sedačky -ne textilní.

0/0
11.4.2008 17:25

Racky

Re: Jednořadé sedačky

S tímhle souhlasím. Nejlepsí rozmístění sedaček a rozložení interiéru mají staré klasické kulaté tramvaje. Sedadla omyvatelná po sprayerech i homelessech. Hodně místa na stání, skvěle rozmístěná držadla. Toho bych se držel. Tramvaj "Porsche" beru jako úlet. Jednak vrže a jednak to sezení bokem do směru jízdy a s tím spojené neustálé vyhýbání se pohledům protisedícím. To je nepříjemný.

0/0
13.4.2008 17:12

cc

Re: Re: Jednořadé sedačky

Naprostý souhlas ... jen za nejlepší považuju "staré" T6 - tj. ty hranaté dvouvozové soupravy podobné T3. Interiér principielně shodný. Ovšem jsou taky "vysoké" a pro kočárek, nebo invalidu nevhodné.

0/0
1.5.2008 10:26

zagy

Ad KLIMATIZACE

Ona by mozna nebyla ani tak potreba klimatizace, ale treba zasouvaci okna, ktera se daji otevrit treba do poloviny - jako ve starsich vlacich - a ne ty skvirky na 10% plochy, ktere se jeste otviraji k sobe v minimalnim uhlu tak, ze vzduch nema absolutne sanci proudit. Take poradne vetraky ve strese. Hned by bylo lepe, tohle je na padnuti.

0/0
11.4.2008 16:10

x

Re: Ad KLIMATIZACE

Predpokladam, ze tam bude nucena ventilace motorem ventilatoru - ta by to snad mela udrzet v prijatelnych mezich.

0/0
12.4.2008 1:14

Marik_H

Re: Ad KLIMATIZACE

Větrání klapkami na střeše mít skoro jistě nebude, protože současná norma nepovoluje průvanové větrání tak jako ve starších tramvajích a modernizovaných

0/0
12.4.2008 13:07

demon3

Re: Re: Ad KLIMATIZACE

Větrání klapkami na střeše mít skoro jistě nebude, protože na střeše bude umístěna výzbroj, její chlazení, chlazení motorů a výstupy klimatizace, takže by je nebylo kam umístit ! Navíc na střeše bude poměrně dost tepla, takže by asi o moc příjemné větrání nešlo.

S normami to nemá nic společného, ty totiž nic takového nezakazují - viz střešní klapky třeba na nových Variích...

0/0
12.4.2008 22:46

martiXXX

Hmm

To je fakt...Porsche možná lépe vypadá...ale je tam velmi málo prostoru; když je náhodou volné místo, tak mi vadí, že musím sedět naproti někomu jinému; u starých tramvají jsou sedačky za sebou po stranách. raději jezdím starou tramvají. Spíš mi připadá jako nepohodlný autobus ta Porsche

0/0
11.4.2008 14:30

falda

Tramvaj

není na to, aby si ji cizinci fotografovali, ale aby vozila cestující. Po této stránce není Škodovka zatím žádný zázrak, neprostorná, s velmi nepraktickým interiérem. O hlučnosti ani nemluvě. Ne za vše může kvalita tramvajového svršku. K designu, zejména čela, by se asi nemusela vyjadřovat veřejnost a architekti, ale spíše řidiči, kteří budou s tramvají v městském provozu jezdit a budou potřebovat dokonalý výhled. Jakékoli návrhy připomínající vysokorychlostní vlaky, které se rovněž objevily, by v tomto případě neměly mít místo.

0/0
11.4.2008 12:58

Vilos

Priserna nepohodlna Porsche

Tu Porshe navrhoval clovek ktery nikdy nejel tramvaji. Stisnena, nepohodlna, neni se kde drzet, neni jak projit pres nohy.  Hrozna. Kdyz muzu, necham si ji ujet a radsi jedu jakoukoli starsi. Jestli bude T15 od stejnho autora tak nas potesbuh. Asi se nejaky radni schvalovatel napakoval

0/0
11.4.2008 10:47

Dan

Re: Priserna nepohodlna Porsche

kéž by si někdo přečetl reakce cestovatelů MHD a byl by tak hoden a Prahu ušetřil dalších nákupů tramvají Porsche. At s tím vozej třeba turisty na pražský hrad a po zbytku Prahy at nechají ty staré, dobré..

0/0
11.4.2008 11:41

Fluf

Re: Priserna nepohodlna Porsche

Porsche je, kromě zoufale malého prostoru uvnitř, blbá ještě z jiného pohledu. Je delší než jedna dvouvozová souprava, ale kratší než dvě. Takže když přijede do zastávky (ty jsou většinou dimenzované na dvě soupravy), už se za ní druhá souprava nemůže postavit, leda linka 5, na které jezdí sólo vůz. Takže debilní Porsche blokuje zastávku, ale odveze jen tolik lidí jako klasická souprava. Výsledek je pomalejší provoz a větší dopravní zácpy na frekventovaných tratích.

To mohl vymyslet jenom nějaký pablb, který jezdí po centru v autě s modrým majákem a parkuje za 700,- ročně.

0/0
11.4.2008 14:31

Hynek

Hlučnost

Navíc ta v současnosti nejnovější tramvaj "Porsche" vypadá technicky pokrokově, jen pokud jí neslyšíte. Při jízdě je zvenku i uvnitř hlučná více než typ KT8D5. Což nechápu, jak může být novější a jistě násobně dražší věc v některém z parametrů horší než typ 10 let starý. Ale stačí se podívat na "speciální" verzi vlaku do hor, který do hor nevyjede a všichni jsou v klidu. Tak tohle může být to samé. Jinak z nové tramvaje jsem byl původně nadšen - nejsem žádný rypák co si musí na všem najít jen to špatné. :-)

0/0
11.4.2008 10:33

x

Re: Hlučnost

To snad jzi melo byt odstraneno co jsem slysel v ramci reklamaci - ta nadmera hlucnost.

0/0
11.4.2008 14:57

Marik_H

Re: Hlučnost

14T měly  problémy  s hlučností podvozků a s protiskuzovou ochranou,

takže potom dělaly možná větší hluk než ostatní tramvaje. Toto ale bylo

odstraněno, takže teď možná někomu vadí specifický zvuk motorů. Motory

má 14T mnohem modernější než ostatní pražské tramvaje, asynchronní.

0/0
12.4.2008 13:05

A

Re: Re: Hlučnost

Asynchronni motory meli uz tramvaje typu RT6 a tak hlucne nebyly.

0/0
19.4.2008 18:22

_Pete

.

Zlaté staré tramvaje!R^ Dost místa, větrání dobré a cestování příjemné. V nových tramvajích si připadám jak sardinka v krabičce Rv A jestli tahle bude mít klimu jen u řidiče, to si v létě užijem vedra a smradu Rv:-©

0/0
11.4.2008 9:14

Dan

Porsche je děsná

ty sedačky na jedné straně, ty nejsou pro 2lidi, ale pro jednoho plnoštíhlého. To, že nemůžete jít výš mezi sedící, neb je tam málo místa a skoro nikdo nedošáhne na horní tyč, to už mi hlava nebere. Nejvíc mě pobavilo, že tahle tramvaj dostala cenu za interiér. Na pohled je to hezký, ale vždycky jsem radši, když na zastávku přiejede starší tramvaj, tam si totiž sednu a když náhodou jede víc lidí, bez problému se tam vejde 2x3x víc lidí.

0/0
11.4.2008 8:38

Dan

Re: Porsche je děsná

 Nevím, proč manťáci z Plzně objevují ameriku?! Kouknu na tramvaje z německa, francie, co zjistim, že všude jsou podélné sedačky (lavice) sedne si tak 2x víc lidí než v Porsche a všude dostatek místa. Zrovna včera jsem jel tramvají Porsche, místa k sezení obsazená a už při cca 8 stojících lidech bylo narváno, neb jinde než u dveří se nedá stát. Argument, že si naše tramvaje fotí turisti je sice pěkný, ale krom koukání, by mohla být tramvaj i třeba funkční a pohodlná pro cestující. Porsche:-©Rv

0/0
11.4.2008 8:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.