Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Raketoplány půjdou možná do důchodu později

Květen 2010 měl být posledním dnem, kdy do vesmíru vyrazí raketoplán. NASA hodlala tento dopravní prostředek nahradit novým, ale jeho nasazení se zpozdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Čekal jsem to

To že Amíci prodlouží životnost raketoplámu se dalo docela čekat. Spoléhat na cizí mocnosti by bylo pro USA ponižující. Navíc raketoplán má obrovskou výhodu ve velikosti - rozměrnosti možného nákladu. Nejsem si docela jist, že ho Orion co do možnosti velkého nákladu nahradí.

Když to vezmu moc ironicky mohli by USA použít nosiče z Číny nebo Íránu;-D

0/0
6.9.2008 18:39

thegrid

vesmírný výtah

A co vesmírný výtah ?

0/0
1.9.2008 19:13

tom

Re: vesmírný výtah

zatím neexistuje materiál který by byl dost pevný. Fullarenové trubičky se zatím nedaří vyrábět dost dlouhé.

0/0
1.9.2008 19:19

dci

Re: vesmírný výtah

u vesmirneho vytahu se ani nevi, jak se bude chovat a jestli nemusi byt pernamentne stabilizovan raketovymi motory, coz by uz tak pochybny a drahy projekt jeste vice zpochybnilo a prodrazilo.

Navic je to JEN vize, Oriony budou litat PODSTATNE driv, nez si takovy vytah vyzkousime

0/0
4.9.2008 13:47

Stoura

Re: Re: vesmírný výtah

Nějak jsem nepochopil nač zrovna raketové motory - závaží s tlumiči by nestačila? Jediné, nač by se asi raketové motory skutečně hodily, by byla kompenzace coriolisovy síly při pohybu výtahu.

0/0
4.9.2008 15:41

dci

Re: Re: Re: vesmírný výtah

ano, je to kvuli vyrovnani coriolisovy sily pri pohybu vytahu. Ono se to asi nebude chovat jako normalni roztocenej spagat s kulickou na konci. Pokud by se dokazalo, ze ex-ropna plosina na jednom a zavazi na druhem konci bude stacit k tomu, ze se nam ta paska nenamota na maticku Zemi, tak by to byla libovka. Ale podle poslednich zprav se to nezda moc pravdepodobne. Proti tomuto problemu je nejake vyhybani se bordelu na orbite prkotina.

Nejsem proti, pokud to bude technicky realizovatelne, je to nadhera. Ale v tomto smeru jsme asi tam, kde byl pan Verne se svym kanonem na Mesic. Oriony budou (pevne doufam) za par let litat.

0/0
5.9.2008 12:18

Vosavbotě

Fotka krapet nesedí

Ať už za to může tiskařský šotek, nebo neinformovanost autora, prosím Vás, vyhoďte tu fotku vize meziplanetárního korábu ze šedesátých let 20. století na pohon atomovými náložemi, který uvádíte, a který se shodou okolností jmenoval Orion. Prosím, dejte tam některou vizualizaci budoucího Orionu, tak jak ho NASA skutečně projektuje. Díky a příště si dejte bacha...

0/0
1.9.2008 14:41

Petr Y. Ž.

Re: Fotka krapet nesedí

Jo, tuhle poznamku jsem se prave taky chystal napsat - tohle je Orion, jak ho chteli postavil Freeman Dyson a spol. pro meziplanetarni lety a skoncili s tim v okamziku, kdy byl podepsat ban na nuklearni testy na zemi v mori a atmosfere. Je to pekna bota (kdo to psal?) - zrejme nekdo googloval Orion a netusi, o co go

0/0
2.9.2008 11:18

dci

Re: Re: Fotka krapet nesedí

ban na nuklearni testy

peace;-)R^

i kdyz myslim, ze ten ban se tykal vojenskeho vyuziti Vesmiru, ale necham se opravit.

0/0
5.9.2008 12:21

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Fotka krapet nesedí

Vidíte, to nám uteklo. Ale buďte rádi, že jsme tam nedali třeba "vaší čokoládovou hvězdu" :-) Opravil jsem tu fotku. Díky.

0/0
12.10.2008 16:48

Deda

Květen 2010 měl být posledním dnem

Kveten je den? To by se siklo, dostat mesicni vyplatu za jeden den prace.

0/0
1.9.2008 12:02

RC

Hehe

Sem si to myslel. ;-)R^

0/0
1.9.2008 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.