Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vytvořte si vlastní virtuální realitu. Stačí kupa fotek a Microsoft

Microsoft Photosynth zdarma slepí vaše fotky do trojrozměrného obrazu scény. Kdokoli pak může na internetu procházet vaše fotky v jakémsi trojrozměrném prostředí. Podívejte se na hotové prezentace a zkuste vytvořit vlastní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vatik

Jsem opravdu jediný, komu se to líbí?

Zdravím všechny.

Jsem tu opravdu jediný, kdo je z toho nadšený? Doteď jsem si doma dělal panramatické fotky, ale tohle se mi líbí mnohem víc. Maličko mrzuté je, že nemohu nepovedenou galerii smazat a nahradit jinou, lépe nafocenou, ale to se, doufám, časem zlepší. Podle mého, je to krok tím správným směrem, na který budou navazovat další a další. R^

0/0
26.8.2008 9:18

sid

drsna hlaska :)

Unfortunately, we're not cool enough to run on your OS yet. ;-D

0/0
22.8.2008 23:34

Mackie

3D?

Rv Možná jsem dement, ale 3D si představuji úplně jinak.

0/0
21.8.2008 18:24

def...

Re: 3D?

jsi dement tak na pul.... 3D to neni, ma to jen navozovat pocit 3D zaberu.. vysvetleno je to vice nez jasne, takze ANO mas pravdu 3D vypada jinak, ale jsi dement, ze jsi nepochopil jendoduchy princip na kterem to funguje ;-D

0/0
21.8.2008 23:43

Pitrs

Re: 3D?

100% souhlas, s 3D v pravem slova smyslu tohle nema nic spolecneho. Cokoli, co je zobrazovano v plose (dve souradnice X a Y) nemuze byt povazovano za 3D - aneb 2 nerovna se 3.

0/0
22.8.2008 9:15

SpeedyxXx

Má to mouchy...

Zajímavý nápad, ale člověk se v těch fotkách ztrácí. Nevýhoda že to jede přes web. Uvidíme jakým směrem se projekt bude ubírat...

0/0
21.8.2008 17:51

Lukke-Luk

Nefunguje

Nejde mi to... Kdykoli se chci zaregistrovat (přihlásím se svým LiveID heslem), tak mi to napíše

Oops... the leaves fell off and we're temporarily unable to load that page. Rv

0/0
21.8.2008 14:26

xmaz

Re: Nefunguje

Pokud není chyby mezi klávesnicí a židlí tak to asi všichni synthuchtivci přetížili:-)

0/0
21.8.2008 15:35

Bob a Bobek

Re: Nefunguje

nesmíš používat irácký anonymizer

0/0
21.8.2008 15:50

Lukas Kalista

Haha

To je uzasne, kdyz je internetovou aplikaci provozovat pouze na jedne platforme. Jde to zcela proti duchu internetu. Klasicky MS pristup... :-©

0/0
21.8.2008 12:14

iuos

hmm

to je stejná logika jako kdybych se rozčiloval, že mi do forda nepasujou díly z vw...

0/0
21.8.2008 12:16

iuos

hmm

ale úplně nejhorší je "nekompatibilita" zobrazování diskuzí na idnes... sice je hezký, že si v přehledu diskuzí můžu vybrat  mezi ekonomikou, zpráva, revuí.... ale ty diskuze se mi pak pěkně zmrší...:-©:-©:-©

0/0
21.8.2008 12:18

Lukas Kalista

Re: hmm

Internet ma byt pristupny vsem. A dnes jsou nastroje takove, aby takovy mohl byt. Jenze MS timto prosazuje sve technologie. Je to prasarna.

0/0
21.8.2008 12:22

iuos

hmm

kristepane...

0/0
21.8.2008 13:29

Bob a Bobek

Re: Haha

Ten duch tě asi každou noc straší, že?

0/0
21.8.2008 12:36

detleff

Re: Haha

Naprosto bez smyslu a využití. Kdyby raději zrychlili na opravách pro Visty ;-D

0/0
21.8.2008 14:23

m

Re: Haha

Co dokážeš napsat je úžasné. Jsi jen parazit. Ovšem že to tak je! Microsoft si vytvořil vlastní aplikaci za svoje vlastné peníze a poskytl ji svým zákazníkům. Vše je ok, oroč by jí dělal na ostatní platforny?

Ale ještě je tu jedna požnost. Když jsi tak chytrý, tak můžeš místo ":-©" smajlíka napsat valstnéí aplikaci a dát jí zadarmo.

0/0
21.8.2008 15:26

Bob a Bobek

Recenze

  Taky jsme se tam podívali a musíme řici, že jsme čekali něco jiného. Bob čekal 3D model, Bobek čekal 3D model s možností exportu do Pow-Raye. Jenže tohle je pouze fotogalerie.

  Ten Photosynth  provede transformace fotek tak aby na sebe navazovaly. Když je hodně fotek téhož z různých úhlů, pak je spousta perspektiv a pouhým přechodem od jedné fotky k druhé vznikne dojem trojrozměrného modelu. Bohužel jen dojem.

  Tohle je pěkná věc do fotogalerie. Těšíme se, až nějaké fotogalerické programy tohle taky zvládnou.

  Pak nás oba dojímají lidé kteří fotí závodníky v peřejích. To by nás opravdu zajímalo co vlastně čekají za výsledek.

0/0
21.8.2008 11:50

Podrazza

Zajímavý článek

Velmi zajímavý článek na ještě zajímavější téma, takže díky za něj. Jak mě hned napadlo ale jak je i psáno - ideální pro realitky když chtějí předvést prostory klientovi, a spousty jiných možností si jistě uživatelé najdou. Nevím jak jsou na tom Live Maps se zobrazováním podkladů ČR (nepoužívám je) ale pokud budou provázány s Photosynth bude to určitě velmi zajímavé a lákavé, stejně jako možná trochu podobný i současně odlišný projekt http://stovezata.praha.eu/ R^

0/0
21.8.2008 11:00

milan

hezké

Hezké, ale to jak se vykreslí vždy fotky jen ve stejné rovině není nic moc. Ty okolní by mohly být zobrazeny zdeformovaně.

Celkově po přečtení článků (tady a živě.cz) jsem čekal něco mnohem lepšího. Nemluvě o tom, že fotky se načítají hrozně pomalu (připojením to nebude mám 10 Mbit optiku) a než se zaostří mi to rve oči. A ta slideshow je fakt moc rychlá, respektive rychlost přechodu na další fotku je v pořádku, ale ty fotky se zobrazují pomalu.

0/0
21.8.2008 10:35

mirek

kvalita

Podíval jsem se na nabízené seriály ale je to katastrofa. Snímky snad jsou dělány mobilem, protože se rozpadají na čtverečky, slideshow probíhá tak rychle, že ani jeden snímek se nedoostří, jednoznačně nepoužitelné. Nevím jestli doba pro zobrazení ve slideshow se dá nějak nastavit, nebo je daná programem. Je to potřeba brát jen jako určitý projekt, z kterého jednou snad bude něco užitečného, zatím je to k nějaké prezentaci nepoužitelné. Ověřte si to sami.

0/0
21.8.2008 9:29

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: kvalita

Záleží na připojení, u mě na ADSL je rychlost podobná jako při brouzdání jiných podobných projektů (Gigapixl, Google Earth atd.).

A co se týče délky prezentace? Vždyť je to interaktivní prohížení, takže můžete počkat dle libosti. Nepochopil jsem z vašeho popisu, co jste spustil, že vám to mezi fotkami skákalo bez možnosti zpomalit. Možná slideshow (tlačítko "play") vpravo nahoře, tak pak stačí pauznout tamtéž.

0/0
21.8.2008 10:21

Offline

Offline?

Předpokládám, že protože je to jen online, tak mikroušům dávám automaticky svolení, aby si fotky prohlíželi a dělali si s nima co chtějí... :-© no dávám přednost nechat si své fotografie a následné 3d modely z nich vytvořené pro sebe... takže zase nic pro mě...Rv

0/0
21.8.2008 9:29

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Offline?

Můžete vybrat, jaký Copyright (případně CC apod) k fotografiím patří, o svá práva k fotkám tedy nepřicházíte. Ale všechny synthy jsou veřejné.

0/0
21.8.2008 10:18

Offline

Re: Re: Offline?

Předpokládám, že ani redaktor technetu není tak naivní, aby v dnešní době spoléhal na nějaký virtuální copyright - na to věří jen autoři, co pak brečí, když se jejich dílo kopíruje a používá bez jejich souhlasu (jakoby to někoho zajímalo (Y))... prostě když nechci, aby to používal nikdo jinej, tak to prostě nedám nikomu k dispozici a hotovo... ;-O no alespoň vim, že to skutečně není nic pro mě - já se nepotřebuju veřejně exponovat, jak umim vyfotit 100fotek a udělat z toho 3d cosi...:-©

0/0
21.8.2008 11:07

RIC-PIC

Re: Re: Re: Offline?

Ono, i když zasíláte foto do soutěží na technetu (obecně na Idnes) tak si s nima pak redakce dělá co chce a vy nemáte nárok..... Stačí si přečíst pravidla - levná cesta, jak přijít k tisícům fotografií....

0/0
21.8.2008 14:35

Offline

Re: Re: Re: Re: Offline?

No počkat technet to je ale úplně něco jinýho... (doufám, že dostanu od Kasíka odměnu)R^;-DV

0/0
21.8.2008 17:14

františek

pro ty, kdo nemá rád microsoft

Pravděpodobně velmi podobná služba (nemá tak přívětivé rozhraní) je na

http://www.arc3d.be/ (+http://meshlab.sf.net pro visualizaci)

0/0
21.8.2008 8:33

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: pro ty, kdo nemá rád microsoft

Podle mého jde o něco jiného - o modelaci 3D modelu na základě fotografií. Microsoft Synth naopak staví dopředu ty fotografie - 3D model slouží spíše pro jejich netradiční prezentaci. Obě služby tedy mají sice podobné technologie (nejspíše), ale různá využití, různé cílové skupiny. Nemyslíte?

0/0
21.8.2008 8:42

martin.matrix007

Re: Re: pro ty, kdo nemá rád microsoft

Souhlasím s Váma, pomocí této aplikace a dalších technologií je možno vytvořit realistický 3D model viz. www.cyberhouse.cz

0/0
21.8.2008 8:52

grizun

chyba v odkazu

Rád bych upozornil, že kliknutím na odkaz Růže se dostanu do prohlídky sochy. Předpokládám, že je chyba u Vás v mylné adrese odkazu.....docela rád bych si růži prohlédl.

0/0
21.8.2008 8:25

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: chyba v odkazu

What's in a name? that which we call a rose

By any other name would smell as sweet;

Ale tady to bylo naopak a pod růží se schovávala socha. Díky za postřeh, opravil jsem. Všechny Synthy jsou veřejné, takže byste ji určitě našel i bez odkazu. Takhle je to pochopitelně rychlejší, ještě jednou díky za upozornění.

0/0
21.8.2008 8:34

T.

Dobrý nápad

jak dostat MS Live ID pod kůži spoustě uživatelůR^ Takže je mě jasný, že do toho nejdu:-/

0/0
21.8.2008 8:25

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Dobrý nápad

K prohlížení Photosynthu Live ID nepotřebujete.

0/0
21.8.2008 8:42

Azazel

Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením:

"Na základě nich, na základě měnící se perspektivy a v principu ne až tak složitých algoritmů je možné rekonstruovat 3D model dané lokality."

Na dané téma jsem psal diplomku a o jednoduchosti algoritmů se vůbec nedá hovořit - je v tom hóóódně matematiky (a zdaleka nejen té) a za posledních dvacet let se oblastí trojrozměrné rekonstrukce zabývala řada chytrých lidí. Ale je pravda, že to co teď nabízí MS je přecijen jenom takový základ toho co se dá všechno udělat - ale nějak se začít musí, takže chválim R^

0/0
21.8.2008 8:09

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením:

Nepsal jsem "jednoduchých", ale "v principu jednoduchých". Jinak jde samozřejmě o "spičkovou technologii", což také dále píšu. Nicméně po zralé úvaze (je něco takového v osm ráno možné?) vám dávám za pravdu a trochu to v článku rozvedu. Za připomínku děkuji.

0/0
21.8.2008 8:14

Dr.Sid

Re: Re: Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením:

Jojo .. je to uplne trivialni .. proste se vemou obrazky a daji se do pocitace, pak se zmackne tlacitko, teda jeste jsem zapomel .. musite se zaregistrovat na MS Live, to je figl .. no takze PAK zmacknete to tlactiko a je to .. v principu jednoduchy, treba pro mne je to jednoduchy i v praxi. Ze to neudelali uz davno .. asi cekali na to MS Live.

0/0
25.8.2008 18:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.