Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepoznáte grep od avokáda? Automatická váha v obchodě už na první pohled

Počítače neustále mění způsob, jakým nakupujeme. Nejnovějším přírůstkem do automatizovaných pomocníků v supermarketech se může stát váha, která obrazovou analýzou pozná, co vážíte, a napočítá vám odpovídající cenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sid

automaticke odbaveni

Ten dozor u tech pokladen, kde si zakaznici sami skenuji potraviny a zaplati na automatu tam je predevsim proto, aby mohl kontrolovat, zda si nejaci mladistvi nekupuji alkohol a cigarety. Jinak jsem tam nikdy nezaznamenal jediny problem.

0/0
5.8.2008 9:21

haha

Re: automaticke odbaveni

To neni pravda. Zkousel jsem to ruznymi vychytavkami obelstit. Napriklad, kdyz si da clovek 2 cokolady na sebe, oskenovalo to jenom jednu a 1 jsem mel zadara. Sice nejsem zadnej chudak, vydelavam 60t/mesic, ale chtel jsem si jenom dokazat jak jsem chytry a ze to obelstim. Jinak ty automaty jsou prave dobre proto, aby si mohl cigarety a alkohol nakoupit kdokoliv v kteremkoliv veku- da se to, a nekteri manazeri jsou na 1 oko radi, ze se jim rozsirila umele zakonem zuzena sorta zakazniku a zaroven neriskuji odpovednost jako kdyby ten vyrobek prodala prodavacka

0/0
5.8.2008 11:36

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Re: automaticke odbaveni

Nevidím, v čem jste automat "obelstil". Když si dáte jednu čokoládu pod košili, také ji to neoskenuje, to u mě není vychytávka, to je přinejlepším přestupek...

0/0
5.8.2008 12:37

no

Re: Re: Re: automaticke odbaveni

jde jenom o to, ze ty automaticke pokladny jeste plne nezastoupi lidsky faktor. Dnes uz tam je tak na 4 automatizovane pokladny 1 dozorce, a ma to svuj duvod. Ty automaty se ale mimochodem lepsi - pokud clovek projede vic produktu a nascanuje jeden, tak ted to v 90% to pozna ze neco neni v poradku.

Lepsi se. Samozrejme porad to budou jen doplnkove pokladny, ktere maji svuj smysl, kdyz clovek kupuje nejake 3 polozky - s velkym nakupem lidi chteji ziveho prodavace, proc bych mel sam si dat praci se scanovanim nakupu, kdyz ten, komu to udela prodavac plati uplne samou cenu?

0/0
5.8.2008 18:35

Petr

Titulek

Jsem utahaný z práce, ale titulek "Nepoznáte grep od avokáda, automatická váha už na první pohled" jsem četl asi 5x a pořád mi připadá divný... Nemělo by to být spíš "Nepoznáte grep od avokáda? Automatická váha už na první pohled" ;-)

Jinak dobrý, dnes má člověk šanci, že v případě ztráty zaměstnání může aspoň dělat pokladní v Tesco, ale co potom..? ;-D

0/0
4.8.2008 21:49

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Titulek

Viďte? Ten otazník by se tam hodil, ale snažíme se teď s nimi šetřit :-)

0/0
4.8.2008 23:11

Leos.5

Zajímavý článek

Článek je to opravdu zajímavý, mě osobně se celkem líbí obě dvě varianty každá má něco do sebe. ;-)

0/0
4.8.2008 19:47

Libor76

adresná reklama

Adresná reklama by mně vadila (v rozumné míře) míň než zahlcování reklamou neadresnou.

0/0
4.8.2008 18:19

souhlas

Re: adresná reklama

R^ ... rozhodne budu radsi kukat na reklamu na holici strojek, nez na vlozky a tampony

0/0
4.8.2008 18:26

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: adresná reklama

Částečně souhlasím. Musíme si nicméně uvědomit, že reklama na míru je mnohem přesvědčivější a v jistém slova smyslu i manipulativnější. Může na mne vytvářet nátlak na základě toho, co si koupili přátelé (peer pressure) a na základě mých slabostí. Všechno matematicky (statisticky) podložené, a navíc přesně zacílené. Bude obtížnější takovou reklamu ignorovat - což znamená věnovat jí více svého času, více své rozhodovací kapacity. Je to problém k diskuzi...

0/0
4.8.2008 20:17

mpscz

Re: Re: adresná reklama

K adrese svázané s platební kartou se jen tak někdo nedostane. To by museli buď vykrást databázi platebních karet přímo v bance nebo by jim ji musel zákazník vědomně poskytnout (například při sjednání odvozu zboží na svoji adresu).

0/0
5.8.2008 17:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.