Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Mil Mi-8T - sedm tun létajícího železa na vlastní oči

Jmenuje se Mil Mi-8, váží sedm tun a patří mezi nejrozšířenější helikoptéry vůbec. V Česku jde ale o jeden z mála exemplářů tohoto druhu. Seznamte se s jednou z největších soukromých helikoptér u nás, jejíž historie sahá až do šedesátých let minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Svazak99

...

Tyvado, lita mi to uz asi hodinu nad kanclem a reknu vam, je to docela randal ;-D;-D

0/0
25.7.2008 10:21

kotatkoxxl

Zajímalo by mě,

jaké % zaměstnanců - pilotů a techniků, je bývalých vojáků. Podle fotek ze stránek AEROCENTRA myslím, že většina prošla a získala zkušenosti právě v armádě.

0/0
25.7.2008 9:22

hmm

Re: Zajímalo by mě,

to je docela logicke...kde jinde se naucite pilotovat a udrzovat takovy stroj , kdyz ho prakticky nikdo jiny nepouziva :-)

0/0
25.7.2008 9:35

Atheist10

hmm

Clanek zajimavy i fota R^ jen bych mel drobnou poznamku ke slovicku "resuls". Nejedna se nahodou o "resurs"? :-)

0/0
25.7.2008 8:35

Michal Hron - Mobil.cz

Re: hmm

Děkuji za slova chvály, vidí se tu málokdy. S resursem máte samozřejmě pravdu, v článku jsem to opravil. Děkuji za upozornění.

0/0
25.7.2008 13:46

Jerey

Stroj na h.

Naprosto nevhodny typ pro zvedani ci noseni cehokoliv ... dvouturbinovy stroj, viceclenna posadka ...   spatna riditelnost ... s timhle neco delat muzou jen silenci ..nebo rusi ci cesi ..

0/0
24.7.2008 20:28

kraxna

Re: Stroj na h.

Jó...Mi 26...to je jiný kafe...:-)

0/0
24.7.2008 20:51

Anatolij Medvedev

Re: Stroj na h.

A proto se na ně u nás přeškolují britové a američani kteří na nich létají v afghanistánu protože je stavěná na takové prostředí (on když se dostane písek do motoru tak to moc nelítá)

0/0
24.7.2008 20:52

Jerey

Re: Re: Stroj na h.

Mluvil jsem o zpusobu vyuzit .. na zvedani a noseni .. a spatne jsem se vyjadril .. stroj je to dobry, ale nikoliv k tomuto zpusobu vyuziti ..takze asi tak.

0/0
24.7.2008 20:56

Dusan321

Re: Re: Stroj na h.

Ale prd. Pro Afganistan se uvazuje nad pronajmem techto stroju z duvodu toho, ze Americane maji nedostatek tezkych helikopter a Evropane nechteji tech svych par kousku pujcit, protoze by se jim tam mohl poskrabat lak. Krome toho na ne Americane cvici afganske piloty, protoze pro ne jsou vhodnejsi nez narocnejsi zapadni "zbozi".

Nikdo z tohohle reseni neni zrovna nadseny, protoze proti americkemu standardnimu CH-47 Chinook je to dost podradne zbozi, zejmena nosna kapacita ktera je mene nez tretinova (u Mi-8) nepotesi armadni logistiky. Bohuzel Chinooky proste nejsou a zadna alternativa k pronajmu Mi-17 se nerysuje.

0/0
26.7.2008 20:34

pavelthelong

letel jsem s tim

trasu Ceske Budejovice-Hradec Kralove-Praha-Ruzyne-Ceske Budejovice s pacientem jako lekar a je to opravdu zazitek-proti trpaslikovi MI-2 je to jako prestehovat se ze stanu do 3+1R^:-)

0/0
24.7.2008 15:28

vymrzovač

a co se nadělá parády s 15let starým krámem!

...až ho budete přehlašovat na dopravce,připravte si regulační "ekologický poplatek":-/

0/0
24.7.2008 14:47

Karel

Havárie

za zmínku ještě stojí trochu kuriózní havárka "prezidentské" armádní Mi osmičky  s kosmonauty Remkem a Cernanem na palubě. Nebyla to vina tohoto skutečně skvělého vrtulníku, jestli si dobře vzpomínám, říkalo se, piloti zapomněli zapnout čerpání a došlo jim palivo :-) Naštěstí nehodu všichni přežili, Mi-8 byla myslím na odepsání a jedna z letušek má trvalé následky po zraněních.

0/0
24.7.2008 14:26

vymrzovač

Re: Havárie

...přesně na to jsem si vzpoměl

0/0
24.7.2008 14:46

Dusan321

Re: Havárie

Ona to vina toho vrtulniku byla, protoze kombinace technickych zavad zpusobila, ze to palivo doslo a nikdo se o tom nedozvedel pred padem. Koneckoncu oficialni zaver byla technicka zavada, nezavineno piloty.

0/0
26.7.2008 20:27

Karel

Re: Re: Havárie

Myslím, že jediná oficiálně zjištěná závada byla tehdy spálená žárovička v kontrolce minimální zásoby paliva.

0/0
4.8.2008 17:30

dzandra

No ještě něco pěkného o Mi-24

Na vojně jsem byl v Bochoři tak si nějak pořád pamatuju nízké průlety a podobně. Sice jsem laik, ale jaký koliv vrtulník Mi mám rád. R^

0/0
24.7.2008 14:08

dexx

Jj je to monstrum

..pamatuju jak před pár lety vymlátil pěkných pár oken v Rybné ulici v praze když montovali anténu na burzovní palác...

0/0
24.7.2008 13:16

Jony

Video

To je sice hezký že tam o něm kecá, ale spíš sem si představoval že se v něm proletěj, nebo aspoň natočej ze země při letu kua, co to je??!!RvRvRv(Y)

0/0
24.7.2008 12:39

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Video

Chcete vidět Mi-8 za letu? Podívejte se na Mobil.cz a video u našeho článku.

0/0
24.7.2008 12:45

Vestor

Hmm

Tak pokud redaktoři v tom vrtulníku našli opravdu 7 tun železa (Fe), tak klobouk dolů. Já se obávám, že železa tam bude tak 30 % a zbytek bude hliník a jeho slitiny, možná trochu titanu. Nějak se mi nezdá ten průměr zadního rotoru - skoro 4 metry, nejsem sice odborník, ale tak velkej ten vrtulník zase není.

0/0
24.7.2008 11:01

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Hmm

Dobrý den. Věřím, že je Vám jasné, že jde o nadsázku. K Vaši spokojenosti ale můžeme příště použít titulek "Sedm tun létajícího materiálu, z toho třicet procent železa, zbytek hliníku a jeho slitiny, možná trochu titanu, na vlastní oči (VIDEO)". Jistě to zní lépe. :-) U průměru rotoru máte pravdu, zapomněl jsem to před odpublikováním opravit. Správný údaj je 2,7 metru.

0/0
24.7.2008 11:39

Vestor

Re: Re: Hmm

Samozřejmě, že vím že je to nadsázka. Ale občas sem chodí i normální lidi co o tom nemají páru a ti pak vážně můžou myslet, že se letadla staví z železných trubek a plechů. A poslední dobou máte v článcích úděsné množství chyb (pletete doménu prvního a druhého řádu, nepřesnosti, překlepy). To je nějaká úspora za korektora, že to opraví zdarma čtenáři? :-/

0/0
24.7.2008 12:02

ivo48

Re: Hmm

Průměr vyrovnávacího rotoru je 2.7 m.

Průměr nemí poloměr - ten je 1,35 m.

Čti dokonce.

0/0
24.7.2008 15:28

M.

poruchovost za letu

jaka je poruchovost techto stroju? pusobi to humpolacky sovetsky jak stary uraly a kamazy... ja bych do toho nesedl ani za nicX 

0/0
24.7.2008 11:00

dzandra

Re: poruchovost za letu

Poruchovost je stejná jako u všeho.

0/0
24.7.2008 14:15

vymrzovač

Re: poruchovost za letu

poruchovost je v průměru velmi malá,za letu se porouchá vždy jenom jednou:-/

0/0
24.7.2008 14:50

loleq

Re: poruchovost za letu

Vypada humpolacky a leta dodnes. Tak jako Soyuz kterymu uz je cca 50 let a pouziva se jako raketovy nosic dodnes (i kdyz modifikovany ale Koroljovuv tvar a navrh zustal furt stejny). Na ISS sou take stare vypinace projektovane pro MIR. Aneb vse co vypada osklive ma svou prakticnost dotahlou daleko...

0/0
25.7.2008 12:33

Van.Vren

Vir

Rád bych si přečetl článek, ale AVG webový štít zde nalezl nákazu WM/Concept, dalo by se stím něco udělat?

0/0
24.7.2008 10:59

alien

Re: Vir

dalo - odinstalovat AVG a nainstalovat antivir

0/0
24.7.2008 11:08

CubA

Virus?

AVG mi při otvírání článku hlásí, že obahuje nákazu virem WM/Concept. Je to vůbec možné? Já si ho tak moc chtěl přečíst...

0/0
24.7.2008 10:45

Václav Nývlt - Technet.cz

Re: Virus?

Jde o konflikt AVG s "něčím", bohužel není jasné s čím, žádné bugy ani chybné řetězce na stránce programátoři neobjevili. Než se podaří  problém vyřešit systémově, doporučuji na chvilku zakázat webový štít (vyzkoušel jsem, vše v pohodě).

0/0
24.7.2008 15:00

CubA

Re: Re: Virus?

Tak jsem se tedy na chvíli vystavil nebezpečí a článek shlédl. A motto "žádný risk žádný zisk" se opět potvrdilo. Článek je super a fotogalerie neméně zajímavá.R^ Občas vám tu práci závidím. Jen mne překvapilo, že veškeré ovládací prvky jsou popsány azbukou. U takhle nového stroje jsem to nečekal. Ještě by mne zajímalo, zda je ten kryt pod závěsným hákem šoupací, nebo se odklápí do strany.

0/0
24.7.2008 15:34

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Virus?

co je na tom divného, je to ruský stroj. Měla jsem možnost sedět v této mašině a ta ruština působí fakt zvláštně, ale my, co jsme se ji učili, tak jí rozumíme ;-) 

0/0
25.7.2008 9:12

CubA

Re: Re: Re: Re: Virus?

Pochopil bych, kdyby to byl vrtulník vyrobený před r.89 nebo odkoupený od armády. Klidně mohli nechat popisky rusky, ale napsat to latinkou aby u pročítání manuálu nemusel být přítomen lingvista. :-) Taky jsem se o azbuku chvíli pokoušel, ale nějak mi to do krve nepřešlo. Možná si majitelé při koupi mohli vybrat a na ruštinu byli zvyklí. Já bych to nerozkódoval...

0/0
25.7.2008 10:10

ak1975

ok ok

Ok článek, ale asi se nejdená o Kadaň ale o Kazaň, Pochybuju že jsme v Kadani vyráběli vrtulníky.

0/0
24.7.2008 10:21

Michal Hron - Mobil.cz

Re: ok ok

Samozřejmě, děkuji za upozornění. Opraveno.

0/0
24.7.2008 11:42

Pepánek

...

...až na to, že letecký benzín se tankuje na kg a ne na litry. Také spotřeba se udává v kg na hodinu letu. Chce to něco také vědět pane redaktore, když píšu článek...:)

0/0
24.7.2008 10:17

Ghost

Re: ...

A co je za problém s tím že se to přepočítá (řekněme při nějakých 20 stupních) ? Většina čtenářů tankuje akorát tak benzín do auta a tam je to v litrech, takže nějaké srovnání je docela zajímavé...

0/0
24.7.2008 11:08

Michal Hron - Mobil.cz

Re: ...

Promiňte, ale raději využiji slova pilota, než abych se řídil zažitými konvencemi. Pokud pilot tvrdí, že je spotřeba sedm set litrů kerosinu na hodinu letu, napíšu, že je spotřeba sedm set litrů kerosinu na hodinu letu... Nic víc v tom nehledejte.

0/0
24.7.2008 11:46

loleq

Hip Hap Hop

Hip je nevsestranejsi vrtulnik na svete. Pritom osloveni letajici pevnost je pravdive. Je to totiz vrtulnik ktery v armadni verzi dokaze nest nejvetsi mnozstvi vyzbroje a dobyjet muze s malym mezipristanim. 

0/0
24.7.2008 9:47

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Hip Hap Hop

Jistě máte pravdu, ale "létající pevnost" skutečně patří spíše Mi-24

0/0
24.7.2008 11:42

Franta

Re: Re: Hip Hap Hop

Létající pevnost vzdycky byla a je pouze B-17 :-)

0/0
24.7.2008 12:44

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Re: Re: Hip Hap Hop

Evidentně jich je více, než se na první pohled může zdát. :-) (B-17 je hezká strojovna, o tom žádná...)

0/0
24.7.2008 13:19

roba21

Re: Re: Re: Re: Hip Hap Hop

B-17 má ovšem létající pevnost v názvu a nikdo od letadel létající pevností nemyslí nikdy nic jiného než B-17.

0/0
24.7.2008 21:08

mirek

Re: Re: Re: Re: Re: Hip Hap Hop

nemáš pravdu

0/0
25.7.2008 0:38

roba21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hip Hap Hop

V čem konkrétně? V letectví je pojem flying fortress neboli létající pevnost vyhrazen pro B-17 už několik desítek let.

0/0
25.7.2008 21:43

loleq

Re: Re: Hip Hap Hop

24-ka nese mene pouzitelne vyzbroje...

0/0
25.7.2008 12:28

BR

MI-8 pro FS

2PavelP: Pro FSX neexistuje, pouze nekolik modelu pro FS 2004. Nejlepsi je komercni MI-17 od Nemeth designs. Co se tyce pristroju a systemu odpovida skoro predloze a vse je popsano v manualu :-)

0/0
24.7.2008 8:40

gagaryn

***

Pokud to nemá termokameru je to nanic. Při převážení nákladů by mohli i někoho hledat.

0/0
24.7.2008 7:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.