Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší lokomotiva světa bude jezdit od prosince asi až do Prahy. Bez Ujfalušiho

Nejrychlejší sériově vyráběnou lokomotivu světa v barvách národního fotbalového týmu dnes na Hlavním nádraží v Praze podepsal kapitán mužstva pro EURO 2008 Tomáš Ujfaluši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomas

1MJ asi ne

"Každé čelo lokomotivy pojme

energii až 1 MJ"

Že by dokázalo pohltit jen energii samotné lokomotivy "řítící" se jen rychlostí 3,2 km/h?

To asi ne... Nemělo tam být 1GJ?;-)

0/0
3.12.2008 17:09

mmm

gumicky

kazde drahy chteji jezdit za hranice...mit vykony venky...a nase CD "chteji", at nemci jezdi sem??????.........co je to za puchovinu?

0/0
1.6.2008 22:48

pepe

Re: gumicky

ÖBB jsou Rakušáci ne Němci

0/0
2.6.2008 8:26

x

Re: gumicky

Ta lokomotiva priveze vlak Nemeckych drah bez nutnosti preprahavani na hranich - uspora casu pro cestujici - je to normalni na draze, ze na ni mohou vlaky a lokomotivy jinech drah - samozrejme za prislusny poplatek za pouziti koleji.

0/0
2.6.2008 13:36

Jonáš

Mašinka hezká...

Jen škoda, že ji tak obludárně zmalovali. Naše barvy jsou jedna věc, ale ten míč s přifotošopovanou kondenzační čarou, to je děs a běs. :-)

0/0
1.6.2008 22:36

tazzy

Proc

Nechapu proc, kdyby uz konecne byly dokonceny lokomotivy Skoda rady 109 E, tak bychom sem nemuseli vozit sragory jako Pendolino a Taurus. Mame na to si jak lokomotivy III. generace tak elektricke jednotky vyrobit sami, tak proc je kupujeme/chceme aby sem dojizdely odjinud? :-©

0/0
1.6.2008 18:58

x

Re: Proc

Ta lokomotiva priveze vlak Nemeckych drah bez nutnosti preprahavani na hranich - uspora casu pro cestujici - je to normalni na draze, ze na ni mohou vlaky a lokomotivy jinech drah - samozrejme za prislusny poplatek za pouziti koleji.

CD s nakup teto lokomotivy neplanuje. Co si koupi jini plne soukromi dopravci je veci pouze jich a drazdniho uradu co jim pusti na nase koleje.

Pendolino je uplne jiny druh - vlaku diky naklapeni muze jezdit v zatackach rychleji nez vlak bez nej a taky luxusnejsi nez vetsina vagonu jinech vlaku.

0/0
1.6.2008 21:20

a8n

Re: Re: Proc

>Pendolino je uplne jiny druh - vlaku diky naklapeni muze jezdit v zatackach rychleji nez vlak bez nej a taky luxusnejsi nez vetsina vagonu jinech vlaku.

Odporník se pozná. :)

0/0
3.6.2008 13:20

tazzy

Re: Re: Proc

Spatne ctes, napsal jsem: "Mame na to si jak lokomotivy III. generace, tak >>elektricke jednotky<< vyrobit sami.."

0/0
5.6.2008 7:50

Tomas T.

Re: Re: Re: Proc

Tak co ja vim, tak naklapeci system ma patentovany Altom, takze my si takove soupravy jako Pendolino asi tezko vyrobime sami.

0/0
12.8.2008 0:52

icepoint

Re: Re: Re: Re: Proc

Altom ma sice patentovany svuj naklapeci system, ale to neznamena, ze uz proste jina firma nemuze vymyslet svuj vlastni ... to je jako kdybys rek, ze intel ma patentovany procesor, tak uz zadna jina firma nemuze vyrabet procesory...

0/0
12.8.2008 10:47

petr prochazka

Re: Proc

jak je videt nemame na to nez tu lokomotivu vyrobi tak bude stara a uz ted je blba, jses trouba !!!

0/0
13.6.2008 14:14

Vzteklejpes

Nejrychlejsi lokomotiva?

Mozna budu znit jako blbec, ale prijde mi rychlost 230km/h dost malo na to ze to ma bejt nejrychlejsi lokomotiva.

Co treba takove TGW to neni lokomotiva ?

0/0
1.6.2008 13:53

Vzteklejpes

Re: Nejrychlejsi lokomotiva?

Sry pise se TGV

0/0
1.6.2008 13:59

Mraky

Re: Nejrychlejsi lokomotiva?

TGV je souprava, tohle je samostatná lokomotiva. To je ten zásadní rozdíl. Proto je to správně, Taurus je nejrychlejší lokomotiva ;).

0/0
1.6.2008 14:49

cassul

Re: Nejrychlejsi lokomotiva?

TGV, Pendolino, Hikari a podobné věci jsou soupravy, rozdíl je hlavně v tom, že mají řadu motorů v jednotlivých "článcích soupravy". Naproti tomu tenhle Siemens je klasická lokomotiva - dají se za to zapřáhnout libovolné obyčejné vagony, ty už pohon nemají.

0/0
1.6.2008 16:09

František Metr

Nádhera

Musím pochválit článek, moc se povedl. :-)Jinak k těm lokomotivám, už aby tady jezdily.

0/0
1.6.2008 12:48

Martin

Drážní úřad

Může tady jezdit co chce, ale drážní úřad nepovolí rychlost vyšší než 160 km/h a to ještě jenom na vybraných úsecích, protože prostě na vyšší rychlosti nemáme tratě. Na většině tratí se jezdí 80 až 120 km/h. Proto bych se tedy neradoval, že to kromě ušetření 10 minut na přeprah lokomotivy na hranicích přinese zlepšení.

Jinak pochvala za článek.

0/0
1.6.2008 11:26

JBetak

Re: Drážní úřad

On taky hlavní důvod, proč to sem bude jezdit (kromě propagace OeBB a Siemense, samozřejmě) je prostý dlouhodobý nedostatek vícesystémových lokomotiv, vystupňovaný ještě oddělením Carga. Ale nějakou omáčkou se to musí obalit.

0/0
1.6.2008 11:58

cassul

Re: Drážní úřad

Což je ten hlavní důvod, proč se mi dělá otvírá kudla v kapse, kdykoliv vidím Pendolino. Kdyby za ty miliardy raději nakoupili nějaké moderní vícesystémové lokomotivy s maximálkou dejme tomu těch 160, což dneska není nic zvláštního, a solidní vagony a mohli s tím bez problémů jezdit i někam do světa. A že by to vyšlo levněji (nebo by za stejné peníze bylo několikanásobně víc vlaků) to je jasné.

0/0
1.6.2008 16:13

x

Re: Re: Drážní úřad

Pendolino muze ject na obycejne trati rychleji diky naklapeni nez lokomotiva s normalnimy nenaklapejicimi vagony - proste ta temi 160 km/h muze jen na rovnem useku. 

Proste kazdy usek koridoru ma rychlost pro normalni vlak a vyssi pro naklapejici se vlak.

0/0
1.6.2008 21:25

Karboxyl

Kde to má motor?

Hele, asi sem blbej, ale nějka mi uniká, kde že vlastně ta lokomotiva má motor. Na tom schématu je to samej transformátor, měnič, odporník atd ale motor nějak nevidím....

0/0
1.6.2008 0:45

jp

Re: Kde to má motor?

to tam neni napsany, ve skutecnosti ji taha ctyri az osm odpurcu JETE

0/0
1.6.2008 3:11

thg

Re: Kde to má motor?

Na podvozcích.

0/0
1.6.2008 3:53

cassul

Re: Re: Kde to má motor?

Ano, laicky ale výstižně se dá říct, že přímo v kolech, rotor je přímo součástí soukolí...

0/0
1.6.2008 16:15

Taurus

Re: Re: Re: Kde to má motor?

NE !!! Pises to laikovi. Rotor neni primou soucasti DVOJKOLI. Kazde dvojkoli ma vlastni elektromotor (proste dole v podvozku hned vedle kazde osy). Z motoru se tocivy pohyb prenasi ozubenym prevodem s dutym hridelem. Prevod je "do pomala", aby mohly byt elektromotory lehke a presto mely pozadovany vykon, museji se tocit na vysoke obratky.

0/0
9.8.2008 0:20

Freddie33

Nemtudum

"ČD usilují o to, aby Taurusy zajížděly z Rakouska od prosince mohly až do Prahy a Ostravy."

Ja videli, aby sel a u ledna rozumela... 8-o

0/0
31.5.2008 12:55

error404

Re: Nemtudum

čeština se vyvíjí. dneska už dokážeš v jedné větě napsat to, na co bys dřív potřeboval tři souvětí ;-D

0/0
31.5.2008 23:15

mrozh

Re: Re: Nemtudum

a za pár let na totéž bude stačit pět smajlíků ...

0/0
2.6.2008 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.