Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český projekt Webnode: Svůj web teď může mít i každá babička. Za pár minut a zadarmo

Úspěšný český projekt Webnode na jednoduché vytváření a udržování téměř profesionálních internetových stránek si získává fanoušky v USA i Číně. Popovídali jsme si s jeho autory a otestovali, co systém umí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

alien

Hmm

Hmm

Možná jsem hloupej nebo babička, ale co má tohle zásadního navíc oproti "webu" aka blogu vytvořeném během přestávky na kafe např. na bloguje.cz?

Pokud to dobře chápu, hlavní předností a rozdílem má být způsob tvorby stylem drag and drop + jednodušší vkládání funkcí (to bych jako plus už viděl).

Jenže způsob tvorby skrz administrační rozhraní je dle mě i pro tu babičku jednoznačně jednodušší, rychlejší a efektivnější.

Na zde uvedených webech vytvořených ve webnode jsem krom vyhledávače nenašel nic, co by nebylo na většině blogů, vzhled je obdobný.

0/0
25.9.2008 8:20

Petr

Není validní

Stránky nejsou v základu validní :-)

This page is not Valid XHTML 1.0 Transitional!

0/0
7.5.2008 11:41

Miroslav DOUBRAVA

Webnode začíná mít těžké problémy

Pánové z webnode změnili způsob přihlašování. Dříve byl login = název projektu, nyní je login e-mail. Když nefiguruje e-mail v systému jste nahraní. Nelze se přihlásit a není kam poslat heslo. Dnes 29.5.2008 už nelze ani změni šablonu vzhledu. Škoda.Rv

0/0
29.5.2008 21:55

David

Editace šablony

Chtěl bych se zeptat v jakém programu lze editovat šablona pro webnode? Děkuji

0/0
4.5.2008 13:36

Honza

Babička by plakala

Webnode se mi moc líbí, ale ta rychlost? Nahrání 3 fotek o velikosti 300kb do článku trvalo 1 hodinu. Na hlášky typu: (Čekejte prosím, Server zaneprázdněn, Vznikla chyba při komunikaci se serverem. Obnovte prosím obsah prohlížeče. Omlouváme se za vzniklé potíže.)jsem si zvykl. Prozatím absolutně nepoužitelné!!!!!!!Rv

0/0
27.4.2008 23:34

Ravenhorn

ukázky

Zde jsou mé ukázky serverů na webnode.cz

www.newzealand.webnode.cz

www.kostelec.webnode.cz

www.filmovyraj.webnode.cz

předem říkám, že jsou ve stádiu vývoje.

0/0
25.4.2008 8:33

xXx

Zrušení publikování

Jen se chci zeptat, jestli jde již vyvěšené stránky nějak odstranit z netu a znova je tam umístit až po kompletním dopracování. Díky za odp.

0/0
23.4.2008 13:22

Jirka

Webnode je Super!

V prostředí Webnodu jsem už pár webíků udělal a zkusím i něco většího. Systém umožňuje naťukat během půlhodiny malý web, stejně tak si se systémem pohrát a udělat si rozsáhlý web téměř namíru. Chce-li člověk využívat všech možností webnodu chce to čas.  Srovnávat Webnode s projekty typu estranky budí usměv. Měl jsem možnost blíže poznat pár profi systémů CMS a až na pár drobností se s mimi může Webnode klidně srovnávat. Takže s Webnode si můžete ušetřit pár desítek tisíc za použitelný redakční systém. Abych jen nechválil:

1)      Systém někdy pomalu reaguje, ale dá se to vydržet.

2)      Chtělo by více použitelných šablon, pro nové zájemce, popis systému, jak co nastavit.

3)      Telefonickou podporu třeba pro placenu verzi. (čas jsou peníze)

4)      V současné době chybí možnost si upravovat dle potřeby odpovědní formulář.

0/0
21.4.2008 22:24

remy

je to ok

fajn, že jste o tom napsali, spousta malých firem za to bude ráda, ušetří jí to peníze a poskytne prezentaci, kterou by si stejně nezaplatila a až vyroste, tak přijde za lepším - práce bude více.

0/0
21.4.2008 16:13

Milenius

Babicka

Ta babička na tom obrázku je fakt pěkná :-)

0/0
21.4.2008 9:49

Ravenhorn

Nechápu tu zášť, nj je mi z Čechů špatně.

Udělal jsem si přes webnode dvě své stránky (teda ještě na nich postupně pracuji). A musím říci, že je to nejlepší systém na tuzemském trhu. Vyzkoušel jsem nějaké blogy, estranky apod. A všude jsem měl několik výtek, zde mám dvě malé (trošku zvýšit reakci - uvedených 15 sekund je fakt moc, já to mám tak 5-6 sekund) a druhá lepší správa možností fontů písma, jinak ostatní věci jsou bezkonkureční.

Jinak z Čechů mi je stále víc a víc špatně. Ta zášť a závist leze odevšud. Když vidím na webech v diskuzích ty příspěvky, tak v angličtině jsem takové ještě nikde neviděl. Už abych odsud vypadl, za poslední roky se mi život v Česku přestal líbit.

0/0
21.4.2008 9:22

Puentes

Re: Nechápu tu zášť, nj je mi z Čechů špatně.

No já na základě tohoto článku webnode "nanečisto" vyzkoušel. Ovládání jeho vzhled jsou super, vše je snadné a přehledné, funkcí poměrně dost, ale horší je to s tou dobou načítání, někdy se načte za 15sec. ale někdy taky za 15 min. což je docela průšvih. Taky vzhledů webu je podle mě málo, a ještě jsem nenašel že by šly přidávat vlastní. Projekt jako celek je to určitě obdivuhodný a zajímavý, určitě i lákavý z důvodu, že ve free verzi není reklama, ale já osobně bych si na něj stránky neumístil. Mám na starost 2 weby na free službách a teď uvažuju o něčem placeném, protože první web už by mi na druhý vydělal... Tak snad bude příští článek o něčem v tom stylu ;) BTW: V jižní Francii nebo Itálii je krásně :D

0/0
21.4.2008 11:54

Standa

Re: Nechápu tu zášť, nj je mi z Čechů špatně.

nechoď na internetu na český stránky ;-D

0/0
21.4.2008 12:40

Ravenhorn

Re: Re: Nechápu tu zášť, nj je mi z Čechů špatně.

Taky možnost.

No jinak je jasné, že si udělat vlastní stránky je nejlepší, ale když to neumíš a nechceš za udělání platit tak ti nic jiného nezbývá a pak webnode vítězí nad všemi ostatními v české konkurenci.

Bez reklamy je to super. 100MB vs 30MB estranky je taky mnohem lepší. 15 minut fakt nechápu Já mám reakci nejdéle něco přes těch 10 sekund, ale většinou kolem 5-6 sekund. Musíte taky chápat, že se při tom musí něco načíst atd. Takže to musí chvíli trvat.

0/0
21.4.2008 13:25

ms

Také nechápu...

A vy jste tedy co?

Další klišé od Vaška Žvanilů a jeho suity. Pokud si myslíte, že existuje tzv. "česká závist", pak se velmi mýlíte. Možná je to někde zabaleno do hezoučkého hávu, ale to je všeobecná lidská vlastnost.

A tak nějak jsem tu nic takového nezahlédl. Pokud ovšem nenarážíte na podezření na PR článek, ale to si autoři za to mohou sami, protože netlumili téměř orgastické nadšení a nezachovali trochu odstup.

0/0
21.4.2008 15:46

Ravenhorn

Re: Také nechápu...

Ehm. Kde žijete. Češi jsou podle mě jedničky v závisti na druhých ve světě.

Jasně blbci jsou všude, ale v Českém státě jejich přemnoho. Stačí číst ty diskuze pod čímkoliv. Urážky (velmi často), někteří by snad rádi zpět komunismus (na to bych opravdu odpovídat sprostě možná i fyzicky), Čechům a Moravanům se pořád něco  nelíbí. Jsem prostě poslední dobou zhnusen a nejen politikou.

0/0
22.4.2008 9:03

ms

Pokud máte chování

řeznického psa, pak se nedivte, že jsou na vás lidé také tak milí.

To je pouze a jen váš názor, nikoliv relevantní sociologický výzkum. Osobně jsem rád, že žiji v ČR. Ona je totiž naše společnost velmi tolerantní.

V této diskuzi jsem tak nějak urážky nezaznamenal. Pokud nepovažujete ovšem za urážku případné pochyby a nedůvěru k produktu, který byl představen přece jen až s přílišným nadšením.

Poněkud jsem si nevšiml, že tu byl někdy komunismus! Račte si zopakovat laskavě dějepis! Komunismus byl leda tak v Kibucu...

Nynější kurážní mladí antiko  mají často za taťky bývalé kádrové rezervy!  Fenoménem je zelený aktivistický antiko senátor Štětina, věrný přítel USA,  bývalý to obrsvazák a  věrný přítel SSSR - sic! Já mám zase raději realistické pesimisty (vždy mohu být mile překvapen), než idealistické pošuky...

0/0
22.4.2008 20:33

Ravenhorn

Re: Pokud máte chování

Já nemám rád ani jedny. To já preferuji pozitivní jedince.

Ale co se týče o politice apod., jsem nemluvil, že to je zde, ale jinde je toho spousta (novinky,idnes atd.)

Tolerantní teda moc nejsme. Nebo rasismus = tolerantnost? Jak někdo vidí třeba černocha, tak hned většinou k němu chová nedůvěru atd.

Socialistický komunismus byl u nás v letech 1948-1989. O tom není pochyb.

0/0
23.4.2008 9:05

ms

Zajímavé...

"Pozitivní jedinec" je opravdu zajímavé označení, jen nevím, co si pod ním mám představit. Pokud někoho, kdo mi bude jen pochlebovat a nebude schopen jasně říci mé chyby, pak raději ani ne...

Politiku jste tu vlastně zavedl sám...

Pokud vidím  neznámého člověka a najmě v blízkosti bydliště, pak je  nedůvěra a obezřetnost zcela normální reakce. To ovšem neznamená, že to je definice rasizmu, jak uvádíte! Račte si zopakovat aspoň učivo ZŠ,  proč je tomu tak.

"...Socialistický komunismus byl u nás v letech 1948-1989. O tom není pochyb..." To mám oprávněné pochyby! Doporučení viz výše!

Možná dokonce zjistíte onu starou pravdu, že je všude chleba o dvou kůrkách a pečení holubi neráčejí sami do huby lítati...

0/0
27.4.2008 20:23

rob

sice po půl roce, ale...

Pokud chováte nedůvěru a obezřetnost k neznámemu člověku zejména v blízkosti bydliště a tuto jeho "neznámost" určuje jeho barva pleti, je to rasismus jak vyšitý! 

Pokud máte problémy s definicí "pozitivního jedince" a vůbec pozitivního přístupu k životu, zkuste třeba týden v Berlíně. Jestli už na sobě nemáte naplácánu neproniknutelnou vrstvu českého korupčnického cynismu, ta atmosféra na Vás s jistotou dolehne.

0/0
21.9.2008 15:44

pepik

portia.cz

R^

0/0
20.4.2008 14:48

Zpi

westcom five-milions ;)

Velmi "zprofanovaný" projekt plný touhy inovovat něco, co bohužel už je, ale pouze v jiné podobě popř. za jiných podmínek.

Největší problém bych viděl, že westcom resp. projekt webnode vůbec nehledí na soukromé údaje klientů, jelikož ihned po registraci bez jakéhokoliv předešlého varování se nešifrovaně zobrazí registrační údaje (včetně hesla) přímo na stránkách webnode.cz a v odeslaném emailu (ten neberu jako problém). Doufám, že společnost nebude podobným způsobem nakládat s citlivými údaji ve své databázi jak jsme byli již několikrát svědky jiných spol. (úniky etc..).

Dalším problémem je deficit ze strany podpory, což myslím, že si takový projekt přímo nemůže dovolit.

Doufejme, že se nedostatky (i v množství možných použitelných šablon) do budoucna minimálně zredukují a přeji mnoho spokojených uživatelů.R^

0/0
20.4.2008 14:13

aplE

Re: westcom five-milions ;)

Tak predevsim jsem nikde nevidel, ze by nekdo nekde tvrdil, ze CMS systemy neexistuji a ze Webnode je prvni CMS system na svete. Webnode je originalni v pristupu k uzivateli tim, ze nema oddeleny backend od frontendu a tedy je to cisty WYSIWYG nastroj pro tvorbu webu s ohromnym mnozstvim utilitek (ankety, diskuse, produkty, fotogalerie, widgety.....). Originalita je v tom, ze tezi maximum z AJAXu k tomu, aby to bylo drag and drop a skutecne WYSIWYG. V teto brutalne pragmaticke podobe to nikdo na svete (prozatim) nema, a v tom je skutecna sila Webnode.

K soukromi udaju: musim Vas zde vyvest z omylu, protoze dane udaje nejsou nikde zverejnovany. Kdyz to URL nekomu poslete, fungovat to nebude. Cili nikdo jiny, nez Vy Vase data neuvidi. A navic po Vas chteji jen e-mail. Na tom nemusi byt nic osobniho. Kazdy spravny paranoik ma pro tyto ucely specialni freemail, napr. na Seznamu...

Projektu Webnode tez moc drzim place! Pouzivam to a moc mi to vyhovuje!

0/0
20.4.2008 20:53

Woptik

Podminky uzivani

Chtel jsem si precist s cim vlastne vyjadruji souhlas a ejhle - cesky projekt a smlouva v anglictine. To si jiste mamimka s babickou poctou...:-©

0/0
20.4.2008 11:25

Greybeard+

Re: Podminky uzivani

A ejhle, česká vlaječka, big problem, stačí se koukat.

0/0
21.4.2008 2:55

erben3

.

No - vypadá to zajímavě. Byl jsem při čtení článku trochu skeptický, než jsem se podíval přímo na webnode.com a jejich dema. Opravdu - klobouk dolů před programátory toho projektu. Já osobně jsem skončil pouze u HTML, CSS a PHP, Javou jsem se ještě neprokousal :-)

0/0
20.4.2008 10:01

HoSt

Pro amatéry

Protože se v oblasti webu s CMS dost pohybuji, tak mne zajímalo, jestli mi tento projekt bere práci. zatím se toho rozhodně nebojím. Je to skutečně parádní pěkný projekt, ale opravdu JEN PRO AMATÉRY. Tomu, kdo chce něco nenáročného zadarno, bude stačit. Jen trochu náročnějšímu uživateli nikoliv, zde jsou moje důvody proč ne pro amatéry:

1/ úděsná práce při potřebě změnit šablonu (zkusil jsem použít šablonu, na které jsou dně fotky, jedna šla vyměnit, druhá už ne) 2/ jen komponenty dodané ve Webnote 3/ jen jeden uživatel 4/ zdarma jen do 100 MB, webhosting do 1000MB už včetně e-mailu a dalších služeb už se dá pořídit za pětinu oproti Webnote

shrnuto, PĚKNÉ ALE JEN PRO AMATÉRY, o práci se zatím nebojím

0/0
20.4.2008 9:33

PepekDesigner

Re: Pro amatéry

Urcite to neohrozuje webmastery a webdesignery. Zda se, ze projekt je zacilen na small business a obycejne lidi, kteri si stejne nemuzou dovolit platit si webmastera pro specialni custom web design...

Ale uplne v tom vidim, ze vsechny svoje kamarady, rodinne prislusniky a znamy, co po me obcas chteji udelat jednoduchej web, ted odkazu na tento projekt. Casu mam opravdu malo :) ale taky mi bylo blby odmitat kamose ci tetu. Ted konecne budu mit moznost rict jim, jdi do Webnode haha. A az ten small business vyroste, prijde za mnou a rekne si o custom web ;-D. Tak to ma bejt! Myslim, ze nasli dobrej trzni segment, tuhle skulinu jeste nikdo moc neopanoval...

0/0
20.4.2008 21:03

Jméno

Re: Pro amatéry

No, uz by taky ale bylo nacase, aby se takovi jako ty konecne zacali bat. Obycejni preplaceni busici kodu...

0/0
20.4.2008 21:48

neamater

Re: Pro amatéry

Pro amatery jsou na trhu mnohem pruhlednejsi a "intuitivni " stavebnice. Slysel jsem pozitivni posudky treba o Webarealu. Ano, jine weby jsou placene. Ale co znamena "pro babicku" 1200 Kc rocne (100 Kc mesicne)?

0/0
22.5.2008 15:32

Wintermute

Re: Re: Pro amatéry

1200,- ročně za "blbej web", kterej může být zadarmo, není až tak málo. Osobně nevidím důvod, proč bych měl mít web na placeném serveru, když je neziskový. (Y)

0/0
19.6.2008 11:54

frank

uprava šablon je porod

proste ji tam neupravite jako na estrankach (tam stačí uložit pod jiným jménem), u tohohle jsou napevno a cokoli se vam nelibi tak musite celou sablonu stahnout k sobe, upravit a znova uploadovatRvRvRv a to se chlubi, jak se nemusi nic stahovat... nikdo svoji babicku timhle netrapte!

0/0
20.4.2008 0:22

El kapitáno

super

az na to ze to nejede...registrace celkem v poho, ale to je tak vse..takze na to kaslu neco co nefunguje nepotrebuju RvRvRv

0/0
19.4.2008 18:19

MH

Re: super

Náhodou mě mile překvapili, jak je to skvěle propracované a jednoduché na ovládání.

Akorát při mých 1024 Mbps to je neskutečně pomalé (možná bude chyba na straně jejich serveru)

0/0
19.4.2008 18:24

MH

Re: Re: super

samozřejmě tam patří 1024 kbps

0/0
19.4.2008 18:25

El kapitáno

Re: super

už to jede.. trošku déle trvá zprovoznění...na můj vkus moc dlouhu chtělo by to trošku poladit

0/0
19.4.2008 18:38

El kapitáno

Re: Re: super

tak obávám se že v tomhle systému si babička stránky neudělá....je to moc složitý....jako mlátička 95% lidí po registraci vůbec nebude tušit co se po nich bude chtít...nebudou mít čas  ani náladu v takhle složitým systému něco dělat stačili by tři či 4 tlačítka...Write, Publish a Show...tohle je jak s kanónem na vrabce....a ze začátku to vypadalo docela slibně

0/0
19.4.2008 18:51

MH

Re: Re: Re: super

Nevidím v tom nic složitého, je to báječně promyšlený...ale zároveň neskutečně pomalý. Z toho důvodu na to kašlu. Jestli redaktor tvrdí, že mu vytvoření vebu trvalo 20 minut, tak nás tu valí. Za 20 minut jsem udělal hrubý kulový, jelikož jsem po každým kliku cca 15 sekund čekal.

0/0
19.4.2008 21:16

Superstrings

Re: Re: Re: Re: super

Tak me to mete jak z praku...

0/0
20.4.2008 21:25

Olda

PR do oci bijici

Tenhle clanek mi prijde jako pokus o HALO efekt, skoro jako by za to nekdo zaplatil :D

0/0
19.4.2008 18:08

Zpi

Re: PR do oci bijici

.. a myslíš, že ne ? ;-)

0/0
20.4.2008 13:01

Pavel Kasík - Technet.cz

Halo efekt

"Do rámce omylu plynoucího z prvního dojmu spadá i halo-efekt. Pojem "halo! označuje neurčitě vymezený vysoce světelný obvod nějakého zdroje. Oslňuje nás, takže vlastní zdroj dobře nevidíme. Jestliže je někdo nositelem nějaké vlastnosti obecně považované za dobrou, může tato vlastnost "přezářit" vlastnosti ostatní. Pokusy dokázaly, že hezcí lidé bývají považováni za inteligentnější než jsou. Hezčí rukopis je důvodem, proč může být méně kvalitní práce hodnocena lépe, než práce kvalitnější napsaná rukopisem ošklivým." (Drtilová, Koukolík)

Nevím, co tím halo efektem chcete v této souvislosti říci?

0/0
20.4.2008 17:17

Olda

Re: Halo efekt

Ze orgasmisticky zpusob popisu prezaril skutecnost.

0/0
22.4.2008 18:53

Milan_Seliga

Díky za pobavení :)

>>Představte si, že si chcete vytvořit své vlastní internetové stránky.

Běžný postup spočívá ve stažení příslušného programu, jeho instalace a

následného poměrně složitého programování.<<

Krom toho, že tohle je do nebe volající konina, tak bych ještě rád upozornil na další nepřesnost v článku, HTML a CSS rozhodně NEJSOU programovací jazyky, jak se zde tvrdí.

0/0
19.4.2008 16:57

Pavel Kasík - Technet.cz

zjednodušení

Máte pravdu, obojí je výrazné a nepřesné zjednodušení, protože tento článek není určen jenom čtenářům, kteří publikování na internetu rozumění. Dále v textu už nebude vaše odborné já trpět:-)

0/0
19.4.2008 17:21

Milan_Seliga

Re: zjednodušení

No já bych to právě bral spíš jako zesložitění, takhle to působí, jako že dělat stránky je strašlivá věda, přičemž  k tomu stačí prakticky notepad :)

0/0
19.4.2008 17:24

MH

Re: Re: zjednodušení

Notepad je už vyšší level, jako hodně primitivní WYSIWYG editor poslouží i samotný Word > soubor > uložit jako webovou stránku

0/0
19.4.2008 18:29

Fyzik

Re: Re: Re: zjednodušení

Hahaha, to je pravda, ale pak jeste FTP ucet, stahnout a nainstalovat FTP klienta, registrovat a zaplatit domenu a pak mi fakt staci jen Word ;-D. Takto kazdej neznalek odpadne, protoze FTP to je pro nej neco jako vypocet zakriveni prostoru v okoli mesice :) Co teprve registrace domeny...

0/0
20.4.2008 21:31

Olda

Re: Re: zjednodušení

Staci pokud se omezujete na znakovou stranku cp-1250

0/0
22.4.2008 18:59

vlador

Dobrý počin,

sice se vzhledem podobá Estránkám,možná bude mít něco navíc.....:-)

Jen se mi nepodařilo zaregistrovat-při kliknutí na zadání hesla nebo mailu systém spadne:-(...věřím,že je to jen dočasné :-)

0/0
19.4.2008 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.