- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako údržbář signalizace jednokolejky tratě Liberec - Jablonec nemám k těmto krabičkám důvěru. Hodí se na přestavování výměn.Na signalizaci máme nejlepší zkušenost ,co do poruchovosti, s trolejovými kontakty.
To zařízení na fotografii k článku naštěstí slouží pouze ke spínání automobilových semaforů a přestavování vyhybek. Jeho spolehlivost je poměrně dost špatná. Rozhodně se nepoužívá k zabezpečení jízdy tramvají.
http://tram.webzdarma.cz/texty/siglib.htm
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_tra%C5%A5_Liberec_-_Jablonec
Pane redaktore, na jednu stranu oceňuji, že jste celkem rychle zareagoval a dal se m tento článek, na stranu druhou by si informace určitě zasloužily doplnit:
1) Porovnávat Ostravu s Libercem - ano, ale je třeba připomenout, že liberecká reléovka byla vybudována především jako důsledek několika tragických nehod tratích do Jablonce a Hanychova. Řekněme si otevřeně - kdyby se tam nikdy nic nestalo, jezdí se tam dodnes podle papíru stejně jako v Ostravě.
2) Média hází hromadně vinu na ostravský DP, ale na té trati se dosud nic podobně vážného nestalo. A průměrný čtenář nepochybně netuší, jak vážná je ekonmomická situace většina dopravních podniků v ČR, a především, že v jejich představenstvech obvykle sedí nikoli odborníci, ale politici z místních radnic, kteří MHD absolutně nerozumí. A pokud přijde DP s požadavkem na mnohamilionovou investici do zabezpečení, obratem dostane od odpověď: Cože, tolik peněz za nějaké drátky a semafory? Vždyť za to se dá koupit nový autobus!!!
3) Nehoda nemusela být tak tragická, pokud by na trati byly lepší rozhledové podmínky a řidiči tramvají se viděli dřív. Jenže zkuste říct, že chcete v zájmu zvýšení bezpečnosti vykácet pár desítek stromů. Ochránci přírody vás sežerou zaživa, protože do DP nebo železnice se kope mnohem lépe než do hypermarketu, který kácí i kvůli takovým prkotinám jako jsou billboardy.
4) V internetových diskusích se objevily úvahy, že řidiči chránili sami sebe a ne cestující, protože opustili své kabiny a nebrzdili. Sice je to naprosto *** názor, ale možná by stálo za to zkusit něco napsat na téma brzd a jejich ovládání.
5) Obecně vzato byste, pane redaktore, mohl zkusit nějaký seriál na téma nejhorších nehod v MHD a opatření, která z toho vyplynula. Tím myslím právě třeba zabezpečovák v Liberci. Mám dojem, že se o MHD zajímáte hodně podrobně, takže se zdroji informací byste problémy mít neměl. A pokud na Technetu slavil úspěch seriál o leteckých nehodách, nehody v MHD by nepochybně rovněž zaujaly...
Dal bych tam semafor s automatickým řízením, tak jak to máme v Brně, kde si šaliny samy přepínají semafory na některých křižovatkách. A toho dispečera bych vykopnul, stejně je tam na pendrek.
Nepochopim, jak je v dnesni dobe mozne, ze na jednokolejce neni pouzito zadne zabezpecovaci zarizeni. Pry jen "sesity"!!! a vysilacka s dispecinkem!!!
Opravdu nepochopitelne.