Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trajekt přepnutý na autopilota narazil do skaliska a potopil se. Proč muselo 82 lidí zmizet v moři?

Řecký ostrůvek Paros se stal roku 2000 svědkem jedné z nejhorších námořních nehod posledních let. O to horší, že jí šlo snadno předejít, kdyby posádka dodržovala předpisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

x

Dvere jiz nebylo mozne ovladat

"Bez elektrického proudu nebylo možné dveře dálkově ovládat."

Tak toto je skutecna nedbalost ci nedokonalost predpisu - existuji totiz akumulatory a jistit podobne systemy hned alespon 2 akumulatorovyma bateriema povazuji za samozrejme - vctene izolace elekrickeho mechanismu, aby se byl schopne zavrit ikdyz bude jiz pod vodou.

A to jeste je mozne, aby se za pomoci napriklad pruziny zacali podobne dvere zavirat jakmile je k nim prerusena dodavka proudu - zavirani muze byt klidne pro bezpecnost signalizovano mechnickym zvoncem.

Dvre by pak slo rucne otevrit ci proste utece pruchodem do vyssich pater.

0/0
11.6.2008 19:31

x

Re: Dvere jiz nebylo mozne ovladat

Tema akumlatorovyma bateriemi myslim samozrejme vice akumulatoru spojenych seriove pro potreben napeti a automaticky dobijene - nejlepe na 2 ruznych stanovistich - aby sli dvere nezavisle ovladat. 

0/0
11.6.2008 19:34

TrueRobos

Proč tohle mám číst

když to půjde večer na ČT? Jste se pomátli a nebo co? Nechcete s dvouhodinovým předstihem zveřejňovat i večerníčky..?

0/0
11.6.2008 13:45

copy

alarm

hm autopilot je svinstvo .. ale podle clanku navigaci nabusena lod ma asi radar a ten kolizni kurz pozna snadno ..  zvlast u skaly 25m vysoky za dobry viditelnosti (ikdyz prselo) .. navic autopilot snad ma alarm na XTE, takze pozna i vyrazny odchyleni od kurzu .. ale kdyz cumeli na fotbal, asi je jim i alarm naprd .. zavrit az zcernaj ..

0/0
10.6.2008 11:38

namornik

Re: alarm

autopilot je vyborna vec ako pomocnik navigatora - nahradit ho ale nemoze.kompetentny namorny dostojnik zostane navzdy nenahraditelnym na kazdej lodi.tuto jednoznacne zlyhala posadka a nie technika.nechat autopilota bez dozoru je ako keby sofer nastavil na autostrade tempomat na 130 a lahol si spat v domneni,ze ho dovezie do ciela. tie tresty boli zasluzene.

0/0
10.6.2008 14:32

Vojta

nelogicnost ve vete

"největší námořní neštěstí v historii Řecka za posledních třicet let"

sám nejsem uplně dobrá češtin, ale mám pocit, že nám kdysi nějaká učitelka češtiny říkala, že v podobných situcích je použití slov "v historii" a " za posledních 30 let" nesmyslné. prostě ta historie automaticky vyjadřuje celou (známou) historii.

0/0
10.6.2008 9:35

sappho

Re: nelogicnost ve vete

Panu Kasíkovi už to asi jeho těžce platově podhodnocená učitelka neřekla;-D;-DMáte pravdu.

0/0
10.6.2008 10:23

MaG

hezky clanek..ale...

pozor na tiskarskeho sotka... trajekt a tanker jsou lode uplne jineho typu... ;-)

0/0
10.6.2008 0:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.