Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zamkněte svůj počítač jako trezor

Potřebujete si jen odskočit od rozdělané práce a nechcete vypínat počítač nebo si odnášet s sebou notebook? Snadná pomoc – zamkněte pracovní plochu počítače a nikdo nepovolaný se k vašim souborům jen tak nedostane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

downloader

zkuste to !

držte po dobu 9 sec pravý SHIFT a uvidíte

zkuste pak udělat vykřičník :-) zpět to samé (pravý SHIFT 9 sec)

0/0
5.7.2008 18:10

Crowax

OMG LAMER

Pokud se timlhe zabyva redaktor serveru, ktery ma mit nejakou uroven, pak necapu proc mi jeste neprisla nabidka na funkci jeho nedrizeneho. Kdyz jsem precetl clanky o 10ti uzitecnych zkratkach v WIN a TC, tak jsem malem plakal (ovladat TC mysi-horor). Ted uz ale beru britvu. Sbohem svete, zde zit nechci :-©;-DRv

0/0
3.7.2008 13:05

3Q

Redaktoři nemají opravdu o čem psát...

...a ještě k tomu matou uživatele, kteří kompům příliš nerozumí.

Nevím proč by měl být někdo tak hloupý a instalovat si do počítače něco, co už tam dávno je. Je to trapné a vašim počinem tady přispíváte vysokou měrou k rozšíření virů, spywarů a podobných škodlivých kusů sw.

Razíte heslo, nemám o čem psát, tak píšu o kravinách. A hnedka za tím druhé, nechť má to stádo v kompu co nejvíce zbytečného sw.

Rada pro ty neznalé, neinstalujte si do PC zbytečnosti, každou nainstalovanou aplikací se vám spomaluje a zadělává počítač. A pokud už přeci jen musíte, zkuste vždy tento sw stáhnout ze serverů k tomu určených (slunečnice, studna, stahuj apod.) přitom si pročtěte komentáře uživatelů, někdy se tam dozvíte, že daný program nějaký škodlivý kus kódu obsahuje.

0/0
29.6.2008 23:19

3Q

Re: Redaktoři nemají opravdu o čem psát...

Všechno tohle platí i na určité součásti instalovaných programů a nyní se bavím o nejrůznějších TOOLBARech (ICQ TOOLBAR, GOOGLE TOOLBAR apod). Tyto sbírají o vás data, některé méně, některé více a odesílají je "nevědomky" do organizace, která daný sw vyrobila. Nejčastěji jsou vám sledovány třeba stránky, které navštěvujete apod. Už by proti tomuto měl zakročit legislativně. Nechápu jak je to možné, že při všech těch regulacích ještě není toto legislativně ošetřeno v rámci celé EU. :-©

0/0
29.6.2008 23:23

pepe999 from Salford

Smarja to je veda, to je hruza...

Kdyz to potrebuju na chvili, zahesluju si setric, nebo rovnou shodim Xka, kdyz to je na dyl a nepotrebuju zadne viry a spywary co tady nabizi...8-o8-oRv

0/0
29.6.2008 16:27

pepe999 from Salford

Re: Smarja to je veda, to je hruza...

Proc to vlastne pisu, kdyz pouzivam Ubuntu, ze...;-DR^

0/0
29.6.2008 16:27

karel4

Re: Re: Smarja to je veda, to je hruza...

O.K., a jak to děláš s externími disky?

0/0
29.6.2008 18:30

mizar

PAM

V Linuxu používám modul pam_usb, který dokáže nahradit (nebo doplňuje) zadávání hesla připojením autentizačního tokenu (usb flash). A na pozadí spuštěný pamusb_agent zamkne session při vyjmutí tokenu, odemkne při vložení.

Celkem pohodlné řešení.

0/0
29.6.2008 15:33

LazyFatMan

Nevím...

Citlivá data nasypu do TrueCryptu, ostatní členové rodiny mají účet s omezenými právy. Já pracuji běžně taky pod omezeným účtem, přístupy na disky/adresáře jsou navíc povolovány selektivně přidělením práv podle uživatele. Když potřebuju odejít a nechci aby mi v počítači někdo něco dělal, Win+L úplně stačí, moje heslo nikdo nezná.

Samozřejmě, že je to prolimitelné, ale doma to nikdo nezvládne. Navíc to není ochrana proti tomu, aby mi někdo četl data, ale spíš aby něco nesmazal nebo jinak nezkonil.

0/0
29.6.2008 13:15

Opice Majkrosoftí

Hu

kraviny do kravína

0/0
29.6.2008 11:58

einstein

pre mna su tieto utility zbytocne

staci zaheslovany setric obrazovky,ked uz.lebo nikto kto ma v kompu skutocne citlive data predsa od pc len tak neodide a nenecha inych k nemu pristupovat. nehovoriac o tom,ze citlive data sa maju predsa sifrovat.truecrypt to isti.

0/0
29.6.2008 11:46

Hajzldědek

co to je uzamčení?

je to uzamknutí?

0/0
29.6.2008 10:21

ahoj

Re: co to je uzamčení?

Kombinace kláves Win+L

0/0
29.6.2008 15:24

radical-linux-user

shut up

;-O;-O linux je aktualizovanej častěji než wokna !! asi si linux naposledy viděl před 10 lety a teď tady machruješ! (Y)

0/0
29.6.2008 7:40

radical-linux-user

Re: shut up

omg why..        thats to Paul :-/ ..below

0/0
29.6.2008 7:43

HP user

Re: shut up

;-D;-D:-©

0/0
29.6.2008 9:57

Phanosh

„Jak chráníte svůj počítač vy?“

Místo zavirovaných omalovánek používám skutečné operační systémy.

0/0
29.6.2008 2:08

XXX

Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

Souhlasím. Jsou i jiné operační systémy, které jsou mnohem bezpečnější než windows ale na druhou stranu je nedokáže obsluhovat každý.

0/0
29.6.2008 2:13

Roumen

Re: Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

To prvni tvrzeni je pravdive, to druhe nikoliv...

0/0
29.6.2008 9:06

12345678987654321

Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

měl jsem za to že KDE a Kubuntu je skutečný operační systém. No nic, radši dál zůstanu u OS X, než si svinit počítač, jak říkáte

0/0
29.6.2008 10:43

Martin

Svatá prosto

OS X letos umřel a přístí rok bude mít pohřeb. Hold nestíhá jít s dobou, zabil ho přechod na 64-bit.

0/0
29.6.2008 18:17

Crowax

Re: Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

Ac uzivatel Win, tohle mi trha usi.. KDE je GUI ne OS.

0/0
3.7.2008 13:45

DRAX

Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

To byl nebyl správný tučnák aby zase nenapsal "chytrou" reklamu. Zatím ke skutečně jednoduše použitelnému OS má Tučňák hodně daleko. Jak je psáno dále, škoda s ním svinit počítač. Možná časem bude normálně použitelný, ale to si asi ještě hodně dlouho počkáme. Tuto rubriku neprohlížím abych našel blbé názory linuxáků. Ať si vytvoří svou osvětovou rubriku a tam ať uveřejňují své názory, ale ne Windows..Hodně lidí by jim bylo vděčných a pro svůj nejlepší systém systémů by tím udělali strašně mnoho.  Nakonec když jsem se trápil já, ať se potrápí i jiní. Zatím mám před kým dělat machra. Tak nějak to je, že?

0/0
29.6.2008 13:17

Franta

Re: Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

Jste trochu mimo, současné distribuce Linuxu jsou pro běžné uživatele velmi dobře použitelné (Mandriva, Suse, Ubuntu). T o říkám jako 12 ti letý uživatel Windows a 2 letý uzivatel Mandrivy.

0/0
29.6.2008 13:57

DRAX

Re: Re: Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

Zkoušel jsem Mandrivu a Ubuntu, použitelné to je, bohužel některé věci jsou tam komplikované. Asi takto, pokud chci jezdit autem, také nebudu napřed detailně studovat konstrukci či dodělávat součástky na míru.  Pokud to tak fungovalo kdysi, tak se takovému typu říkalo DoDo. A u Linuxu se to předkládá jako výhoda. Jinak proti Linuxu nic nemám, já nikomu nenutím Windows, ať mi nikdo nenutí Linux. K Ubuntu ještě tolik, fungoval poměrně dobře, ale byly problémy na síti, což u Mandrivy bylo v pohodě. Takže první dojem z Ubuntu opět velmi špatný. A to byl předkládán s honosnou reklamou jako "Linux pro lidi".

0/0
1.7.2008 19:15

zemj

Re: Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

Nebylo by možné, aby do diskuze nepřibyl alespoň jeden správný vokýnkař a zase nenapsal "chytrou" reklamu.

Ve výsledku je úplně jedno v čem pracujete, taky teď třeba mám nainstalované Visty, ale fakt, že ubuntu jsem do notebooku nainstaloval pouhým vložením CD a potvrzením 3x OK. A systém běží bez virů a bez nutnosti dohrávat další drivery a záplaty ... to považuji za vcelku zázrak ... možná jsem se trefil jen do správného notebooku.

0/0
29.6.2008 14:40

Martin

Svatá prosto

- Dneska se každý OS pro domácí použití instaluje "3x OK".

- Záplaty se musí nahrávat do každého OS bez vyjímky.

- Bez virů/spyware běží i WinXP SP2+, stačí být gramotný a tupě neklikat na OK/Ano.

0/0
29.6.2008 18:13

DRAX

Re: Re: Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

Opakuješ co jsem napsal, pouze je to z pohledu tučňáka.

0/0
1.7.2008 19:05

karel4

Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

Opakuji se: a co děláte s externími disky?

0/0
29.6.2008 18:31

tech

Re: Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

mount /dev/sdb

nemam totiz rad automatiku, autoruny a podobny sracky

0/0
29.6.2008 21:33

ppeta

Re: Re: Re: „Jak chráníte svůj počítač vy?“

R^

0/0
30.6.2008 0:09

xxx

K ničemu!

Na všechny programy funguje jedna věc. Nouzový režim a přidělení práv. Jen velmi zkušení uživatelé myslí i na tuto variantu. Můj osobní názor je, mít zašifrovaný HDD. Jedinou nevýhodou je, že při kolapsu windows se data nedají "vytáhnout".

0/0
29.6.2008 1:57

paul

Re: K ničemu!

Pokuď je to Linux s dírou v šifrování ,starou a neopravenou dva roky tak se máme na co těšit.Kdysi jsem linux používal.Díky takovým magorům jako ty jsem na něj zanevřel.Ještě bych měl po vzoru tučnáku napsat Vista Rulezzzzzzz

0/0
29.6.2008 6:11

Chytracisko

Re: Re: K ničemu!

To je bomba, on se žádný Linuxák neozval, takže sis ho musel vymyslet a reaguješ na uživatele píšícího o Windows. Fakt výborný ;-D Mám dojem že Ti z těch Windows už nějak hrabe, doporučuji změnu, nejlépe výměnu za nějaký opravdový OS. Nojo, jenže to bys zase neuměl používat. Tak nic :-)

0/0
29.6.2008 8:04

xxx

Re: Re: Re: K ničemu!

Jsi dobrej, Chytracisko!

To paul- myslel jsem, že budeme diskutovat nad výše uvedenou tématikou a ne se projevovat jako neznalý sprosťák. P.S.: Když si tak dobrej, že bys dokázal napsat OS, tak si nějakej napiš. Ale pozor! DOS už je vymyšlenej. Podle tvých reakcí, které odráží tvé IQ bych řekl, že jseš pouze věčný stěžovatel - všude jsem byl, všechno znám, já mám to nejlepší.

0/0
29.6.2008 8:53

sid

Re: Re: K ničemu!

Myslis chybu v Debianu, kdy mely generovane SSL klice mensi entropii, nez by mit mely? To prece vubec nesouvisi se sifrovanim disku. Hazis spinu a vis kulovy.

0/0
29.6.2008 10:08

12345678987654321

Re: Re: Re: K ničemu!

moc vadí když se nemluví jen v superlativech o tom co používáte, že? Pro primitivy je to co používají automaticky i to nejlepší. Takže vás na druhou stranu chápu. Dokáži si totiž představit jak se cítíte

0/0
29.6.2008 10:44

sid

Re: Re: Re: Re: K ničemu!

Ja jsem nikdy nerekl, ze to co pouzivam, je nejlepsi. Pro me je ale v kazdem pripade to co pouzivam lepsi, nez Windows.

0/0
29.6.2008 11:48

tech

Re: Re: Re: Re: K ničemu!

UZ DOSLA FANTAZIE VE VYMYSLENI NICKU?

0/0
29.6.2008 21:29

ahoj

Re: K ničemu!

1) Nastavení práv v nouzovém režimu se provádí jenom u XP Home. U XP Pro to jde při běžném spuštění.

2) Pokud něco na disku šifruješ přímo NTFS filesystémem, není problém si zálhovat šifrovací klíč a na nové instalaci Windows tento klíč zase obnovit a data dál používat.

0/0
29.6.2008 15:21

xxx

Re: Re: K ničemu!

1) Příklad. Já, jako USER se potřebuju dostat do účtu a do složek uživatele s oprávněním administrator. To jde pouze přihlášením jako ADMINISTRATOR z nouzového režimu a následným přidělením práv.

2) souhlas

0/0
30.6.2008 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.