Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čelní srážce tramvají v Ostravě mohla zabránit technika

Moderní zabezpečovací zařízení, které vypne elektrický proud v troleji, mohlo zabránit tragické srážce protijedoucích tramvají ostravského DP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

starouš

krabičku ne

Jako údržbář signalizace jednokolejky tratě Liberec - Jablonec nemám k těmto krabičkám důvěru. Hodí se na přestavování výměn.Na signalizaci máme nejlepší zkušenost ,co do poruchovosti, s trolejovými kontakty.

0/0
22.1.2009 19:18

Béďa

Foto

To zařízení na fotografii k článku naštěstí slouží pouze ke spínání automobilových semaforů a přestavování vyhybek. Jeho spolehlivost je poměrně dost špatná. Rozhodně se nepoužívá k zabezpečení jízdy tramvají.

0/0
15.4.2008 13:56

Kamera

Signalizace Liberec

http://tram.webzdarma.cz/texty/siglib.htm

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_tra%C5%A5_Liberec_-_Jablonec

http://tram.webzdarma.cz/predpisy/liberec.htm

0/0
13.4.2008 22:08

Buss

Článek by měl být rozsáhlejší

Pane redaktore, na jednu stranu oceňuji, že jste celkem rychle zareagoval a dal se m tento článek, na stranu druhou by si informace určitě zasloužily doplnit:

1) Porovnávat Ostravu s Libercem - ano, ale je třeba připomenout, že liberecká reléovka byla vybudována především jako důsledek několika tragických nehod tratích do Jablonce a Hanychova. Řekněme si otevřeně - kdyby se tam nikdy nic nestalo, jezdí se tam  dodnes podle papíru stejně jako v Ostravě.

2) Média hází hromadně vinu na ostravský DP, ale na té trati se dosud nic podobně vážného nestalo. A průměrný čtenář nepochybně netuší, jak vážná je ekonmomická situace většina dopravních podniků v ČR, a především, že v jejich představenstvech obvykle sedí nikoli odborníci, ale politici z místních radnic, kteří MHD absolutně nerozumí. A pokud přijde DP s požadavkem na mnohamilionovou investici do zabezpečení, obratem dostane od odpověď: Cože, tolik peněz za nějaké drátky a semafory? Vždyť za to se dá koupit nový autobus!!!

0/0
13.4.2008 15:12

Buss

Re: Článek by měl být rozsáhlejší

3) Nehoda nemusela být tak tragická, pokud by na trati byly lepší rozhledové podmínky a řidiči tramvají se viděli dřív. Jenže zkuste říct, že chcete v zájmu zvýšení bezpečnosti vykácet pár desítek stromů. Ochránci přírody vás sežerou zaživa, protože do DP nebo železnice se kope mnohem lépe než do hypermarketu, který kácí i kvůli takovým prkotinám jako jsou billboardy.

4) V internetových diskusích se objevily úvahy, že řidiči chránili sami sebe a ne cestující, protože opustili své kabiny a nebrzdili. Sice je to naprosto *** názor, ale možná by stálo za to zkusit něco napsat na téma brzd a jejich ovládání.

5) Obecně vzato byste, pane redaktore, mohl zkusit nějaký seriál na téma nejhorších nehod v MHD a opatření, která z toho vyplynula. Tím myslím právě třeba zabezpečovák v Liberci. Mám dojem, že se o MHD zajímáte hodně podrobně, takže se zdroji informací byste problémy mít neměl. A pokud na Technetu slavil úspěch seriál o leteckých nehodách, nehody v MHD by nepochybně rovněž zaujaly...

0/0
13.4.2008 15:22

chachar ostravski

...politici se přiznali

narychlo svolané zastupitelstvo se přiznalo k vině za tragédii - o zabezpečovači věděli, jen ho odmítli do tragédie financovat (asi nezajímavý lízink), už v sobotu ráno se rozhodli techniku pro zabezpečení nakoupit. Spíše by se novínaři měli začít zajímat o tlaky na DO Ostrava

0/0
13.4.2008 15:44

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: Re: Článek by měl být rozsáhlejší

Server Technet.cz se věnuje technické stránce věci, proto se záměrně vyhýbám hledáním odpovědi na otázku, proč v Ostravě zabezpečovací technika není. Téma s láskou přenechám kolegům v denním zpravodajství a přeji jim spokojené čtenáře i šéfredaktory.

0/0
13.4.2008 16:48

Buss

Re: Re: Re: Článek by měl být rozsáhlejší

Tomu rozumím a plně chápu. Nicméně i při vynechání úvah, proč v Ostravě zabezpečovák není, tohle téma přináší podstatně víc možností než je stručná zpráva, že v Liberci zabezpečovací zařízení je a v Ostravě není... ;-)

0/0
13.4.2008 18:59

Nebrzdili

Re: Re: Článek by měl být rozsáhlejší

Na čt 24 bylo uvedeno, že koncová rychlost při střetu byla z

60 km/h

snížena na asi 35 km/h

(u obou tramvají), přesto následky jsou DĚSIVÉ.

0/0
13.4.2008 20:21

Nebrzdili

Re: Re: Článek by měl být rozsáhlejší

Díky tomu, že se údajně viděli

na 70 metrů,

se domnívám, že měli čas na reakcí, než došlo ke střetu asi 3 sekundy (asi ).

Kdyby nebrzdili tak asi 2sekundy. Podle mě, kdyby se střetli opravdu v plné

ryhlosti 60 km/h, tedy 120 km/s proti sobě, tak výsledek ani neuvažovat….

0/0
13.4.2008 20:22

starouš

Re: Článek by měl být rozsáhlejší

V Liberci se signalizace zřizovala nejprve do Dolního Hanychova a to jako experyment nadšenců.Nebyla zde možnost vypnutí proudu v nebezpečí.Vyšla ztoho verze použitá na tratí Lbc - Jbc.

0/0
22.1.2009 19:11

Geralt07

Semafor

Dal bych tam semafor s automatickým řízením, tak jak to máme v Brně, kde si šaliny samy přepínají semafory na některých křižovatkách. A toho dispečera bych vykopnul, stejně je tam na pendrek.

0/0
13.4.2008 4:36

HiLow

Nechapu

Nepochopim, jak je v dnesni dobe mozne, ze na jednokolejce neni pouzito zadne zabezpecovaci zarizeni. Pry jen "sesity"!!! a vysilacka s dispecinkem!!!

Opravdu nepochopitelne.

0/0
12.4.2008 22:29

x

Re: Nechapu

Já ano. -> Baník pičo. <- To vysvětluje... ;-O

0/0
13.4.2008 0:45

x

Re: Nechapu

Neni to nic proti zakonu - i nektere lokalni zeleznicni trate funguje na podobnem principu - proste leta to tak fungovalo a tak to nikomu nevadilo.

I Signal stuj na navestidlu se da taky project a tak bez doplnkoveho systemu v tramvaji - ktery by automaticky spustil brzdy jako je tomu na metru (pri 2 min. intervalech a v tunelech s velkou rychlosti je to zde primo nutnost) to nikdo stejne nemuze 100% zarucit.

I na svetelne signalizaci muze proto dojit pri selhani cloveka k tragedii.

0/0
13.4.2008 2:58

x

Re: Re: Nechapu

A doplneni - nejak jsem si nevsiml o moznosti vypnuti napajeni - to sice brzdy nesputi, ale prece jen nehode muze zabranit - to holt tak jednoduse na motorove lokomotive u vlaku nejde.... 

0/0
13.4.2008 3:01

jiří stivín

Re: Re: Nechapu

Při dvouminutových intervalech v metru? Uberte, pane, uberte, interval je kratší devadesáti sekund!

0/0
13.4.2008 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.