- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je problém v tom, že v dnešní době tohle běžnému konzumentovi opravdu stačí. Cílový zákazník = hlupák bez vzdělání, estetického cítění a kulturního přehledu. Je to efekt na určité úrovni zvládnutí techniky. V tomto případě photoshopu a 3D editoru, kterými jsou tyto povrchní nevkusné barevné obrázky konstruovány. Pan Petera je snílek, který se sám nachází až ve chvíli, kdy se o něm píší články. A proto se působí takhle trapně, ačkoliv si to sám možná ani neuvědomuje. Věřím ale, že s jeho pílí a ambicemi bude za 10 let opravdu dobrý, tedy pokud ovšem najde správnou cestu, naučí se fotografovat. Tedy bude dobrý na poli komerční fotografie, která ho zřejmě uspokojuje.
Bublinu ale nechápu, příjde mi to podobný případ jako kdysi s Radkem Hulánem. Když je to baví...
Velmi zvlastni, odvaha napsat do sveho zivotopisu - ucil jsem se u Paola Roversiho, Stevena Klaina atd...
Shodou okolnosti prave tato dve jmena svetove fotografie patri do okruhu lidi, se kterymi diky sbe praci komunikuji...
Verili byste, ze nikdo z nich o nejakem Peterovi nikdy neslysel ?
Jedina jmena ktera jim jsou povedoma je Drtikol, Dusan Siamanek a Slovensky Tono Stano...
A proč by se u nich nemohl učit, aniž by o něm věděli? Učí se snad oni u něho? Já se taky učím u Topolánka a Paroubka a oni o tom nevědi.
Mohu potvrdit, že má Mr Petera ego velký jak panelák a to mu umožňuje dělat z lidí v hyerarchii níže stojících naprosté pitomce... stejně je to s těma informacema... z doslechu vím, že cosi říkal o tom, že o pravdě je nutné mlžit a nechat si dostatečný prostor k manipulaci... takže je hlupákem ten, kdo píše o skutečnosti taková jaká je
Když už jste ale toto téma nakousl přeci jen mi to nedá. Nevím, jak dlouho (a zda vůbec) už se pohybujete na české reklamní scéně, ale kdyby to bylo déle než jeden dva roky, patrně byste věděl, že jeden každý ze současných českých reklamních fotografů v určité fázi svého života někam odjel a vrátil se s podobnými zkušenostmi/příběhy jako pan Petera. U Standy Merhouta a Gorana to byla Paříž, u Romana Dietricha a A. Kovačič Milán. Všichni výše jmenovaní odjeli někdy na relativním počátku své fotografiké kariéry a po několika měsících vrátili zpět do Čech, načež začali teprve v tu chvíli získávat velké zakázky a klienty. Pohádky které kolem sebe šíří Goran jsou v reklamních agenturách notoricky známé - nevím nakolik máte přehled, ale asi byste se divil co všechno se člověk dozví když chvíli poslouchá.
Jediný reálný rozdíl tedy je, že pan Petera má pouze lépe zvládnutou PR
a dokáže na svou práci strhnout více pozornosti než ostatní, což se v
Čechách (jak vidno i z této diskuze) samozřejmě neodpouští. Jinak se
nic nového a převratného nekoná, úplně stejná situace tu byla již
tolikrát...jen lidé se mění.
Tak něco z webu pana Petery:
"Mladý módní a reklamní fotograf. V České Republice se mu velmi rychle podařilo uspět na poli módní fotografie, vytvořil si velmi specifický styl využívající postprodukce ve větší míře než bylo do té doby zvykem, což mu umožnilo zasazovat svá díla do světů plných zvláštní, magické atmosféry.
Poté co dosáhl v Čechách nejvyšší mety v módní fotografii - publikování v časopisech jako Harper's Bazaar a Dolce Vita* atd., odjel se do Paříže dále zdokonalovat a studovat u nejlepších zahraničních módních fotografů. Poté strávil další čas objevováním tajů postprodukce ve studiu kde se retušují fotografie např. pro Vogue a kde vznikají světové kampaně módních značek. Nyní se pohybuje mezi Paříží a Prahou, fotí převážně módu pro prestižní magazíny a neustále se snaží posouvat své hranice. "
Jinak taky trochu fotim a pohybuju se po serverech o focení jako fotopátračka, photo.net atd a "stq" petera je tam známá firma, začínajícím fotografům slouží za modlu, těm co mají trochu rozum jako objekt zábavy. Minimálně třeba na diskuzním foru nyx je velmi oblíben, díky svým úspěchům které nikdo zatím neviděl... mimo jiné o sobě napsal:
"
tak ja si zatim poctivou praci nekolik milionu rocne vydelavam, znam lidi co poctivou praci vydelavaj jeste radove daleko vic a nevidim v tom nic nepatricnyho...ze tak daleko tvoje predstavivost nesaha neni az tak uplne muj problem...:)..."
už asi třetí den, a nestačím se bavit. Teda po prvním přečtení rozhovoru spíš divit. Slečna Vjaterová ergo redakce Technetu zase nezklamali. Tendenční PR článek (samozřejmě bez upozornění že jde o PR) napsaný na objednávku "stáníka". Opravdu "nejdůvěryhodnější zpravodajský portál".
Ondřeji, myslím (odhlédnu od odlehčeného žargonu) že jak to popisujete tak to nějak bude. O dotyčném pánovi také něco málo vím a sedí to naprosto přesně. Hochštapler s americkým přístupem ke své osobě - jsem nejlepší, nej... nej... :o) Tyhle řeči "já já já.." mě fakt baví :o)
Bohužel, stádoidní fotografická amatérská obec ho bude oslavovat, takhle to dělat neumí (a ani umět nebudou - doufám).
P.S.: Pane Peroutko, když už jste se tu otíral o Gorana, nemyslím že někdo kdo opravdu umí to musí nutně sdělovat světu - za něj mluví jeho práce, což v případě Srandy Petery je jen několik drobných úspěchů "mladého dynamického chlapíka" který se vetře všude - proto to musí dohánět "jinak" :o)
Adame, bylo by dobré čist příspěvek na nějž reagujete, vyvaroval byste se pak mnoha trapných omylů.
...jak se pozná ten NĚKDO, kdo OPRAVDU něco dokázal v branži? Ona
existuje nějaká zlatá listina kde jsou uvedeni všichni OPRAVDOVÍ a
VYJÍMEČNÍ reklamní fotografové a lidé kteří tomu ROZUMÍ? Nebo se to
pozná podle počtu editoriálů? Kampaní na cigarety a telefony? Osvětlete
mne prosím. Poznámka bokem: utíkat před dluhy do Paříže, kde jsou nájmy i jídlo 3x dražší se nejeví jako příliš pravděpodobná teorie :) Jak tak pozoruji zdejší diskuzi, ani bych se Peterovi nedivila kdyby se mu v podobném prostředí nechtělo pracovat.
Ne, ale existuje způsob, jak poznat PŘEDNÍHO fotografa od jiných - a to je třeba podle počtu editoriálů nebo počtu kampaní nebo výstav nebo toho, kolik práce má za sebou. A tady kde nic tu nic.
Idnes poslední dobou válí, nejdřív nám naservírují rozhovor s majitelem nejlepší modelingové agentury Martinem Vaňkem a ted se samozvaným nejlepším reklamním fotografem Stanislavem Peterou, jeden lepší než druhý, by mě zajímalo jestli někdo vůbec kontroluje o čem redaktoři píšou....
Jenže úloha médií není v tom, že musí podávat pravdivý obraz o světě... ale být co nejvíce konfrontační a díky tomu sledovaný... jde o sledovanost a čtenost - ne o pravdu... Etické normy budou čím dál více padat.
Přijde mi úsměvné že po několika hodinách ticha se tu objeví možná dvacet příspěvků, které se snaží znevažovat především negativní zkušenosti s panem Peterou. Je to smutný život "reklamního" fotografa, který si musí lhát sám sobě pod jinými jmény, že ho má někdo rád....
franto ty si fakt esi doma akorát honíš péro a nemáš nic jinýho na práci, což?