Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Olympionikům pomáhá k výhře i supertechnika

Říká se tomu legální technický doping. Jsou to zařízení a přístroje, které umožňují borcům na olympijských hrách podávat lepší výkony. Podívejte se, co vše pro ně vědci vymysleli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jitulka.berunka@seznam.cz

hm, zvláštní

Zajímavé vychytávky, ale není to trochu přehnané? Pak už musí soutěžit jen s tím, jinak jsou výsledky jiné :-/...nojo, sportovci:-)

0/0
24.8.2008 11:12

Ursus

kravina?

Nechci se dotknout autora článku, ale ten plavecký oděv není až takovou novinkou a hlavně třeba Phelps, pokud jsem viděl, nic takového nepoužíval.

0/0
21.8.2008 18:48

Pepa

Re: kravina?

Phelps ho tiez pouzil, ale nie pri kazdej discipline, komentator tusim vravel, ze pri motyliku sa mu zarezavaju do koze ci co...

0/0
21.8.2008 19:13

####

olympionik - degradace cloveka na "motor"

Tak s tim chlazenim to je jednak o prehrivani, ale taky o idealnich teplotach aktivaci tech kterych enzymu a ucinnosti biochemickych cyklu podobne jako je to s ucinnosti motoru. To jsme to teda s tou propagaci lidskosti dotahli do pekny diry ;-)

0/0
21.8.2008 17:10

Fanatic.Dz

Rádio Jerevan.

Vývoj trval téměř od začátku tohoto tisíciletí.

-

Podchlazením organismu se docílí zlepšení výkonosti až o desítky procent.

-

Rádio Jerevan? ;-D ;-D ;-D

0/0
21.8.2008 12:30

Pet

hm

pak se stejně na startu objeví nějaký křovák z Afriky, který nemá ani boty a vyhraje s naprostým přehledem bez techniky a bez dopingu

0/0
19.8.2008 13:24

J i ř í

Je to ještě sport?

Nechme soutěžit supertechnologie, člověk je tam už zbytečný. Za chvíli bude trenér držet dálkové ovládání s kniplem a sportovec - kyborg bude na baterky.

0/0
15.8.2008 20:55

Homer1

Re: Je to ještě sport?

Stačí se podívat na výsledky právě probíhající celosvětové marketingové akce.

V počtu tzv. medailí vede Čína - státem placená a řízená chemickotechnologická mašinerie. Je to v podstatě jen monstrózní podvádění organizované čínským státem - doping provedený za podpory obrovského množství lékařů, chemiků a kdovíkoho ještě.

Problém je, že svět je přecpán idioty a stále dost jich zbývá aby se na tu šaškárnu dívali. Pak v závěsu následuje reklama, prachy, atd... A tak pořád dokola.

0/0
16.8.2008 19:51

####

Re: Re: Je to ještě sport?

ale jednoho dne uz to rychleji nepujde ani za cenu zraneni nebo smrti. co pak? ze by to konecne prestalo byt pro penize a zacalo byt pro zabavu?

0/0
21.8.2008 17:13

noneno

Re: Re: Je to ještě sport?

Hmm, Vy zřejmě moc nesportujete a navíc se domníváte, že chemie je to, co Číňanům pomáhá. Je smutné, že nevíte nic o tai-ji, chi-kungu, wu-šu a o chi samotné. Na rozdíl od Vás Číňané technologii bioenergetiky znají už cca 3000 let. A také využívají ke zdraví - všeho obyvatelstva. I proto jich je tolik:-))

0/0
21.8.2008 23:56

Mavers

Re: Re: Re: Je to ještě sport?

Jojo, to mate pravdu. Proto dokazi cinani makat 16 hodin denne a doziji se v prumeru 50-ti let.

0/0
23.8.2008 21:30

Alterovo Ego

Re: Re: Je to ještě sport?

A co třeba takhle:

V Číně mají velký výběr. Přece jenom trochu lépe se vybírá z 1,5 miliardy lidí, než z 10 miliónů. Když vám dají do sportovní školy 5 mil. dětí, tak se z toho těch pět nejlepších vybere docela dobře. Nehledě na to, že na určité sporty mají správnou "stavbu organismu". Nemusí to být jenom o podvodu a chemii.

Co byste třeba řekl na Phelpse? Ten člověk má na plavání perfektní stavbu těla. "Dlouhé" ruce, krátké nohy, velké číslo bot, takže má spíš ploutve jak šlapky. Do toho se ještě přidá technologie v podobě počítačovému rozboru pohybu ve vodě a plavky a máte tady špičkového sporotvce. TAky podvod? Chemie?

0/0
25.8.2008 8:51

Ric-pic

Re: Je to ještě sport?

Když se podívám na archivní záběry z 1. republiky, kde fotbal a hokej hrají pánové v sakách a kloboucích, tak se mi ten vývoj zdá celkem přirozený. Starý favorit, na kterém jsem jezdil v mládí byl taky někde jinde než můj současný bike GT, holt je to vývoj....

0/0
18.8.2008 16:08

ditom

dopink

S dopinkem (nebo dopingem, jak je komu libo) je to složité. Patrně všichni vrcholoví sportovci užívají doplňky stravy, a snaží se aby byly nezjistitelné (např. nově objevená molekula S107, zatím nedetekovatelná,látky AICAR a GW1516, apod.), nebo v limitu. Kromě toho vstupuje genetika - někteří lidi mají mutovaný gen pro tvorbu myostatinu (regulující růst svalů), enzym modifikující testosteron (tvořený podle genu UGT2B17) pracuje má několik variant, a někdo si tak může píchnout testosteron aniž by se na to přišlo, jinému detekují už nepatrné množství.

Jak z toho ven? Je to těžké, a pravděpodobně to nemá ideální řešení. Někdo chce dodat tělu látku, která se jeho soupeři tvoží v těle přirozeně. Je to neetické?

0/0
15.8.2008 16:42

algra

Re: dopink

Hele, ty jsi zabloudil, ne? Odkdy píšou do diskuze na idnesu lidi, kteří o tématu něco vědí? :-)

0/0
18.8.2008 16:02

yakub

Re: Re: dopink

R^R^R^R^;-D;-D;-D;-D

0/0
20.8.2008 14:13

####

Re: dopink

mozna to neni neeticke, ale je to nesportovni, protoze to motivuje vsechny okolo si pichat i kdyz nevi jestli to potrebuji, ci ne.

0/0
21.8.2008 17:16

a

Boty na obrazky

Myslim ze boty na obrazku nejsou boty bezecke ale jedny z bot ktere udelalo NIKE pro Kobe Bryanta.(tedy basketbalove boty). Jiste taky pokrok v technologii ale ne bezeckych bot.

0/0
15.8.2008 16:02

jj

Re: Boty na obrazky

Přesně tak, na obrázku jsou jakési "Nike Kobe Bryant Hyperdunks", kdežto "Nike Zoom Victory Spike", které se objevují v popisku obrázku, vypadají jinak - více "běžecky".. .)

0/0
15.8.2008 21:12

Bedas

Mě se líbí,

jak všichni vyzdvihují nové plavky, nová technologie a díky nim rekordy a bla bla bla.

Já bych řekl, že zejména v případě Phelpse se jedná o značný technologický náskok jeho podpůrného týmu před dopingovými laboratořemi.

0/0
15.8.2008 13:38

volic_plukovnik

Re: Mě se líbí,

A mně se líbí, že jakmile je někdo lepší než ostatní, hned se najde chytrolín, který tvrdí, že je to díky dopingu ;-)

0/0
15.8.2008 13:56

cassul

Re: Mě se líbí,

co myslíš, nebude Phelps jeden z nejlépe kontrolovaných sportovců? Člověk jeho formátu je tak šíleně na očích, že by byla jen otázka času, kdy by to prasklo, to si zkrátka nelajsne...

0/0
15.8.2008 14:43

Bedas

Re: Re: Mě se líbí,

Ha ha, to jsou fakt argumety8-o

a. Nebylo to stejné u několika amerických sportovců (třeba viz Jonesová)- nejdříve často testovaní a až po letech se zjistilo, že užívali látky ve své době nezjistitelné?

b. Stačí si poslechnout názory některých komisařů o "dokonalosti" anti-dopingových kontrol, nejen to neustále propagandistické "jsme testovaní, moc a moc testovaní, jsme čistí".Prostě je víc slyšet jen ta strana, která má peníze.

0/0
15.8.2008 15:54

vymrzovač

zajímalo by mne,jak ty hodinky kontrolují dýchání

...běžně totiž pouze snímají srdeční(tepovou) frekvenci přes prsní snímač

0/0
15.8.2008 12:31

jaja

Re: zajímalo by mne,jak ty hodinky kontrolují dýchání

To ma clovek senzory vsude mozne po tele a hodinky to jen bezdratove zpracovavaji... Meli tam hlavne napsat i cenu tech hodinek...

0/0
19.8.2008 22:31

Jury

LOH rozhodčích

Mně připadá, že jim pomáhaj k výhram především rozhodčí. Proto jsem se přestal dívat na box, zápas a gymnastiku.

0/0
15.8.2008 12:30

jméno

Olympionikům pomáhá k výhře i supertechnika

a hlavně superbobule;-D

0/0
15.8.2008 11:54

pavel

phelps? technika či doping?

stejně mi přijde, že jsou spíš nasypaný. By mě zajímali kolik dělali phelpsovi mimo závodních kontrol dělaj to vůbec plavcům? komentatoři řikaj jak v téhle displíně nemá nic moc techniku a při tom drtí rekordy? opravdu je jeho silová vybavenost o tolik lepší...

0/0
15.8.2008 11:17

komentator-1

Re: phelps? technika či doping?

jděte už s tím podezříváním Phellpse do háje. Plavci jsou kontrolování stejně jako všichni ostatní sportovci. Nevím taky, kde jste slyšel, že nemá techniku, jediné, v čem trochu "plave" jsou prsa, protože krom svýchl hlavních stylů (kraul, delfín) je i vynikající znakař a mohl se kvalifikovat i ve znakařských sólo závodech. Phellps je normální plavecký génius, má optimální tělesnou stavbu, obrovské dlaně, úžasný cit pro vodu a je i dostatečně motivovaný k vítězství.

Je mi zle z lidí, kteří vědí o plavání pendrek, ale jsou nejchytřejší.

0/0
15.8.2008 11:27

m725

Re: Re: phelps? technika či doping?

To není jen o Phelpsovi, i o ostatních sportech. Upřímně nevěřím těmhle "sportovcům" ani nos mezi očima. Tihle sportovci jsou pěstováni jak bílé myšky - tedy v laboratořích. A k drogám stejně za čas sklouznou. Začně to práškama proti bolesti, neb budou mít na čtyřicítce odkacenaj organismus tak, že bez pomoci nevylezou s postele. Prostě vrcholovým sportem ku zdraví ...

0/0
15.8.2008 11:35

Lukke-Luk

Re: Re: Re: phelps? technika či doping?

Bože ty jsi ale i.diot... Rv[>-] Říká se tomu závist. [>-]

0/0
15.8.2008 11:44

Milda

Re: Re: Re: phelps? technika či doping?

Tak tohle je hodně hloupej příspěvek. Tohle můžu docela dobře posoudit, protože nejen, že znám dostatek vrcholových sportovců, ale taky mezi ně patřím. Mohu říct, že nikdo z nich, ani já, nebere prášky proti bolesti, žádnej doping a ani drogy a znám je i dost dlouho a dobře na to, abych věděl, žek tomu nemaj sklony a nesklouznou k tomu. Protože při řpišli o mnohem víc, než by tim získali.

0/0
15.8.2008 12:05

rt

Re: Re: Re: Re: phelps? technika či doping?

nesmysl, jsem sportovec, beru

0/0
15.8.2008 12:50

pepa z depa

Re: Re: Re: Re: Re: phelps? technika či doping?

tak to nejsi sportovec ale blb

0/0
18.8.2008 17:19

druhej milda

Re: Re: Re: Re: phelps? technika či doping?

d

0/0
21.8.2008 14:52

noneno

Re: Re: Re: phelps? technika či doping?

Přidávám se k příspěvku dole, jste opravdu trapný.

0/0
22.8.2008 0:00

noneno

Re: Re: phelps? technika či doping?

A také dlouhá chodidla,která používá jako ploutve:-)) A mám uspokojení, že prsa neplave ..to je fakt styl, který je naprosto nepřirozený..

0/0
22.8.2008 0:01

hanička

Re: phelps? technika či doping?

to zavání zááááááááávistí Rv

0/0
15.8.2008 11:45

Marion

Re: phelps? technika či doping?

Je to o tom, na co se zatím nepříjde. Je to jako vir a k němu následně antivirový program. Jen u dopingu se těžko hledá konkrétní látka, která výkonost zvýšila. Možná za několik let, jako u superextrahvězdy Marion. Ta byla také čistá, ale jen do doby kdy se našel "antivir".

0/0
15.8.2008 12:26

x

Re: Re: phelps? technika či doping?

Presne tak - plati ze sve co neni vyslocne zakazano je dovoleno a tak proste uzivaji to co se zatim neprovalilo ven a proto to zatim nebylo zakazno. A mezitim jiz jim odbornici hledaji dalsi latky - na dobu az ty soucasne co ted berou budou jiz zakazane (a pokud mozno jeste lepsi nez ty soucasne.

Moderni sportovec je v podstate jen obchodnik - on proste vi ze cast vydelanych penez musi investovat do  hledani dalsich latek pokud se hodla udrzet na vrchlu a vydelat si dost penez, aby byl dobre po skonceni kariieri alepson castecne finnancne zajisten.

0/0
15.8.2008 17:00

loula

Vzpomínám na pár

takových zlepšení, např v USA vymysleli oštěp jako vztlakové těleso (asi 5 metrů to přidávalo na výkonu) nebo v Rakousku pro skoky na lyžích netopýří kombinézu, že když skokan roztáhl paže, tak měl Rogalo (také to na délce přidávalo 10 a více metrů). Také pamatuji na boty pro skokany do výšky, které měly extrémně vysokou podrážku a v ní pružiny.

0/0
15.8.2008 10:46

Tomáš

Kdo je olympionik?

Jsem si sakra myslel, že olympionik je vítěz olympijských her. Odkazy:

http://dictionary.reference.com/browse/olympionic

http://1913.mshaffer.com/d/word/olympionic

0/0
15.8.2008 10:08

Beldor

Re: Kdo je olympionik?

Spis ucastnik olympijských her,ne?R^

0/0
15.8.2008 10:34

nn

Re: Kdo je olympionik?

No podle odkazů, které jsi napsal, je spíš anglické slovo "olympionic" óda (báseň) na počest olympijského vítěze, a ne ten vítěz samotný... :-P

0/0
15.8.2008 21:26

zuzle

kyslík

Od kdy dostatek kyslíku stimuluje tvorbu krvinek? není to právě naopak????

0/0
15.8.2008 9:24

VanaXXL

Re: kyslík

Jasně, za prvé ten stan nijak regeneraci nestimuluje a za druhé se tam pouští kyslíku míň, aby bylo tělo nucený vytvořit si větší množství červenejch krvinek. netušil jsem, že existuje někdo, kdo neví, jak to funguje. A nešel se zrovna novinář, kterej o tom ještě jak na potvoru musí něco napsat ;-D

0/0
15.8.2008 9:31

Droam - Jakub Laciný

Re: Re: kyslík

Myslim ze redaktor skloubil 2 veci dohromady. 

Je to jen domnenka, ale myslim ze pri treninku se snizuje obsach kysliku a pri zavodech si do nej leha se zvysenym obsahem , aby se telo rychleji zregenerovalo.

0/0
15.8.2008 9:57

leilla

Re: Re: kyslík

Ten stan simuluje vysokohorsky prostredi, tzn., nizsi parcialni tlak kysliku ktery stimuluje tvorbu erytrocytu a zvysuje hladinu hemoglobinu. Efekt je vpodstate stejny, jako u erytropoetinu, tedy zvyseni transportni kapacity krve. Rozdil je v tom, ze stan je OK a EPO je doping.

0/0
15.8.2008 10:12

medved_cz

Re: Re: Re: kyslík

A co autotransfuze pred zavodem? Je OK nebo doping? Pripadne jde zjistit?

0/0
18.8.2008 17:50

noneno

Re: Re: Re: Re: kyslík

Autotransfuze opravdu omlazuje!!

0/0
22.8.2008 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.