Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vymeťte smetí z počítače. Zvýšíte rychlost i bezpečnost

Jestli se divíte, že váš počítač nepracuje tak rychle jako dříve, může to být způsobeno jeho „zanesením“ nepotřebnými soubory a poškozenými nebo zastaralými záznamy v registru Windows. Pomoc je snadná. Existuje mnoho programů, které vám s vyčištěním počítače pomohou, mezi nimi i řada bezplatně použitelných nástrojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Bezpečnost

Rád bych sdělil všem těm, kteří toto považují za nedostatečné, že jsem na internetu našel brožuru JAK ZRYCHLIT POČÍTAČ TIPY A TRIKY PROČ SE MŮJ POČÍTAČ ZPOMALUJE? zdarma ke stažení.

0/0
8.9.2008 19:52

no proste priznivec

jak uz jsem psal vise

R^R^R^R^R^

0/0
4.9.2008 19:14

pepin

Glary Utilities

Reci nekterzch lidi tady mi prijdou velmi zvlastni. Kdyz donutite windows nenabehnout, stale existuje nekolik zpusobu, jak neprijit o data formatovanim a instalaci windows znovu.

Co se tyka softu na "cisteni pocitace", doporucuji Glary Utilities, jsou zdarma, v cestine a delaji si defaultne zalohy ;-)

0/0
14.8.2008 16:39

Miroslav M.

Analýza čištění

Čerstvá instalace Vista Ultimate + aktualizace k 10.8.2008 + 20 programů = 20,9 GB na disku.

1) WinASO Registry Optimizer 3.2: vysoce rizikové chyby 17, ignorované chyby 460, opravené chyby 193.

2) WinASO RegDefrag 1.25: fragmentace registru 9,25 %.

3) O&O Defrag 10 Professional: fragmentované soubory 2928, stupeň fragmentace 10,65 %.

4) Po vyčištění disku a registru mám na disku 19,4 GB. 5) 1,5 GB odstraněných smetí

0/0
11.8.2008 21:03

Tomáš K.

Tune up utilities 2007

Používám Tune up utilities 2007  a jsem maximálně spokojen.Umí spoustu věcí včetně optimalizace windows. Pro uplné "amatéry" je zde tlačítko které udělá vše nezbytné bez znalosti programu.Všem doporučuji

0/0
11.8.2008 14:26

MB

Re: Tune up utilities 2007

Ja bych doporucil uzivatelum nervat do kompu veci ktery neco ,,jako by,, zlepsujou ;-) vsechno je to na nic. Kdyz si neudela uzivatel poradek a bude tam instalovat tahovyhle softy vcetne nakych no name spajveru + utilitek co zrychli komp atd. proste bla bla bla programy tak se mu nic nestane R^ se podivejte jak bezi Appl. Bez kravin softu a jde to.

0/0
11.8.2008 15:19

já si raději

po zasrání PC,kupuji celý počítač nový.mě to baví.

0/0
10.8.2008 23:24

Ladis

Re: já si raději

To bych řekl že je nejjistější na čisté registry... ;-)

0/0
11.8.2008 9:24

Mr. Thomas

je třeba to stahovat??

a nestačilo by místo tahání dalších SW nesmyslů do PC použít program Vyčištění disku a pak defragmentovat disk? Zatím jsem ve Vistách nezkoušel čistit pomocí tohoto progamu, který tam již byl....máte někdo zkušenosti, zda je k něčemu?? Díky

0/0
10.8.2008 22:13

Hanka

Re: je třeba to stahovat??

Nevím jak to je u Vist, ale u XP to není dostatečné. Samozřejmě je lepší něco, než nic, takže použitím integrovaných programů nic nezkazíte, ale rozhodně nepočítejte, že odstraníte všechno nepotřebné a pořádně defragmentovaný disk taktéž nebudete mít.

0/0
12.8.2008 16:08

pablo

XP manager

Pouzivam XP manager , uplna spokojnost , je sice plateny ale medicinka ja k dostani :-)

0/0
10.8.2008 22:10

pavel.61

otazka

Muze mi nekdo poradit nejsem buhvi jaky odbornik.Ten ccleaner je dobre ho nainstalovat a obcas ho pouzit?Nerozhodi mi to nejak pc?Nevymaze mi to soubory a nebo urcite programy ktere jsou uz nainstalovane v pc od novoty?

0/0
10.8.2008 19:48

sid

Re: otazka

Jestli ti pocitac funguje, tak se radsi nepoustej do zadnych podobnych experimentu.

0/0
10.8.2008 20:40

Lída

Re: otazka

Používám CCleaner několik let a nikdy nesmazal nic, co by poškodilo počítač.

0/0
15.8.2008 0:57

Mlynář

Returnil

Nechci se vnucovat, ale já používám asi dva roky program Returnil. Po jeho instalaci si udělá image systémového oddílu C a pak už vždy startuje z toho image. To znamená, že i když si nainstaluji na zkoušku cokoliv a případně i zaviruji PC, po restartu mám zase naprosto čistý systém. Jestliže ale chci nějaký program instalovat trvale, musím na dobu instalace Returnil vypnout a pak po instalaci zase zapnout. Tím máte pořád čistý systém a můžete zkoušet jakoukoliv blbinu.

0/0
10.8.2008 17:18

x

Re: Returnil

Dík za tip R^ , hledal jsem blyžší info na netu a říkám parádní věcička. Co mi z toho vyplynulo - netřeba antiviru(?), ale co když se vir usídlí na druhém disku, který bude sloužit k odkládání souborů? Máte zkušenost? Předem dík za radu.

0/0
10.8.2008 20:01

x

Re: Re: Returnil

to "blYžší" mě uhodilo do očí až teď :-/

0/0
10.8.2008 20:03

MB

Co je nejlepsi?

Chlapi, nejlepsi je jit na to od zacatku a to je -> nervat si do kompu kraviny R^ pak se vam nemuze stat ze by se ten komp zasekal. Krom softu co potrebuji, zadny jiny p*coviny tam nervu a nemam problemy jako nekdo po 3 mesicich pouzivani kompu ;-D No a jak se poznaji takovy bordelari? Vetsinou vsichni maji zam*danou plochu spoustakama k programum, fotkama, mp3, proste kraviny na plose ;-D

,,Jaky pan, takovy kram,, R^

0/0
10.8.2008 13:11

Laďa

Re: Co je nejlepsi?

Tak to si říkám při každé koupi nového noťasu, ale..... Vždyť ten nový je přece rychlejší ;-D  A už v tom zase lítáméééé.

0/0
10.8.2008 14:05

MB

Re: Re: Co je nejlepsi?

Nova vec je vzdycky rychlejsi, protoze nejsou v kompu nainstalovany dulezite veci. AVG + Windows defender, softy ktery se pouzivaji. By me zajimalo co delate s novym kompen? Chodite se na nej divat? Proste tyto softy jsou dulezity a samozrejme spomaly komp, ale to je spomaleni bez kteryho komp by komp za mesic nemohl zit, proste to tak je. Me staci tak 1x za 2 roky preformatovat komp a jedu dal. Hl. si do kumpu nervu naky download softy, neoficialni softy na cisteni kompu, naky utilitky atd. vsechno to jsou ve smes svinstva.

0/0
11.8.2008 9:27

Majklova_proxy

Re: Re: Re: Co je nejlepsi?

Hele, zkus si nekde koupit a nainstalovat neco pro vyuku cestiny z paty obecny. Pro Tebe by to byla dobra investice.

0/0
11.8.2008 12:15

Tycoon

Re: Co je nejlepsi?

Nikdy jste nemazal ani nepřesouval jakýkoliv soubor typu film, hudba nebo komprimovaný archiv ?

Tak to vám gratuluju, opravdu takový program nepotřebujete.

0/0
10.8.2008 18:11

MB

Re: Re: Co je nejlepsi?

Jasne ze mazsal a presouval, to ale nema vliv na rychlost kompu. Pouzivam pouze windowsacky softy na cisteni a defregmentaci nic vic !!!! a o tom to je. Ze si nekdo mysli jak si nainstaluje nakej cizi soft a pak se to veze. Kazdy mesic naky programek ktery sice odinstalujete, ale proste ty softy jsou zasity. Nikdy jsem nemel problem aby se mi neco zasekalo. Mam jasno co instalovat a co ne :-)

0/0
11.8.2008 9:29

průměrná uživatelka

a nestačí

1) instalovat jen, co potřebuji, ne každý nesmysl

2) občas spustit kontrolu chyb a defragmentaci

3) nemít harddisk naplněný pookraj

4) sw nemazat ale odinstalovávat

zcela vážně se vás ptám. nezdá se mi, že bych měla stáhnout cosi ze slunečnice a pustit to do registrů. PS: nehraju hry.

0/0
10.8.2008 13:09

MB

Re: a nestačí

Jsi me malicko predbehla nez jsem to dopsal :-)

0/0
10.8.2008 13:11

Tycoon

Re: a nestačí

Nestačí. Dám příklad. Máte nějaký film, hudbu nebo dokument, na který jste se díval nebo používal. Pak ho smažete nebo přesunete jinam. No a program, ve kterém jste to spouštěla, to má pořád "někde zapsáno" v registrech. Já za týden "nasbírám" cca 100-200 neplatných zápisů v registrech a nedělám nic z těch vašich 4 bodů.

0/0
10.8.2008 18:06

Xerces

Re: Re: a nestačí

A co takhle nepouzivat ty registry?

0/0
10.8.2008 20:13

Mates

Re: Re: Re: a nestačí

Kontrolní otázka. Jak???

0/0
10.8.2008 21:32

RIC-PIC

Re: Re: Re: Re: a nestačí

Registry STB - ty jen tak někdo nevyčistí...

0/0
11.8.2008 14:42

Mike757

Evergreen

Áááá už tu máme tradiční evergreen (tuším po 4?).Napřed řada článků nabízejících k instalací naprosto nepotřebné blbiny a marasy, které tak akorát zaneřádí systém (viz historie článků) a teď zase "rady" jak PC vyčistit. Systém od zdi ke zdi.

0/0
10.8.2008 12:29

MH

jeden nestačí

Mám zkušenost, že každý software vyčistí jen něco.

Tudíž používám postupně Disc cleaner (nepotřebné soubory různých aplikací) > EasyCleaner (registry a nepotřebné soubory) > Free registry cleener (vyčištění a defragmentace registrů) > HijackThis (zkontrolování přítomnosti hijacků - pro pokročilejší, kteří ví, co si můžou dovolit odstranit) > Auslogics disk defrag (defragmentace disku)

0/0
10.8.2008 12:23

Xerces

Re: jeden nestačí

A delas taky neco jinyho? :-)

0/0
10.8.2008 20:14

MH

Re: Re: jeden nestačí

cca jednou za 14 dnů mi to zabere cca 15 minut a komp je dokonale čistý

0/0
10.8.2008 20:49

aldik7

smetíí

já bych spíš potřeboval vymést počítač od fyzického bordelu - prachu :-/;-D ..

0/0
10.8.2008 11:56

Bitterman

Ten pocitac,

co je na fotce k clanku, zadnou z uvedenych  "nezbytnych" aplikaci opravdu nepotrebuje, takze vyber ilustracni fotografie nechapu (pravdepodobne cisteni=prachovka=hahaha). Ne, nejsem zfanatizovany Applista, pracuji na ruzych operacnich systemech a vsechny jsou fajn, pokud nedelate blbosti. Na PC pouzivam dlouha leta System Mechanic, bohuzel se z nej pomalu stava podobny mastodont, jako treba z Nera. Ale funkce a spolehlivost je bezvadna.

0/0
10.8.2008 11:17

Amudarja

RegSupreme

Pouzivam RegSupreme R^

0/0
10.8.2008 11:00

Amudarja

Re: RegSupreme

Je v [>-]

0/0
10.8.2008 11:03

pavel

zakažte tyhle rady !!!

zakažte v redakci těm rádoby chytrákům "sypat" do lidí nesmysle !!!

např. veškeré čističe spuštěné po čisté instalaci originálu Vám zničí řadu věcí. 1. nejsou pro čs systémy a za druhé řada z nich vyžaduje vysoce odborné znalosti !!!

jestli není o čem psát, to raději dejte odkazy na užitečné portable a freevare apps.

kdo má pak opravovat tolik pc a reinstalovat desítky počítačů. toto nečetou jen vš vzdělaní, ale i řada teen !!!

(Y)[>-];-O8-o

0/0
10.8.2008 10:40

Amudarja

Re: zakažte tyhle rady !!!

Nesmysl.. pokud pouzivas neagresivni mod - standarni nastaveni tak je vse ok. Navic vetsina dela predem zalohu.

0/0
10.8.2008 11:01

Petr

Re: zakažte tyhle rady !!!

1, nevidím velký rozdíl mezi "čs" systémy a originálními okny - záznamy v registru jsou pořád stejné, jen u některých je právě uvedena jazyková verze..

2, z vyjmenovaných "čističů" ani jeden nepotřebuje nikterak odborné znalosti - pokud za odbornou znalost nepovažuješ vytvoření záložního souboru s registry pro případ nouze ...

3, iDnes je portál pro širokou veřejnost - pokud hledáš odkazy na "užitečné portable a freeware apps", jsi buďto na špatné adrese, nebo totální lama ;-)

4, nevím jakou máš profesi, z tvé reakce si domýšlím, že se v nějaké firmě staráš o PC - buď rád, že jsou uživatelé, kteří mají menší znalosti než ty - jinak by jsi byl bez práce .... a tím pádem i bez peněz ;-D

0/0
10.8.2008 11:04

aminux

Re: Re: zakažte tyhle rady !!!

Á je, zase další chytrák. Ty asi budeš jeden z těch, co maji menší znalosti...

Díky takovým lidem mají jiní lidé spoustu

zbytečné práce navíc, která pak zdržuje od

skutečné práce.

0/0
10.8.2008 13:01

iuos

hmm

docela by mne zajímalo, o kom to mluvíš - protože pokud máš na mysli správce sítí/PC ve firmách, pak pokud "mají spustu zbytečná práce navíc" kvůli tomu, že jim nějaký user zmršil registry, pak svojí práci dělají špatně... a pokud máš na mysli ty, kteří se živí tím, že opravují PC - pak by mne zajímalo, co si představit pod pojmeme "skutečná práce" - jakože třeba výměna grafiky u přetatkovaný grafiky nějaký ladiče? :-/

0/0
10.8.2008 17:06

aminux

Re: hmm

Já vás chtěl jen trochu popíchnout:-) jinak výměna hardwareru, třeba i té zmiňované grafiky, mi přijde užitečnější.

0/0
10.8.2008 19:36

Šamotek

Baku

Ciao, používám Baku, je moc fajn, jednoduchá práce pomocí průvodce, CZ k dispozici. ;-) Více na www.pmcchp.com. <b>časté aktualizace!</b>

0/0
10.8.2008 10:21

vojtah

ccleaner

nejlepčí je ccleaner

0/0
10.8.2008 8:49

cs

Re: ccleaner

R^

0/0
10.8.2008 10:00

swe

Re: ccleaner

R^R^R^

0/0
10.8.2008 11:20

Honkey Tonkey Tonk

hmmmm...

....a ne jen nabouraných systémů LOL

0/0
10.8.2008 4:14

tubiit

Re: hmmmm...

Přesně... Instalujte všechno, co vás napadne, protom to odinstalujte, čistěte registry a pak se divte, když rozjebete systém :)

0/0
10.8.2008 7:24

ppeta

regitry

;-D;-D;-Deště, že v mým notesu nejsou žádný registry. /etc to jistí;-D;-D;-D

0/0
10.8.2008 3:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.