Diskuze

Digitální zrcadlovky zhubnou. Olympus a Panasonic jim seberou zrcátko

Nový typ digitálních fotoaparátů umožní výměnu objektivů i u o polovinu tenčích fotoaparátů než doposud. Systém Micro FourThirds nabízí čip stejné velikosti, ale menší objektivy i těla fotoaparátů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DL

Zaba91

16. 8. 2008 10:19
? a kdo si to asi koupí?

Nehcápu. Když chce někdo SLR a nechce sebou tahat třikilově tělo, existují lepší kompromisy (a od lepších firem). Například Nikon D40 (nebo D40x nebo D60) - váží půl kila, skvělé zpracování a kvalitní snímky. Na rozdíl od EOS 350 (400, 450...) se dá i rozumně držet. Nevěřila bych jakékoli technice od Olympusu (mé zkušenosti s tímto výrobcem - jednou a naposledy).  A kdo to myslí vážně, objetuje své záda a tu D3 tahat bude...  A SLR má tradici, kvalitu , kterou nic nemůlže nahradit.

0 0
možnosti
TN

Hagrid23

7. 8. 2008 13:32
:)

Mám obyčejného canona 350D s Canon EF 70-200 mm f/4,0 L USM a v životě bych to za nějakého pidižvíka nevyměnil :-P

0 0
možnosti

Pitrs

7. 8. 2008 13:53
Re: :)

No vidis, ono je to o subjektivnim pohledu. Ty pokladas za pidizvika senzor 4/3'', majitel kinofilmove nebo FF digitalni zrcadlovky povazuje za pidizvika senzor s cropem 1.6 a fotograf pouzivajici treba Pentax 645 ma zase za pidizvika ten kinofilm....

Takove zkratkovite uvahy jsou hloupe a beze smyslu.

0 0
možnosti

Tomáš X.

6. 8. 2008 19:11
Prosím o opravu

"Profesionálům i nadšeným amatérům by chyběl průhledový hledáček." průhledový hledáček se říká hledáčkům na kompektech, kterými se nedívá skrz objektiv, profesionálům by chyběl  optický hledáček nebo ještě přesněji optický TTL hledáček.

0 0
možnosti
PKT

Pavel Kasík - Technet.cz

8. 8. 2008 17:10
Re: Prosím o opravu

Ano, máte pravdu. Ještě že jsem si na to dal pozor v předchozích odstavcích a pak v tom udělal chybu ke konci :-) Jak píšete, důležité je to TTL...

0 0
možnosti
JM

Jake

6. 8. 2008 17:27
Pomalejší než zrcadlovka

Mě by jenom zajímalo, čím se to zpomalí, když se odebere ta nejpomalejší část (ta mechanická) z foťáku? Jsem v tomhle defacto laik, ale vím, že elektřina je a vždycky bude rychlejší než seberychlejší pohyb ...

0 0
možnosti

Karel Kahovec

6. 8. 2008 18:34
Re: Pomalejší než zrcadlovka

1) Elektronický hledáček - ať v okuláru nebo ve formě LCD displeje, má nějaké nezanedbatelné zpoždění - proti rychlosti světla přes zrcátko. Dnes jde o desítky, u šmejdů typu BENQ, Orava, Jenoptix a podobně i stovky milisekund.

2) Zaostřování pomocí detekce kontrastů vybraných částí obrazu je pomalejší, než pomocí speciálních čidel v zrcadlovce. Rozdíl je v řádu desetin sekundy v neprospěch kompaktů.

0 0
možnosti

Jarda

6. 8. 2008 16:55
To snad ne

Zas jen dalsi paskvil a oblbovani lidi i kdyz od tehle dvou firem me to ani neprekvapuje, obe delaji kompaktni tzv. sumaky a ty jejich radoby zrcadlovky nestoji za nic to je celkem obecne zname takze je to cele o nicem

0 0
možnosti

Krasomil Cejpatka

6. 8. 2008 17:20
Re: To snad ne

Jestli je něco paskvil nebo-li o ničem, tak tento Jardův příspěvek. Nebudu komentovat něco, co ještě nebylo pořádně představeno. Jenom si neodpustím, která že to značka zavedla např. jako první do všech svých kompaktů optickou stabilizaci? A nebo kdo jako první zavedl do DSLR tzv. živý náhled? Kdyby nebylo podobných průkopnických značek fotíme dnes všichni stále ještě na kinofilm.

0 0
možnosti

Josef

6. 8. 2008 15:22
bludy

;-€;-O

0 0
možnosti
LF

Libor76

6. 8. 2008 13:53
Zrcadlovka je jen marketing

Ten název je IMHO jen marketing. Ale to řešení něco do sebe má. Pokud bude existovat (a asi už je, nemám o tom formátu moc přehled), objektiv ekv. 28-300 nebo tak nějak, bude to lepší než ultrazoomy kapesního formátu, bude to výrazně míň šumět, kdo bude chtít, dokoupí i jiné objektivy a přitom to bude pořád jakoby kompakt. Akorát je to přece jenom větší, než kompakt, takže fotit přes velký displej bude asi námaha na ruce :-(

0 0
možnosti
A

Astrofil

5. 8. 2008 23:39
,,zrcadlovka" bez zrcátka

Odstraní ze zrcadlovky zrcátko....to by mě zajímalo, co přijde příště. Jen doufám, že to bude, alespoň podle mého názoru, něco trochu moudřejšího...nový typ fotoaparátu možná bude zajímavý ale zrcadlovka je zkrátka zrcadlovkou.

0 0
možnosti

M.

6. 8. 2008 8:49
Re: ,,zrcadlovka" bez zrcátka

No ja myslim, ze to je zajimava myslenka. Zrcadlo to samosebou neni, ale konecne to bude kompakt, ktery bude mit vetsi cip a diky objektivum bude delat i dobre fotky. Neco podobneho uz tu melo byt davno. Samozrejme se ale neda nahradit rychlost zrcadlovky

0 0
možnosti

Jirka

5. 8. 2008 22:14
Neni to zrcadlovka

Myslim, ze je to jenom obchodni politika. Snaha presvedcit zakaznika, ze je to skoro jako zrcadlovka, jenom mensi a zrejme i levnejsi. Jenze ona to zrcadlovka proste neni, je to kompakt, ktery konecne dostane poradny cip a navic moznost vymeny objektivu. Nevim nevim, kdo to koupi, pokud to nekdo mysli vazne, koupi opravdovou zrcadlovku, pokud nekdo foti kamarady v hospode, asi u toho nebude vymenovat objektiv.

0 0
možnosti

ms

5. 8. 2008 22:40
Ne, není.

Ale je to prostě EVF s výměnnými objektivy. Krásné lákadlo pro neznalé kupující + Panasonic k tomu dodá patřičné SW zpracování  (umělecké rozostření a "zrno) + nakonec pár gigapixelů...

To budou kšefty nejen s blondýnami...

0 0
možnosti
JD

GJD

5. 8. 2008 21:15
kde?

Pisete: "Olympus vzal ze zrcadlovky to, po čem se zrcadlovka jmenuje (tedy zrcátko)..." ja se ptam kde? Kde je ta kamera, z ktere to zrcatko Olympus vzal? 

0 0
možnosti