Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

On-line video může shodit celý internet

Podobně jako mnoho aut ucpe i tu nejširší dopravní tepnu, může současný nárůst internetového provozu zablokovat chod internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

007

nesouhlas

Já si teda myslim, že když si uživatelé nebudou těch videí pouštět moc najednou a nebudou jim běžet přebytečný programy, takže s těma videi nebude zas až takovej problémX

0/0
26.6.2008 12:55

Plch

Ježišimarja

Co je tohle za žvásty? Co je to ten "internet" a jak ho chcete "shodit"?:-) Může se stát, že kapacita některých spojení nebo serverů nebude dostatečná, takže když se sejde příliš dat najednou, komunikace se zpomalí, nebo zastaví. Ale není to celý Internet ;-D. Příklad se silnicí je myslím v pořádku. Stejně jako dopravní infrasrtuktura je i počítačová síť distribuovaný heterogenní systém, který nemůžete jen tak "shodit" 

0/0
18.4.2008 14:31

Plch

Re: Ježišimarja

pokr.: maximálně bych to pojal jako doporučení - tam, kde ještě máte na páteřní síti metaliku, koukejte si jí vyměnit... ach jo, to sou články :-/

0/0
18.4.2008 14:35

reddmaniak

přepdovědi

ještě před 16lety tvrdili odborníci, že z fyzikální podstaty není možné namodulovat v metalice(4x2) signál který by umožnil přenos rychlostí vyšší než 56kb/s

...

ale ono to jde a internet "nespadl" ani se "neucpal"

;-)

0/0
18.4.2008 0:42

TClovek

Re: přepdovědi

Ono taky zalezi na sirce prenosoveho pasma - tech 56Kbit/s snad platilo pokud se uvazovalo o sirce pasma pouzivaneho pro telefon (to je myslim kolem 3kHz). U DSL je podstatne vyssi rychlost, ale taky se tam pouziva podstatne sirsi pasmo, s tim puvodnim by se ta rychlost asi fakt o moc nezvedla.

0/0
18.4.2008 15:00

(@)

Hloupější článek jsem dlouho nečetl...

...ještě mohl autor popsat svou vizi, jak ten "shozený internet" bude osobně "nahazovat".

Tak pane Všeteko, rychle si dejte na připojení do netu nějaký pořádný jistič! ;-D ;-D ;-D R^

0/0
17.4.2008 23:37

Panejo

Re: Hloupější článek jsem dlouho nečetl...

Vážený @.

Koštuju Vás tak na 12 let, takže historický termín "Vánoční zhroucení sítě Arpa" Vám nic neříká...

Takže Vás ocituji: Hloupější reakci na článek jsem dlouho neviděl.;-D

V úctě

Panejo

0/0
18.4.2008 12:59

Ewerell

Miluju tyhle předpovědi

Miluju tyhle předpovědi. To je jeko by jste před 10 lety napsali, že procesor nikdy nepojede nad 500 MHz, nebo že snímací čip foťáku nemůže mít víc jak 2 Mpix. Na každý technologický problém zatím lidé našli odpověď. Ponechme stranou problémy sociální, ekologické a morální. Ale technika jde stále dopředu, tu nezastavíš...:-P

0/0
17.4.2008 20:17

Hekynen

Metalické kabely

Tím je myšlen kabelový přenos? Vypálit na DVD, hodit do metalické kabele a přenést?:-)

0/0
17.4.2008 18:55

Newkiller

Re: Metalické kabely

Ehm,pokus o vtip? ;-)

Každopádně trochu nepovedený :-)

0/0
17.4.2008 19:29

def

HOAX

do tydne ocekavejte zarucenou zpravu ve svych meilech, ze kdyz si vsichni v jeden den a hodinu pustime video z jutubu, tak spadle cela sit O2 a oni pak vsechno slevni ;-D a budou mit neuveritelne ztraty apod plky... :-©R^

0/0
17.4.2008 13:42

wildge

To je preci jednoduche,

zvysi se cena za prenesena data.

Kapitalismus je svinstvo, ale tohle umi resit velmi efektivne.

0/0
15.4.2008 8:47

(@)

Re: To je preci jednoduche,

Tohle naopak dělají postsocialistko-bolševické molochy, že zdražují, jak se jim zlíbí - např. česká televize, některé utility, jako vodárny, dělal to v 90. letech tehdejší SPT a pak čeký telekom....Kapitalismus působí právě na tyhle jevy jako žíravina R^ - ale že zrovna tobě to vadí 8-o ;-D ?

0/0
17.4.2008 23:34

Lojza

Autor clanku se vrátí na základku. Ihned!

Podle varující společnosti nemusí metalické kabely zvládat nárůst

množství přenášených dat, který se již nyní pohybuje v řádech několika

set megabajtů.

Řády jsou desítky, stovky, ale nikoliv několik stovek. Vraťte se na ZŠ. Rv

0/0
14.4.2008 20:38

xrocky

Re: Autor clanku se vrátí na základku. Ihned!

Správně by samozřejmě mělo být v řádu stovek megabajtů. Ale infromační hodnota toho sdělení je totožná (snad každý to tak pochopí) a takovou maličkost bych autorovi určitě nevyčítal.

0/0
14.4.2008 23:10

JSH

Re: Autor clanku se vrátí na základku. Ihned!

Mně spíš zarazily ty jednotky. Tohle je jakési číslo, které nic neznamená.

Množství přenášených dat se udává v megabytech za sekundu, nebo něčem podobném.

0/0
14.4.2008 23:22

Pavel

Re: Re: Autor clanku se vrátí na základku. Ihned!

mnozstvo je mnozstvo. to co chete napisat je rychlost prenosu.

Kamion prenesie mnozstvo tovaru, vazi 24 ton a aj ked stoji, alebo ide je to 24 ton (iba ak by sa svojou rychlostou velmi blizil rychlosti svetla, ale to je ina rozpravka).

0/0
15.4.2008 9:54

Stíhací bombardér Havel

Re: Re: Re: Autor clanku se vrátí na základku. Ihned!

S tím nesouhlasím, množství je stejně důležité jako čas. Sto aut za hodinu úzkou silnici neucpe, ale sto aut za minutu už ano, tím spíš, kdyby se mělo jednat o kamiony.

0/0
15.4.2008 12:12

paroprase na smetaně

Re: Autor clanku se vrátí na základku. Ihned!

ale vždyť ta věta je úplně zmršená, i kdyby to bylo napsané, jak navrhuješ, tak to stejně nemá hlavu ani patu. ta věta říká, že nějaký metalický kabel někde přenesl stovky MB. souvislost se zbytkem článku mi ale zcela uniká.

0/0
15.4.2008 19:07

argument

Re: Re: Autor clanku se vrátí na základku. Ihned!

no presne... :-)

0/0
17.4.2008 10:57

D

"Internet is a series of tubes"

Je to přesto zajímavé téma přes které se můžeme dostat až k Net Neutrality.

USA senátor Ted Stevens popsal 2006 internet jako sérii trubek které se můžou ucpat, když kritizoval dodatek k zákonu který by ISPs zakázal účtovat poplatky velkým firmám za lepší přístup k zákazníkům dané ISP.

Nesouhlasím s představou internetu jako série trubek, níceméně bohužel se zde skrýva problematika která by mohla určit jak bude vypadat internet za 5 - 20 let. Pokud se bude strašit veřejnost, a úředníky zvlášťě, např. představou že jedno video může shodit celý internet, tak se nám může dobře stát, že budeme mít za chvíli jenom dobrý online přístup k velkým komerčním serverům a každá ISP bude všeljak (neboli jak se ji bude chtít) omezovat Váš osobní přístup na internet, a příp. předávát co děláte online reklamním společnostem a vládám.

0/0
14.4.2008 19:51

JustNobody

No to je jasný, však taky dnes máme

tisíce kilometrů ucpaných silnic a automobilová doprava je v troskách, očekávám naprosto stejnou situaci i v počítačových sítích.

Miluju studie tohodle typu. Když od teď nebude nikdo nic dělat tak do dvou/pěti/deseti let tu máme katastrofu, bohužel nějak nezahrnují postupný vývoj a modernizaci sledovaného odvětví.;-D

0/0
14.4.2008 17:27

pepa88

Re: No to je jasný, však taky dnes máme

Tak tohle teda jasny neni, za celosvetovou siti narozdil od silnic nestoji despoticti politici, ale schopni odbornici, takze se neni ceho bat.

0/0
15.4.2008 9:24

breta

studie

Nebylo by od věci zveřejnit odkaz na citovanou studii ;-)

0/0
14.4.2008 17:09

Homer1

Re: studie

to bys taky mohl získat informaci, že je to všechno tak trošku jinak, a že kdosi na iDnes třeba (jak je zhusta obvyklé) zfušoval překlad a nepochopil pravý význam onoho původního článku...

0/0
16.4.2008 8:47

pečlivý čtenář

Povšimněte si

Že podstatnou částí analýzy je řešení - urychleně vyměnit metalické kabely za optické. Prostě jen další zaplacená studie výrobci optických sítí :-)

0/0
14.4.2008 17:04

ppc1500

Re: Povšimněte si

Měl bych na tebe dvě otázky:

1. Jak bys tyto informace napsal ty?

2. Jak bys vyřešil tento problém?

Díky za odpověď.

0/0
14.4.2008 17:20

x

Re: Re: Povšimněte si

Je otazka zdali je prenosva kapacita metalickeho vedeni na konci svych moznosti - zdali opet zlepsenou technologii prenosu, ktera treba brzy prijde nebude opet zvysena. 

0/0
14.4.2008 18:01

sid

Re: Re: Re: Povšimněte si

Nastuduj si teorii pole a pak mozna zjistis, ze neprekonatelna hranice je velmi blizko. Neexistuje dokonaly vodic stejne tak, jako neexistuje dokonale dielektrikum.

0/0
14.4.2008 23:50

Diviš

Re: Re: Re: Re: Povšimněte si

...sem si tu teórii póle naštudoval a zjistil sem, že se mi tam ešče štyry krávy vlezou...takže keine panik ;-D

0/0
16.4.2008 12:29

[eT]

Re: Re: Re: Re: Povšimněte si

ah, nemyslite nahodou fyzikalni limity, stejne jako ti odbornici pred 15 lety, ze ne? ;-D

0/0
20.4.2008 10:58

Podrazza

Návrat k přírodě :D

No bóže.. tak nebude fungovat net, budeme běhat po lesích, nastane anarchie a podnikavci založí prodejny ošťěpů..:-) Restart civilizace;-)

0/0
14.4.2008 16:22

Mike

Re: Návrat k přírodě :D

:-)

0/0
14.4.2008 17:56

nomen.nescio

Re: Návrat k přírodě :D

nemuzeme se vratit do jeskyni. je nas mnoho

0/0
14.4.2008 20:13

Avicek

Re: Re: Návrat k přírodě :D

No, tak se vrátí jenom někdo, ne? ;-D

0/0
14.4.2008 21:34

sid

Re: Re: Re: Návrat k přírodě :D

Nekteri uz se vraci. Copak jste neslyseli o tech zakopanych Ivanech, kteri cekali na konec sveta?

0/0
14.4.2008 23:50

Leon1464

Kritika článku?

Zajímalo by mě zda se kritici článku obtěžovali přečíst ho alespoň celý. Autor na začátku jasně píše že tato tvrzení vychází ze studie zveřejněné jistou společností, tudíž si daný článek nevycucal z prstu ale opírá se o nějaké podklady které v článku cituje na rozdíl od místních anonymních expertů. Autor taky nikde nepíše že tato studie musí být stoprocentně správná pouze předkládá známá fakta. Takže pokud jste na internetu našli informace že kapacita je dostačující napište to do diskuze a přidejte odkaz. Pokud se jedná pouze o vaše domněnky, přestaňte ze sebe laskavě dělat experty na páteřní čí jiné sítě. Celkem mě překvapilo že tady nikdo neprovedl kompletní jazykový rozbor, to je v diskuzích další oblíbená disciplína. K otázce přenosové rychlosti tam autor opravdu zapomněl přidat "za sekundu",  za to ho pranýřujte a polijte vroucím olejem. Opravdu kvalita českých diskuzí extrémně upadá.

0/0
14.4.2008 16:08

x

Re: Kritika článku?

Ono to totiz dopadne spis tak, jakmile poklesne pruchodnost dat pres hlavni linky pod mez unosnou pro prehravani videa ci poslouchani radia, tak vetsina uzivatelu toho necha - proste se jim nebude libit se koukat na sekajici video.

Ti co potrebuji web a to jeste pracovne si jen nepatrne pockaji vice a tudiz to budou delat i nadale.

0/0
14.4.2008 16:55

x

Re: Re: Kritika článku?

Internet proste nemuze spadnout - neni proste zadny centralni ridici stredisko internetu - proste se jen trochu vice ucpou hlani linky a tim se zpomali tok dat - proste poklesne rychlost stohovani dat uzivatelem.

To je treba ta pitomost. 

0/0
14.4.2008 16:57

kuri

Re: Re: Re: Kritika článku?

nahodou to mam potrvzeny zjisteho zdroje (IT Crowd), ze kdyz napises do Google vyhledavace slove Google tak zlomis internet.R^

0/0
14.4.2008 21:12

abu hasan

Re: Re: Re: Re: Kritika článku?

ma pravdu kuri, a krom toho kdyz napises do seznamu.cz hanychova tak ti prasknou koule Rv , jinak metalika je dobra kapela, ja bych ji nenahrazoval [>-]

0/0
14.4.2008 22:02

Mára

Re: Re: Re: Re: Re: Kritika článku?

;-D

0/0
17.4.2008 10:24

x

Re: Re: Kritika článku?

Dukazem je treba internetova telefonie - uz driv se o tom vedelo - jenze pruchodnost dat internet v te dobe byla tak mizerna , ze to pouzivali jen pocitacovi nadsenci mezi sebou - typicky studenti.

A to se stane i v nasledujici dobe - kvalita hovoru diky nepravidelnemu prenosu dat opet poklesne pod benze akceptovatelnou hladinu a tak vetsina lidi opet zjisti, ze za kvalitni prenos hlasu se proste plati telefonnim spolecnostem - ti obslouzi pouze tolik hovoru na kolik maj prenosovou kapacitu. 

0/0
14.4.2008 17:06

pepa88

Re: Re: Re: Kritika článku?

Kdyz tomu nerozumite tak radsi nemluvte, v dnesni dobe se predevsim hlasove sluzby priorizuji, takze maji prednost pred vsim ostatnim.

0/0
15.4.2008 9:28

x

Re: Re: Re: Re: Kritika článku?

Zalezi na nastaveni siti jednotlivych poskytovatelu - myslel jsem telefonii mezi pocitaci na velkou vzdalenost - ne jen pristup k SIP serveru v siti jednoho poskytovatele.  To znamena, ze neni jiste zdali to budou preferovat i paterni trasy.

0/0
15.4.2008 15:07

x

Re: Re: Re: Re: Re: Kritika článku?

Ty navic casto patri i operatorum provozujici i klasicke hlasove sluzby (telefonni sit) a tak zde bych naopak pomalu predpokladal "antipreferenci", aby co nejvic hovoru slo porad pres jejich hlasove sluzby.

0/0
15.4.2008 15:10

leather-man

Re: Kritika článku?

fajn. A takhle interpunkce?!:-©

0/0
18.4.2008 13:43

das

slusnyy :D

slusne opsany z computerworldu ;-D

0/0
14.4.2008 16:05

jirkaehm

blabol?

Co to je za blabol?!? To si nekdo rekl tak kterou kraviny vymyslime dnes nebo co?

To ze prestava stacit kapacita metalickych kabelazi je opravdu velka kravina :) ba naopak, metalicka kabelaz je ve vetsina pripadu velmi predimenzovana ....

Nehlede na to uzasne tvrzeni ze "On-line video může shodit celý internet", shodit? :-© Proc pisete radoby odborne clanky bez zadnych vedomosti jak takovy internet vubec funguje?

0/0
14.4.2008 14:14

huhula

Re: blabol?

Blaboly tohohle druhu vetsinou pochazeji z marketingovych oddeleni. Kdybych nemel v prohlizeci filtr na reklamy, urcite bude v prave casti stranky poblikavat flash se zvesti: kupte si u nas jiz dnes vyhodny fiber to the home!;-D

0/0
14.4.2008 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.