Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je vysoké rozlišení drahé a kdy zemře DVD?

Podle tiskové agentury AP převládnou na trhu filmy ve vysokém rozlišení na Blu-ray discích až za několik let. Zatím si své pozice udrží DVD. Důvodů je několik. Speciální přehrávače jsou drahé a filmů je málo. Co si o tom myslíte vy?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gagami

obraz v obraze

tak opravud nevím co tím autor myslí, ale obraz v obraze ve smyslu k filmu třebas komentář režiséra již byl k dispozici i pro DVD. Příkladem může být třeba DVD Dinosaurus, který to tak má, a i když je to technicky zajištěno jinak, ta možnost tam prostě je. Navíc už tady taky byl názor, že pro bonusy to stejně většina lidí nekoupí, a s postupem času budou upadat, stejně jako upadají u DVD.

0/0
16.6.2008 13:34

Jiří Taškář

Jen nakupujte BR

já si počkám,až bude BR mechanika za 700,- a BR medium za 10,-

0/0
13.6.2008 13:38

jan.matusek@atcompus.cz

Odpovědi

Jsou filmy na Blu-ray discích drahé?

Ano, jsou drahé a budou drahé i nadále. Díky masovému kopírování DVD disků, cena originálů klesla a klesá. Aby si lidi běžně kupovali BD filmy, musley by stát cca +-50Kč jako lístek do kina. Na bonusy a podobné kraviny většina lidí kašle. Resp. dnes na vysoké rozlišení také, neboť většina nemá HD televize.

Jaké filmy by měly v HD vycházet?

Všechny filmy i seriály, neboť HD video mávýznamný benefit - vysoké rozlišení:)

Dokud nebude mít většina lidí HD televize (v Evropě atd.), BD nepředběhne DVD, neboť BD nenabízí žádnou praktickou výhodu (kromě kapacity v IT). Osobně si myslím, že BD je posledním compact diskem a je otázka, jestli někdy DVD vůbec předstihne, v souvislosti s internetovým obsahem. Na co by si lidé neustále přepalovali, kupovali a nosili nosiče, když můžou pohodlně vše sdílet ze svého domova?Co může BD zachránit, je pirátské rozšiřování, snadné stahování z internetu, tzn. to samé, co se stalo s DVD a to je ještě docela nejisté.

0/0
10.6.2008 12:53

virgill

VHS 4 EVER

VHS rulez, stribrne kotoucky sucks!

DVD a BR se uz mrvte narodily a jejich ozivovani je sice dojemne a pro nekoho ekonomicky vyhodne ale zbytecne. v porovnani s elektronickym mediim jsou smesne...

a co se serialu tyka pochybuju ze existuje rozliseni ve kterem by se mi Lost libilo....

0/0
10.6.2008 4:11

qwf

článek má pravdu

mám mnoho filmů na dvd. používám jen originály. jenže ty samé tituly na BR dokud neslevní kupovat nebudu. asi se opravdu BR rozšíří s novými tituly. pro firmy je to jen logické točení peněz. spotřebitel může koupit nebo nemusí. vyplatí se počkat. je jasné že až se BR rozšíří zase příjde nový formát. stále dokola. zatím nic pro mne. většina českých uživatelů ale čeká na slevnění BR vypalovaček aby mohla krást. zběratelé si nové BR disky pochopitelně budou kupovat. takže je všechno O.K.

0/0
8.6.2008 11:35

kulivok

Re: článek má pravdu

používáš jen originály ? a to jako proč ??? si dement ? asi jo

0/0
9.6.2008 6:13

blue

Re: Re: článek má pravdu

Proč dement? Ne každý je šílenec, co si vypaluje desítky filmů aniž má pak ve výsledku čas se na ně někdy podívat (něco jako můj bratr). Pokud s nimi ovšem nekšeftuje. Jakkoliv jsem tolerantní, tak to je potom fakt pirát.

Já mám taky originály. Když se mi něco OPRAVDU líbí, že to zkouknu i víckrát, dám za to pár stovek. A navíc, na rozdíl od páleného, mám zaručenou kvalitu (na mé 40" LCD to prostě poznám, že je to pálené na jednovrstvé placce) a navíc bonusy atd.

A jinak kdo by pálil DVD, když dost pěkných filmů vychází jako příloha novin za pár korun? Ty už ani nepočítám, jen si je kupuju jako housky na krámě, protože to vyjde levněji než jít do kina.

0/0
9.6.2008 8:28

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: článek má pravdu

Jenze jsou i lidi, jako treba ja, kteri uz nestoji o naprosto zadna media, i kdyby byla originalni a zadarmo. Je to proste nepohodlne. Na disku mam vse a naraz, nemusim vytahovat zadne placicky atd. Navic je pohodlne a rychle si to stahnout pres rapidshare premium. ;-)

0/0
9.6.2008 10:55

X-Lorrien

Noviny

až to budou prodávat s novinami, pak si mozna i nekteri lidi ty prehravace koupi :-D

0/0
7.6.2008 22:48

sacredmoon

diskuze

---Jsou filmy na Blu-ray discích drahé?---Ano, jsou. Stejně tak jako byly na DVD kdysi (před pár lety). Dokud neřekne nějakej pracháč v Americe TEĎ, tak to masová záležitost nebude.

---Kolik by měly stát?---Stejně jako kdysi videokazeta a jako DVD teď.

---Jaké filmy by měly v HD vycházet?---

Všechny---A co seriály? Bavil by vás LOST v HD?---Všechny

0/0
7.6.2008 22:35

hnedka_zdrapana

Re: diskuze

Tak ja treba nepotrebuju DVD, a BD taky ne. Filmy a serialy si pohodlne za par minut nebo desitek minut stahnu z internetu a klasicke DVD rozliseni je pro 22'' monitor plne dostacujici. ;-) Je to pohodlnejsi nez resit nejakou placku a stazeny je to taky driv, nez stihnu zajit do nejblizsiho kramu :) A v dobe terabytovych disku me ani uz nic nenuti ty veci nekam palit na media, vse se vejde na disk, pokud to clovek moc neprehani :)

BD, pokud by bylo za hubicku a bylo by opravdu spolehlive (tedy data na nem vydzi dloouha leta), tak bych to na zalohovani bral. Dokud je ale pomalu levnejsi koupit novy harddisk nez prepisovatelne BD medium, no way.

0/0
8.6.2008 21:29

Jarin

hmm

Rotacni media? A co az bude 64 GB klicenka stat stejne jako 1 GB? To se asi moc BRek neproda, ze?

0/0
7.6.2008 21:20

honzajaka

V

rozlišení ta kvalita přece není

0/0
7.6.2008 16:41

Jan

Cena jako DVD

Podle mě, by měly blue-ray disky s filmy stát stejně jako dvd.

0/0
7.6.2008 13:01

Lool

nesmysl

Oznacit za drahe porovnanim s necim co je smesne levne je naprosta hovadina. Jen si vzpomente, kolik stavaly videorekordery a jake byly platy, a presto je mela kazda druha domacnost. Rozvoj HD zalezi hlavne a predevsim na nabidce a cene HD FILMU, nejaky ten hw uz je vec druhoradnou (pri dnesnich cenach)

0/0
7.6.2008 12:25

Kat

Mame

Mame DVD i BD (ve forme PS3) a musim rict, ze nekoukame ani na jedno :)

0/0
7.6.2008 0:11

freak2

...

Bohatě stačí rychlá lajna a adekvátně velkej HDD. Strčte si vaše koutoučky tam, kde slunce nesvítí.;-D

0/0
6.6.2008 22:57

packaj

Kdo jednou viděl

HD film nebo v HD sportovní přenos, už nechce koukat na nic horšího. Mám asi 2 měsíce top model Sony 46 palců, na BD 10 různých hudebních koncertů (filmy nekupuju). Sedím u toho jako přikovaný. Pokusné vysílání Novy v Praze sice přijímám s problémy, ale když to funguje ... . Taková formule 1 v HD - perfektní. Kvůli kvalitě obrazu jsem ani nekoukal na MS v hokeji. A jaká hrůza teď bude ME ve fotbale na Primě!!!!!!

0/0
6.6.2008 21:48

Aladin

Re: Kdo jednou viděl

Bude to stejná hrůza, jako předchozích 20-30 let, kdy se to ale nikomu hrozné nezdálo. Jsi hlupák, zmasírovaný reklamou.;-D;-D;-D

0/0
7.6.2008 12:20

Ravenhorn

Re: Re: Kdo jednou viděl

A ty jsi ..... (nebudu sprostej).

Rv(Y)

0/0
8.6.2008 0:08

ddd

Re: Re: Kdo jednou viděl

tomu sa hovori ZAVIST...

0/0
8.6.2008 21:40

blue

Re: Re: Kdo jednou viděl

Tomu se říká pěkně česky kyselé hrozny :-P

Souhlasím s tím, že kdo viděl cokoliv ve full HD, jen těžko snáší nižší rozlišení, zvláště je-li jako u nás v tuzemsku "vylepšené" katastrofální MPEG kompresí.

0/0
9.6.2008 9:07

TJK

No nevím

Lost jsem nevidel ani v telce... natož v HD.

Nechápu proč se české filmy začínají vydávat na BD (ty pózérské komedie bych nechtěl vidět ani na svém mp3 přehrávači v 15fps).

A co bych chtěl na BD vidět nebo mít? Trilogii Kmotra... Trilogii Star Wars (E4-E6) už mámR^VVV

0/0
6.6.2008 18:20

littleticket

zdravim

může mi tu někdo fundovanej prosim říct, jaký rozlišení má takovej 35mm film-teda myslim, že se na něj hodně točívalo, kdyžtak mě opravte? abych věděl, na jakej formát disku si počkat a pak ty všechny oblíbený starý filmy skoupit:)

0/0
6.6.2008 16:59

ODSakEda

Re: zdravim

Celulojdovej film nemá rozlišení, ale rozlišovací schopnost! A díky jemnosti zrna fotocitlivé vrstvy je dosti vysoká! Ale! - záleží na tom jak je drahý, neb zrnka mohou být velký či nestejně citlivá a tedy obraz zritý a jejich velikost a rozložení-tedy homogenita, je také neideální a s dropouty-vadami! To digitál nezná! Dá se tedy hovořit jen o ekvivalentním rozlišení celulojdového filmového políčka! Né o rozlišení! U digi fotografií již od 8 až 10Mpx, u lepších objektivů (nestačí plsatový pidi otvor...) se kvalita zdá(!) dokonce lepší u digitálních fotoaparátů než z filmu! Zatím né dynamickým rozsahem jasů, ale rozlišovací schopností určitě rozlišení nad 10Mpx je lepší než film!

U videa však nestíháte u rozlišení víc jak 1 až 2 Mpx vnímat vůbec všechny  ty detaily, když se to mele!!! Tedy vyšší rozlišení videa je jen marnotratnost... Do 200 - 300cm úhlopříčky a i z blízka -cca i 3m stačí bohatě rozlišení 1280x720!

0/0
6.6.2008 17:11

littleticket

Re: Re: zdravim

tak mě to právě napadlo, že kdyby se prostě každý políčko filmu oskenovalo, kolik by se z toho dalo vytáhnout

0/0
6.6.2008 17:16

ODSakEda

Re: Re: Re: zdravim

Ale čeho toho?! Jednak tam pixely nejsou,ale jen zrnka a jednak jste limitován scanerem! Proto píši o rozlišovací schopnosti a ta je subjektivní, porovnáním okm, kolik detailů -od silných do tenkých čárek, na obrazci zvaném Monoscop, je ještě vidět, okem! jinak rozlišovací schopnost nejde! Jo a rozlišení digi kamery či digifotáku ještě neznamená jeho konečnou celkovou rozlišovací schopnost,danou i jinými parametry od objektivu přes CCD až poalgoritmus výpočtu či komprimace obrazového souboru až po dekodování prohlížečem a zobrazením grafikou a displejem!!!

0/0
6.6.2008 19:30

blue

Re: Re: zdravim

No, co se týče rozlišení kinofilmu, doporučuji tento odkaz:

http://www.paladix.cz/clanky/uvaha-nad-rozlisenim-digitalu-a-kinofilmu-2.html

Tam je to podané s dosti jasným technickým zdůvodněním.

Každopádně s porovnáním digitální a klasické fotografie je to jako když porovnáváte digitální a analogový záznam hudby. Tomu digitálu prostě něco pořád chybí.

Co se týče rozlišení, myslím že se mýlíte. Mám přes kabelovou televizi pořady ve full HD, telku mám cca metr úhlopříčku taktéž full HD, tedy 1920 x 1080 rozlišení. Je to moc pěkné, a věřte, že ty detaily vnímat stíháte, ale myslím, že i vyšší rozlišení by se sneslo. Zejména u záběrů třeba na jemně proužkovanou košili může i zde vznikat moaré.

0/0
9.6.2008 9:04

ODSakEda

KINORIP...

někdo níže psal, že mu stačí aničko AVIčko ale ještě neznamená menší rozlišení!  A kinorip je někdy fakt hrůza..., ale

někdy je děj a hlas (dialogy) mnohem důležitější než obraz a nekvalita obrazu až tak neva! U hudebních clipů je dokonce obraz sekundární doplněk (i když u některé hi-phopové "hudby", kdyby nemrskaly krásné mladé polonahé děvy zadkem, bez obrazu ani sekundu neposlouchám!... To pak ale není hudba ale erotické show...).  Ale např. na Blue Planet a pod.

dokumenty z přírody, bych se nechtěl dívat v menším rozlišení než

1280x720p!

0/0
6.6.2008 16:52

hnedka_zdrapana

Re: KINORIP...

Tak ja zrovna u tech videoklipu docela na kvalitnim rozliseni trvam :) To bych si to rovnou mohl pustit jen jako hudbu..

0/0
8.6.2008 21:33

ODSakEda

DEMAGOGIE... HD není budoucností ale přítomností!

Vysoké rozlišení obrazu není drahé a není budoucností ale přítomností! Má jej defacto každý uživatel PC před sebou - na monitoru PC již díky VGA rozhraní, natož DVI, LCD inad 32" a ještě levnější (při poměru ceny/úhlopříčka) LCDTV , kdy 42"(!!!!!) stojí do 20.000kč (to 72cm značková CRT TV stála i mnohem víc!)  a také v digitálním fotoaparátu a HD kamery jsou dávno dostupné i cenově a s tojí i okolo 20.000 kčJde spíše jen o filmy, ale i ty se dají sehnat i koupit , ale hlavně o TV vysílání a tady je to problém jen a jen v česky mluvených satnicích a těch zadarmo stanicích Nikde jide! A nic cenově nedostupného to také není, HDV přehraje i obstarožní PC od P4 3GHz s grafikou za cca 1000kč ;-D Drahé  jsou jen příliš velké úhlopříčky kvalitních zobrazpovadel nad 42" a pak ještě předražený BR playery a filmy na BR od SONY, tedy spíše rabat za ně je přemrštěný...

0/0
6.6.2008 16:36

einstein

buducnost je v hd kablovkach

nema vzynam investovat tazke prachy do hardveru a filmov,pri dnesnom sposobe konzumacie filmov a hudby je schodnejsia ceste kupit si len televizor a potom sa pozerat na programy servirovane v dh kvalite kablom.naco by som si daco vypaloval,zbieral,za nieco platil.Chcem dobry filmovy kanal v hd kvalite a na zvysok kaslem

0/0
6.6.2008 14:55

mazlikuzlik

Re: buducnost je v hd kablovkach

Spíš bych to viděl na výběr z archivu v HD kvalitě a platbu za aktuální výběr...Aspoň to bych bral já.

0/0
6.6.2008 15:15

tomasek

Re: Re: buducnost je v hd kablovkach

ja uz na HD filmy koukam 3 roky staci bejt sikovnej a sehnat si to na netu :)  tyhle filmy zabiraji vesme 4-16GB dle rozliseni 720p/1080p. A nakej silnejsi PC aspon 2.5Ghz dvojadro. 

0/0
6.6.2008 16:13

JP

Re: Re: buducnost je v hd kablovkach

Jj, tomu se myslím říká TV On Demand, to bych bral taky. Ale jak už to tak bývá, u nás se to objeví za hodně dlouho, jestli vůbec.

0/0
6.6.2008 23:13

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: buducnost je v hd kablovkach

Ono to tu uz davno je. Staci si zaplatit premium na rapidu a pak neni problem dost veci v HD sehnat. Viz treba warforum.cz.

0/0
8.6.2008 21:35

ODSakEda

Re: buducnost je v hd kablovkach

Budoucnost je v INTERNETu!!!!!!!!!!!!!!!!

Interaktivita a né pasivně čekat co kde budou dávat... Mít penězi (kreditem a platbou) možnost ovlivnit kvalitu tvorby!!! Né jak české socialistické zdravotnictví, hlavně že je skorozadarmo...

0/0
6.6.2008 16:54

hnedka_zdrapana

Re: Re: buducnost je v hd kablovkach

R^

0/0
8.6.2008 21:35

jan.matusek@atcompus.cz

Re: Re: buducnost je v hd kablovkach

Jednoznačně je to tak. Proto si myslím, že BD je posledním compact diskem... Možná se pletu, ale ze zkušenosti vím, že cokoliv jde udělat "po netu", udělám raději i za cenu ztráty kvality, než abych musel někde parcně shánět médium, pálit, nosit, archivovat, popisovat, oprašovat...atd atd...

0/0
10.6.2008 14:31

ODSakEda

Re: Re: Re: buducnost je v hd kablovkach

No ještě bych dodal, pokud chce někdo fyzičtější podobu videa (stejně jsou PC data stále velmi abstraktní), pak fyzické  medium jedině HDD nebo rychlá Flaschka. Já mám 8GB-tovou a docela to fičí. Internet je přeci jen abstraktní "medium". Na HDD to vyhledám rychle a také nemusím jejich povrch oprašoavt;-D, pouze rizika ztráty jsou vyšší, ale jdeli o obnovitelný druh dat, coč filmy ahudba je, osobní video a fotky nikoliv!!!

0/0
14.6.2008 14:21

Hups

DVD

Me staci DVD ...

0/0
6.6.2008 14:27

ODSakEda

Re: DVD

DVD jako medium? (DVD a DVDvideo formát je rozdíl! Toprvní nemá nic s rozlišením obrazu!) Pak ano! Mě DVD medium za ty prachy ;-D opravdu stačí na HD video z mojí HD kamery i na zálohu HD dokumentů či HD filmůl! ;-D

0/0
6.6.2008 16:57

Hups

Re: Re: DVD

DVD format.

0/0
6.6.2008 22:16

Koumeles

Me staci avicko, nekdy i kinorip

0/0
6.6.2008 14:00

maniak

lost?

nevim jestli by me bavil lost v HD ani LD, nidky sem zadny lost nevidel ani se na to nechystam. ja uz posloucham jenom radio1.

0/0
6.6.2008 13:38

Jan Kužník - Technet.cz

Re: lost?

a maminku?

0/0
6.6.2008 16:10

dr

Re: Re: lost?

Podobné poznámky by si snad redaktor technetu mohl nechat od cesty, ne?

Nekonečné seriály mě taky nebaví. To je jako mít každý den k obědu to samé jídlo. První den dobrý, druhý tak, možná celý týden je to super, pak se to člověku přejí. Ale když se to někomu líbí, proč ne, každý máme jiný vkus ...

0/0
6.6.2008 20:36

Lool

Re: Re: Re: lost?

Nekonecny serial je Ulice a jine lacine sra*cky, Lost me svou 4. serii zase dostal zpet do jeho byvale skvele atmosfery. Myslim ze uz to tady bylo receno 1000x - kdo nechce, at se proste nediva

0/0
7.6.2008 15:15

jan.matusek@atcompus.cz

Re: Re: Re: lost?

Nekonečný seriál je ten, který člověk pasivně sleduje jak idiot v televizi. Normální člověk má všechny díly in-ONE a dávkuje si je podle potřeby.

0/0
10.6.2008 14:22

mazlikuzlik

BD je jen otázkou času

Vysoké rozlišení přijde a jiné cesty není. Až se lidem doma porouchají mrkající rybí oka vydávaná za TV, přijdou do obchodu a zjistí, že se vysokému rozlišení neubrání...pak si na nové TV pustí DivX v lepším případě DVD a zjistí, že zéjména DivX je k nekoukání. Nejsem fanda přemrštěných cen a špičkových technologií za každou cenu, ale taky nemusím mono zvuk a rozlišení vhodné tak pro mobilní telefon.

Jediný problém je jako vždy cena. Drtivá většina lidí u DVD kašle na zvuk, protože kvalitní aparatura je drahá a plastové mikrobedýnky jsou zase nepřesvědčivé...u BD to nebude jiné. Zůstává tak jedině obraz a tady už šance je. Čím větší plátno, tím lepší zážitek...a to i u blbého filmu (často jediné plus).

On nakonec skoro každý při prezentaci 1920x1080p slintá blahem nad krásou obrazu...jen ty peníze jsou hříšné.

0/0
6.6.2008 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.