Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyjela první porevoluční lokomotiva z Plzně. Může být nejrychlejší na světě

Lokomotiva ŠKODA 109E má větší výkon, než jaký pohání nejrychlejší lokomotivu světa. Jede rychlostí až 230 kilometrů v hodině. Může být budoucí rekordmankou?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

asdf

italka

Nezlobte na mne ale já jako čech se za tvář této lok.stydím-hrůza! Italská hrůza která bude padesát let hyzdit českou krajinu.Prosím vás něco stím udělejte!!!!!

0/0
25.8.2008 12:00

PavelP

Zajímal by mne ten snímač,

jak je dělaný, nám na lokomotivě pro technologii ,nic nevydrželo až pomocí silenbloků se dalo ho udržet měsíc v chodu.

0/0
4.8.2008 7:23

dzandra

Jako úplnýmu laijkovi se mi moc nelíbí

Designove mám se mi líbí Banán a Sergei. ;-D

0/0
3.8.2008 21:41

mp1

Re: Jako úplnýmu laijkovi se mi moc nelíbí

A mně Laminátka...

0/0
4.8.2008 7:37

haba

loko

[>-]opet zlate ceske rucicky

0/0
3.8.2008 21:21

pan nejchytřejší

Výhled z kabiny

Již před více než padesáti lety jistý architekt Kardaus navrhl pro tramvaje Tatra T3 dizajn čela vozu tak, aby umožňoval výhled z kabiny v co největším zorném úhlu. Je to provedení, které všichni známe z tramvají našich měst.

Škoda Transportation ale vsadila na podivný dizajn, který nepředpokládá, že se někdo bude chtít dívat i na bok. Začalo se to částečně projevovat u tramvají 10T, ale u těch to není až tak hrozné. Avšak u tramvají 13T až 15T je to naprostá hrůza. Přece jenom při jízdě po městě se občas hodí vidět na stranu, například když vjíždíte na pozemní komunikaci :-/

Lokomotivy sice jezdí po zabezpečené trati, ale přece nejde jen zírat dopředu...

Taky ten stěrač na lokomotivě 109E je nějaký malý. Na větší (přes celé okno - teda okénko) už asi nezbyly peníze...8-o

0/0
2.8.2008 21:21

x

Re: Výhled z kabiny

Neni nahodou ten tvar oken lokomotiv kvuli lepsi aerodynamicnosti - proste muze to byt v tomto smeru kompromis.

0/0
3.8.2008 2:44

flint

Re: Re: Výhled z kabiny

Pokud se nepletu, v článku je psáno, že jsou tam umístěny 4 kamery - s jejich pomocí vidí strojvedoucí i za roh:D

0/0
3.8.2008 20:28

supermichal

.

Z té kabiny musí být blbě vidět.

0/0
2.8.2008 9:28

Reakturek

Re: Z té kabiny musí být blbě vidět...

Říkal kdo ? Ty jsi byl uvnitř ? Je Ti známo, že v této loko sedí fíra na prostředku ? Myslíš, že loko potřebuje zorný úhel, jako auto ? Myslíš, že zbytečně velký zorný úhel bude lepší při východu a západu slunce ?

0/0
2.8.2008 10:51

ehonzik

První porevolucní???

Nevim cim to bude ale autor ocividne nevi nic moc o historii... Prvni porevolucni lokomotivou by melo byt spravne lokomotiva rady 184 (skodovacke znaceni 93E), vyvyjena v letech 1994 az 1999. Vyrobeny byly 4 kousky, jezdi pro SD (Severoceske doly). Pripadne http://www.prototypy.cz/ a hledat radu 184 ;-)

0/0
31.7.2008 15:10

adviser

Re: První porevolucní???

Nejen, taky žehličky 90E (řada 114.5) pro  stejného odběratele. Dvě lokomotivy ze série dodnes postávají v areálu výrobce, protože se série příliš nevydařila.

0/0
1.8.2008 13:20

DreamWorks

porevoluční...

Dobrá, mašina je sice porevoluční, výbava tomu odpovídá, ale barevností a designem jsme opět v letech osmdesátých. kapota mi přijde jako starý Pershing s aerodynamicky tvarovanýmy čely o barevné kombinaci šedé a modré nemluvě... :-/

0/0
31.7.2008 15:05

znalec_prostredi

Zásluhy

Hmm, když tak koukám na fotografii se čtyřmi pány a popiskem "lidé, kteří mají na realizaci největší podíl...", zajímal by mě podíl pána vlevo. Pokud je mě známo, pouze šéfuje pánovi vpravo (šéf projektu) a zcela chybí zástupce lidí kteří lokomotivu realizovali nejen zpoza stolu. Právě oni mají lví podíl na tom, že po nekonečných řadách změn a úprav v projektu, byrokratických problémech se subdodávkami, lokomotiva konečně vyjela na zkušební trať a mohl vzniknout tento článek. Klobouk dolů před jejich umem, šikovností a trpělivostí. R^

0/0
31.7.2008 11:20

pepé

v japonsku by působila jako 30 stará

sorry

0/0
30.7.2008 14:31

czechian

Re: v japonsku by působila jako 30 stará

Právě naopak. Současné japonské lokomotivy vypadají jak to, co vyráběla Škoda tak před 30 lety. Rv

0/0
30.7.2008 19:03

pepé

Re: Re: v japonsku by působila jako 30 stará

chichi. zagůgluj si :)

0/0
2.8.2008 0:45

John Coffey

Re: v japonsku by působila jako 30 stará

Hloupost prominuta...

0/0
31.7.2008 13:05

Jiřik

Přezdívka

Pro každou lokomotivu bývá typická pozdější přezdívka. U škodovek eso, pershing nebo žehlička... a jak tak koukám na ty fotky, připomíná mi čelo lokomotivy sršně... navrhuji tudíž přízvisko STŘÍBRNÁ SRŠEŇ! ;-)

0/0
30.7.2008 12:03

C-l-a-u-d-i-u-s

Re: Přezdívka

Neni srsen muzskeho rodu?

0/0
30.7.2008 14:14

pepé

Re: Re: Přezdívka

není. stejně jako káně není středního rodu.

0/0
30.7.2008 14:31

C-l-a-u-d-i-u-s

Re: Přezdívka

Takze kniha "O letadelku Kaneti" se bude muset prepsat.

0/0
30.7.2008 15:04

milan

Re: Re: Přezdívka

Vlastne ano, spravne by melo byt O letadelku kani - bez legrace.

0/0
31.7.2008 1:49

Flash

Re: Re: Re: Přezdívka

Podle pravidel českého pravopisu je káně (ve smyslu toho létajícího zvířete) rodu středního a u slova sršeň je povolen rod mužský i ženský.

0/0
31.7.2008 23:59

pepé

Re: Re: Re: Re: Přezdívka

nechci se přít jestli je povolen nebo není povolen, ale sršeň je vlastně velký druh vosy. správně a původně je to tedy prostě TA vosa - sršeň..

pokud to povolili, tak asi jen proto že to lidi motali do mužskýho rodu tak jako tak

0/0
2.8.2008 0:40

milan

Re: Re: Přezdívka

Cestina neni tak jednoducha, jak nas ucili - treba srsen je rodu muzskeho i zenskeho. :) Nicmene "stribrna srsen" bude nejspis narazka na ruzoveho pantera ;)

0/0
31.7.2008 1:51

Martin

Re: Re: Re: Přezdívka

To číslo 109E si jednoznačně říká o přezdívku Messerschmitt :-)

0/0
31.7.2008 14:03

Jiřik

Re: Re: Re: Přezdívka

Správně! ;-DR^

0/0
1.8.2008 5:43

Oggy

Re: Re: Re: Re: Přezdívka

Jj, to mne taky napadlo. Trefna prezdivka. Nebo zkracene Mezek, jak se prezdivalo u nas po valce vyrabenym 109kam.

0/0
2.8.2008 13:18

žiži

Re: Re: Přezdívka

Mám dojem, že to měla být STŘÍBRNÁ SRŠÁŇ  - aspoň tak nazýval svě skvělé vozítko detektiv "Kluzó" v Růžovém panterovi

0/0
4.8.2008 10:03

žiži

Re: Re: Přezdívka

Myslím, že to mělo být STŘÍBRNÁ SRŠÁŇ - apoň tak nazýval inspektor "Kluzó" své skvělé stříbrné vozítko v Růžovém panterovi

0/0
4.8.2008 10:07

lukas

ceske vyrobky

To je fajn, ze jeste vyrabime lokomotivy.

Byl jsem ted rok na Novem Zelandu a cloveka moc potesi, kdyz vidi na ulici Skodovky (auta) nebo Budvar v obchode. Dneska jsem sel po ulici v Bangkoku a na jedne vyloze meli velikou nalepku Zbrojovka Uhersky Brod a na pulte ceske pistole...

0/0
30.7.2008 11:25

vozova.hradba

Re: ceske vyrobky

Mimodek jak prase, co?

0/0
31.7.2008 19:07

trotl

Lokomotiva ala Acer?

Proč mi ta lokomotiva připomíná ty staré komunistické škatule? Možná proto, že designeři této pixle mají za ideální tvar krychli.

0/0
30.7.2008 9:30

Jiřik

Re: Lokomotiva ala Acer?

Dotaz: co to je komunistická škatule?

0/0
30.7.2008 12:04

Sadie Mae Glutz

Re: Lokomotiva ala Acer?

...zatimco kazde male dite vi, ze kvalita je predevsim dana designem a pokud to jako zaklad nema rotacni hyperboloid, ale krychli, tak to nestoji za nic.

mate aspon spravny odstin tkanicek do bot, tonovana skla a pozlaceny bidet?

0/0
30.7.2008 13:46

Reakturek

Re: Re: Lokomotiva ala Acer?

;-D;-DR^

0/0
31.7.2008 11:00

Jaroslav Kukrecht

Střídání strojvedoucích na hranicích?

Myšlenka umožnit jízdu lokomotivy na různých napájecích systémech je už dávným snem.Teď se to povedlo,ale stejně se budou muset na hranicích měnit strojvedoucí.Řešit by to bylo možné,pokud by byl jednotný dorozumívací jazyk,pokud by každý strojvedoucí měl dopravní zkoušky  platné pro příslušnou zemi,kterou bude projíždět a navíc by měl zkoušky i na samotnou lokomotivu.Tu by musel mít stejně každý i kdyby lokomotivu řídil jen na území svého státu.Tak nevím,jestli se z těchto důvodů podaří tento sen uskutečnit.  :-(

0/0
29.7.2008 14:58

JH

Re: Střídání strojvedoucích na hranicích?

Již dnes zajíždí na naše území strojvedoucí z Německa a opačně. Podmínkou je tuším státní zkouška z daného jazyka...

0/0
29.7.2008 18:06

Huffnaggelův duch

Re: Střídání strojvedoucích na hranicích?

Nevíš co mluvíš. strojvedoucí dávno zajíždějí na území sousedního státu, na našem území pracuje i personál sousedních žel. společností, např. vozmistři OBB

0/0
30.7.2008 7:51

liberal shark

magická rychlost

K čemu je rychlost 200 km/h, když většina nákladních vagonů může jet maximálně 120 ?

0/0
29.7.2008 9:43

Gandalff

Re: magická rychlost

Asi sis nepřečetl, že má být určena k OSOBNÍ dopravě...

0/0
29.7.2008 13:46

BO

Re: Re: magická rychlost

OK, tak k cemu je magicka rychlost 200Km kdyz se po vetsine trate muze jezdit jenom 140?:)ale pekna masinak, jen tak dal kluci

0/0
29.7.2008 17:03

Lojza

Re: Re: Re: magická rychlost

No ono se u nás může i 160 a v brzké době (2-3 roky) se začne objevovat i těch 200 (nezapomeňte, že taková mašina se nekupuje jak auto na 5 let...)

Ale hlavně - k čemu mi je auto, které jede 200, když můžu po dálnici jen 130? Ano správně - není to ani tak kvůli maximálky, ale kvůli tomu, že to auto má výkonnovou rezervu třeba při předjíždění a akceleraci. Stejně tak tahle mašina se lépe vyrovná s rozjezdy a zastavování vlaků a tím bude krátit jízdní doby...

0/0
30.7.2008 0:26

lukas

Re: Re: Re: Re: magická rychlost

Jo, jo

hlavne aby umela rychle predjizdet :-)

0/0
30.7.2008 11:19

Lojza

Re: Re: Re: Re: Re: magická rychlost

Tady někdo píše rychleji než uvažuje...

0/0
31.7.2008 1:18

Sadie Mae Glutz

Re: Re: Re: Re: magická rychlost

"kvůli maximálky"

to je jakym jazykem?

0/0
30.7.2008 13:38

marinidis

Re: Re: Re: Re: Re: magická rychlost

to je ostravsko/východoseveromoravsky voe ;-)

0/0
31.7.2008 15:09

C-l-a-u-d-i-u-s

Re: magická rychlost

Tak tak. Az se dokonci instalace koleji pro rychlost 160 km/h, tak nekdo rozhodne, ze budou zase odstraneny a zacnou se misto nich instalovat koleje pro rychlost 200 km/h.

Taky by me zajimalo, proc se delaji auta s maximalni rychlosti 300, 400 nebo 500 km/h - jednak takova rychlost nikde neni dovolena, jednak si myslim, ze pri takove rychlosti staci trochu hnout volantem a uz auto vylitne ze silnice.

0/0
30.7.2008 14:23

x

Re: Re: magická rychlost

"200 km/h"

Slo by to i na nektrych castech dnesnich koridorovych tratich - jenze z duvodu existence prejezdu je to zakazene - nejdriv by z daneho useku museli zmizet veskere prejezdy.

0/0
30.7.2008 18:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.