- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo, a pokud někdo cítí potřebu promenádovat se po plné tramvaji s batohem sem a tam (jak to z některých příspěvků vyplývá), tak je s prominutím vůl a je krajně neohleduplný. Tuplem, když ten batoh má ještě na zádech. Já si obvykle stoupnu s báglem někam do koutka a tam stojim, nejvýš se uhybám. Mimochodem, s batohem a kytarou jsem se v MHD nacestoval dost a dost, tak že vím, jak to chodí.
Praha má velmi náročnou tram. síť, která má v Evropě unikátní parametry. Prudké oblouky, strmá stoupání, úzké uličky a pod. Prakticky žádná tramvaj západní produkce se sem nehodí! Většina by jich dopadla podobně, jak T14 Porshe. Prostě nejsou stavěný do Pražských podmínek. Většina by třeba právě nevyjela některá stoupání, nebo neprojela některé oblouky, nebo ničila koleje.
T15 byla naproti tomu stavěná přesně podle požadavků IDS, které byly: 100% nízkopodlažní, 100%hnaná, otočné všechny podvozky a obsaditelnost jako 2 vozy T3. Požadavky, který byly pro většinu firem nesplnitelné a Škodovka se vytáhla, že to dokázala skloubit. Postavila unikátní vozidlo, které nemá v Evropě obdoby (bez jakéhokoliv nadržování Škodovce, tohle je fakt pravda.) Ty úzké průchody kloubem jsou holt daň za otočný a hnaný podvozek. Jinak je zjímavý, že u autobusů nikdo na dvojsedačky nenadeává a při tom Karosa - Renault jsou při návalu horší, než skoro cokoli jiného. Těším se, až bude T15 v Praze jedit.
Tak jak se na to dívám, takhle tramvaj bude zase ´super´ - skoro jako ta Škoda Porsche. Tím kloubovitým prostorem se nedá skoro projít, natož aby se tam dva lidi vyhnuli (dle té fotky). A který hňup vymyslel a stále uplatňuje ty zahnuté tyče???? Vždyť se za to nejde držet, respektive jeden člověk to dokáže, ale když je tramvaj plná a potřebují se držet 3 tak to nejde. A to nemluvím vůbec o situaci, kdy někdo nemá to štěstí být vysoký - pak totiž nejen, že horní spojná tyč je moc vysoko, ale ještě je rafinovaně zahnutá směrem od cestujícího..... to aby si děti nebo starší nosili kotvičku s lanem nebo cepín. Vnější design je mi fuk, hlavní je funkčnost. To, že je nízkopodlažní je možná jediná výhoda.
Hned bych se svedl takovou pěknou tramvají - teda na venek, ale funkčnost se uvidí až časem.Škoda že nebydlím v Praze Bude na jiných říct jaká je
jako líbí se mi ale jak znám škodovky tak bude chcípat v každé zatáčce stejně jako astra. budou stím problémy :-)
dávám přednost vario LF3/2 která sice nemá na 100% nizkopodlažnost ale 90% stačí :-) a má pěkně výkoné motory a je spolehlivá narozdíl od škodovek
Je to nádhera. Pamatují na doby, kdy řidič tramvaje stál a kolem něj se tlačili cestující. Gratuluji konstruktérům, designéru i výrobci.
Dovedu si představit nacpanou tramvaj, venku 30 stupňů, okna zavřená, nebo i otevřená. Vzduch proudí po stropě. To je na kolaps Bohužel v poslední době jsou takto vymyšlená všechna okna, i v trolejbusech. Jsou to pojízdné sauny. Autor těchto nápadů zajisté nejezdí v takové tramvaji do práce a zpět, ale nějakým bavorákem. Sedadla z umělé hmoty jsou zase v přechodném období , kdy se netopí,studená. Ale má dva monitory, to také, aby řidič viděl jak cestující kolabují.Zvenku vypadá hezky.
Už takhle je v každý tramvaji 70% neplatících důchodců, do týhle nás už ta banda bezohledná vůbec nepustí
Tak lepší, když tam nalezou za pár vteřin, než když se do T3 o holi sápají minutu.
hmm to asi praha nezasloží takovou extra tramvaj .. akorát ty sedadla mi nepřipadaj moc pohodlné .. vypadají tvrdě
Souprava porše je prý na stav pražských koleje příliš těžká a proto může jezdit jen na některých linkách. Bylo by vhodné aby autor doplnil srovnání vah těchto souprav.
Nejde tak úplně o hmotnost. Důležitá je hmotnost připadající na jeden podvozek a taky konstrukce podvozků. Škoda 14t(Porche) má při stejné délce podvozky jen 3 a navíc neotočné. To má za následek mnohem větší nápravové tlaky a opotřebení kolejnic. Tato nová tramvaj 15t má podvozky 4, navíc všechny otočné a hnané. To umožňuje daleko plynulejší průjezd zatáčkou a menší opotřebení kolejí. Navíc nabízí 100% nízkopodlažnost. Tím se jedná o opravdu unikátní a špičkovou tramvaj.