- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nevíte ěnkdo, kdy se plánuje protáhnout metro na Ruzyni? díky
Ja se za rok budu stehovat do Uhrinevsi a ted koukam, ze v roce 2100 tam povede metro. JSEM ABSOLUTNE STASTNY :)))
Nevíte někdo proč na stanici Letňany u semaforu za první zastávou autobusů směr prosek j taky semafor pro tramvaje a funkční??
Semafor co vim takto dava znameni pro jizdu autobusum - auto na to ject nesmi, ale autobusy ano - ve svem vyhrazenem pruhy - je to jejich preference jestli je to ono o cem jsem jiz cetl z jineho mista v Praze.
Chtěl bych pochváit redakci, Technet je na iDnesu snad nejzajmavější počtení.
Jenom jsem se drobně pobavil u "rakouské metody" nad svojí blbostí. Jelikož jsem částečně z oboru tak jsem chvíli přemýšlel nad tím názvem. Pořád mi to nějak nelezlo do palice. Že by Rakušáci vyvinuli nějakou speciální novou technologii?
Po přečtení mi to došlo. Ofiko název je "nová rakouská tunelovací metoda" a v našich podmínkách se už pár let využívá. Byl to pro mě chvíli docela chyták ale stejně díky za něj
Jenom pro upřesnění. Většina ražených tunelů pražského metra se razila "prstencovou metodou", kterou jsme tady zdokonalili v zv" pražskou tunelovací metodu".
Nevíte někdo, proč jsou nové tunely ražené jinou technologií, než ty staré?
Proto ze jsou dvoukelejne - coz snizuje tzv. pistovy efekt - to je efekt, kdyz souprava tlaci pred sebou vzduch jako pist ve valci a ve stanici to pak dost neprijeme fouka.
Dovolím si podotknout, že při stavbě trasy C.I bylo při hloubených stanicích odtěženo a přemístěno NĚKOLIKA SET násobně zeminy a doba stavby byla v průměru na počet stanic a délku budované trasy téměř 3x kratší. Rovněž náklady po přepočtu tehdejší reálné hodnoty měny byly jaksi vyváženější a rozumněji investované. Nevím, v čem je chyba, ale vím jistě, že naši tátové uměli. I bez moderních politovacích a vrtných strojů (on se ten princip zas tak nezměnil, ale přeci jen je tu pokrok v materiálech i technologiích)
Kromě jiného, na stavbě se točily nákl.auta převážně fy.Švestka, zatímco tehdy se s ohledem na celkovou množstevní potřebu nákl.aut poslaly náklaďáky až z Košic. Loni a předloni řvaly MANy a CATy, tehdy to byly české TATRA a LIAZ. Možná i v tom byly úspory oproti dnešku. Tehdy se také dělaly mnohdy povinné přesčasy bez platby ale teď se musel každý dělník hodinu od hodiny zaplatit. Tehdy tam makali hlavně češi,slováci a rusáci, teď hlavně UKáčka a taliáni.
"doba stavby byla v průměru na počet stanic a délku budované trasy "
Mohlo by se stavet mnohem rychleji - i nekoliktrat - jenze proste neni takove mnozsvi penez v rocnim rozpoctu a doatacich, aby se dalo mnohem rychlesji vystavba stavebnim firmam prubezne platit , nebot i oni potrebuji penize na nakup stavebniho materialu a platy zamestancum.
nevite prosim, co se deje s youtube? u nekterych videi mi to pise : "This video is not available in your country."
.diky!
DP to jistě zahrne do ceny jízdného. tolika betonu a ocelových sloupů, souprav, energie i práce obyvatelé sídliště v jízdence 25Kč zaplatit nemohou.
To jiste ze ne, proto jsou dotace od mesta a neco snad i od statu. MHD je obecne celkem ztratova, jenom z jizdneho se to neutahne. Nevim uz kde to psali, ale udajne Praha doplaci miliardu rocne
Mě nejvíc zaujalo, jak je krásně na první pohled poznat, co fotil Metrostav (evidentně někdo schopný) nebo fotograf z MAFA a co fotil místní redaktor