Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Třikrát si stáhnete nelegální obsah a odpojí vám internet. Blíží se nový bič na piráty?

Ve Francii by mohl začít platit zákon proti internetovým pirátům. Za tři prohřešky by následovalo odpojení od internetu na jeden rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IQ-tikve

To je blbost

Blbost (Y)

0/0
3.5.2009 15:39

aN00Bis

Nekousnes ruku zivitele

Pokud by zacali u nas odpojovat podle podobnych pravidel (3x a dost) pak by do mesice byla majoritni cast republiky bez internetu a vsichni ISP by do roka pochcipaly hladem.

0/0
30.4.2009 13:09

Šamotek

můj názor je

Je to nesmysl, na to doplatí provideři. Vaše připojení je jejich chleba. Jinak si myslím, že koupit si film za cca 50 Kč není takový problém. Jasně, když stály DVD 800 Kč, je to něco jiného. Je fakt, že CD jsou u nás dost drahé, proti např. v GB, kde se dá legáleně v shopu sehnat CD za nějakých 150 Kč. Odpojovat net je nesmysl, je to zdroj informací, spíše nějak ničit P2P programy. Podle mě šíření a stahování filmů, hudby či SW není trestný čin, ale je spíš blbé z toho pocitu, že ten člověk (tým) si dal tolik práce natočit film, vyrobit SW... Vidím v tom tu práci. ;-) Ale jak říkám, cena DVD je dnes super. ;-)

0/0
27.7.2008 10:03

EasyR

Vítejte

v EU Rv

0/0
16.7.2008 12:13

antichipka

To je hloupost.

Pc hhhhhhhhh, tak to už si dovolujou moc. Můžou zničit program na stahování, urč. software, ale nemůžou chtít po člověku, aby se vzdal připojení a lovení dalších informací ke svému životu třeba i nezbytnými.

0/0
13.7.2008 23:04

blazir1

jsem za urcitych podminek pro

kdyz zrusi DRM a jine <|>, kdyz se okamzite zrusi vypalne za media a pristroje(tiskarny, mp3 prehravace) ap. a kdyz se muzika/filmy zacnou prodavat za odpovidajici ceny(je videt ze i film na dvd za 49,- se vsem vc. distributoru zaplati) jsem pro. Jinak nasrrrrrrrrrat.

0/0
4.7.2008 11:27

kyoko suriko

jen at odpojuji...

Kdo ma porad platit za internet, pocitace... akorat to zere cas a tech penez co clovek usetri za nakupy na webu... konecne budeme mit klid na cteni a na pivo s prateli.

0/0
29.6.2008 15:27

haf

no hezky...

veľmi pekně reagujetě hoši.... je vidět že vás nezajímají důsledky masového stahování chráněného obsahu. je fajn mít v paži že peníze které nezaplatíte za užívané dílo budou chybět v kultůře. vzpomeňte na amigu. tak dlouho se kopírovalo až firma zkrachovala. jasně že to nebyl jediný problém ale mněl lví podíl.

je mi jedno jestli někdo stahuje a neplatí, ale až budete vykřikovat o politicích že jsou zloději, chtělo by to mít po ruce zrcadlo. všimnete si že máte stejnou barvu obličeje... pokuste si začít kupovat software. je to lepší než tahat všechno to smetí z internetu. ale vám už stejně není pomoci. proč byste vlastně mněli být poctiví že? ať pravidla platí pro toho druhého. jste ztraceni. demokracie je věc kterou vy nikdy nepoznáte. bez alespoň snahy o slušnost a poctivost to nepůjde. čau.

0/0
27.6.2008 13:59

Atlet

Re: no hezky...

taky se mi nelíbí kopírování (nejen z netu) a taky mi to ve vztahu k mělcům vadí, ale srovnávat okopírování s krádeží je zcela mimo, a hodit vinu jen na koncové uživatele je hodně špatná analýza problému. Prvořadou vinu na dnešním stavu nesou produkční společnosti, které odrazují zákazníky od koupě snad vším, co vymyslí. Každý jejich krok k ochraně obsahu omezuje a postihuje pouze platící zákazníky. Cenová politika je naprosto katastrofální. Po netu nejsou schopni nabídnout takřka nic a takových možností se nabízí.   

0/0
28.6.2008 14:05

Sadie Mae Glutz

Re: no hezky...

software ze zasady nekupuju, a stejne vsechen co doma mam je 100% legalni. s poctivosti to nemusi mit co delat.

0/0
28.6.2008 14:30

haf

Re: Re: no hezky...

open-source se to netýká. pokud autor souhlasí s volným užitím. to je O.K.

0/0
28.6.2008 17:26

narath

Re: no hezky...

Lžeš ! Za veškerou hudbu a filmy, které si stáhnu z internetu, ať už jsou licencované či ne platíme výpalné organizaci zvaná OSA. Toto výpalné je součástí ceny kopírek, vypalovaček, paměťových karet, harddisků atd.  Takže nevidím důvod, proč bych měl za něco platit 2x. 

0/0
29.6.2008 11:59

Andee

Re: Re: no hezky...

S tím souhlasím. Když si spočítám, co dám každý měsíc zlodějskému sdružení OSA v poplatcích za média, na která zálohuju informační systém a další data, která s nimi nemají nic společného, nevidím důvod si jedno nebo dvě cédéčka hudby za měsíc stáhnout. Mám je předplacená...

0/0
29.6.2008 18:30

Petr

Re: Re: no hezky...

R^ naprostý souhlas nechápu o čem se tu diskutuje. Co media jako je TV a radio a nahrávání hudby a filmů z nich to mi jako vypnou televizi? ;-D;-D za kterou taky platím. Něco jinýho je nabízet a sdílet to dál. Pokud mám orígo film udělám si bez mrknutí oka kopii i na chalupu kde mám přehravač a do auta kopii hudby. A netrápí mě sebemenší výčitky svědomí a to i díky výpalnému za paměť. media vybíraná. (Y)

0/0
25.7.2008 21:59

John.Major

Re: no hezky...

Hafíku, můžeš mi vysvětli, pro platím autorský poplatky z každýho CD-R/DVD-+R atd.? Zálohuju si svoje praovní data a platim za to vesměs popovejm muzikantum, který na víc vůbec neposlouchám!

0/0
30.6.2008 2:16

Mikes

Re: Re: no hezky...

Rád bych připomenul, že tyto poplatky byly zavedeny až jako reakce na masívní krádeže po internetu.

0/0
30.6.2008 8:53

Mirek

Re: Re: Re: no hezky...

Tak to je prave veliky omyl. Poplatky tu jsou mnohem dele, ale az v posledni uprave doslo k jejich neprimerenemu zvyseni a rozsireni na mnohem vice produktu.

0/0
30.6.2008 20:02

Petr

Re: Re: Re: no hezky...

Tím je tedy řečeno, že byli legalizovány R^

0/0
25.7.2008 22:02

Raz0R

Re: no hezky...

Ja si dusledky masoveho stahovani uvedomuje dobre. :-) TREBA TEM VYDRIDUCHUM dojdte, ze by mohli zacit prodavat jejich vytvory levneji a ne za 600 Kč originalni CD, ktery stejne za rok uz poslouchat nebudu. Zase takovej fanda abych ho musel mit a jeste 5 let potom se kochat tim, ze jsem tohle driv zral a mam jejich originalku, fakt nejsem. a treba by na tom vydělali i vic, protoze by si to vic lidi koupilo.

0/0
24.7.2008 20:35

Petr

Re: Re: no hezky...

na to je jednoduchej recept, prostě je nekupuj já vlastním zhruba 100 originál DVD v ceně nepřesáhujících 50,- kaček R^ kdo vyhodí 600,- za disk je buď blázen nebo vášnivej sběratel smetí ;-D

0/0
25.7.2008 22:06

Van Guld

P2P

P2P sítě. Proč vůbec přes ně stahovat, když to jde jinak a mnohem rychleji. :-) 

0/0
27.6.2008 9:13

Lessfax

Re: P2P

Je vidět že nejsi na kolejích ;-)

0/0
28.6.2008 13:24

Occulta Mors

můj rekord

je 66 Kč za orig. CD, ale optimální cena je podle mně  do tří stovek.  zajímalo by mně jak se tyhle hovadiny praktikujou u kapel které vydávali v omezeném množství např. 200 kusů

0/0
26.6.2008 18:00

haf

pochopitelné opatření

žijeme v kapitalizmu. snažíme se být demokratičtí. zvykněte si na to že za odvedenou práci se má platit. instalatérovi, lékaři nebo muzikantovi. vy taky chcete mzdu tak je normální si věc koupit ne si ji brát. (pokud dovolí autor, vlastník pak ano). stahování autorsky chráněného díla je pochopitelné jen u nás "nesehnatelného" obsahu jinak to nebude nikdy zdůvodnitelné. divíte se že nastupují restrikce??? já ne. je pochopitelné že se firmy brání. možná jste si všimli že někteří výrobci her odcházejí tvořit pro konzole? na konzolích se méně pirátí. hra které je úspěšná ale neprodává se je neuživí. to je divné že? blbouni...

0/0
26.6.2008 17:35

pisatel69

Re: pochopitelné opatření

nikdo jistě nic nenamítá. oni platí přímo "na ruku" za cd,dvd v obchodě zatímco my platíme formou poplatků za hw (disky, cd,dvd, karty do foťáků, tiskárny...) tak můžeme hudbu stahovat legálně z internetu "zdarma" tedy bez přímé platby

0/0
26.6.2008 18:27

haf

Re: Re: pochopitelné opatření

zde se nejedná o paušální poplatek ale o dohodu mezi vládou a firmami. nejedná se o předplatné pro stahování chráněnych děl. toto je jen pokus o zdůvodnění proč si brát co mi nepatří.

0/0
26.6.2008 19:15

SilverEx

Re: Re: Re: pochopitelné opatření

Ahoj, sice hezky napsaný, ale to by za chvíli mohli zavést v obchodech to, že při vsupu musíš zaplatit poplatek 5 korun (co kdybys něco ukradl, že ?). takže asi takhle, pokud jsem implicitně nějakým subjektem považován za zloděje a jsem preventivně již dopředu potrestán, fakt nemám rozhodně černé svědomí, když bych si něco stáhl.

0/0
26.6.2008 23:40

Tondach

Re: Re: Re: Re: pochopitelné opatření

Je to tak už s regulačními poplatky u lékaře a v lékárně ! Co kdybys zneužíval nebo dokonce nadužíval zdravotní péči.

A bude to taktéž, až pojišťovny zdraží zákonné pojištění, co kdybys fingoval bouračku, ke které nemusí policie ! Teď jen, kdo od koho opisuje ! A "Šarkézy" tu nedávno byl u Topolánka, že by ?:-/

0/0
27.6.2008 9:07

Jj

Re: Re: Re: Re: Re: pochopitelné opatření

Tady někdo má rád absurdní drama :-)

0/0
27.6.2008 20:22

Petr

Re: Re: Re: Re: pochopitelné opatření

R^

0/0
25.7.2008 22:09

hudebník a autor

Re: Re: pochopitelné opatření

A že třeba kradete něco od autora/interpreta, co z těch poplatků (média, disky, paměti, atd.) vůbec nic nemá, je vám asi šumafuk, podle logiky: když Lojza okradl mě, tak já mám právo okrást Pepu, a je to tak v pořádku. To je ale maloměšťácký hnus!

0/0
26.6.2008 19:52

:o)

Re: Re: Re: pochopitelné opatření

Nic mi do te vasi debaty neni, ale tyto poplatky jsou vybirany pausalne... tedy i pro "autora/interpreta, co z těch poplatků vůbec nic nemá". Tedy z logiky veci plyne, ze takovy autor zaplaceno dostal a je jen jeho chybou, ze si penize nevyzvedl a dobrovolne se jich zrekl ve prospech organizaci jako je OSA.

0/0
28.6.2008 12:39

Petr

Re: Re: Re: pochopitelné opatření

no pokud se i protistrana domnívá dopředu, že na discích na které si hodlám uložit svá osobní data, se budou nacházet i autorsky chráněná díla a je jí to šumák tak mě je to dvojitej šumák ;-O

0/0
25.7.2008 22:13

Osral

Poskytovatel

Hm, pak by my poskytovatel vrátil prachy za net. Protože to bych si nechal vepsat do smlouvy náhradu a kdyby to udělal každý tak by si poskytovatelé to moc dobře rozmysleli.

0/0
26.6.2008 16:31

haf

krádež

můžete to okecávat jak chcete neautorizované stahování je krádež. a to kolik z ceny nosiče dostane autor, kolik distributor je věcí jejich smlouvy. vy notoričtí kleptomani-stahovači budete stále jen mizerní zloději.

0/0
26.6.2008 13:14

a

Re: krádež

Zlodej = kriminalnik, ale kdyz si stahujes hudbu a dal ji nesiris, tak nejednas proti zakonu. Je mi lito Madonny, ze chudak kvuli internetu nema na chleba, ale dokud to nebude nelegalni, tak si ji klidne stahnu R^

0/0
26.6.2008 13:35

haf

Re: Re: krádež

neplatíš, tak neužívej....

jedině pokud se autor rozhodne pro volné šíření. to že si to berete z internetu vás neomlouvá. to je jen technický problém. sebedůmyslnější konstrukce neospravední toto nemorální chování. mimoto existuje krádež tím že se věci zmocníte, což je tento případ.

P.S. jaký je váš vstah k autorovi??? "toto album se mi líbí", jo ale vyjádřit obdiv k interpretovi penězi to ne... jo jo hoši. jenže vy stejně namáte žádné svědomí. co budete říkat až vám zaměstnavatel nezaplatí mzdu? to bude křiku....

0/0
26.6.2008 17:08

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: krádež

"mimoto existuje krádež tím že se věci zmocníte, což je tento případ. "

Tady se nikdo veci nezmocnuje, pouze danou vec okopiruje. Puvodni vec majiteli zustava.

0/0
26.6.2008 17:18

einstein

Re: Re: Re: krádež

zakon sem,zakon tam,kradez je ked si daco prisvojis a niekomu inemu to chyba.za tie premrstene ceny by som si tu hudbu aj tak nekupil.cize ani tak ani tak by si odo mna prachy nevidel.problem je v cene,nicom inom.preco stoji skladba na internete 39 korun za kus?naklady na distribuciu su predsa ovela nizsie ako pri klasickom sposobe predaja na cd nosicoch.all of mp3 predavala pesnicku za 10 centov a bol tam taky naval zakaznikov,ze obsadili znacne percento britskeho trhu.ale pre nahravacie spolocnosti to bolo trnom v oku.radsej by mali za tolko predavat piesne aj oni samy a bolo by po problemoch.kde je napisane,ze z interpreta a vsetkych naokolo musi byt tazky milionar ci uz v eurach alebo dolaroch? za slusnu pracu slusnu placu ale co sa deje v hudobnom a filmovom priemysle to je uz moc.treba kradnut,kradnut,kradnut,aby sa sucasny model predaja hudby cim skor tym lepsie uplne polozil.mozno potom na jeho mieste vyrastie nieco zmysluplne.

0/0
26.6.2008 17:34

CHlustanec

Re: Re: Re: krádež

ty chytráku..ale když někdo poslouchá něco jiného něž diskovýběry každého měsíce, kdy ti stačí jedno cd za měsíc, ne-li za rok, tak by na to pořeboval,s těmahle cenama,celou výplatu a kousek..a to nemluvím o tom, když se ti z jednohocd líbí jedna nebo dvě písničky..takže až bude možnost koupit si jednotlivou (jakoukoliv) písničku za, řekněme 10 kaček,proč ne..ale nehodlám si kupovat 10 cd za měsíc po 5 kilech

0/0
25.7.2008 23:15

wildge

Re: krádež

Stahovani kradez neni. Tak to stoji v zakone. A bylo to zamerem zakonodarce.

0/0
26.6.2008 14:19

kernel32.dll

Re: krádež

Můžete to okecávat jak chcete, ale jste vůl.

§247 Krádež

(1) Kdo si přisvojí cizí věc tím, že se jí zmocní, a

a) způsobí tak škodu nikoli nepatrnou,

b) čin spáchá vloupáním,

0/0
26.6.2008 15:40

kernel32.dll

Re: krádež

c) bezprostředně po činu se pokusí uchovat si věc násilím nebo pohrůžkou bezprostředního násilí,

d) čin spáchá na věci, kterou má jiný na sobě nebo při sobě, nebo

e) byl za takový čin v posledních třech letech odsouzen nebo potrestán,bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.

0/0
26.6.2008 15:40

kernel32.dll

Re: krádež

(2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán, způsobí-li

činem uvedeným v odstavci 1 škodu nikoli malou.

(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,

a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo

b) způsobí-li takovým činem značnou škodu nebo jiný zvlášť závažný následek.

0/0
26.6.2008 15:41

kernel32.dll

Re: krádež

(4) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci

1 škodu velkého rozsahu.

Jestli stále považujete stahování za krádež, doporučuji navštívit psychiatra.

0/0
26.6.2008 15:42

haf

Re: Re: krádež

trestný čin "tím že se věcí zmocníte" jo jo i na to je paragraf...

0/0
26.6.2008 17:10

Occulta Mors

Re: krádež

kdo nekrade denně aspoň hodinu, okrádá svojí rodinu...

0/0
26.6.2008 16:31

haf

Re: Re: krádež

konečně heslo člověka který přiznal světonázor.

0/0
26.6.2008 17:16

hnedka_zdrapana

Re: krádež

Zakladni podminkou kradeze je, ze nekomu vezmes nejakou vec. Pokud si ale zkopirujes hudbu, soft apod., tak nikomu nic nechybi, zato tobe pribude jedna kopie navic. Samozrejme nerikam, ze je to moralne OK, ale kradez to taky neni. To bys musel zaroven majiteli autorskych prav smazat jeho kopie ;)

0/0
26.6.2008 17:17

einstein

Re: Re: krádež

suhlas

0/0
26.6.2008 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.