Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uplynulý týden v IT - Podíl operačních systémů Windows klesá. Brzy prý již pod 90 %

Minulý týden přinesl zásadní zprávu, která se týká všech doposud vydaných verzí operačního systému Windows. Jejich podíl na trhu postupně klesá, na síle nabývá Mac OS X a další Unixové systémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tony

Linu měl dávno několik ploch

Za pár let doženou Windows Linux stejně jako Mac :-), tedy přejde na něj. Chybí mně několik ploch jako je v linuxu. Ubuntu na mé toshibe našlo vše a funguje slušně, Firefox na Vistách vypadá jako na Linuxu :-). Jdu se přepnout na Linux,abych vylepšil %

0/0
8.10.2008 23:49

Tony

Oprava : Linux měl dávno několik ploch

Toshiba nemá tak kvalitní klávesnici jako ThinkPad, který je můj starší ntb, vypadává mně písmenko X na klávesnici

0/0
8.10.2008 23:51

Wlashack

Mac OS? Ano!

Já přešel téměř po 10 letech používání výhradně MS Windows na Mac OS X a jediné čeho lituji je, že jsem to neudělal dřív.

Od té doby co iMaca mám, jsem nemusel ani jednou restartovat, nebo nedej bože reinstalovat systém z důvodu nějaké nestability nebo jiného svinstva. Softwaru je dostatek, jak free, opensource tak placeného. Navíc srovnám-li odezvu a výkon podobného PC hardware jako mám já (C2D,2GB RAM, HD2400) s Windows Vista, je to skoro k nevíře. Rychlejší boot, okamžité reakce, téměř nulová nutnost restartu po instalaci kde jaké blbiny (jen vážné aktualizaci OS je třeba restart), navíc na 2 GB RAM můžu mít v Leopardu spuštěno o dost více aplikací, při téměr nulovém zbrdění oproti Windows.

Začalo to iMacem, teď jsem koupil ještě MacBokoka a PC platformou jsem definitivně skončil.

OS X je prostě snadno použitelný systém, který dělá to co se od něj čeká a to rychle, stabilně a jednoduše. A to jak vidno, začíná objevovat stále více lidí ....

0/0
13.7.2008 18:05

komplikator

Re: Mac OS? Ano!

Co se týká nutnosti reinstalu... Pokud se člověk neumí o windows starat, pak chápu. Reinstal není potřeba do chvíle dokud neselže systémový disk, je třeba ovládat a hlavně používat funkci obnovení systému, tzn, netřeba reinstalovat. Podobně je to i s restarty. Restart chtějí jen některé win update... které dělám řádově jednou do měsíce... NB s win nevypínám, pouze dělám suspend to ram...

čímž nepopírám že Mac OS X není dobrý systém. 

0/0
24.9.2008 17:26

If this does not answer your qu

sdf

400 příspěvků !!!!!!!!!!!!!:-)

0/0
10.7.2008 13:28

janrohac

Par dobrych veci o Viste

Ja mam Visty dost rad prevazne pro tyto veci:

Search Bar - Neuveritelne vykonny nastroj. Napis jakykoliv command ci nazev programu ci dokumentu a vysledek se zobrazi temer okamzite. Napis napr.: Programs ci ipconfig ci notepad. Toto mi urychluje praci.Dalsi zajimavou veci je management updatu a novy event viewer. Tez pohledy na  folders a directories jsou dobre  konfigurovatelne a je spousta atributu k vybrani.

Je to takova laska-nenavist, ale Vista je system novy generace a je treba se prizpusobit alespon do prichodu Windows 7. A jestli Vistu nemate, tak se budete ty samy veci ucit ve Windows 7 a nebo travit vic casu v Linuxu a nebo pracovat na Macovi, ktery slapou dobre a snadno, ale ktery jsou pro me mnohem min technicky zajimavy.:-)

0/0
10.7.2008 1:58

If this does not answer your qu

je treba se prizpusobit

"je treba se prizpusobit"

Já přešel ke konkurenci

0/0
10.7.2008 13:29

Hail Eris

Re: Par dobrych veci o Viste

takze se ti na viste libi hlavne veci okopirovane z linuxu :)

0/0
12.7.2008 18:35

godzilin

Snow Leopard

Myslim že než vyjdou Windows7, tak Mac už bude řádit rok se Snow Leopardem..:)

0/0
9.7.2008 14:14

kokrspanel

Re: Snow Leopard

Snow Leopard nicméně nemá přijít s nějakými velkými změnami, proto i to jméno, soustředí se především na optimalizaci systému včetně redukce velikosti programů

0/0
10.7.2008 20:26

věčný loviště mrázek

to je ale demagogie

Kdybyste se radši trošku logicky zamysleli místo vypouštění utopistických řešení typu "Linux do škol". Je mi smutno, že si profesionální žurnalisté zde dovolí vypouštět demagogie. Diskutujete tady totiž nad nediskutovatelným.

Jak můžete srovnávat něco, co si není na trhu rovno? Ukažte mi společnost-obchodníka, který nabízí vše, o čem se tu píše! Srovnávat PLACENÁ Windows s absolutně monopolním podílem na trhu EU a s jiným podílem v USA, to samé v případě Apple v EU potažmo v USA jhsou nesmysly hodné flamerů. Nezapomněli jste taky náhodou na to, že se Apple dá oficiálně provozovat zase jenom na Apple HW? To vám nevadí?

A co Linux - co tim autor myslel - desktopové nadstavby nebo jádra, na kterých běží většina internetu?

Jste amatéři - "diskutující" i autoři... Rv

0/0
9.7.2008 13:25

věčný loviště mrázek

Re: to je ale demagogie

řešení některých diskutujích svědčí jenom o tom, že Husákovo dítě obecně je ten největší chytroprd a komouš na světě - takhle ty vaše blitky vypadaj - jak vystřižené z projevé soudruhů o perestrojce ;-D

0/0
9.7.2008 13:30

Todd Berrtuzzi;

Linux nárust 0,12%

To vypadá, že v roce 4054 se může Microsoft dostat do vážných problémů 8-o

0/0
9.7.2008 13:03

Sadie Mae Glutz

Re: Linux nárust 0,12%

ted je rok 0?

podil poroste linearne?

0/0
10.7.2008 0:48

Scout_duck

Re: Linux nárust 0,12%

Děkuji Bohu, že nechává vyrůst takové blbečky, jako jsi Ty. To bych se totiž dnes nepobavil :)

Za poslední půlrok došlo k nárustu asi o 20% na poli desktopu v ČR. Samozřejmě myšleno v relativních číslech. Samozřejmě, že to je v absolutních málo. Ale znamená to vytrvalý vzestup.

0/0
24.9.2008 20:11

xxx

Více operačních systémů

Nevím, oč těm propagátorům jiných OS jde. Nakonec díky nim propásneme příležitost mít jeden docela slušně fungující. Dopadne to jako s BlueRay vs. HD-DVD, VHS vs. Betamax a Video 2000, různých napětí v zásuvkách po světě a různých zásuvkách, rozlišení TV, atp. Nakonec bude zase muse přijít nějaká EU, aby to direktivně sjednotila, a abychom tu umělou instituci uživili, zaplatíme to v daních.

0/0
8.7.2008 19:16

ppeta

Re: Více operačních systémů

Já bych řek, že konkurence by měla zvyšovat kvalitu OS. I když v případě WV asi výjimka potvrzuje pravidlo.

0/0
8.7.2008 19:25

Leinad

Re: Více operačních systémů

Na Vistu mám svoje názory, ale můžeš to dokázat?

3D kraviny(Aero) rovnou v jádru, optimální využití budoucího hardware,... Vista má svoje výhody pro hračky.

0/0
4.12.2008 14:30

Kyo

Re: Více operačních systémů

Absurdní. "Různé zásuvky" == "různé datové formáty a komunikační protokoly". A to nikco nechce. Spíš je tu snaha "víc výrobců televizorů" (== "více dodavatelů OS a aplikací").

0/0
8.7.2008 22:48

Sadie Mae Glutz

Re: Více operačních systémů

WTF? vy cekate na prilezitost mit nejaky OS? jak dlouho uz? sahnete po prvnim, ktery povazujete za "docela slusne fungujici", a nainstalujte si ho - nechapu v cem je problem.

0/0
10.7.2008 0:39

Leinad

Re: Více operačních systémů

Formáty souborů jsou sjednoceny. I když starší verze MSO nemluví s docx(proč asi), standard existuje a různé kancelářské balíky(přehravače videí,...) jej dodržují. BTW: jak starý je jpeg a na čem nefunguje?

EU se snaží o sjednocování parodií na ochranu proti kopírování, proto existuje tolik videoformátů.

0/0
4.12.2008 14:27

dement

linux do škol

mně se strašně líbí ty názory, že by měly být ve školách linuxové učebny. takovou hodinu výuky práce v linuxu si dokážu hravě představit - dvacet minut se bude učitel snažit zjistit, jak se přihlašuje do konzole. pak bude dvacet minut zjišťovat, jak se pracuje s příkazovou řádkou. a na posledních pět minut se podaří spustit třeba midnight commander nebo jinou barevnou textovou aplikaci, ale to už děcka samozřejmě nebudou dávat pozor.

0/0
8.7.2008 19:03

Kyo

Re: linux do škol

Nemyslím, že se Edunix nesnaží vzdělávat učitele...

0/0
8.7.2008 22:49

Honzus

Re: linux do škol

tak to vás lituju jestli jste se setkal jenom s vyučujícíma tohoto typu

0/0
9.7.2008 8:37

dement

Re: Re: linux do škol

nějaký hacker, který linux používat umí, akorát nikdo nechápe, co dělá, by asi nebyl o moc přínosnější...

0/0
9.7.2008 14:47

Sadie Mae Glutz

Re: Re: Re: linux do škol

a co kdyz, svete div se, existuje nekdo, kdo linux pouzivat umi a zaroven ho umi i vysvetlit/naucit?

0/0
10.7.2008 0:35

sid

Re: Re: Re: Re: linux do škol

Takovy clovek nepujde delat za par supu do skolstvi.

0/0
10.7.2008 1:24

Sadie Mae Glutz

Re: Re: Re: Re: Re: linux do škol

jo, je to nepravdepodobne, ale stava se to, jeste porad existujou lidi, co uci protoze maji radi tu praci - i za cenu toho, ze na tom nezbohatnou. mimochodem ten hacker, co to vysvetlit/naucit neumi by do skolstvi sel?

0/0
10.7.2008 9:44

Sadie Mae Glutz

Re: Re: Re: Re: Re: linux do škol

vetsina asi ne, ale porad existujou lidi, kteri uci, protoze je ta prace bavi i kdyz vi, ze na tom nezohatnou. tvrdit, ze nikdo takovy neexistuje je celkem odvazne.

0/0
10.7.2008 11:58

Sadie Mae Glutz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: linux do škol

pardon, odeslani toho prvniho prispevku skoncilo chybou, pak se objevil az po nejake dobe.

0/0
10.7.2008 12:00

Pesimista

Re: Re: Re: Re: Re: Re: linux do škol

Souhlasím, je nepravděpodobné, žeby nikdo takový nebyl. Na druhou stranu, ti 2 lidé to moc nevytrhnou a bylo by VELMI odvážné tvrdit, že takových je mnohem víc ;-)

0/0
10.7.2008 18:30

Scout_duck

Re: linux do škol

Jestli jste to nezaregistroval, tak pro linux je již celá kupa okenních aplikací. Nic z konzole už mnoho let pouštět nemusíte. Vyjadřujete se tak, jako kdybych já hodnotil Windows 3.1 a hlásil, že se jedná o aktuální stav.

0/0
24.9.2008 20:09

Leinad

Re: linux do škol

Pokud je toto pro tebe Linux, tak jo no. Ale Debinan GNU/Linux ve výchozím nastavení obsahuje řadu grafických aplikací(Office, Firefox, ...)

S až takovým učitelem jsem se nesetkal. Vždy měl aspoň předepsané co má dělat. A nebo by někoho vyzkoušel z práce v konzoli.

0/0
4.12.2008 14:33

dolch

Taky nezaujatý názor

Já přidám taky jeden nezaujatý názor. Hodně lidí tady pláče, že pro Linux nemají programy, které nutně potřebují pro svoje hrátky s počítačem. Já jsem před nějakou dobou dospěl do stavu, že v práci mám OS, který mít musím a firma ho platí, čili Windows, aplikace, které firma platí a které používám. Doma mám Linux a provozuji takové koníčky, které jdou provozovoat pouze pomocí open source softwaru (stahování čuňačin, programování, 3D modelování, psaní mailů, čtení internetu). Pokud nějaký koníček vyžaduje software placený, tak se bez něj obejdu. Je to stejné, jako když nějaká webová stránka vyžaduje ke svému zobrazení Internet Explorer. Tak prostě není zajímavá a pro mě neexistuje. A mám celkem klid.

0/0
8.7.2008 17:11

mpixel

Re: Taky nezaujatý názor

to jsi celkem jednoduchý člověk. A noviny si také čteš ty které jsou zadarmo?

0/0
8.7.2008 18:29

dolch

Re: Re: Taky nezaujatý názor

Noviny nečtu vůbec, přicházím o něco?

0/0
9.7.2008 7:16

kernel32.dll

Re: Re: Taky nezaujatý názor

Jestli ti na Linuxu vadí, že je zadarmo, tak to asi nejsi ani jednoduchý.

0/0
9.7.2008 12:30

Leinad

Re: Taky nezaujatý názor

Já se při výběru systému stejně jako novin zajímám i o cenu. Noviny mám na webu zadarmo, vlaštovky ve škole stavím z bezplatných 24. Když chci knížku nebo článek, co na webu není, zaplatím si.

Debian GNU/Linux je pro mě lepší, než Windows(co já dělám na PC,...),

Cílem GNU nikdy nebylo snížení ceny. Platil jsem kámošovi za vypálení CD, ale ne užívání software a možnost odklikávání EULA.

0/0
4.12.2008 14:41

Pesimista

Re: Taky nezaujatý názor

Was? Hele, čuňárny beru jako každej, programování a 3D modelování jde mimo mě. Já PAŘÍM dobrý hry a  baví mě to. Od toho je to koníček, že dělám co mě baví. Jaký řešení máš na Linuxu pro mě? Linux 3D pexeso? Sry, ale tak jako nechápu lidi, co lezou někam po skalách (únavný, zdraví i životu nebezpečný) beru jako fakt, že JSOU takoví, ať už si o tom myslím cokoliv. Stejně jim to nevymluvím a nepřesvědčím je, že to co dělaj je šílenost, tak jako mě těžko přesvědčíš, že 3D modelování je lepší než Bioshock. Význam toho, cos napsal je: "Protože tam nevede chodník, tak tam nechodím."  A nebudeš chodit do lesa, na pláž atd. atd. Takový řešení ovšem ne každému vyhovuje.

0/0
10.7.2008 18:51

dolch

Re: Re: Taky nezaujatý názor

No jo, když jsi závislák na hrách, tak se nediv, že za to musíš platit. Stejně jako feťáci, co berou drogy. A je jedno, jestli zaplatíš tím, že si to koupíš, nebo to ukradneš a riskuješ postih nebo nějakou jinou újmu. Pro tebe holt řešení nemám :-) (Jo, měl bych řešení, třeba vyprdni se na hry počítačový a jdi si s kámošema zahrát fotbal, nebo šachy. Ale to tě asi neuspokojí.)

0/0
10.7.2008 20:38

Pesimista

Re: Re: Re: Taky nezaujatý názor

Znova říkáš: dělej to co já, jinak jsi bla bla.... Zapomněls dodat, jak velký nebezpečí jsem pro společnost, protože zítra mi z hraní hrábne a nejspíš budu pobíhat po ulici a kosit lidi s motorovkou:-)! (střílení do spolužáků se nekoná, už jsem dlouho  ze školy) Jak dobrá je tvá rada poznáš časem sám, až doděláš školu a pár let budeš OPRAVDU makat (jestli se teda neupíchneš někde ve státní správě). BTW - jak dobře hraješ ten fotbal, když ve volném čase se zabýváš programováním a 3D modelováním? Jsi jistě vynikající atlet, že ;-) ? Sry, nohejbal hraju, v hospě Mariáš, pařím a budu pařit, ale 3D modelování je prostě TAK úžasný, že to není nic pro mě. A jsme opět na začátku, Linux mi to paření neumožní, ať děláš, co děláš.

0/0
10.7.2008 21:12

dolch

Re: Re: Re: Re: Taky nezaujatý názor

To je otázek, kde začít? Tak třeba u té atletiky. Máš pravdu, před více než dvaceti lety jsem byl docela obstojný atlet na krajské úrovni. V době, kdy si spolužáci pořizovali Atari a Komodora 64, mě počítače ani trochu nezajímaly a volný čas jsem trávil radši na stadióně. Teď už si jen občas chodím zahrát volejbal, což považuji za pohybovou aktivitu přiměřenou mému věku.

Jinak celkem špatně chápeš moje příspěvky. Neříkám ani náhodou "kdo nedělá to co já, je brmbrmbrm...". Říkám jenom, "podívejte se, jde to i takhle".

Nakonec já si taky občas zahraju na počítači nějakou hru, ale pokud bych za ní měl platit, tak se bez toho radši obejdu. Ne proto, že bych na to neměl, spíš jak bych tak řekl - nepovažuji hraní her za něco natolik povznášejícího, aby do toho člověk ještě cpal peníze. Dost na tom, kolik do toho investuje času, který by se dal vynaložit lépe.

0/0
10.7.2008 22:33

Pesimista

Re: Re: Re: Re: Re: Taky nezaujatý názor

Takže jsme asi stejnýho věku, soudím z tý C-64 a Atari. Chápu, že to jde i jinak. Ale diskuze je o použitelnosti OS. Že cpu mergle do hardwaru a her? (no, nemusel bych do her, to je fakt, stáhnu hru i crack a mám to zadara - nic proti, ale cracky jsou většinou trojany, takže radši kupuju) Co takový rybáři, víš kolik prachů nacpou do těch svejch serepetiček, navijáků  atd.? Většina koníčků něco stojí, často NESROVNATELNĚ víc, než pařba. Autíčka, letadla, Harleye, Himaláje.. Ale co je mi potom? Mě baví Battlefield,CSko apod. Že tě hry neberou-fajn. Mě jo. A co mám dělat, když vyžadujou winy? V ten okamžik ty si řekneš jdu na volejbal a já? Linux mi prostě nepomůže. Proto MUSÍM mít předražený winy. Proto je lidi mají, PŘESTOŽE musí cálovat dokolečka a odříct si nedokážou, tak jako audiofilové přádnou supermastnou sestavu od Krellu. Řekneš audiofilovi, že je mimo, vydávat takový šílený prachy, když to samý má v mobilu v mp3? A nechtěj vědět, co by ti na mp3ky řekl :-)

0/0
11.7.2008 0:20

dolch

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky nezaujatý názor

Jasně, že koníčky stojí prachy. Řadu z nich opravdu nechápu, ale jsou koníčky, které stojí spoustu peněz, a které pochopit dokážu - fotografování, muzika, modelaření... Ale nikomu neberu ani ty, kterých smysl mi uniká (golf, motroka, chov hadů ... :-)

A nakonec, do těch her jsi mě zatáhl ty, já o nich v původním příspěvku vůbec nemluvil. Co se týká her tak ano, holt musíš mít Windows. Stejně jako na účetnictví, ale to zase asi málokdo si doma po večerech účtuje jen tak pro odreagování.

0/0
11.7.2008 8:34

zezelenaly

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky nezaujatý názor

Mno Ucto(foxpro) ktere je pro dos zprovoznis i pod linux .

0/0
25.10.2008 23:33

akanahe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky nezaujatý názor

Mno Ucto(foxpro) ktere je pro dos zprovoznis i pod linux .

0/0
25.10.2008 23:34

chytry chlap

větši lidí stále potřebují vodit za ručičku

takže pokud jim i maličko předěláte nabídku menu windows, stejně si nastaví z5 tu starou.

je těžké pak vysvětlovat, že linux je o 100% lepší než rozbité okno.

Pravda - Cinemu pod Linux nedělají. Nebo autoCAD či jiné profesionální programy.Až ale jedna z větších firem přistoupí i na možnost distribuce pod Linux, teprve bude poznat síla Linux a nevýhody Windows.

0/0
8.7.2008 16:13

Kyo

Re: větši lidí stále potřebují vodit za ručičku

Profesionálních programů pro Linux je celá řada prakicky ze všech oblastí. Bohužel se jako první soustředili na Linux dodavatelé high-endových řešení, takže máte pro Linux třeba Apple Shake, Autodesk Smoke/Inferno/Flint, Autodesk Mayu a Pro/ENGINEER, ale už ne Autodesk AutoCAD, Autodesk 3DS MAX a Cinemu. (Sakra, ten Autodesk už fakt koupil skoro všechno... :-D)

A (na Linuxu) jsme ještě dnes pořád v tomhle bodě. Právě Mac OS X ukazuje, že na získání zájmu "středních dodavatelů" by to chtělo ještě takových těch pět nebo deset procent navíc, tedy v případě Linuxu. Mac už je (zase, po nedávném propadu před cca. deseti lety) má a tak se na něm nedávno začala vynořovat řada nových pěkných aplikací. :-)

0/0
8.7.2008 22:59

John Coffey

+++++

Cekal jsem ze se tady zase rozhori diskuse W vs Linux.

Prihodim jeden myslim nezaujaty nazor: Neni to tak davno co jsem instaloval Linux na jednom z domacich pecek a paxem ho vratil na Wxp. Proc? Nenasel jsem na nem nic lepsiho pro moji praci. Predevsim nechci jako linuxova lama travit hodiny na nettu hledanim neceho, prolezani Wiki jen abych pochopil jak vlastne linux funguje. Proste a jednoduse, me Wokna funguji a nemusim se v nich stourat. Nechci se ucit nejaky konzole nebo o cem to tady mluvite...

Chci system ktery bude delat to co ja potrebuji, nepotrebuji system kteremu ja budu delat to co on potrebuje.

Je to jako s autem, radeji si koupim auto s vyssi spotrebou nez bych si koupil karu na vodik ve ktere se bude porad nekdo stourat...

0/0
8.7.2008 15:55

dolch

Re: +++++

Tak tomu říkám opravdu NEZAUJATÝ názor ;-D;-D;-D

0/0
8.7.2008 17:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.