- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No pokud to ma mit spotrebu 300W v zatezi a 100W je pri tom minimum nevim jestli intelu nakej marketing pomuze...a s vykonem to taky nebude ruzove....
s reklamou o "dokonale odladěném procesoru" bych byl opatrný...
Kdysi dávno plánovalo Sony grafickou kartu ze 4x Cellu, potom projekt scraplo. Údajně se ukázalo, že používat univerzální CPU na GPU operace není extra výhodné a biliardy triliard ziliard flops v SPU se ve finále nedají srovnat ani s poměrně starou specializovanou ATInou.. Takže teď tu máme totéž v bledě modrém (od Intelu). Kde se bere to nadšení, že masivní multiPentium s x86 je pro grafiku lepší, že moderní shader jednotky? Dovedu si teoreticky představit, že by s tím někdo mohl zkusit realtime ray tracing a nebo že by někdo zkoušel nějaké totálně nové hypersložité efekty, ale pro současnou grafiku mi kapku přijde rozumnější používat masivní množství specializovaných shader jednotek
než nižší počet poměrně univerzálních CPU. Intel už přinesl celé koše nápadů, které vypadaly dobře na papíře, ale v praxi to moc nejelo a osobně bych řekl, že tohle bude další. Mě to z toho popisu tak trochu připadá, jako by se Intel jen pokusil o vlastní verzi Cellu založenou na x86...
Rozdíl mezi snahou počítat grafiku pomocí Cellu a nynější snahou Intelu, je dost značný. Univerzální CPU (v případě larrabee až 24 jednodušších CPU) může klidně výkonem zastat shader operace dnešních GPU (ve flexibilitě je i mnohem překonává). Problém je u fixních funkcích (textury, filtrace, atd), které se přes univerzální CPU dělá dost neefektivně. To ale Intel u Larrabee řeší implementací fixních obvodů. To Larrabbe, které bude soupeřit s GPU nebude jen x jader vylepšených Pentií, ale i speciální obvody pro speciální potřeby kladené na grafiky. To je ten důvod, proč se Larrabee jako grafický čip klidně prosadit může.
Jinak Larrabee by i v případě neúspěchu na poli grafickém, mohlo celkově být úspěšné. Intel ho totiž bude využívat i jako speciální koprocesor po náročné úlohy (konkurence GPGPU). Larrabee zkrátka nemíří jen na konkurování grafickým kartám.
RTL neni "soubor ovládacích instrukcí" ale neco jine, viz.
viz. také http://en.wikipedia.org/wiki/Register_transfer_language
Tak na letošním WWDC Jobs odhalil plány pro příští verzi Max OS X aka Snow Leopard. Ten má mít podporu pro multi-core CPU (http://www.apple.com/macosx/snowleopard/) a má být uveden již příští rok. Dle Wikipedie (http://en.wikipedia.org/wiki/Larrabee_(GPU)), resp. PC Watch (http://www.apple.com/macosx/snowleopard/) se dá Larrabee očekávat též příští rok.
Takže když to dáme dohromady, o Apple příští rok hodně uslyšíme.
Ehm, teda, no, nevím přesně, ale nebere náhodou poslední dva roky apple od intelu procesory?
Á technet zase krmí blbostma...
20x více výkonu na 1 W spotřebované energie než současné CPU Core2Duo.
To zase bude revoluce, až se to u nás za 60 let objeví...
Než začnete irelevantně pokřikovat v diskuzi, prozkoumejte si odkazované zdroje. Předem díky.
Paráda, konečně rad-hard grafická karta! Ani nukleární EMP vás nezastaví v pařbě!
Umístili každé jádro do miniamturní faradayovy klece a totéž na konec udělali s celým procesorem a nakonec i celým zařízením.
slibuje se od něho například výrazné snížení spotřeby díky vysoké účinnosti a nízkým tepelným ztrátám? Toto je úplný nesmysl protože prototypy karty mají spotřebu 300W!! Což je více než mají 2 jádrové grafiky
co je to ta speciální funkce VYNOUT .... nebo že by češtin ?