Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří urychlovač částic CERN armagedon nezpůsobí

V souvislosti s blížícím se startem urychlovače LHC (Large Hadron Collider) Evropského střediska jaderného výzkumu (CERN) se mezi laickou veřejností vyrojily dohady o tom, že by při jeho provozu mohlo dojít k destrukci našeho světa. Podle expertů však Zemi žádné nebezpečí nehrozí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DennyZuko

Ohrožení země

Líbí se mi, jak se tady melou tydle kraviny pořád do kola na mnoha místech. Takže si to upřesněme. Vznik černé díry schopné jakkoli ničit je absolutně nemožný. Proč ? V LHC může totiž vzniknout černá/červí díra pouze mikroskopických rozměrů, přičemž se vypaří asi tak za 0,0000000000001 milisec. po svém vzniku a to je bez diskuze.

Na druhou stranu, aby měli skeptici LHC co žrat, řeknu co by mohlo být TEORETICKYM problemem. Začnu tím, že možnosti vzniku této varianty dávám pravděpodobnost tak 1, maximálně 2%. Čistě teoreticky by totiž molho dojít ke vzniku exotických částic. Ty se nechovají podle nám známých fyzikálních zákonů, čili mohly by jen pocuchat pár součástek ale taky třeba vyhladit celou sluneční soustavu.

Jinými slovy z 98% můžem byt klidní a nic se nestane, ze 2% bude big boom. Takže ať si každý přebere sám, co se asi stane.

Závěrem bych dodal, že JE TEDY JEDNOZNACNE NEZBYTNE NUTNE !!!!!! aby sme v LHC pokracovali na plny gule jinak s lidstvem bude amen na 100% !

0/0
9.10.2008 20:33

poool

Je černá díra nebezpečná ?

Osobně jsem byl pohlcen černou dírou několikrát, a to vždy při návratu z restaurace U Průši na Kačerově, a nikdy se mi nic nestalo, jenom si nic nepamatuju, a chyběla mi peněženka. Proto se nemusíte bát, ale neberte sebou větší obnosy. Nemovitosti by měly být v bezpečí. Vyzývám vědce celého světa, aby se záležitostí zabývali. Nejlepší den je úterý, kdy je U Průši obsluha nahoře bez.

0/0
6.10.2008 1:12

Sushine

kecy

samej chytrej vědec, stejnak jsou to jen plané řeči. Nikdo neví co to doopravdy může udělat a nějaké to nic se nestane tomu nevěřím. Jsem proti.Rv

0/0
14.9.2008 5:56

LHC

Re: kecy

samej chytrej diskutér, stejnak jsou to jen plané řeči. Někdo asi ví co to doopravdy může udělat a nějaké to nic se nestane tomu věřím. Jsem pro. ;-D

0/0
14.9.2008 10:28

ptáček XXL

nikdy neříkej nikdy

Lidé z CERNu se chlubí, že jde zcela nový experiment. Jistě. O to víc, jde o řadu nových výsledků, které jsou jen teoreticky nastoleny a realita ji prokáže.( a to kladně, negativně i zcela jinak). Je velmi pravděpodobně, že se lidstva nic nestane. Ale nikdy nepočítejte, že vše půjde 100%. Kolik experimentů dopadlo zcela jinak, než očekávali vědci. Např. Philadelphský projekt.

0/0
12.9.2008 12:20

ivan k.

kde berou jistotu

Myslím si že ta jistota že nemůže se nic stát je nepřijatelná.Vždyť se zkouší co se ještě nikdy nezkoušelo.Kde berou tu jistotu? Hodnotit to co ještě od vzniku vesmíru nikdo neviděl.Což bylo málo vědeckych omylů.Vědci jsou zapáleni do své práce a nedovedou si uvědomit následky své práce.Měli by jsme pochybovat, protože tu nejde o pár životů ale o celou civilizaci!!!

0/0
11.9.2008 23:22

Jarda

Hlavně že víme, že vše půjde podle plánu

Předpokládá se vznik mikroskopických černých děr a předpokládá se že se hned vypaří. Stačí aby se jedna z nich nechovala podle vědeckých předpokladů.

0/0
11.9.2008 10:24

kernel32.dll

Re: Hlavně že víme, že vše půjde podle plánu

Nepředpokládá se vznik mikroskopických černých děr.

0/0
11.9.2008 10:41

Jarda

Re: Re: Hlavně že víme, že vše půjde podle plánu

To nevím, ale v článku píšou že ano. cituji: " Kolují fámy o vzniku miniaturních černých děr (to se opravdu předpokládá, ale černé díry by se měly vypařit ještě předtím, než by mohly začít škodit), ..."

0/0
11.9.2008 10:50

kernel32.dll

Re: Re: Re: Hlavně že víme, že vše půjde podle plánu

A) Teoreticky by vzniknout mohly, TEORETICKY.

B) I kdyby vznikly, nepřitáhnou ani ň. (budou moc malé)

http://www.osel.cz/index.php?clanek=3703

0/0
11.9.2008 10:58

Jarda

Re: Re: Hlavně že víme, že vše půjde podle plánu

To nevím, ale v článku píšou že ano. cituji: " Kolují fámy o vzniku miniaturních černých děr (to se opravdu předpokládá, ale černé díry by se měly vypařit ještě předtím, než by mohly začít škodit), ..."

0/0
11.9.2008 10:56

Kaktus

KLAUSE! Zeptali se Klause?!

KLAUSE! Zeptali se Klause?!

Co se stane pravdivě zodpoví JEDINĚ Klaus!

0/0
10.9.2008 22:57

Kocour & spol.

My jsme vás varovali!

Je to tak 78/22, že se podaří zasunout ten správný klíč do správného otvoru a rozhodně to potom nebude taková legrace, jako zákaz kousnutí do jablka, kdy šlo jen o vyhnání z Ráje.:-/

Tady už nebude kam.

Že se najde blbec, který i přes výslovný zákaz to tlačítko jednou ze zvědavosti zmáčkne, tak o tom nepochybuji.

V roce 2012 v prosinci končí Mayský kalendář.R^

0/0
11.7.2008 14:06

natali

Re: My jsme vás varovali!

Na tomto bude pozitivní jenom to,že si nikdo nebude moct uplatit přežití.

0/0
19.9.2008 23:46

kouzelný kouzelník

magie

Třeba se objeví nějaká nová síla a na zemi se vrátí magie - tak jako za starých dobrých časů :-) a já se konečně budu moct teleportovat a nebudu každej den ztrácet 2 hodiny drahoceného života v MHD :-)

0/0
3.7.2008 17:27

Kocour & spol.

Re: magie

A kde jsi byl na tom, že magie ve svém slova smyslu vymizela?;-D

0/0
12.7.2008 0:58

Davas

Blazinec

Devastující bubliny nestabilního vakua ... Co to je za blbost?

0/0
2.7.2008 13:09

Clarke

Re: Blazinec

tim se mysli prefazovani vesmiru a vzniku dalsi interakce (zatim mame slabou a silnou interakci, elektromagnetickou a gravitacni) k prefazovani jiz v minulosti pravdepodovne doslo po velkem tresku, kdy existovala jen jedna z techto sil (ted si nejsem jisty slabou ci cilnou interakci). Jako nas makrosvet reaguje na elektomagnetickou a gravitacni silu, predstava, ze by mohla vzniknout nova a tedy jine fungovani sveta, by mohlo mit za nasledek, ze by se nam to nemuselo libit.

0/0
2.7.2008 17:11

none

Re: Re: Blazinec

Ano, hezké... A určitě to způsobí LHC! :-©

;-D

0/0
9.7.2008 8:05

Chytrolín

Re: Re: Re: Blazinec

Spíše to způsobí THC !!

0/0
5.10.2008 2:44

tos42

Jezismarja, jen at ho zpusobi!!!

A to jasate, ze nezpusobi Armageon??? Znate nejaky rychlejsi a definitivnejsi zpusob "spaseni" lidstva? Ja teda nevim, podle moji teorie je peklo na zemi (placani se od stesti k nestesti), takze vysvobozeni vsech lidi z techto sracek bych chapal pozitivne... kdyby mel tenhle program jednotlivec (a jako ze jich bylo spousta), tak to zni lehce fasisticky, ale kdyz to udela nevedomky nejakej urychlovac, neni na tom nic fanatickyho, proste by se to stalo a byl klid ;-D R.I.P.

0/0
2.7.2008 9:32

farous

Stejně žijeme všichni v Matrixu!

Já to vždycky říkám manželce, když jdu na pivo(spíš, když čas od času přijdu k ránu) , že za to prostě nemůžu, protože moje chování řídí někdo jiný! ;-D

0/0
2.7.2008 7:53

martiXXXX

nebojte se

To vůbec nepoznáme. Bude to tak rychlý, že nebudeme vědět, že neexistujeme. Takže je to jedno. Když něco nevíme, tak to neexistuje

0/0
2.7.2008 7:33

dezzo

Re: nebojte se

;-D;-D;-D

0/0
2.7.2008 10:30

reddmaniak

Katastrofa

Doufám, že jestli se svět pohrouží do černé díry, bude to až ve víctém roce provozu urychlovače, ... rád bych si ještě zahrál Diablo III :-)

0/0
2.7.2008 3:13

tos42

Re: Katastrofa

hmm, to by te asi mrzelo po te smrti, ze... ale nevim v cem by to "mrzeni" teda probihalo :-)

0/0
2.7.2008 9:39

Destroyer7

Jedna z vět před smrtí

"...klidně spěte, podle vědců žádné obavy nejsou na místě. Naší planetě nic nehrozí."

Tak tohle mi připomíná černý humor, kdy se vypráví vtipy z tématu "těsně před smrtí". Ne, že bych se tak bál, že onen urychlovač způsobí kolaps Země, případně celého Vesmíru, ale nemohu si pomoct, tohle ujišťování ve mě důvěru nebudí.

0/0
1.7.2008 21:52

xblack13

Re: Jedna z vět před smrtí

To, že vám ta láhev spadne na zem, bude mít za následek jen to, že se láhev rozbije. nic víc se nestane. Konec světa nenastane, věřte mi !

Jenže vysvětlete to někomu, kdo má v té láhvi domácí slivovici. ;-D

0/0
2.7.2008 7:33

Virus

:-(

To je škoda, já se tak těšil :-(

0/0
1.7.2008 18:41

The_Real_Koudelka

Taky jste si všimli ...

kolik se teď ve veřejných dopravních prostředcích vyrojilo plakátků, co dělat v krizových situacích? A já furt proč, a ejhle ...;-)

0/0
1.7.2008 16:39

d

Re: Taky jste si všimli ...

tak si hlavne zapamatuj jak spravne zabalit evakuacni zavazadlo ;-D

0/0
1.7.2008 22:17

x

Re: Taky jste si všimli ...

Protoze, se zjistilo ze napr. o povodnich lide vubec netusi co maj pri evakuaci do bezpeci delat.

0/0
3.7.2008 18:01

dodo

Re: Re: Taky jste si všimli ...

Druh Homo sapiens sapiens si napřed zjistí, jak lze riziko svého ohrožení, tedy i např.nutnost evakuace, vyloučit! Proto dosud přežívá i v pro něj naprosto nevhodných podmínkách této planety. Ti z jeho druhu co tak nečiní, jsou jen parazitující abnormality nevhodné k zachování druhu a jejich eliminace je nanejvýš žádoucí, nemá-li druh zdegenerovat až ke svému zániku.

0/0
11.9.2008 9:03

noi

podrobneji

podrobnejsi popis vsech problemu, ktere (ne)mohou teoreticky nastat je na:http://www.osel.cz/index.php?clanek=3703

0/0
1.7.2008 14:25

svata

A proč ne-?

A proč ne? Není to škoda :) byla by aspoň změna:-©

0/0
1.7.2008 14:01

hyperion.six

video?

hele, netusite nekdo, kde by mohlo byt to video? mne to pise nedostupne :-(

0/0
1.7.2008 13:39

:)

Re: video?

http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

;-)

0/0
17.9.2008 8:46

balu

Reportaz z CERNu

Kedy bude reportaz z CERNu? Pani redaktori boli na navsteve takto pred rokom :-)

Pokial sa nevyskytnu ziadne vazne problemy o take dva mesiace by sa to cele malo spustit.

0/0
1.7.2008 11:38

noname

naposledy

naposledy se vědci dušovali že atom je nedělitelný, že člověk z opice nepochází, předtím že slunce obíhá okolo země ...

Každopádně se obávám, že to bude tak rychlé, že nám to ani nebude moci nějak vadit. Vyvíjet zařízení ve kterém vznikají černé díry (byť mikroskopické) může imho jen debil (byť geniální)

0/0
1.7.2008 11:24

x

Re: naposledy

To nebyli vedci co to prohlasovali !!!!

0/0
1.7.2008 12:39

jfb

Re: Re: naposledy

Byli to tehdejší vědci, sice třeba názor byl prosazován nějakou jinou autoritou, ale tyhle názory byli "vědecky" podložené

0/0
1.7.2008 12:56

dezzo

Re: Re: Re: naposledy

ano, byli to TEHDEJSI "VEDCI"

0/0
1.7.2008 13:06

Vanislav

Re: Re: Re: naposledy

 ale nebyli. Prevazne to byli predstavitele cirkve. Vetsina vedcu, ktera za neco stala byla upalena ci jinak persekuovana.

0/0
1.7.2008 13:51

Jarda

Re: Re: Re: Re: naposledy

Perzekuování byli lidé s odlišným názorem od mainstreamu. Ty to říkáš jaky kdyby všichni perzekuovaní byli vědci a všichni co souhlasili s tehdejším mainstreamem vědci nebyli. Tak to není. Dneska je to obdobné, jsou vědci kteří souhlasí s mainstreamem, v tomto případě bohužel podporují tenhle projekt, a jsou vědci, kteří mají jiný názor a jsou označení mainstreamem za neodborníky nebo jinak.

0/0
11.9.2008 10:22

xblack13

Re: Re: Re: naposledy

dneska jsou taky takoví "vědci ". například vybádali "inteligentní design". ;-D

0/0
2.7.2008 7:37

Vanislav

Re: naposledy

s timto pristupem by jsme byli jeste na stromech. Lidstvo se predevsim vyznacuje zvedavosti. V okamziku, kdy nase obavy z nasledku premohou nasi zvedavost, vzdavame se jedne z mala uslechtilych vlastnosti ktere nam jeste zbyvaji

0/0
1.7.2008 13:32

xxx

Re: Re: naposledy

Je rozdíl mezi zvědavostí a hazardem.

V tomto případě, kdy je třeba jen miniaturní možnost neúspěchu, si nikdo NEMŮŽE dovolit žádné riziko. Víme toho příliš málo a důsledky by byly nesrovnatelně větší, než kdyby pár vědátorům vybuchl do ksichtu nepodařený experiment, tady je riziko v měřítku globálním.

0/0
4.7.2008 8:59

x

Re: Re: Re: naposledy

Zadne takove globalni riziko neni vubec  pravdepodobne !!!!

0/0
4.7.2008 12:41

none

Re: Re: Re: naposledy

Vanislav je inteligentní člověk a napsal to moc hezky. Když Einstein s Oppenheimerem stavěli bombu, tam jsi měl jít křičet, tam je to na místě. I když i oni značnou měrou přispěli... Ale pochopit základní fyzikální vlastnosti vesmíru je pro naši existenci klíčové! Něco si o tom přečti, než tady budeš mudrcovat. Z takových příspěvků mě jednou fakt jebne :))

0/0
9.7.2008 8:04

loller

Re: naposledy

S tou Zemí a Sluncem pravdu nemas, to nebyli vedci, ale cirkev. Pokazde kdyz se objevil nekdo normalni, kdo tusil nebo vedel, ze cirkev lze, tak ho ta cirkev popravila

0/0
2.7.2008 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.