Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se vyprošťuje člověk zpod kol tramvaje

Náraz, vyběhnutí řidičky před tramvaj, vysílačky, příjez dispečera, hasičů, nazvednutí tramvaje - to vše bylo ke shlédnutí na pražské Florenci. Nacvičovalo vyprošťování člověka sraženého nejmodernější tramvají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

carnero

Zajištění

Na fotkách mě docela zaujalo, že špalek pro zajištění tramvaje před pádem je až za kloubem. Pokud by tedy tramvaj sklouzla ze zvedáku, čelo na člověka pod tramvají stejně dopadne. Zůstane ve vzduchu jen kloub. Jaký má takové jištění smysl?

Jinak pěkná reportáž ze cvičení.

0/0
28.7.2008 9:51

4sAd

Čepy

Ty čepy jsou zajímavá vychytávka. Mají něco obdobného i jiné modely tram nebo jenom kostitřas Porsche?

0/0
22.7.2008 14:34

nejvyšší

OMG, tady se zase sešlo chytráků

:-©(Y)Rv

0/0
22.7.2008 5:36

karel

pošlete ten krám do vltavy

jeden z důležitých požadavků na design a konstrukci nových aut je, aby se po nárazu člověk nedostal pod vůz, ale přeletěl přes kapotu nebo bokem, což je pro něj mnohem bezpečnější. přední část tramvaje naznačuje, že po nárazu člověk nepoletí nikam jinam než pod ni. takže je to krám, jehož konstruktéři se ani nepokusili vyřešit tento dnes již samozřejmý požadavek.

0/0
21.7.2008 23:09

Dash9

Re: pošlete ten krám do vltavy

No ty seš ale jouda. Docela bych byl zvědav na tvar karoserie tramvaje (autobusu/náklaďáku), u kterého by chodec přeletěl přes kapotu. To snad už jedině připojit protisněhovou radlici.

0/0
28.7.2008 12:22

Chytracisko

Žertujete, že.

Co má co dispečer jezdit po městě? Má sedět na zadku na dispečinku :-) A že po dojezdu na místo zavolá hasiče? Děláte si z nás (Y);-ORv

0/0
21.7.2008 16:07

kolyvanov

Re: Žertujete, že.

Klasika... Nevsiml sis, ze jsou u havarky vzdycky prvni mamlasi z DP a pak az zachranka?

0/0
21.7.2008 16:16

Michal Bareš

Re: Žertujete, že.

Vždyť v článku je to jasně napsané. Řidič zavolá dispečera, který okamžitě uvědomí hasiče a dispečera v terénu. Ten po dojezdu znovu kontaktuje hasiče, kteří již vyjeli a upřesní jim situaci, což vystresovaná řidička těžko zvládne.

0/0
21.7.2008 20:23

ekan

Titulek

Tipicky bulvární titulek, který nemá nic společného s realitou...

0/0
21.7.2008 15:33

Kralik

Re: Titulek

Klasika, tohle iDnes i DNES provozuje uz nekolik let :-/

0/0
21.7.2008 15:50

Q

Re: Titulek

Mě ten titulek závadnej a asni zavádějící nepřipadá. V článku je skutečně ukázáno jak se vyprošťuje člověk z pod tramvaje a to že to je cvičení s figurínou je vedlejší - aspoň to není krvák jak na Nově

0/0
22.7.2008 7:52

Muf007

Re: Re: Titulek

Možná měli vedle figuríny vykydat kýbl kečupu, aby to bylo takové to naše novácké žvýkání ;-D

0/0
22.7.2008 10:13

vver440

mno, to neměla bejt figurína

ale členové tý komise, co chtěli schválit přednost chodců před tramvajema:-)

0/0
21.7.2008 15:25

procensora@seznam.cz

me

me kdyby takhle nekdo natacel tak si ho podam-nema narok bez souhlasu!novinari,jste hyenyRv

0/0
21.7.2008 15:05

Radek

Re: me

Asi jsi nepochopil, že se jedna o cvičení. V rámci cvičení asi nepoužili živého (ani mrtvého) člověka, ale pouze jen figurínu...

0/0
21.7.2008 15:18

vver440

Re: Re: me

von je z moravy, a je trochu pomalejší. na druhou stranu má vod všeho klíče-jako každej moravák:-)

0/0
21.7.2008 15:27

Radek

Re: Re: Re: me

Já jsem taky z Moravy a nemyslím si, že jsem pomalejší než ti chytráci z Prahy

0/0
21.7.2008 15:44

chytrák z Prahy

Re: Re: Re: Re: me

Tak teďka si nám to natřel;-D;-D;-D

0/0
21.7.2008 17:18

popizu

Re: Re: Re: Re: me

Tak si to začni myslet(zládneš-li to)

0/0
22.7.2008 22:11

roedor

Re: me

;-D;-D;-Dhyéno

0/0
21.7.2008 15:29

Jirka

Re: me

pro zpravodajské účely tě fotit/natáčet můžou, v občanském zákoníku je to výslovně uvedeno

0/0
21.7.2008 15:36

KulaCZEk

Zazil jsem neco podobneho v realu

Zazil jsem neco podobneho v realu s tim rozdilem, ze vlak srazil na nadrazi zenu.Asi nad ni byli vsichni svati ze to byl cityfrog a rozjizdel se.

No byl jsem prvni co byl u ni ale uprime...poslednich 5 kroku jsem zpomalil z behu a v hlave mi projelo "jestli nebude v jednom kuse...."Byla, ale kdyz dneska prijizdi tramvaj do zastavky mam divny pocit.

Nechtel bych zazit nekoho pod tramvaji.

0/0
21.7.2008 14:44

zapvit

Re: Zazil jsem neco podobneho v realu

nezavidim docela realne by bylo kdyby byla vejpul tma je velka pravdepodobnost.....

0/0
22.7.2008 0:32

Young Freedom

Re: Zazil jsem neco podobneho v realu

Když jsem byl ještě docela malý kluk a jel o prázdninách k babičce, skočila mezi Radotínem a Černošicem pod rychlík nějaká bába. Podívat jsem se nešel.

Na nádraží v Srbsku stojí pomníček dívce, která místo podchodu přebíhala koleje, a nabral ji mezinárodní rychlík. Ten začal brzdit rychlobrzdou, a údajně zastavil až na tom přejezdu, co je > 250 m daleko. Kusy tý holky prej byly po celé této vzdálenosti, ale znáte to, jedna paní povídala…

0/0
28.7.2008 19:03

Ondřej Zeman

Re: Zazil jsem neco podobneho v realu

Ta dívka se jmenovala Kateřina Lexová a byla to moje spolužačka ze základní školy. Je to pravda.

0/0
7.11.2008 15:38

TClovek

Nejdriv dispecink, pak hasici?

Takže jestli jsem pochopil ten postup, tak se nejdřív čeká na někoho z dispečinku, aby přijel a rozhodl, jestli se mají volat hasiči a záchranka ? Neměli by je raději volat hned? :-)

0/0
21.7.2008 14:42

creweta

hm tak to jo

To nám chce idnes namluvit, že jsou dopraváci fakt tak na palici, jako je napsáno u fotek?

1. řidička se jde podívat co se stalo a zjistí, že má pod tramvají člověka

2. přijede dispečer a podívá se zda to je opravdu člověk, přece jen řidička je ženská a chlap musí zjistit zda nemá třeba vlčí mlhu

3. pak teprve kontaktuje hasiče a další složky dopravního podniku

4. normáně by člověk nechal zavolat hasiče a záchranku rovnou, řidička to nahlásí a zajistí tramvaj a cestující, ale pokud by dispečink poslal fakt jen dispečera a čekal na další pokyny, tak je to fakt na palici...  a otázka zní, je na palici redaktor idnes, který to takto napsal nebo je na palici někdo v DPP?

0/0
21.7.2008 14:41

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: hm tak to jo

dík, doplnil jsem text pro upřesnění, v souboji s časem se snadno na něco zapomene

0/0
21.7.2008 15:00

procensora@seznam.cz

Re: hm tak to jo

na palici jsou vsichni!jasny ze prvni volas sanitu,je integrovanej obvod,voni uz si mezi sebou volaj hasice,policajty atd.Zadnej papir na svete mi nemuze zabranit jako civilovi vytocit z mobilu 155!

0/0
21.7.2008 15:09

creweta

Re: Re: hm tak to jo

Pokud mají v DPP interní předpisy, že musí kontaktovat ihned dispečink tak je lepší kontaktovat dispečink než samostatně 155. Jednak je v tu chvíli řidič určitě také v šoku a jednak na dispečinku to musí také vědět a jsou tam na to školení, takže je určitě lepší, když nahlásí polohu tramvaje oni než, když jí bude určovat řidič. Řidič by v tu chvíli měl dělat něco jiného než volat záchranáře. BTW není tu někdo z DPP, který by věděl, jaké jsou interní předpisy pro tyto situace?

0/0
21.7.2008 16:06

x

Re: Re: hm tak to jo

Oni ty predpisy jsou zrejme starsi - neni to prece tak dlouhou co mel mobil jen malokdo - pak radiostanice v tramvaji byla urcite rychlejsi nez hledani telefonni budky...

0/0
21.7.2008 16:26

pep

Re: Re: Re: hm tak to jo

a není to jednodušší (viz např. v Brně) jen zmáčknout tlačítko "Nehoda" a dispečink už si vozidlo najde pomocí GPS a zároveň sám zavolá řidiče a dle checklistu se ho vyptá na vše důležité...

0/0
22.7.2008 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.