Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohlédněte si luxusní vrtulník, kterým chtějí létat i čeští miliardáři

Vrtulníkem Eurocopter EC155 ve VIP provedení budou brzy možná létat i čeští miliardáři. Helikoptéra byla tento týden představena v Čechách, podívejte se na ni ve fotogalerii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radek B.

Vy nadelate

Jakej luxus? Obycejna socna je to. Na takovej si Tlustimil nebo Mirda vydelaj ani ne za mesic!;-D;-D;-D

0/0
10.7.2008 19:50

Ctenar_Mira

Ve VIP uspořádání pojme vrtulník až 8 pasažérů

Nějak se těch sedadel nemůžu dopočítat. Nebo je veze "VIP" odlišná od verze "Corporate and VIP", zde představené? Jinak článek pěkný. A někdy bych se v tom rád svezl, ale to asi půjde těžko :-(

0/0
20.6.2008 11:57

RET

eurocopter

A jak to vůbec vypadá s bojovym eurocopterem? Je to nějakej jeho příbuznej?

0/0
20.6.2008 11:52

rudastraka

CO2

kolik to ma gramu CO2 na kilometr???

spotreba 1000 kilo paliva na 800km, to je nejakych 150 litru / 100km, takze odhaduju 3-4 kg CO2 / km (normalni auta maj 150-200 g CO2/km)

proc eu omezuje auta pro obycejny plebs, ale dopravni prostredek pro vyvolene ma desetinasobky??

0/0
20.6.2008 7:43

x

Re: CO2

Protoze, ikdyz letis k mori tak spotrebujs vic paliva a tudiz mas i vic emisi v podstate neskodneho CO2 , nez ten kdo more k zivotu nepotrebuje. 

Ci pokud jezdis do prace autem a ja tramvaji tak vyprodukuj mnohem vic zplodin  nez ja a to i CO - kyslicniku uhelnateho coz je sutecny jed. A taky nikdo tve jizdy neomezuje.

0/0
20.6.2008 13:43

evzen

az se zprivatizuje letiste

tak tu bude par novych modrych miliaru daru tak uz si tu kolikujou pole

0/0
19.6.2008 23:42

RIC-PIC

Re: az se zprivatizuje letiste

Jo, třeba Standa Křišťál.....;-D

0/0
24.6.2008 15:53

Virus

Kamov 50

Já bych bral radši Kamova 50 v plné zbroji ;-)

0/0
19.6.2008 18:00

Telemaster

Re: Kamov 50

Na Brusel, pani Millerová!

0/0
20.6.2008 14:30

Euroskeptik

Někdo neumí počítat

Nývlte, Nývlte. Ty, otcovrah, matkovrah, strýcovrah a tetovrah a ještě neumíš počítat. Jak může být užitečná hmotnost

2624, když prázdný váží 2604 a celková je

4920. Taky přes 2 a půl tuny pro osm lidí je dost s rezervou. To maj buď pořádný zavazadla, nebo jsou to vyžraný amíci a ti nemají v eurovrtulníku co dělat.

0/0
19.6.2008 15:10

....

Re: Někdo neumí počítat

Za to s devizou operuje precizně. ;-D

0/0
19.6.2008 15:57

gagaryn

***

Pokud ten vrtulník nemá namontovanou termokameru, tak je prakticky bezcenný a nikoho s ním nenajdete.

0/0
19.6.2008 15:06

Max

Re: ***

Netrap se tim, tebe by stejne nikdo nehledal (Y)

0/0
24.6.2008 19:55

Simsalabim

Pěknej,

ten se bude Zaorálkovi líbit.

0/0
19.6.2008 15:04

cesky miliardar

super

uz jsem je par predobjednal

0/0
19.6.2008 14:57

tewet

cena

Vypadá to celkem hezky, kolik to bude stát? Taková zásadní informace a zase mi nějak chybí.

0/0
19.6.2008 14:13

chatab

Re: cena

pouhych 7-8 mil. USD :-P

0/0
19.6.2008 19:51

PepaBob

Re: cena

Mně chybí jiná zásadní informace - jak se to sestřeluje. Až mi tu bude miliardář dělat kravál nad lesem, tak jestli stačí kulobrok.

0/0
21.6.2008 7:12

Benda

Turbínka

V článku mě poměrně zaujal bezložiskový rotor turbíny. Mohl by mi to někdo vysvětlit? Třeba to je jen nějaký apríl, stejně jako skomolené označení motoru.

0/0
19.6.2008 13:33

Petr

Re: Turbínka

Taky by me zajimalo o co se jedna. Ale bez lozisek to asi nebude - to by pak nemohl rotor rotovat;-D. Prosim autora clanku o vysvetleni. Jinak clanek pekny, fotky jeste lepsi.R^

0/0
19.6.2008 14:51

M27

Re: Re: Turbínka

Přesně to definovat neumím, ale tenhle pojem jsme už viděl u rotorů bojových vrtulníků, myslím že místo ložisek je tam nějaká plastová hmota, která má nízký odpor tření a snižuje se teplem které vzniká na začátku.. mělo by to být odolný vůči mechanickému poškození.. Ale mohu se plést a kvákat bludy.. paměť mi už moc neslouží :-(

0/0
19.6.2008 15:42

Te.

Re: Re: Turbínka

když se tak hezky ptáte, nedá mi to neodpovědět :-)

bezložiskový je rotor vrtulníku, nikoli turbíny, tak daleko ještě nejsou ;-)   z hlavy rotoru zmizela hlavní ložiska, která umožňovala "naklápění" listů, byla pod velkým namáháním axiálními silami - obvykle nahrazována zkrutnými plastovými pásy do X, tyčemi nebo sloupci listových per oddělených teflonem, pera pospojována navzájem s protějšími  - hlava může být lehčí, spolehlivější, odolnější.  nějaká pomocná - pro daný smysl nedůležitá - ložiska zůstala.

plastový delfín létat umí, cena - řádově 100 milionů

když už jsme u Zkomolenin ;-) - jak naznačeno motor se jmenuje Arriel.

pozorně zaostřete na ocasní rotor a promněte si zraky ;-)

0/0
19.6.2008 16:41

aaa

Re: Re: Turbínka

Ještě mne zarazilo proč musejí být dva piloti... je to kvůli sožité obsluze? myslím si že se letová hodina dost prodraží...

0/0
19.6.2008 19:32

Grafik

Re: Re: Re: Turbínka

To budou spíš předpisy pro leteckou dopravu. Kdyby se kapitánovi udělalo zle, tak bez druhého pilota by pasažéři mohli tak leda napsat příbuzným...

0/0
19.6.2008 23:38

Max

Re: Re: Re: Re: Turbínka

Tak tak, stejne jako dva motory i dva piloti jsou z hlavne z duvodu bezpecnosti provozu,ale i pro vycvik se to hodi...

0/0
24.6.2008 19:59

....

Velkou devizou vrtulníku...

Devizou? Ale jděte, pane redaktore. ;-)

0/0
19.6.2008 9:12

Tudor

EURO

Jak cokoli začíná přilepkem EURO, dělá se mi zle :-©

0/0
19.6.2008 7:30

wildge

Re: EURO

Navstiv Chocholouska. Pomuze Ti.

0/0
19.6.2008 9:25

tmf

Re: Re: EURO

proč by tam měl chodit? Co třeba EUROústava ;-)

0/0
19.6.2008 9:43

marconi

Re: Re: Re: EURO

nebo EUROtel, E-UROlogie  ;-)

0/0
19.6.2008 21:21

marconi

Re: Re: Re: Re: EURO

nEUROtik

0/0
19.6.2008 21:21

pete-mele

vrtulnik

No me to prijde uplne obycejne zrejhme to umi vic nez z bodu A doletet do bodu B ale co to tu nikdo nepise;-D

0/0
19.6.2008 5:33

Václav Nývlt - Technet

Re: vrtulnik

No, především je uvnitř tichý a pohodlný. Leteěl-li jste někdy vrtulníkem, jistě souhlasíte, že právě hlučnost je jedním z velmi nepříjemných vlastností helikoptér.

0/0
19.6.2008 7:29

t-fuse

Re: Re: vrtulnik

Víte, jaký je rozdíl mezi vrtulníkem a helikoptérou? ...helikoptéra je samice ;-D

0/0
19.6.2008 13:03

vec

Re: Re: Re: vrtulnik

a vrtulnik chlapecek .. presne ;-D

0/0
19.6.2008 14:56

CubA21

Re: Re: vrtulnik

Nemohl byste něco napovědet ještě o přístrojovém vybavení? Trochu z pohledu pilota, miliardu jen tak někdo nemá, ale pilotní license je proti tomu hračka.

0/0
19.6.2008 23:38

I.L.

Re: Re: Re: vrtulnik

Divil byste se, že jsou i lidé, co nemají problém vydělat miliardu, ale udělat si CPL-H je pro ně nadlidský úkol.

Vždy záleží na úhlu pohledu...

0/0
22.6.2008 2:54

Hans

Re: Re: vrtulnik

S tou hlucnosti je to relativni. Letel jsem parkrat s Bell 206LongRanger, venku rachot, ale uvnitr lze povidat bez sluchatek s lidmi, sedici naproti Vam. Fakt ale je, ze Eurocopter je jiz zvenku mhohem tissi - uz jenom to, ze "206" ma rychlobezny rotor se dvema listy a EC pouziva 3-5 listu, podle typu. A z jineho pohledu, Ferrari je uvnitr take pekelne hlucne, silne motorky taktez, to uz patri k tomu :-)

0/0
22.6.2008 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.