Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Canon představil novou zrcadlovku pro pokročilé amatéry za 30 000 Kč

Nová digitální zrcadlovka Canon EOS 50D byla dnes oficiálně představena veřejnosti. Poprvé byl využit nový čip pro zpracování obrazu DIGIC 4. Novinka je výkonnější než téměř rok starý 40D, ale nenahrazuje jej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Queribus

"Nový čip DIGIC 4... "

Snad procesor, ne?

0/0
28.8.2008 14:48

franta_straka_unban

výborně

foťák pro amatéry za 30k není nic zbytečnějšího:-)

0/0
27.8.2008 12:54

Don_Alex

Re: výborně

dyk je to pravda, pro profiky je uplne jina rada

0/0
27.8.2008 13:40

vvv

Re: výborně

to výžže jo, ty tomu rozumíš nejvíc.:-)

0/0
27.8.2008 18:25

franta_straka_unban

Re: Re: výborně

líp než kdokoli na ifčera:-P

0/0
27.8.2008 20:19

Karel Kahovec

A viděli jste

Nikon D90? ;-D

0/0
27.8.2008 9:42

maxipesficek

coto?

Jako jak že nenahrazuje 40D?!?! To je snad jasný jak facka, že 50D nahrazuje 40D. Kdo tohle vymyslel...

0/0
26.8.2008 22:39

Agent

Re: coto?

Pokud se budou vyrábět a prodávat souběžně vedle sebe...tak asi ne.

0/0
26.8.2008 23:34

stoural

Re: Re: coto?

I nova fabia/octavia se vyrabela soubezne se starymi verzemi... ;-D

0/0
27.8.2008 21:11

hmm

hmm

kdy uz si konecne nahrabete a zacnete prodavat ty fullframy:-/

0/0
26.8.2008 21:17

jk

Re: hmm

v tom není podstata věci a ani fotografování :-)

0/0
26.8.2008 23:28

echo

Re: Re: hmm

Ale také trochu je, pro toho kdo už fotografuje léta (před nástupem digitální fotografie) a má kvalitní objektivy, tak se mu přepočet ohniska příliš nehodí.

0/0
27.8.2008 12:08

Agent

Re: hmm

Vždyť se prodávají - jen se na nich hrabe ještě trochu víc (http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=49120)

0/0
26.8.2008 23:37

Don_Alex

Re: hmm

to ze si neumis najit, ze se prodavaji, je tvuj problem

0/0
27.8.2008 13:41

Brnak

cena

Oprava - 1399$ a 1399€...

0/0
26.8.2008 20:08

Brnak

RE: šum, cena

Že "sila sumi"? Viděl jsi ten snímek z rally na ISO1600? Takhle fotila 30D na ISO400 ty Jardo ...

A s cenou je to na prd. Nechápu, proč canon dává cenu 1290$ pro Ameriku a 1290€ pro Evropu. Je to unfer. :-(

Už se na ni ale moc těším, stará 20D půjde do bazaru :-P

0/0
26.8.2008 20:01

stoural

Re: RE: šum, cena

O jake fotce to mluvite?

0/0
26.8.2008 20:06

Brnak

Re: Re: RE: šum, cena

tuhle:

http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos50d/downloads/4_sports.jpg

z webu http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos50d/index.html

0/0
26.8.2008 20:11

Pche

Re: RE: šum, cena

Přesně tak, když jsem poprvé viděl tu fotku z rally při iso 1600, tak jsem čuměl jako puk

0/0
26.8.2008 21:05

Amudarja

Re: RE: šum, cena

No jo dle dpreview to je celekm sumenka.. nedejte na promo foto..

0/0
26.8.2008 21:49

Amudarja

Re: Re: RE: šum, cena

Jo souhlas.. v preview to psali. jen ta foto na predku vozuje neostra.. pockejte na fullframe

0/0
27.8.2008 1:44

vvv

Re: Re: Re: RE: šum, cena

fulframe a ostrost ... to má hodně společného;-)

0/0
27.8.2008 18:27

fotík

Re: RE: šum, cena

No, ta fotka, kterou se tu oháníš potřebuje notně doostřit a hnedle potom je tam ten šum vidět tak jednou tolik. To už je potom na protažení nějakym odšumovačem. Ale v každym případě je to na tělo, které je striktně určené do amatérské sféry hodně dobrý výsledek. Nedávno jsem měl v rukou jeden z novějších olympusů a to byla bída s nouzí už na iso 400, prostě CCD snímač starého typu. Cena se mi zdá být taky docela fajn, jen se obávám, že výrobce v daném segmentu trochu šetřil na robustnosti těla ... že to prostě budě drobnej plast jako třeba 400D. Kamarád má starou 30D a s tím se dají zatloukat hřebíky. Podobně odolná těla dělal a dělá Nikon snad jen na kinofilmech a hi-end digitálech ...

0/0
26.8.2008 21:51

Brnak

Re: Re: RE: šum, cena

Tělo je v xxD třídě odjakživa z hořčíkové slitity, takže plast se naštěstí nekoná.

A k šumu - to představení na dpreview jsem četl a nikde není o obrazové kvalitě ani zmínka - recenzi teprve slibují, takže asi jsi špatně četl.

Navíc, pokud by šum byl stejný jako u předchozích modelů, nedovedu si představit to ISO6400-12800.

K ostrosti demo snímku: na šum generovaný čipem přece nemá ostrost snímku vliv ne? A k té ostrosti - podívej se na ohnisko, na 600mm je to pořád dost dobrý, na A2 by jsi nic nepoznal :-P

Líbí se mi tyhle negativistické komentáře, většinou tak mluvíme o konkurenci, nebo když mám doma starší tělo a žere mě to ;-D Jak je to u vás pánové?

0/0
26.8.2008 22:06

volic_plukovnik

Re: Re: Re: RE: šum, cena

Ad demo snímek: řezavou ostrost pevného 600 mm skla si představuju úplně jinak. A postproces ve foťáku snímky doostřuje (dle nastavení) a s tím se pochopitelně zvýrazní i šum. Ale jak bylo nastaveno doostření ve foťáku z exifu nepoznáme...

0/0
26.8.2008 23:04

TDD

Re: Re: Re: Re: RE: šum, cena

Fotku evidentně mršil horký vzduch.

A to auto ve vzduchu taky nestálo, aby si fotograf mohl vklidu zaostřit :-)

0/0
27.8.2008 8:24

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Re: RE: šum, cena

Tetelici se vzduch a jeho mnozstvi mezi objektivem a autem muze byt vysvetlenim te nepresvedcive kresby. Zaostreno je podle prubehu DOF evidentne dobre. Pohybova neostrost je pri 1/8000 s vyloucena.

0/0
27.8.2008 8:28

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Re: Re: RE: šum, cena

Blábol ohledně ostření raději nebudu komentovat. Tetelení vzduchu možná.

0/0
27.8.2008 9:15

Pitrs

Re: Re: Re: RE: šum, cena

"na šum generovaný čipem přece nemá ostrost snímku vliv ne?"

Ma i nema. Ostrost prenesena objektivem na senzor, tzn. to, jak ostre je na senzoru obraz vykreslen, s mnozstvim sumu skutecne nesouvisi - sum je stejne nehlede na to, jak ostre sklo kresli. Ale nasledne softwarove doostreni, ktere je z podstaty Bayerovy interpolace nutnosti, uz ma na mnozstvi a strukturu sumu vliv zasadni.

0/0
27.8.2008 8:09

Pitrs

Re: RE: šum, cena

"Takhle fotila 30D na ISO400"

Je videt, ze 30D bud nemas nebo totalne nezvladas postprocessing, pokud ti na ISO400 lezly takovehle fotky. Vypada to, ze uvedena fotka nebyla nijak SW doostrovana, pac je na priclonenou 600mm dost mekka. Po doodstreni by se sum pochopitelne zvyraznil.

Pri porovnavani fotek ve 100% zobrazeni vypada mnozstvi sumu na ISO1600 u 50D v porovnani s 30D +/- stejne. Vyhodou 50D je vetsi rozliseni, diky kteremu se mnozstvi sumu po uprave-zmenseni na vysledny format (napr. tisk A4) zredukuje.

0/0
27.8.2008 8:16

Brnak

Re: Re: RE: šum, cena

OK, OK. ;-D

Pouzivam 20D a 30D jsem mel asi mesic pujcenou. na ISO1600 fotim pomerne casto halovy fotbal a ve srovnani s 50D je to docela velky rozdil. A to ma 20D mensi barevny sum nez 30D.

Nestojim o flame, pockejme na nejakou velkou recenzi nebo finalni produkt. Osobne jsem uz rozhodnuty ho koupit. ;-)

0/0
27.8.2008 17:28

Pitrs

Re: Re: Re: RE: šum, cena

"A to ma 20D mensi barevny sum nez 30D. "

Ja take nestojim o flame, ale proste placas... 20D a 30D maji naprosto shodny senzor i obrazovy procesor, obrazovy vystup je shodny. Neni to jen muj subjektivni nazor (byt zalozeny na nekolikaletem pouzivani obou), ale objektivni fakt dokola omilany snad vsemi renomovanymi fotoweby.

Pokud mas sve vystupy z 20D na ISO400 se stejnym mnozstvim a strukturou sumu jako je ISO1600 z 50D na te fotce rallyeoveho auta, tak je v necem problem - v postprocessingu nebo v ocich.

Jedno ISO400 z 20D:

http://iso.bubaci.info/iso400.jpg

0/0
27.8.2008 23:04

forhend

V Americe

budu mít za tuto naši zlodějskou cenu 2 kusy...:-/8-o

0/0
26.8.2008 19:48

Rx

Re: V Americe

Připočti k ceně z USA 19%DPH a CLO. Dále to, že nemáš 2letou záruku. Ale jestli ti to vyhovuje, tak si ji tam kup. Nic ti nebrání.

0/0
27.8.2008 11:29

rtr

Re: Re: V Americe

o clu a dph bych pomlcel a nic ti nebrani si koupit mezinarodni zaruku (treba 3letou), ano neni primo od vyrobce ale je od firmy s kterou neni pri zarucni oprave v EU problem

0/0
27.8.2008 15:28

vvv

Re: Re: Re: V Americe

EU je ten problém, já cestuji, a moc se ani v EU nevyskytuji.

0/0
27.8.2008 18:23

Amudarja

15,1

Na to ze to je 15,1mpx to sila sumi.. to zklamalo..

0/0
26.8.2008 19:17

volic_plukovnik

Re: 15,1

Víc megapixelů než předchůdce a přitom nižší šum, mně to přijde dobrý ;-)

0/0
26.8.2008 23:18

Pitrs

Re: Re: 15,1

Me osobne tahle honba za Mpix moc neoslovuje. Se zvysovanim rozliseni jde na stejne velkem snimaci ruku v ruce zmensovani svetlocitlive plochy bunek. Vyrobci s tim bojuji redesignem pixelu a mikrococek pred senzorem, ale to take nepujde donekonecna.

Vic Mpix na shodne plose klade vyssi a vyssi naroky na rozliseni objektivu (lpi) a uz 8Mpix cropove zrcadlovky se dotykaji limitu nekterych jinak vybornych skel - napr. Canonu 17-40 f/4 L, ktery je na APS-C co se tyka rozliseni prumerny, zatimco treba na 5D naprosto exceluje.

Troufam si odhadovat, ze srovnani 50D vs 5D se shodnym sklem vyjde co se ostrosti a detailnosti kresby vyjde s vetsinou skel jasne lepe pro 5D. FF snimac ale zase klade vyssi naroky na kresbu skel v krajich obrazoveho pole a na vinetaci, takze to si pesimisticky clovek nevybere :-).

0/0
27.8.2008 8:25

volic_plukovnik

Re: Re: Re: 15,1

Já to myslel tak, že z hlediska šumu nevidím problém. Honba za megapixely mě taky nechává klidným. Ke všem zmiňovaným jevům se ještě přidává větší datová náročnost, méně fotek na kartu a nutnost výkonnější hardwaru (jak ve foťáku, tak i pc). Ale doba si to holt žádá...

0/0
27.8.2008 9:17

Pitrs

Re: Re: Re: Re: 15,1

Ne doba, ale marketing a jim zblbla masa...

Jinak souhlas, jen k tem kartam - v tom osobne problem nevidim, jejich cena je dneska smesna. Za SanDisk Ultra II 2GB jsem kdysi zaplatil 5100 Kc ;-D;-D;-D...

0/0
27.8.2008 9:45

stoural

Re: Re: Re: Re: Re: 15,1

To ja kdysi 1 GB za 3 tisice. A to byla super cena. Z USA, neb u nas to stalo cca 6500 Kc.

0/0
27.8.2008 21:17

Pavel

Re: Re: 15,1

Já to říkám pořád, že by se mělo tělo prodávat jako u aut nabízí výrobce více variant u motoru. Chceš nová tělo? A s jakým rozlišením. Vyber si 6,3; 10,2; 12,5; FF :) Ty by se to potom vybíralo ;-)

0/0
1.9.2008 11:47

TAPKIN

Canon

No prostě Conon je KANÓÓÓN!!!:-)

0/0
26.8.2008 18:44

MaC707

chjo

chci novou petku, kde ji schovavaji?

0/0
26.8.2008 18:11

fotík

...

že by očekávaná odpověď na Nikon D300? Mńo, vypadá to prostě jako Canon ale na vzhled to nefotí, že jo? :-P Rád ho vyzkouším ...

0/0
26.8.2008 18:10

wrah

Re: ...

Hm, už aby jich v čr bylo aspoň pár. Ostatně, nebude také náhodou nějaké 6D? 5D je sice výborný foťák, ale přecejen je to x let starý model..

0/0
27.8.2008 7:55

psy.co

hm

vypada kvasne :-)

0/0
26.8.2008 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.